Työmarkkinatuki ja osa-aika työ, onko järkeä?
Olen hakemassa työpaikkaan jossa sanotaan " jos kaipaat lisätienestiä". mutta onko tuossa järkeä ja saanko enemmän rahaa mitenkään jos olen nyt työnhakijana? Tällä hetkellä saan työmarkkinatukia ja toimeentulotukea
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan tartte hakee 4 paikkaa joka kuukausi sen jälkeen
Kyllä, juuri näin. Itsellekin riittää vain yhden työpaikan haku per 3 kk.
Voit tienata 150e kuussa ilman, että sillä on vaikutusta toimeentulotukeen. Jos toimeentulotuen määrä on hyvin pieni niin ottaisin vastaan työn ja tienaisin ainakin sen 300e, minkä saa ansaita ilman, että työmarkkinatukea sovelletaan.
No minä olen tuossa tilanteessa mutta en saa toimeentulotukea. Saan palkkaa 1200 brutto/kk+työmarkkinatukea soviteltuna 300 brutto/kk yhteensä 1500 brutto.
Se on puolet enemmän kuin pelkkä työmarkkinatuki.
1 työnhaku/3kk on työllistymissuunnitelmassa.
Kyllähän tämä kotona lorvimisen voittaa mennen tullen. Työ on erittäin helppoa eikä vaadi mitään koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä.
Työmarkkinatulo on suurta verovapaata tuloa jolla voi hyvin tehdä verovapaita ostoksia Kiinasta.
Kelan sivulta löytyy laskureita millä arvioida palkan vaikutusta tukiin. Itse aattelen niin, että työ kannattaa aina. Osa-aikatyötä tekevänä on helpompi saada kokoaikatyötä. Eläkettä kertyy ja osa-aikatyön veroprosentti on yleensä aika alhainen. Jos tekee 18h/vko töitä on mahdollista päästä ansiosidonnaiselle (jos maksaa satasen vuodessa kassan jäsenyyttä) eikä tarvitse toimeentulotukirumbaa. Lisäksi 300 e saa tienata työmarkkinatuen päälle joka tapauksessa. Työssäkäyvälle kuuluu yleensä myös työterveyshuolto ja voi saada työsuhde-etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä.
Ilmoitin osa-aikatyön aloituksesta eikä työkkäristä ole kuulunut mitään kuukauteen. Samat 4/kk yhä. Pitääkö sinne itse soittaa?
Ei. Se yksi haku tulee vasta seuraavaan suunnitelmaan.
Kyllä työstä pitäisi jäädä joka tapauksessa enemmän rahaa käteen kuin tuista. Vaikka työtä olisikin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työstä pitäisi jäädä joka tapauksessa enemmän rahaa käteen kuin tuista. Vaikka työtä olisikin vähän.
Samaa mieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä.
Ilmoitin osa-aikatyön aloituksesta eikä työkkäristä ole kuulunut mitään kuukauteen. Samat 4/kk yhä. Pitääkö sinne itse soittaa?
Varmistitko, että ilmoitus meni perille eli mitä lukee Oma asioinnissa, oletko sen mukaan työtön vai osa-aikatöissä. Työkkärissä eivät muista, että kun työnhakijastatuksesi vaihtuu työttömästä osa-aikatyötä tekeväksi, niin suunnitelma pitää tarkistaa, koska osa-aikatyössä hakuvelvollisuus on 1 työmahdollisuus / 3kk ja mahdollisissa selvitystilanteissa asia katsotaan työnhakijan eduksi.
Itseä kyllä Omavalmentaja vainosi kun olin osa-aikatyössä.
Kerroin että haen kelan terapiaan sillä voimat loppu neljän läheisen kuoleman vuoksi.
Ei auttanut. Joka kk soitti ja jankkasi että mistä lisätöitä voisi saada.
Lopuksi uuvuin ja sydän hakkasi tuhatta ja sataa. Onneksi sain lääkäriltä beetasalpaajat. Mutta nyt muisti pätkii uupumuksen vuoksi.