Miksi hiukset ovat ruvenneet takkuuntumaan pahasti suihkun jälkeen?
Harjaan ennen suihkua ja hiustenpesua hiuksista pienimmätkin takut pois. Minulla on siis pitkät hiukset. Käytän samoja shampoita ja hoitoaineita kuin ennenkin ja pesen samalla tyylillä kuin aina ennenkin. Mutta nyt kuukauden ajan hiustenpesun jälkeen hiukset ovat kaikkialta pahasti takussa. Mikä kumma tämän voi aiheuttaa. Ennen nimittäin ei ole olleet juuri yhtään.
Kommentit (34)
Itse huomasin hiusten menevän takkuun AINA kun laitoin hiukset ponnarille niillä kierteisillä hiuslenkeillä, joiden pitäisi olla hellävaraisemmat hiuksille. En tajua miten. Loppujen lopuksi ei tosiaankaan hellävaraista kun pitää availla karmeita takkuja.
Oletko sattumoisin sairastanut alle 6kk sisään koronan? Itsellä lähti 2kk sairastamisen jälkeen valtavasti hiuksia jola myös aiheuttaa takkuka, hiukset myös ikään kuin kuivuivat latvoista ja puolimetrinen ponnarini on 1/3 ohuempi ja yhtä takkua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on alkanut ihan sama ongelma! Ennen ei ole ollut mitään. Ikää vähän yli 40. Samat rutiinit, samat silikonittomat aineet jne. Nyt vaan löydän hiuksistani oikeita takkuja joka päivä. Pidän usein hiuksia letillä.
Mulla ei ole takkuja, mutta en pese markettituotteilla ja käytän hoitoainetta vähintään 4 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on alkanut ihan sama ongelma! Ennen ei ole ollut mitään. Ikää vähän yli 40. Samat rutiinit, samat silikonittomat aineet jne. Nyt vaan löydän hiuksistani oikeita takkuja joka päivä. Pidän usein hiuksia letillä.
Mulla ei ole takkuja, mutta en pese markettituotteilla ja käytän hoitoainetta vähintään 4 kertaa viikossa.
Ei ole kaikilla varaa kampaamotuotteisiin.
Mulla oli sama ja syynä tippuvat hiukset. Parissa viikossa lähti varmaan 70%, eikä lääkäri kommentoinut asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veden laatu, hiustuotteiden uudet koostumukset, kuivempi huoneilma ja pakkanen vaikuttavat hiuksiisi kuivattavasti, talit ja huivit aiheuttavat mekaanista rasitusta vaihtoehtoja on monia.
Olen 38 eikä tällaista suihkun jälkeistä takkuuntumista ole koskaan ennen ollut, ei edes matkoilla joissa veden laatu on eri eikä koskaan aiempina talvina, joilloin on ollut kuiva huoneilma. Ei kai takit ja pipot voi aiheuttaa suihkun jälkeistä takkuuntumista, koska siis en käytä takkia tai huivia tai pipoa suihkun ja harjaamisen välissä vaan tietenkin harjaan suihkun jäljiltä hiukset ennen kuin lähden ulos. Ap
Olen ihmetellyt samaa ilmiötä tänä syksynä. Mun hiukset oli vielä alkusyksystä ihan ok mutta nyt on huonomassa kunnossa. Olisko jotain muutosta Helsingin vedessä?
Itse en ole mitään muutoksia tehnyt.
Koronan pitkäaikais oire. Hyvin monella on tämä takkuamis sama oire, iästä riippumatta.
Mikään ei aura, ei hoitoaine tai muukaan. Ehkä jos raaskit leikata vähän lyhyemmäksi, niin hiukset on helpompi hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veden laatu, hiustuotteiden uudet koostumukset, kuivempi huoneilma ja pakkanen vaikuttavat hiuksiisi kuivattavasti, talit ja huivit aiheuttavat mekaanista rasitusta vaihtoehtoja on monia.
Olen 38 eikä tällaista suihkun jälkeistä takkuuntumista ole koskaan ennen ollut, ei edes matkoilla joissa veden laatu on eri eikä koskaan aiempina talvina, joilloin on ollut kuiva huoneilma. Ei kai takit ja pipot voi aiheuttaa suihkun jälkeistä takkuuntumista, koska siis en käytä takkia tai huivia tai pipoa suihkun ja harjaamisen välissä vaan tietenkin harjaan suihkun jäljiltä hiukset ennen kuin lähden ulos. Ap
Olen ihmetellyt samaa ilmiötä tänä syksynä. Mun hiukset oli vielä alkusyksystä ihan ok mutta nyt on huonomassa kunnossa. Olisko jotain muutosta Helsingin vedessä?
Itse en ole mitään muutoksia tehnyt.
Outo yhteensattuma. Saakohan jostain selville esim että onko ne klooranneet vettä tavallista enemmän viime aikoina täällä?
Ap
Minulla sama juttu. Ongelma ihme kyllä helpottui, kun pesin Loreal Elvital 2in1 -shampoolla, enkä laittanut ollenkaan hoitoainetta. Helpommin kammattavat hiukset.
BMW kirjoitti:
Kannattaa käyttää korjaavaa hoitoainetta.
Hiukset ovat menneet huonoon kuntoon
Oma suositus Olaplex niin pesuun kuin hoitoaineeksi, näkyi testeissäkin olevan hyväksi havaittu ja kampaajat käyttävät myös hoitoihin
Alapeukuttajat, ilmeisesti teillä ei ole kokemusta Olaplexista.
No ymmärtäähän sen, ei ole halpisaineita 😁