Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Section riskit äidille
10.11.2006 |
Kaikkiin leikkauksiin liittyy kuitenkin haavatulehduksen, keuhkokuumeen, virtsatietulehduksen ja alaraajojen laskimoveritulpan vaara.
Joten mukavuusleikkaukset tulisi lopettaa.
Kommentit (4)
Itse jouduin kiireelliseen sektioon, kun synnytys meni pieleen. Jospa joskus vielä onnistuisi..
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Suomessa kun synnytetään julkisissa sairaaloissa, niin enpä usko että siellä mitään mukavuusleikkauksia tehdään. Eri asia sitten jossain USA:ssa tai Keski-Euroopassa joissa yksityisillä klinikoilla saa rahalla mitä vaan haluaa. Ja niin, olen itse alatiesynnytyksen kokenut.
mutta leikkauksen aiheuttamat adaptaatio ongelmat vauvalle on huomionarvoisa aspekti sinänsä.
Alue: Aihe vapaa
Ei ole sinulta pois, jos joku haluaa sektion. Suomessa tosin pitää olla lääketieteellinen peruste. Mukavuussektioita ei tunneta. Horror partus eli synnytyspelko on diagnoosi ja silla saa sektion. Ja siis kyse EI ole mukavuussektiosta, kertoohan diagnoosi jo sen eli pelkotiloihin ei liity viihtyvyysaspektia;-)
Alatiesynnytysten vaaroista lapsille sen sijaan puhutaan aivan liian vähän. 15% vaurioituu alatiesynnytyksissä, äidit sitäkin useammin. Vaurioiksi lasketaan aina raajojen sijaltaanmenoista aivovammoihin lapselle.
Mitä tästä sanot ap?