Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko jonkun joka viettää joulun yksin?

Vierailija
05.12.2022 |

Ja oletko pohtinut mahdollisuuksia kysyä häntä tulemaan luoksenne?
Itse olen aina kutsunut kummini meille jouluksi, koska tiedän ettei hänellä olisi välttämättä muita paikkoja.
Tunnen huonoa omaatuntoa, kun en naapurin besserwisser ukkelia kutsu vaikka hän onkin yksin, mutta ei omaa joulua viitsi uhrata kuitenkaan.

Tai mikäli vietät joulun yksin, niin menisitkö vaikka naapuriin pyydettäessä vai olisitko mieluiten kotonasi?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ristus nyt taas. Mikä siinä joulussa on niin ihmeellistä, että on melkein rikos olla yksin 24.-26.12.? Monille ihan tavallisia päiviä, ehkä vähän jouluruokia lämmitellään ja siinä se.

Vierailija
2/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän joulun aina yksin, aina pyydetään sukulaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ristus nyt taas. Mikä siinä joulussa on niin ihmeellistä, että on melkein rikos olla yksin 24.-26.12.? Monille ihan tavallisia päiviä, ehkä vähän jouluruokia lämmitellään ja siinä se.

Kyllähän joulu on nimenomaan perhejuhla ollut aina ja sen takia monet tuntee itsensä yksinäiseksi yksin jouluna.

Vierailija
4/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin ennen nykyistä parisuhdetta monta joulua yksin enkä todellakaan olisi mennyt kenenkään luo. Olisin ollut tervetullut useampaankin paikkaan, mutta minulle on tärkeää saada viettää joulua omassa kodissa omalla tavalla. Nykyisin meille tulee miehen sukua eikä se häiritse, sillä saan tehdä miehen kanssa yhdessä tarjottavat ja pääsen omaan sänkyyn nukkumaan ilman mitään matkantekoa.

Vierailija
5/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän joulu on nimenomaan perhejuhla ollut aina ja sen takia monet tuntee itsensä yksinäiseksi yksin jouluna.

Osa varmasti joo. Osalle taas se perheettömyys on oma valinta.

Vierailija
6/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kun on muutenkin 365 yksin, niin miksi jouluna ei saisi vaan joutuu kiusallisten pelastusoperaatioiden uhriksi? Kukaan ei yksinäisiä kutsu luokseen muulloin kuin jouluna

Vierailija
7/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen olemaan joulun yksin. Ensimmäistä kertaa ikinä. En halua sukulaisiin enkä naapuriin. Tiedän, että joulusta tulee vaikea ja itkuinen, en halua pilata muiden joulua omalla olollani, joten olen suosiolla yksin.

Lapset exän kanssa.

Vierailija
8/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa siinä yksin olemisessa on?

Vierailija
9/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksin.

Perhejoulua tuli vietettyä vuosikymmenet, nyt loppuiän voi olla yksinkin. Muistoja on paljon ja ne saa riittää.

Säälistä kutsuttuna oleminen ei oikein nappaa.

Vierailija
10/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietän. Ei ole tarvetta mennä kenenkään luokse.

Vierailija
11/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa siinä yksin olemisessa on?

Ei niin yhtään mitään. Minä olen mieheni kanssa joulun, mutta se vaan pelaa pleikkaria joten käytännössä olen yksin. Ja nautin kun saan rauhassa tehdä omia juttujani. 

Vierailija
12/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, kun on muutenkin 365 yksin, niin miksi jouluna ei saisi vaan joutuu kiusallisten pelastusoperaatioiden uhriksi? Kukaan ei yksinäisiä kutsu luokseen muulloin kuin jouluna

No se siinä vähän onkin, että kun koko vuoden on ollut yksin ja sitten pyydetään sukulaisiin, niin sehän vain jännittää. Osaanko edes jutella mitään änkyttämättä kun en ole tottunut keskustelemaan ihmisten kanssa? Ja sitten siinä on sekin, että sinne joutuisi jäämään yöksi enkä ole tottunut nukkumaan vieraiden luona. Ja sitten on vielä se kolmaskin juttu, että kun pääsee viettämään aikaa ihmisten kanssa ja joutuu taas palaamaan vuoden kestävään yksinäisyyteen, tulee suru puseroon. Että ihan sen takia en enää mene edes sukulaisiin. Jotenkin se oma yksinäisyys vain alleviivautuu siinä, vaikka heillä toki on hyvä tarkoitus. Mutta kannattaa ilman muuta edes kysyä. Arvostan kyllä sitäkin.

Vierailija
13/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun aika on vain päiviä toisten päivien seassa, miksi ressata ja hössöttää?

Hyvin todennäköisesti vietän joulun yksin koska poika on töissä ja tyttö voi mennä isälleen koska oli viime joulun minun kanssa.

Vierailija
14/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun veli viettää yksin joulun. Hän haluaa itse näin ja ymmärrän sen ihan hyvin. Sisko asuu lähellä ja hän käy viemässä veljelle jotain joulupakettia aaton aattona. 

Mä soitan veljelle aattoaamuna. Itsekin vietin monta joulua yksin ja nautin olostani. Nykyään mulla on mies ja kahdestaan ollaan jo 13. kerran. Veli on kyllä tervetullut ja kutsuttu meille tai siskolle, mutta hän ei halua. 

Pari kaveria myös viettää joulua yksin. 

Vierailija
15/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietän joulua yksin, siinä se menee niin kuin muutkin päivät.

Vierailija
16/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietän yksin jouluni, niin kuin edellisetkin. Toivottavasti kukaan ei kutsu, säästyn kieltäytymisiltä. Nautin jokaisesta hetkestä ja hiljaisuudesta.

Vierailija
17/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi viettää yksin.Minä olen viettänyt monta joulua yksin.Kutsuja on kyllä tullut,mutta mielummin vietän sen ihan yksikseni.

Vierailija
18/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No teenkö jotain väärin kun EN tunne itseäni yksinäiseksi ja TYKKÄÄN viettää joulun yksin?

Oon ihan tarpeeksi ja liikaakin ihmisten kanssa arkena.

Oot koominen.

Vierailija
19/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan läheisriippuvaisille ja suorittajille kova paikka tämä, että jotkut oikeasti valitsee olla stressittömästi omassa rauhassaan

Vierailija
20/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina sukulaisille, etten pääse heille jouluksi kun oon töissä. Menee vieläkin läpi vaikka oon eläkkeellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi