Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoittamisella vapautta elämään

Vierailija
07.12.2022 |

Kuinka moni täällä sijoittaa rahaa. Asuntoon, metsiin, osakkeisiin, rahastoihin?

Aloitin itse sijoittamisen 2019 ja siitä on tullut suuri intohimoni. Kuvittelin asian olevan tähtitieteellisen vaikeaa ja tarvitsevani suuria summia jotta sitä voi alkaa harrastamaan. Eniten harmittaaa etten aloittanut jo 15 vuotta aiemmin kun aloitin työelämän. Itse sijoitan kotimaisiin suoriin osakkeisiin ja indeksirahastoihin kuukausisäästämisellä. Aloitin myös lapsille kuukausisäästämisen indekseihin. Viisaimpia päätöksiä omassa elämässäni.

Mukava olisi kuulla muiden tuoreita kokemuksia aiheesta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin 2017, suosin osinko-osakkeita ja saankin nettona osinkoja vuodessa reilu 4t. Ihan kiva ylimääräinen raha!

Vierailija
2/4 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotin 2010, jolloin ostin mm Nokian osakkeita ja Venäjä rahastoa. Ostin toki muutakin mutta noista tuli pahimmat tappiot. Nyt 12 vuotta myöhemmin olen kyllä plussalla, mutta ehkä jonkun 2000-2500 euroa kun lasketaan kaikki saadut osingotkin mukaan. Ihan kultakaivos tämä ei todellakaan ole, kun tuossa tosiaan tuotot/voitot 12 vuoden ajalta yhteensä. Yksikin typerä sijoitus (kuten vaikka venäjä rahasto) saattaa pyyhkäistä kaikki tuotot. Kovin riskitöntä homma ei todellakaan ole. Eikä aina niin helppoakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin rahastot 2014 ja osakkeet myöhemmin. Onhan tämä ollut aika vuoristorataa, etenkään osakkeiden nousuja ja laskuja en olisi osannut veikata etukäteen. Eniten nousseet olivat jossain vaiheessa huonoimpia ja päinvastoin. Rahastot kehittyneet tasaisemmin lukuunottamatta kehittyviä markkinoita.

Vierailija
4/4 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä Nestettä, UPM ja Sampoa. Luotettavia huippu yhtiöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä