Puhelinkello vai kännykkä ekaluokkalaiselle?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen itse pienessä koulussa ohjaajana ( Ensimmäinen ja toinen luokka vain koulussamme).
Ekaluokkalaisista noin puolella on kellopuhelin, puolella kännykkä. Ja todella hyvin vanhemmat nykyään laittavat estoja puhelimiin, meillä ei ole ollut ongelmaa puhelimistakaan.
kyllä kellopuhelin hyvä lapsella
Riippuu siitä missä asutte, käveleekö lapsi kouluun itse tai julkisilla niin puhelin on ihan hyvä
Jos menee taksilla tai vanhemmat vientiin ei mielestäni vielä tarvetta kummallekaan. Koulusta ollaan kyllä tarvittaessa yhteydessä.
Meillä lapsi menee ekalle myös ja hommaa me puhelimen vasta kun tulee lapsen puolelta siihen painostusta enempi.
Nyt käyttää kotona vanhempien puhelinta ja hyvin meni eskariin ilman vaikka siellä osalla omat puhelimet jo olivatkin.
Hei
Meillä lapset tykkää käyttää kellopuhelin koko päivä eikä oikein edes suotu ottaa pois edes yöksi
Jos kerran 4 vuoden aikana tulee jotain akuuttia hätäasiaa, josta on pakko soittaa lapselle kesken koulupäivän, niin soita hyvänen aika sinne kouluun. Kyllä lapsi haetaan puhelimeen.
Pohdin samaa itsekin. Vähän kallistuisin kellon puoleen niin ei olisi jatkuvasti pelaamassa tms. Ja kotona voi toki pelata kyllä ipadilla ja pleikalla. Ja jää vielä autonalle kun ei saa naamaansa luurista. Meinasin itse toissapäivänä ajaa tälläisen keskellä ajotietä navigoivan puikkuisen päälle, no onneksi en ajanut. Mutta kavereilla näkyy olevan jo puhelimia, joten jääkö sitten heti porukoista kun eivät voi viestitellä?
meillä on kellopuhelin käytössä kaikilla lapsilla toimii tosi hyvin
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen itse pienessä koulussa ohjaajana ( Ensimmäinen ja toinen luokka vain koulussamme).
Ekaluokkalaisista noin puolella on kellopuhelin, puolella kännykkä. Ja todella hyvin vanhemmat nykyään laittavat estoja puhelimiin, meillä ei ole ollut ongelmaa puhelimistakaan.
meillä on kellopuhelin käytössä kaikilla lapsilla toimii tosi hyvin
Hei
Minkä ikäisellä olette ostaneet,kellopuhelin minun lapset ovat 5v ja 6v ollen miettinyt olisiko jo sopi aika ostaa kellopuhelimet heille
Vierailija kirjoitti:
Puhelin ja siihen family link.
Ole me sopineet lapsien kanssa että saa puhelin vasta kun menevät ylä-asteelle
Hei
Meidän lapset ovat 10v ja 12v käyttää vielä kellopuhelinta päivittäin
Ei kumpaakaan. Ei ekaluokkalainen näitä tarvitse!!
Seuraavaksi nää mammat jotka ostaa näitä tarpeettomia puhelimia lapsilleen itkevät, kun ne lapset alituiseen hukkaavat niitä puhelimia. Tulee kalliiksi.
Voi v i t t u mitä hyysäämistä. Ei ihme että kasvaa lumihiutaleiden sukupolvia.
Vierailija kirjoitti:
Aion hankkia ekaluokkalaiselleni puhelimen, joka on taitettava malli. Siinä on pieni näyttö, toimii whatsapp, ja tekstiviestit jne. On kuitekin niin pieni näyttö ettei ole kovin helppoa pelata. Minusta sopiva 1. luokkalaiselle. En haluaisi hänelle älypuhelinta jossa iso näyttö, ja sitten on houkutus asentaa erilaisia pelejä.
Katsoa netistä p o k e a ja tilata kaikkea kivaa ja kallista mamman kortille.
minun mielestä kellopuhelin riittää ala-koulu ikäiselle
Vierailija kirjoitti:
Jomman kumman ehdottomasti hankimme lapselle ennen koulun alkua, sinne onneksi vielä se reilu puoli vuotta aikaa. Olen tehnyt saman havainnon, minkä joku täällä mainitsi, eli jos lapsella ei ole oma puhelin kädessä niin sitten tuijotetaan kaverin puhelinta. Tätä näkee ihan leikkipuistoissa, joissa ala-asteikäisiä. Voi kolmekin lasta seisoa ympärillä katsomassa kun yksi pelaa jotain peliä puhelimella. Kaikilla someniska-asento. Olen surullinen et maailma on mennyt tällaiseksi. Ap
Ei maailma, vain Suomi ja ehkä joku Ruotsi. Muualla Euroopassa oma puhelin hankitaan ehkä yläasteelle ja siitäkin tavasta yritetään päästä eroon monessa paikkaa tällä hetkellä.
Puhelin. Se on väline joka on luonnollinen osa nykyihmisen arkea ja sen käyttö on osa kasvatustyötä. Meillä lapsi aloittaa huomenna ekaluokan ja tämä kesä on käyty puhelimen käyttöä, jne läpi ihan samalla tavalla kuin esim koulumatkaakin.