Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät lihavat tajua että suurin osa heidän vaivoistaan johtuu nimenomaan lihavuudesta???

Vierailija
10.11.2006 |

Lihavia kun kuuntelee huomaa että heillä on normaalipainoisia enemmän kaikenmaailman vaivoja, on masennusta, väsmystä, kuukautishäiriöitä (puuttuvat kuukautiset), pco:ta, lapsettomuutta, tuki- ja liikuntaelivaivoja, diabetestä ja vaikka mitä! Eivätkö he tajua että näistä vaivoista pääsisi eroon laihduttamalla, muuttamalla ruokavaliota terveellsiempään suuntaan ja liikkumalla enemmän!

Moni lihava pettää itseään (ja muita) väittämällä syövänsä terveelisesti ja liikkuvansa, mutta mistä ylipaino sitten johtuu??? Totuus on, että he ahmivat muka terveellisinä pitämiään ruokia kuten leipää, hervottomia määriä, juovat viiniä pullokaupalla (lihavalle ei nouse päähän pienemmät määrät) ja lohduttavat itseään rasvaisilla ruuilla kun elämä potkii päähän. Lihavien " liikkuminenkin" on sitä, että nyhjätään salilla jossain reidenlähentäjäkoneessa tai ähkitään vatsoja ihan päin seiniä. Mitään aerobistahan ei voi tehdä kun ei paikat kestä...

Herätkää nyt ylipainoiset: Olette jatkuvasti kasvava vitsaus yhteiskunnalle ja estettinen haitta! Teidän lihavuudesta aiheutuvat vaivanne ja kremppanne pitäisi maksattaa teillä itsellänne, ei muilla veronmaksajilla.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan lihavien asiat jaksa kiinnostaa yhtään. Boring.

Vierailija
2/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä olen ja faktaahan se on jonka kaikki muut tunnustavat paitsi lihavat itse. Miksi ylipainon vaaroista muuten niin kohkattaisiin jos se olis vaaratonta tai jopa toivottavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jos vaikkapa kärsisit lapsettomuudesta eikä sinua suostuttaisi tutkimaan? Sitten kun viimein vuosien yrityksien ja lääkärissäjuoksujen jälkeen tutkittaisiin, löydettäisiin yksinkertainen vaiva, josta lapsettomuus on johtunut.

Entäpä jos menisit lääkärille jonkun tavallisen vaivan, vaikka käsikivun takia, ja lääkäri löisi ja haukkuisi sinua eikä suostuisi hoitamaan?

Tällainen on lihavan arkipäivä pahoinvointi-Suomen terveydenhuollossa.

Vierailija
4/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavana minulla ei olllut mitään terveysongelmia, mutta kun normaalipainoon pääsin on vaikka millaista kremppaa ilmaantunut. Kaksi vuotta normaalipainossa; jo toisessa leikkausjonossa, yksi elinikäinen nivelsairaus todettu ja toisen toteamista ootellaan, astma... ja ties mitä muuta. Niin sen laihduttaminen parantaa elämänlaatua :(

No joo, eivät nuo laihduttamisesta johdu. Mutta eipä ne pudonneet kilot elämääni mitenkään parantaneetkaan.

Vierailija
5/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mielenterveysongelmien hoidon joudumme myös me veronmaksajat kustantamaan.

P.S. Kaikki mun tuntevat lihavat kyllä tietävät olevansa lihavia. MInä en ole, mutta eipä mua muiden läskit haittaa, enhän niitä itse joudu kantamaan.

Vierailija
6/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsettomuus on niin yksinkertaisesta asiasta kiinni kuin läskistä niin luulisi että siinä on motivaatiota tarpeeksi laihduttaa! Yhteiskunnanko pitäisi maksaa siksi että jollain ei ole riittävästi tahdonvoimaa? kaiken pitää tulla ilmaiseksi?? itse lopetin tupakanpolton ja kolmen kuukauden päästä tärppäsi heti. takana oli jo neljän vuoden yritys.

Vierailija
7/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yheiskunnanko sen hoito sitten pitäisi maksaa?

Vierailija:

itse lopetin tupakanpolton ja kolmen kuukauden päästä tärppäsi heti. takana oli jo neljän vuoden yritys.

Vierailija
8/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myönnän että nuo jutut kuulostaa ufoilta, mutta kun oiskin ufoja. Tosi asioita, läheisilleni tapahtunut.

Ja jos luit ton lapsettomuusjutun, niin huomasit, että lihavuuden takia jätettiin tutkimatta, eikä siis löydetty ihan muuta ongelmaa. Lapsettomuus ei todellakaan johtunut lihavuudesta.

nelonen

Vierailija
9/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti saikulla kun on selkä kipeä, verenpainetta, mahaongelmia yms.

Tiputtais 30 kiloa painoa niin ei niin ahistais ja olis paikat kipeänä. Eikä tarvis olla lisäksi niin helvetin kateellinen ja vittumainen hoikille ja urheilullisille alaisilleen.

Vierailija
10/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vernpainetautia, ja jos mitä kremppaa kun kroppa oireilee. TUlee kuule kalliiksi yhteiskunnalle.

Vierailija
11/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nainen ei ole tänä vuonna ollut, kuin kerran pois töistä puoli päivää.

Että siinä vähän mallia luikuillekkin, itselleni myös.

Vierailija
12/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassa, jossa asun ei ole vastaavaa systeemiä eikä yhteiskunta maksa, niin makaat kuin petaat sanoakseni. Tosin, jos rahaa löytyy niin löytyy osaamistakin. Olisitte tyytyväisiä siihen mitä teillä siellä on eikä aina valittamassa ja vaatimassa lisää. Täälläpäin ylipaino on todellinen ongelma ja sen vaarat on kyllä tiedostettu mutta asialle ei näy muutosta. Mieheni siskolle oli lääkäri suoraan sanonut että auttaisi kovasti jos laihduttaisi edes hieman. Kälyni on edelleen ylipainoinen mutta onnistui pudottamaan yli kaksikymmentäkiloa ja todentotta tuli raskaaksi vuoden sisällä. Kyllä sitä omaa yritystäkin pitäisi löytyä eikä vain luottaa siihen että keinot löytyy vaikka itseäni kohtelisin kuinka huonosti. t:7 (?)

Vierailija
13/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska nähdä kun tämmösiin ketjuihin tulee aina joku joka väittää elämänlaatunsa huonontuneen laihtumisen myötä tai kuinka lihavana on oltu niin terveenä ja raskaana jne. My ass...;)

Vierailija
14/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituutta 170 ja painoa varmaankin 120 (vaaka rikki :O). Mitään kremppaa ei oo: ei diabetesta, ei polvi- tai selkävaivoja, ei pco:ta eikä muitakaan hormoniongelmia. Mulla kaks lasta, jotka molemmat saaneet alkunsa muutaman kuukauden yrityksen jälkeen. Raskausaikana painoa on tullut kolmisen kiloa ja imetys on onnistunut kummankin lapsen kohdalla loistavasti.

Mitään erikoista ei raskausaikana ollut: ei sokeria pissassa, ei verenpainetta, ei supistuksia ennen kuin loppuviikoilla.

Mä tiedän olevani lihava ja tiedän että ylimääräiset kilot on tulleet ihan herkkuja syömällä. Juuri nyt vaan puuttuu se motivaatio laihduttaa ja muuttaa elämäntavat. Ehkä keväämmällä ;)

Vierailija
15/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eivätkö he tajua että näistä vaivoista pääsisi eroon laihduttamalla, muuttamalla ruokavaliota terveellsiempään suuntaan ja liikkumalla enemmän!

Tottakai tajuavat. Samoin kuin tupakoijat tietävät, että tupakka on haitallista ja nostaa erittäin vakavien sairausien riskiä huimasti.

Moni lihava pettää itseään (ja muita) väittämällä syövänsä terveelisesti ja liikkuvansa, mutta mistä ylipaino sitten johtuu???

Terveellistäkin ruokaa voi syödä yli kulutuksen.

(tästä välistä on leikattu silkkaa trollausta ja kasa olkiukkoja)

Herätkää nyt ylipainoiset: Olette jatkuvasti kasvava vitsaus yhteiskunnalle ja estettinen haitta! Teidän lihavuudesta aiheutuvat vaivanne ja kremppanne pitäisi maksattaa teillä itsellänne, ei muilla veronmaksajilla.

Niinkuin muillakin ryhmillä. Esimerkiksi keuhkosyöpää ei tarvitse hoitaa muuta kuin omalla kustannuksella, samoin lumilautailun rikkoman polvien korjaaminen ei kuulu julkiseen palveluun (voihan sitä sauvakävelläkin, ei mene polvet). Lapsiakaan ei kannata hoitaa julkisella puolella, nekin ovat itse aiheutettuja ongelmia ja kulueriä. jos saa kupan Venäjältä, sekin on oma valinta.

Kuka ansaitsee tulla hoidetuksi?

Vierailija
16/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lapsesta asti saanut kuulla että olen lihava vaikka oikeastaan en sitä ollut....en mikään riisitikku kuitenkaan ole, mutta en höllyvä läskikään. Mulla on aina ollut paksut jalat ja melko iso pylly ja myös tosi lihaksikkaan olonen yläosa. Nuorena sairastuin anoreksiaan, en tosin siksi että koin itseni kauhean lihavaksi (olin silloin 162,5/62) vaan koska halusin alkaa elää terveelisesti uuden liikun harrastukseni takia. Koko lapsuuden olen harrastanut jotain liikuntaa telinevoimistelusta jalkapalloon ja ruumiinrakenteeni nyt vaan on semmonen " lihaksikas" . Anoreksiassa kadotin kyllä lihaksia.

Sitten kun mut " pakolla" saatiin irti anoreksiasta (ilman mitään henkistähoitoa) niin puhkesi bulimia ja siitä pääsin eroon itse mutta sillä seurauksella että lihoin 68kiloiseksi. Söin tosiaan masennukseeni syömishäiriöiden jälkeen. Kotona mulla ei ollut hyvä olla (isä alkoholisti), mutta ku lähdin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan vuodeksi masennus hellitti ja paino tippui itsekseen 10kg, tietysti olin tästä onnellinen! Sitten aloin odottaa esikoistani ja synnytyksen jälkeen paino oli 64kg ja olisi siitä vielä laskenut jos ei parisuhde olisi mennyt solmuun. Masennuin taas ja aloin syödä, paino nousi taas 66kg tietämille. Vähän ennen seuraavan odotusta tiputin painon taas 63kg:oon mutta tietenkään raskausaikana ei saa laihduttaa. Synnytyksen jälkeen paino oli 67kg ja kaikki meni hyvin eläimä hymyili. Alettiin seuraavaa puuhaamaan heti perään ja viimeisen synnyttyä iski taas aivan mahdoton masennus. Lihoin jopa 73kg:oon!!!!

Tosiaan mulle tuli vaikka mitä oireita (normaalisti olen terve kuin pukki painoin mitä painoin) juoksin lääkärissä valittamassa ja tutkimukset osoitti ettei mussa ole mitään vikaa, terve olen. Silmät kuivu päähän ja lääkärit vaan määräsi silmätippoja tulehdukseen, mutta tila vaan huononi. Lopulta vaadin päästä labrakokeisiin että mikä sielä silmässä on ja mitään tulehdusta ei löytynyt eli turhaa valitan koska olen terve. Menin silmälääkärille ja hän tutki ja taas ei mitään vikaa, sain kuiviin silmiin tippoja. Mä olin aivan ratkeemis pisteessä ja menin psykologille. Hän vaan tosiaan totes että mä olen ylipainoinen, laiska ja lössähtänyt, mene lenkille! Yritin käydä lenkillä, mutta olin vaan enemmän väsynyt ja masentunut. Sitten jätin psykologin ja hakeuduin ehkäsyneuvolaan hormonikierukan poistoon (luulin sen aiheuttavan oireet). Tein paperille listan kaikista mun oireista ja annoin sen lääkärille, hän katsoi listaa ja sanoi että ei nämä kierukasta johdu vaan masennuksesta!!

En suostunut heti ottamaan lääkkeitä ja sillä tiellä tässä edelleen ollaan. Paino 70kg ja masentaa......Mutta siitä olen aivan varma että mun masennus ei johdu painosta vaan juuri toisin päin paino johtuu masennuksesta, koska aina kun mulla on parempi viikko tai edes viikonloppu niin paino laskee huristen!! Mä olen kun eri ihminen eli jaksan tehdä vaikka mitä, mutta kun mieliala laskee taas niin musta tulee täysin invaliidi joka jaksaa just ja just nousta päivällä ylös sängystä...syömään! :) Ja samantien kun pahin vaihee iskee niin paino pomppaa, koska tosiaan syön masennukseeni (olenhan entinen syömishäiriöinen). Nyt en vaan uskalla hakeutua taas lääkärille koska yleinen käsitys tosiaan on se, että koska mä olen läski niin sen takia myös masentunut. Ihmettelen vaan että miksi sitten mun masennus on ollut siitä asti kun sairastin anoreksiaa (jos ei ennen sitä jo koska lapsuus ei ollu mikään maailman herttasin)....ja koko tämän painonnousu välin eli normaalipainossakin olen ollut masentunut niin miten se masennus nyt johtuu vaan ylipainosta?!

Vierailija
17/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hauska nähdä kun tämmösiin ketjuihin tulee aina joku joka väittää elämänlaatunsa huonontuneen laihtumisen myötä tai kuinka lihavana on oltu niin terveenä ja raskaana jne. My ass...;)

Vierailija
18/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten se raskaana muuten tähän liittyi...?

En kyllä tosiaan löydä yhtään asiaa joka olisi parantunut laihtumisen myötä. Jalkakipujen takia olen saikulla nytkin. Se, että vaatekoko tippui 44 32 ei juurikaan lohduta kun ei kävelemäänkään kunnolla pääse.

-se valittanut, jonka ilmeisesti pitäisi alkaa valehtelemaan-

Vierailija
19/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En kyllä tosiaan löydä yhtään asiaa joka olisi parantunut laihtumisen myötä. Jalkakipujen takia olen saikulla nytkin. Se, että vaatekoko tippui 44 32 ei juurikaan lohduta kun ei kävelemäänkään kunnolla pääse.

-se valittanut, jonka ilmeisesti pitäisi alkaa valehtelemaan-

mitenkähän jalka voisi, jos olisit reilusti painavampi?

Vierailija
20/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain on, ettei kannata haaskata kalliita hoitoja ihmiseen, jonka ongelmat saattavat ratketa itsestänn painonpudotuksella. Miksi yht. kunnan pitäisi maksaa sinun lihavuutesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme