Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen mykkäkouluilu

Vierailija
06.12.2022 |

Olen yhdessä miesystäväni kanssa, joka suuttuu herkästi, jos ääneni sävy on edes vähän ärsyyntyneen oloinen ja muuttuu sen jälkeen omituiseksi ja pitää koko loppupäivän ja seuraavankin päivän mykkäkoulua.

Aina, kun meille tulee riitaa niin hän pitää minulle mykkäkoulua eikä puhu minulle ja kun yritän kysyä häneltä, jotain niin vastaa tosi vähäeleisesti tai sitten ei ollenkaan. Kun olen itkenyt hänelle sitä, kun ei vastaa minulle mitään niin silti käyttäytyy minua kohtaan todella kylmästi eikä oikeastaan välitä siitä, että minulla on todella paha olo siitä, kun ei puhu minulle mitään. Lapsille puhuu kuitenkin normaalisti, mutta minua kohtelee, kuin minua ei olisi olemassa.

En tiedä onko tämä narsismia vai onko mies vaan tunteeton ja kylmä ihminen muuten vaan.

Rupean olemaan loppu tähän, kun aina riita tilanteissa minulle pidetään mykkäkoulua ja näissä tilanteissa en osaa asian olla vaan ärsyynnyn siitä ja rupean valittamaan ja korottamaan ääntä asiasta miehelleni niin kauan ennen kuin sanoo mitään. Tiedän, että tämä ei ole oikea tapa, mutta kun olen jo aivan loppu ja ärsyyntynyt niin ulosantini ei ole mikään paras mahdollinen tässä vaiheessa ja koen näissä mykkäkoulu tilanteissa olevani hylätty ja, että minua vihataan ja minua ei enää rakasteta ja en tiedä mitä toinen ajattelee minusta enää, kun ei vastaa mitään.

Onko kenelläkään mitään vinkkejä tai neuvoja tähän? Voiko olla, että mies joskus lopettaa mykkäkouluilun?

Mies on todella jääräpää ja pitää mykkökoulua, jos olen vähänkin ärsyttävän oloinen tai jos sanon hänelle, jotain sellaista mistä hän ei pidä. Esim. Jos olen valittanut hänelle, että miksi ei ole ollut aikaisemmin lämmittänyt ruokaa meille, kun hänellä on aikaa ollut, kun olen ollut töissä, niin suuttuu minulle tästä ja mykkäkoulu alkaa. Tuntuu, että minulla ei koskaan saisi olla huonoa päivää minkään asian takia, mutta mieheni saa olla huonotuulinen ja ihan minkälainen vain ilman, että olen pitkävihainen hänelle.

Ymmärrän kyllä, että voi olla, että olen ärsyttävästi tämän sanonut, mutta onko oikeasti aina näin pienistä asioista pakko suuttua ja pitää koko päivän mykkäkoulua toiselle?

Olen itse alistuvaa sorttia ja miellyttäjä, joten koen, että mielenterveyteni ei enää kestä tätä suhdetta vaan olen jatkuvassa stressi tilassa, kun pelkään, että mieheni pitää taas mykkäkoulua tai käyttäytyy minua kohtaan kylmästi ja välinpitämättömästi, jos sanon hänelle väärän sanan.

Tiedän, että ehkä ero olisi paras mahdollinen, mutta pelkään jättää hänet, koska pelkään yksinoloa ja tuntuu, että ero olisi kuin maailmanloppu minulle. Kun meillä menee hyvin niin asiat on ihan hyvin, mutta riidoissa miehen puolelta menee mykäksi ja minä koen näissä tilanteissa itseni hylätyksi ja maseentuneeksi.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa käytöstäsi voit muuttaa, et miehen.

Vierailija
22/40 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa.

Höpö höpö. Kenellekään ei ole pakko puhua ellei halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"..pelkään yksinoloa ja tuntuu, että ero olisi kuin maailmanloppu minulle."

Miksi? Mikä olisi pahinta, mitä yksinolosta voisi seurata? Olisiko se kamalampaa kuin miehen mykkäkoulujen sietäminen? 

Järkevästi ajateltuna ero ei olisi kamalaa, kun ei tarvitsisi enää mykkäkouluilua kestää, mutta oma epävarmuuteni tekee sen etten uskalla jättää. Pelkään, että en kelpaa enää kenellekään, kun löytyy 2 lasta eri isien kanssa ja joudun sen takia elämään yksin lasten kanssa, vaikka lapseni ihania onkin, mutta kaipaan myös miehen seuraa.

Et sinä tuollaista miestä halua, kun parempi on olla kokonaan ilman. Näyttää sinulle kuitenkin miehiä löytyneen monta kertaa, joten mitä ihmettä pohdit, voisitko saada uutta miestä :D

Vierailija
24/40 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on vallankäyttöä ja luokitellaan nykyisin yhdeksi henkisenväkivallan muodoksi.

Vierailija
25/40 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sama, joka kirjoitti mielensä pahoittamisesta (myös mies pahoitti mielensä). Niin samanlaista tekstiä.

Sama tuli mieleen.... satutäti taas vauhdissa.....

Vierailija
26/40 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on vallankäyttöä ja luokitellaan nykyisin yhdeksi henkisenväkivallan muodoksi.

Todiste siitä että kaikki naiset ovat väkivaltaisia

Vierailija
27/40 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli mykkäkoulun sankari. Kolme kuukautta meni, että heilahti, ei sanaakaan. Paheni vain ajan kuluessa, vaikka meillä on yhteisiä lapsia ja silloin jopa yrityskin. Kaikki asiat jäivät hoitamatta, kun hän kiukutteli kaikille muillekin mykkäkoululla. Ero oli ainoa oikea päätös, nyt voi olla mykkänä, vaikka koko loppu elämän.

Vierailija
28/40 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin mököttäjälle samoin kuin hän tekee: jättäisin huomiotta. Välittäisin hän seuraansa kaikin tavoin ja keskittyisin vain itseeni ja omiin harrastuksiin.

Vierailija
29/40 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä pullossa olet elänyt!

https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/ihmissuhteet/mykkakoulu-parisuhteess…

Vierailija
30/40 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin käytöstä , jos et käyttäydy kuten MINÄ haluan MINÄ rankaisen sinua mykkäkoululla. Eihän mies ikinä parane jos ei tajua että käytöksensä on väärin.  Miksi mahdollistat tätä käytöstä? Kerrot että ero on maailmanloppu eli olet alisteisessa asemassa. Etkö ajattele minkälaisen mallin lapset saavat , tulevat toteuttamaan mykkäkouluja omissa perheissään. Molemmille nyt terapia tarpeen , myös sinulle että saa itsesi ylös sieltä kynnysmaton asemasta.

Vierailija
31/40 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Mikä olisi pahinta, mitä yksinolosta voisi seurata? Olisiko se kamalampaa kuin miehen mykkäkoulujen sietäminen? 

Yksinhän sinä olet nytkin. Kun mies mykkäilee keskustelet vain lasten kanssa! Miten tilanne eroaa siitä jos jättäisit miehen?

Vierailija
32/40 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettele tähän vähintään viisi syytä, miksi haluat tehdä oman elämäsi vaikeaksi sellaisen ihmisen kanssa, joka kohtelee sinua huonosti ja vaarantaa mielenterveytesi:

1.

2. 

3. 

4.

5. 

Ja sitten sen viisi kohtaa, joiden vuoksi muut yksinelävät ihmiset elävät sellaista maailmanloppua, jota sinä pelkäät:

1.

2.

3.

4.

5.

Vierailija
33/40 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luettele tähän vähintään viisi syytä, miksi haluat tehdä oman elämäsi vaikeaksi sellaisen ihmisen kanssa, joka kohtelee sinua huonosti ja vaarantaa mielenterveytesi:

1.

2. 

3. 

4.

5. 

Ja sitten sen viisi kohtaa, joiden vuoksi muut yksinelävät ihmiset elävät sellaista maailmanloppua, jota sinä pelkäät:

1.

2.

3.

4.

5.

JAtkoksi voit vääntää viisi kohtaa miksi yksin on paremmin kuin henkistä väkivaltaa käyttävän kanssa!

YKSI: KUKAAN EI MURJOTA JA MULKOILE NAAMA NORSUN PER:::LLÄ!

KAKSI: OLEN TASAN VASTUUSSA OMISTA AJATUKSISTANI; KUKAAN EI MULKOILE::::

Vierailija
34/40 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevästi ajateltuna ero ei olisi kamalaa, kun ei tarvitsisi enää mykkäkouluilua kestää, mutta oma epävarmuuteni tekee sen etten uskalla jättää. Pelkään, että en kelpaa enää kenellekään, kun löytyy 2 lasta eri isien kanssa ja joudun sen takia elämään yksin lasten kanssa, vaikka lapseni ihania onkin, mutta kaipaan myös miehen seuraa.

Miksi sinun pitäisi kenellekään kelvata? Olet nähnyt, mihin se johtaa. Lapsia on eri miehille ja päädyt vaikeaan parisuhteeseen. Elämäsi olisi paljon helpompaa vain lastesi kanssa.

Olethan sinä kelvannut jo useammalle miehelle ja tulevaisuutta ajatellen hyvä neuvo: huolehti ehkäisystä!

Vierailija
35/40 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1.

2. 

3. 

4.

5. 

1.

2.

3.

4.

5.

JAtkoksi voit vääntää viisi kohtaa miksi yksin on paremmin kuin henkistä väkivaltaa käyttävän kanssa!

YKSI: KUKAAN EI MURJOTA JA MULKOILE NAAMA NORSUN PER:::LLÄ!

KAKSI: OLEN TASAN VASTUUSSA OMISTA AJATUKSISTANI; KUKAAN EI MULKOILE::::

Kolme: Saat tehdä ihan mitä itse tahdot eikä tarvitse ihmetellä, mitä mieltä se toinen siitä on.

Vierailija
36/40 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vastata omasta puolestani miehenä: kun sitä ärsyyntynyttä äänensävyä kuuntelee joka päivä, niin se alkaa pikkuhiljaa vituttamaan. Nainen saa kyllä tiuskia ja osoittaa mieltään, mutta jos minä miehenä vastaan joskus samaan sävyyn, niin se on kuin pyhäinhäväistys ja sitä puidaan pitkään. Ilmeisesti vain naisella saisi olla vaihtuvia mielialoja ja tunteet.

Vierailija
37/40 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin vastata omasta puolestani miehenä: kun sitä ärsyyntynyttä äänensävyä kuuntelee joka päivä, niin se alkaa pikkuhiljaa vituttamaan. Nainen saa kyllä tiuskia ja osoittaa mieltään, mutta jos minä miehenä vastaan joskus samaan sävyyn, niin se on kuin pyhäinhäväistys ja sitä puidaan pitkään. Ilmeisesti vain naisella saisi olla vaihtuvia mielialoja ja tunteet.

Mutta kyse ei ole siitä, että mieheni on vain minulle tällainen. Hän on myös ollut muillekin naisille ollut samanlainen ja yhdelle mies sukulaiselle oli yli puolvuotta-vuoden puhumatta. Ja töissäkin, jos joku sanoo hänelle jotakin väärin niin kuulemani mukaan käyttäytyy heitäkin kohtaa käyttäytyy sen päivän välinpitämättömästi ja ei edes vilkaise heitä päin vaan selvästi välttelee sitä.

Vierailija
38/40 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa käytöstäsi muuttamalla voit vaikuttaa tilanteeseen ja teidän keskinäiseen dynamiikkaan. Aloituksesta päätellen teillä on molemmilla paljon epätervettä käyttäytymistä.

Vierailija
39/40 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi kenellekään kelvata? Olet nähnyt, mihin se johtaa. Lapsia on eri miehille ja päädyt vaikeaan parisuhteeseen. Elämäsi olisi paljon helpompaa vain lastesi kanssa.

Olethan sinä kelvannut jo useammalle miehelle ja tulevaisuutta ajatellen hyvä neuvo: huolehti ehkäisystä!

Olet oikeassa ja pitkäaikainen ehkäisy onneksi löytyy. Mutta pelkään myös etten saa lapsen asioita sovittua hänen kanssaan, jos eroamme, koska tiedän jo valmiiksi etten saa keskusteltua hänen kanssaan näistä asioista, mitä minä sitten teen, jos toinen ei suostu puhumaan?

Vierailija
40/40 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin mököttäjälle, että jatkossa en enää suostu mököttämistä katselemaan. Asioista puhutaan eikä vaieta kuoliaaksi tai lakaista maton alle. Jos ei homma onnistu ja mököttäminen jatkuu, lähden vähäksi aikaa kotoa ja tulen (ehkä) takaisin vasta kun mököttäjä soittaa perään ja haluaa vihdoin puhua.