Linnan juhlat 2022 offical
Yleistä ja asiallista keskustelua tämän vuoden Linnan juhlista
Kommentit (2683)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku linjata kuvan Hanna Markkula- Kivisillan asusta?
Ei ainakaan pikaisella haulla löydy netistä.
Löytyy Areenasta kun kelaa vastaanoton eka osion.
Kohdasta 46.00 alkean
Mun mielestäni on outoa, kun Suomessa kuvaillaan ylipainoisia ,"kurvikkaiksi"; ei silloin kropassa mitään kurveja ole, vaan rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestäni on outoa, kun Suomessa kuvaillaan ylipainoisia ,"kurvikkaiksi"; ei silloin kropassa mitään kurveja ole, vaan rasvaa.
Mitä outoa tuossa on? Eihän sanaan "kuvikas" itsessään sisälly mitään oletusta siitä, mistä kurvit muodostuvat. Kurvi kuin kurvi. Kun kyseessä on juhla, johon vieraat ovat laittautuneet parhaimpiinsa, olisi todella mautonta käyttää vieraista nimityksiä, jotka synnyttävät ikäviä mielleyhtymiä tai jotka kuuluvat toiseen yhteyteen. Ei vieraiden muitakaan terveysasioita kommentoida. Linnanjuhlat ei ole oikea paikka terveysvalistukselle. Paino on yksilön ja hänen lääkärinsä välinen asia, yleisellä tasolla toki myös yhteiskunnan asia, mutta silloin, kun asiasta halutaan puhua yhteiskunnallisena ongelmana, tulisi valita aika ja paikka niin, että huomiota ei kohdisteta yksittäisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi on sikäli koominen, että jos sinusta kurvikkaalla tulisi viitata ainoastaan vartalotyyppiin, johon kuuluu isohkot rinnat ja vyötäröä leveämpi lantio, niin tämä muoto on nimenomaan kiinni siitä, miten rasva kropassa on jakautunut. Rinnat ovat pelkkää rasvaa, samoin naiselliseksi mielletty lantio. Luut ja lihakset eivät muodosta kurveja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neulemekkoa kummastellaan mutta mielipide tästä merenneito viritelmästä, missä mekossa oli kaikenmaailman ulokkeita ja yläosana merenneito yläosa ja päässä kruunu.
Mikä ajatus?
Tanssilattialla väisteli muita ihmisiä jotka törmäilivät tähän ulokemekkoon.
Mitä mahtoi miehensä ajatella, ai tollako meinasit lähteä.Tuota olen aina ihmetellyt mikä saa naisen laittamaan tungokseen laahuksen maxipitkän helman joka laahaa lattiaa?
Tai muita ulokkeita, jotka haittaavat liikkumista kun joutuu luovimaan tungoksessa?Halutaan kerrankin elämässä pukeutua prinsessaunelmaan.
Moni tunnettu pukeutunut useimmin kuin kerran " laahusmekkoon".. pitäskö luetella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi on sikäli koominen, että jos sinusta kurvikkaalla tulisi viitata ainoastaan vartalotyyppiin, johon kuuluu isohkot rinnat ja vyötäröä leveämpi lantio, niin tämä muoto on nimenomaan kiinni siitä, miten rasva kropassa on jakautunut. Rinnat ovat pelkkää rasvaa, samoin naiselliseksi mielletty lantio. Luut ja lihakset eivät muodosta kurveja.
Ooh; annoitkin terveysluennon!
Kumpaa sitten itse sanoisit "kurvikuningattareksi" (todellisuudessa varsin pienirintaista ja siroa) Marilyniä vai let's say (siviilissä kaikin puolin kivaa) Almaa?
Rasva nyt vaan ei näytä hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä outoa tuossa on? Eihän sanaan "kuvikas" itsessään sisälly mitään oletusta siitä, mistä kurvit muodostuvat. Kurvi kuin kurvi. Kun kyseessä on juhla, johon vieraat ovat laittautuneet parhaimpiinsa, olisi todella mautonta käyttää vieraista nimityksiä, jotka synnyttävät ikäviä mielleyhtymiä tai jotka kuuluvat toiseen yhteyteen. Ei vieraiden muitakaan terveysasioita kommentoida. Linnanjuhlat ei ole oikea paikka terveysvalistukselle. Paino on yksilön ja hänen lääkärinsä välinen asia, yleisellä tasolla toki myös yhteiskunnan asia, mutta silloin, kun asiasta halutaan puhua yhteiskunnallisena ongelmana, tulisi valita aika ja paikka niin, että huomiota ei kohdisteta yksittäisiin ihmisiin.
Onko täällä joku kiintiö...?? Kiinnitin huomiota siihen, että laulaja Maarit Hurmerinnan pukua arvostellut kommentti poistettiin saman tien siinä missä Sanna Marinin laihuutta retostelevat kommentit saivat jäädä paikoilleen...
Hyvät juhlat mutta televisiointi taas heikkoa.
Yksi Itsenäisyyspäiväjuhlien vieras, joka ei ollut pukeutumiseltaanehkä Linnanjuhlan standardien mukainen, on unohdettu monista Linnan pukujutuistapois: slaavilaisen kaunis Li Andersson. HS tosin noteerasi hänet : )
Tasapaksulla rasva ei asetu yhtään mihinkään!
Pukukoosteita esitetään lehdissä.
Ne yhdet ja samat julkkisten puvut. Paikan päällä oli runsaasti upeita pukuja vähemmän tunnetuilla henkilöillä, miksei niitäkin esitellä?
Monella vielä kauniimpi puku kuin julkkiksilla.
Ihminen voi olla kurvikas minkä painoisena vaan. Se on vartalotyypistä kiinni.
Itsekin olin nuorena hoikka ja kurvikas.
Nyt kun elopainoa on tullut lisää, en ole lihava, mutta kurvit korostuu ja nyt onkin hankala löytää vaatteita, joissa rinnanympärys riittäisi, mutta muualta vaate ei olisi telttamallinen.
Telttaan en pukeudu, mutta en halua näyttää myöskään makkarankuoreen sullotulta.
Vierailija kirjoitti:
Se että tämä henkilö on vuoden nuori muotoilija on kuin keisarin uudet vaatteet. Kaikki tietää ettei ole valittu siksi että tekisi poikkeuksellsita muotoilua.
Voisiko sitä mitenkään ajatella niin päin että millaiset arvot meillä tämän ajan ihmisillä oikein on, kun koko kansakunta tuijottaa ja arvioi vain juhliin kutsuttujen pukeutumista ja ulkonäköä, mutta jospa tulevaisuudessa sellaista pidetäänkin täysin naurettavana. Taiteilijat tarttuvat kiinni niihin heikkoihin muutoksen signaaleihin joita suurin osa ei huomaa ja se pöyristyttää eniten koska rikkoo omaa maailmankuvaa. Josko ollaan jo nyt käännekohdassa tai se häämöttää vasta sukupolvien päässä, jos ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Laihana mulla oli muodot kuin kitaralla. Lihavana olen pallo, ei kurveja. Lautaa musta ei saakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että tämä henkilö on vuoden nuori muotoilija on kuin keisarin uudet vaatteet. Kaikki tietää ettei ole valittu siksi että tekisi poikkeuksellsita muotoilua.
Poika nimeltä Päivi taisi olla perusteena tittelille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä joku kiintiö...?? Kiinnitin huomiota siihen, että laulaja Maarit Hurmerinnan pukua arvostellut kommentti poistettiin saman tien siinä missä Sanna Marinin laihuutta retostelevat kommentit saivat jäädä paikoilleen...
Huomasin, että Maarit oli vanhentunut normaalisti, ilman naaman venytyksiä ja täytteitä. 10 pistettä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Enkuissakin on Curvy nimitystä lihavien vaatteille. Olisiko sieltä peräisin?
Vierailija kirjoitti:
Hyvät juhlat mutta televisiointi taas heikkoa.
Kättelyssä kamera voisi olla paikallaan kuvaamassa naama puolelta ihmisiä eikä välillä selkää jolloin osa ihmisistä jää näkemättä .
Vierailija kirjoitti:
Pukukoosteita esitetään lehdissä.
Ne yhdet ja samat julkkisten puvut. Paikan päällä oli runsaasti upeita pukuja vähemmän tunnetuilla henkilöillä, miksei niitäkin esitellä?
Monella vielä kauniimpi puku kuin julkkiksilla.
Samaa ihmetellyt. Toimittajat ei selvästi ole nähneet yhtään vaivaa noiden pukuesittelyjen suhteen, tuskinpa niitä juhliakaan ovat seuranneet muuten kuin lehtikuvista ja siksi ne samat puvut esitellään julkaisusta toiseen olevinaan parhaina.
Hanna Markkula-Kivisilta ja Minna Karhunen näyttävät olevan kanssa joka vuosi Linnassa. Eikö heidän edustamistaan organisaatioista voisi joskus kutsua jonkun muun, jo sieltä nyt joka vuosi pitää nämä kutsua?