Jos katoaisit tänä iltana, kauanko menisi että joku huomaisi?
Kommentit (100)
Työpaikalta ruvettaisiin soittelemaan ja ihmettelemään parin päivän päästä, kun minua ei olisi kuulunut töihin.
Ei siihen kauan menisi ennen kuin tytär alkaisi ihmetellä, puhutan ehkä minuuteista. Olen hänen luonaan käymässä, eikä minulla ole mitään tarvetta lähteä ovesta ulos. Olisi siis epäilyttävää, jos katoaisin.
Vuorokaudessa, ehkä allekin. Aikuinen poikani. Asun yksin.
Hmm. Ehkä huomenna, jos äiti yrittäisi toivotella hyvää itsenäisyyspäivää. Viimeistään torstaina, kun en ilmestyisi vanhemmilleni, vaikka se on jo sovittu.
Asun yksin ja teen töitä friikkuna. 🤷
Koira alkaisi kiljumaan klo 22, että missä prk mun iltaruoka on! Hau hau äkkiä, hop hop nälkä on, ruokaa, ruokaa!!!
Jos puoliso ei huomaisi katoamistani, niin voisi mennä ainakin päiviä.
Heti. Mies, 5 lasta ja 3 koiraa, joten hyvä kun edes kuselle pääsee yksin. 😂
Ylihuomenna esimies varmaan yrittäisi soittaa, kun en menisi töihin. Seuraavan kerran kuuden päivän päästä kun lapset tulisivat, niin ihmettelisivät kun en ole kotona ja vasta siitä alkaisi etsintäni.
Vierailija kirjoitti:
Heti. Mies, 5 lasta ja 3 koiraa, joten hyvä kun edes kuselle pääsee yksin. 😂
Minä en ole päässyt sen jälkeen kun koira tuli taloon. Vahtii ovella, etten karkaa viemäriä pitkin.
Asun yksin, mutta miesystäväni huolestuisi vuorokaudessa. Hän on parikin kertaa ollut jo tulossa katsomaan, onko jotain sattunut, jos en ole pariin tuntiin huomannut tai vastannut viestiinsä/puheluunsa. Työpaikalla tietysti ihmeteltäisiin myös, jos en olisi vahvuudessa.
Noin tunnin päästä mies alkaisi kaivata.
Tai ainakin toivoisin niin.
Ollaan mökillä kahdestaan.
Huomen illalla, veli ja hänen vaimonsa ihmettelisivät miksi olen jättänyt heidän vuoden ikäisen lapsen yksin. Toki joku naapuri voisi huolestua ensin lapsen itkusta.
Mies ja lapsi nukkuisivat tyytyväisinä aamuun asti, tuskin huomaisivat ennen. Koira taas aloittaisi luultavasti heti, kun poistuisin ovesta metelin...ja siihen ne muutkin heräisivät.
Paria vakimaksua en ole vielä pannut palveluun, eli kuukauden ja risat voisin aivan helposti olla heitteillä.
En edes joulusta ole päättänyt pitävästi koska 2 vaihtoehtoa joista molemmat houkuttaa.
No viimestään tulevana aamuna, vähää vaille klo 05.00.
Mies on vuorotöissö ja nyt hänella on neljä päivää aamuvuoroa.
Hän menee töihin klo kuudeksi.
Ja työmatkaan kuluu runsas 40 min. suuntaansa.
Itse olen toimistotyössä ja menen töihin klo kahdeksaksi.
Joten olen aina aamuisn hänen vieressään sängyssä, kun hän herää.
Ja koska huominen, itsenäisyyspäivä on suurelle osalle suomalaisista töissökävijöistä vapaapäivä, sitä suuremmin mieheni olisi ihmeissään, jos en olisi sängyssä, en kylpyhuoneessa, keittiössä, lapsen huoneessa, øenkä missään muuallakaan kerrostalo asunnossamme.
Hän etsisisi ensin viestiä keittiön pöydältä, jääkaapin ovesta, ja lopuksi eteisen sisäovesta.
Hän tutkisi puhelimensa perusteellisesti, löytyykö textaria tai vastaamaattomia puheluita.
Ja olis taatusti ihmeissään ja sitten perinpohjin huolestunut.
Meillä kun aina ilmoitetaan toisillemme ja lapselle kaikki menot ja isän, eli mieheni työvuorot. Lapsen huoneessa on jopa lista isän työvuoroista.
Mies lähtisi duuniin, koska duuniin on pakko mennä, jotta tehtaassa hommat sujuu.
Hän soittaisi toistuvasti minun puhelemeeni ja lopulta myös lapsen puhelimeen.
Lopulta soittaisi myös paikkakuntamme keskussairaalaan.
Soittaisi myös vanhemmilleni, veljelleni. Ja lopulta kysyis minua myös, omien vanhempiensa luota.
Lopulta, työpäivän päätyttyä klo 14 ja tulessaan kotiin jotain klo 14.45, hän soittaisi jo poliisille.
Kysyis ensin 11 vuotiaalta, että onko äitiä näkynyt ja onko äiti soittanut.
Jos ei ole, silloin hän taatusti oivaltaa, että jotain kummsllista on edellisenä yönä sattunut.
Ja soittaa poliisille.
Joten ainakin omaa katoamiseni olisi tosi nopeasti viranomaisten tiedossa.
Lapset aamulla herätessä, olen kahden mukulan yyhoo.
Joko aamulla tai yöllä, kun mies ja lapsi heräävät
Vanha äitini luultavasti huomaisi noin viikon kuluttua, että miksen vastaa puhelimeen. Olisi jotenkin ikävää kuolla yksin himaan. Toisaalta jos muumioituisin, saisi minusta vaikka lasten olohuoneen nurkkaan hauskan patsaan. Osaahan ne hautaustoimiston tyypit varmastikin parsia söpön hymyn ja laitella punaa poskille palsamoinnin yhteydessä?
Viimeistään sitten kun Brasilia - Etelä-Korea peli loppuu ja mies tulee nukkumaan. Siinä olisikin mysteeri, kun ovesta en voi lähteä huomaamatta ja asutaan seitsemännessä kerroksessa. 🤔
max 2 h, vastasyntynyt alkaisi ujeltaa.
puoliso ehkä aiemmin, riippuu millä asteella on uppoutunut Netflixiin rau käykö kurkkaamassa isosisaruksia