Matkaoppaan työ TUIlla?
Hei,
Löytyykö keltään tuoreita kokemuksia matkaoppaan työstä TUIlla tai sattuisiko täältä löytymään ketään, joka olisi lähdössä oppaaksi kesäkaudeksi 2023?
Minulle on tarjottu pestiä Kreikasta kesäkaudeksi, mutta hiukan mietityttää, kun kovin ohuin tiedoin joutuu sopparin hyväksymään. Oma sopimukseni alkaisi huhtikuussa ja maailmalle lähtö on itselleni vielä ainakin tässä kohtaa tietyllä tavalla plan B. Jos hyväksyn sopimuksen, mutta päätänkin, etten halua lähteä, kuinkahan kivuttomasti sopimuksesta pääsee irti? Entä kauden aikana, jos työ ei olisikaan minua varten - sisältyykö sopimukseen jonkinlainen koeaika?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Kysy suoraan työnanatajalta niin ei tarvitse arvailla.
Kiitos kommentistasi, mutta tästäpä ei nyt ihan hirveästi ollut minulle apua. Näin kuitenkin tein, kun palstalta tuntuu löytyvän vähänlaisesti entisiä, nykyisiä tai tulevia matkaoppaita.
Jos tänne joku TUIn (tai miksei muunkin matkajärjestäjän) opastyöstä tietävä kuitenkin eksyy, olisi tosi mielenkiintoista kuulla kokemuksia ja näkemyksiä ennen kaikkea työsuhteen ja alun käytännön asioiden näkökulmasta.
Jos haluat opastyöhön, valitse mieluummin sellainen matkanjärjestäjä, jonka taustalla ei ole hyökkääjävaltion verirahoja.
Hei, itse ollut aiemmin TUI:lla oppaana ja tanakin kesana Kreikkaan lahdossa. Oma sijoitus on Zakynthoksen saarelle. Omasta kokemuksesta voin sanoa, etta homma toiminu TUI:lla ihan hyvin. Irtisanoutua voi kaytannossa milloin vain ja naissakin tilanteissa yritys ollut halukas auttamaan paluussa Suomeen yms. Tyo ei itsessaan ole helppoa mutta kokemuksena aivan loistava. Sopii varsinkin nuorille mutta miksi ei myos vanhemmille, jotka haluaa saada lisaa kokemuksia. Kesan jalkeen mahdollisuus tyollistya kaukokohteeseen tai vaikkapa Alpeile hiihto-opaaksi. Oma talvikausi Itavallassa paattyy pian ja sitten suunta onkin Kreikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos olis9in matkaopas järjestäisin nähtävyyden jossa runkkaan koko opastettavan porukan edessä ja katson prnolehteä samalla.
Olisihan tuo ainakin mieleenjäävä matkakokemus.
Kysy suoraan työnanatajalta niin ei tarvitse arvailla.