Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokavauvojen viikonloppu pe-su

Kommentit (33)

21/33 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuo esikoinen sitte eka kerran puotti vauvan lattialle :O

Vauva nukku kehdossa makkarissa, ja oltiin muut olkkarissa. Esikoinen sitte häipy huoneesta, luulin että meni omaan huoneeseen hakemaan leluja. Yhtäkkiä sitte kuulu kopsaus ja vauvan itkua! (ja heti perään myös esikoinen itki täyttä kurkkua)Minä juoksin täysillä ku aattelin että esikoinen on sen puottanu sängystä- no, vauva makaski eteisen lattialla!! En ymmärrä, miten tuo 1v4kk on jaksanu nostaa ensinnäkin vauvan kehdon reunan yli, ja KANTAA sen tuohon eteiseen- kun matkaa on kuitenki sellaset 3m. Uskomatonta..onneksi ei mitenkää käyny. Mutta tästä lähin taidan laittaa oven visusti säppiin tai vauvan vaunuihin nukkumaan.

Että tämmönen avulias sisko meillä ;)

Vierailija
22/33 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti ilmoitan että prinsessamme sai tänään kasteessa nimen LILIA EMILIA;)

Ihanan kauniit ristiäiset ja ihana fiilis vaikka vauva oli eilen selvästi stressaantunut äidin puolesta kun en muistanut järjestelyjen keskellä edes syädä.

Kaikki nyt hyvin. Ihana olo;)

Nazu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kertaa tänne vauvapuolelle kerkiän kirjoittelemaan! Meillä poika nyt 3 viikkoa tasan ja mukavasti on vauva-arki pyörähtänyt käyntiin. Yöt menee aika kivasti 2-5 tunnin unijaksoissa ja aamuisin saan viettää pari tuntia laatuaikaa esim. sanomalehden ja kahvikupin parissa kun vauva nukkuu jopa kymmeneen... Hieman itkua alkanut tulla, mutta lähinnä ilmavaivoista. Pulauttelee, röyhtäilee ja pieree onneks kuitenkin niin helpottaa sekin.

Lillis ja Jolla - mäkin olisin kiinnostunut niistä pk-seudun treffeistä. Olis kiva jaella vauvajuttuja isommallakin porukalla! Keitäs muita oli paikallisia - Coe ainakin:)

Nyt taitaa kuulua tissihuuto... Palailen taas!!!!!

Bluewish

Vierailija
24/33 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsy kyllä iskeny kun tyttö meilläkin itkee illat / yöt.Sinne 2 asti!

Kiitos kun kerroitte autoista =) Sellanen voyager olisi kyllä mukava tila-auto.Kunhan löytyisi sopiva yksilö hiinaltaan ja kilometreiltään.

Nazu,en voi uskoa kun näin tytön nimen..Meille suunniteltu just sama melkeinpä erotuksena että Sara tulisi vielä Lilian ja Emilian väliin!!

Hieno nimi teillä :)

Oon koko raskausajan miehelle tuputtanut Liliaa..

Nyt taas pikkunen huutaa..Pitääpä syöttää vaikka jos auttaisi.

Wades & Natika huomenna tasan 4 vkoa!

Vierailija
25/33 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli " Ella" -tyttäremme sai tänään kasteessa nimen SILJA EMILIA. Kastetilaisuus meni oikein mukavasti, paitsi että raskaana oleva kummitäti joka oli sylikummina alkoi voimaan huonosti. No eipä siinä mitään, kummitäti antoi vauvan minulle ja meni itse istumaan ja heikotus meni ohi. Meillä oli ruoka (pohjalainen perinneruoka) ja kakkukahvit päälle. Ja tyttö sai ihania lahjoja :)

Nazu: Ihan rupesi hymyilyttämään kun luin teidän vauvan nimen, on niin lähellä meidän vauvan nimeä! Hyvä maku teillä ;)

Vierailija
26/33 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut kirjoiteltua pitkään aikaan. Olen kyllä yrittänyt pysyä kärryillä teidän jutuista, mutta ihan joka pinoon en ole kerennyt käydä käsiksi! Mutta ihana kuulla lokakuisten vauvojen kuulumisia. Niin pitkään me niitä odoteltiin ja nyt taitaa kaikilla olla vauveli jo kotona?

Meillä on ollut vähän yhtä ja toista. Kaksi viikkoa synnytyksestä jouduin uudestaan Naistenklinikalle samalle osastolle, josta kotiuduimme. Syynä rinta- ja kohtutulehdus. Sain parit antibiootit, joilla epparin ompeleetkin alkoivat paranemaan, mutta ekan kuukauden aikana en pahemmin istunut tuolilla, oli sen verran pitkä haava ja paljon ompeleita. Nyt alkaa jo elämä pikkuhiljaa voittamaan! Antibiooteista tuli hiiva, joka on kohta jo karkoitettu lääkkeillä ja tällä viikolla vielä Naikkarille on tulossa kutsu epparin tarkastukseen, kun on kai vähän arpeutunut, pe jälkitarkastuksessa sanottiin. Mutta pystyn jo kävelemään ja muutenkin elämään jo normaalisti- tuntuu ihanalta kaikkien vastoinkäymisten jälkeen!

Vauveli on ihana, täytti la 6 vkoa. Nimeksi tuli Dania Henrietta. Ristiäisiä ei ole, mutta ensi kuun alussa pidetään ravintolassa juhlat aterian merkeissä.

Imetys sujuu meillä ihan hyvin. Olen pelkästään imettänyt tai pumpannut maitoa jos olen ollut poissa kotoa tai vauva hoidossa muutaman tunnin. Alussa imetys sattui ihan kauheasti, mutta pikkuhiljaa alkaa rinnat tottumaan.

Pumpattua maitoa olen antanut vain hörppyyttämällä. Voikohan vieläkin vaikuttaa imuotteeseen jos rupeaisi jo antamaan tuttipullosta?

D-vitamiineistä Millianille: Luulisin, että Suomessa suositeltaisiin D-vitamiinin antamista, vaikka asutkin Kaliforniassa. Täällähän annetaan kesälläkin, vaikka valoa on. Sen ainakin tiedän, että Israelissa annetaan, vaikka aurinkoa on paljon enemmän, kuin Suomessa. Mutta kysy lääkäriltä...

Milloni pk-seudun tapaamista suunnitellaan? Olisi kiva tavata muita samanikäisiä vauvoja ja äitejä!

Oletteko muuten käyneet vauvakinossa? Me oltiin Tennispalatsissa viime kuussa. Sisko oli mukana " henkisenä tukena" , mutta ihan hyvin meni. Vauveli vain nukkui ja söi. Oli aika huvittava näky, varmaan muutamia satoja vaunuja ja vauvoja. Mennään varmaan taas tässä kuussa.

Tsemppiä kaikille vauva-arkeen!

Vierailija
27/33 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan laittaa miehen tästä edespäin nukkumaan vierashuoneeseen kun jo toinen yö kun se on ollut työmatkalla niin me naiset ollaan nukuttu kuin tukit!! Ja vauvaa ei ole tarvinut nukutella yhtään sen enempää ollaan pesun jälkeen siirrytty koko sakka makuuhuoneeseen ja esikoinenkin nukahti itsekseen isin paikalle kun imetin vauvaa. Kaikki oltiin unten mailla 21.30. Vauva heräsi tuttuun tapaan kahdelta ja aamukuudelta. ja nukkuu vielä.

Saas sähdä, vaikuttaako meillä tiheän syömisen kausi vauvaan, esikoisella rikkoi pahasti yörytmin joka kerta;(

Mutta silti ihanaa että mies tulee kotiin tänään!! Hirveä ikävä!!

G: jos/kun menette kauppaan kahden/useamman kanssa, mihin laitatte lapset ja vauvan?

V: meillä kun esikoinenkin on vielä pieni niin hänet pitää laittaa kärryn siihen etuosaan istumaan ja vauva kopassa itse kärryyn. Tosin olen käynyt kaupassa vain kerran eikä sinne kärryosaan mahdu vauvan kaukalon lisäksi juuri mitään.. Yritän välttää mahdollisimman pitkään tuota kauppareissuilua vauvan ollessa pieni mutta esim. tänään olisi pakko päästä kauppaan nyt aamupäivällä enkä saa lapsenvahtia.

Ristiäisjärjestelyt olis pakko kanssa aloittaa tänään. Vauvalla on vielä hornominäppyjä, näköjään uusia pukkaa sitä mukaan kun vanhat tasoittuu. Ihottuma on kuitenkin kestänyt jo yli viikon joten pian se varmaan helpottaa.

Mä en ole isäinpäiväksikään ostanut mitään kun on nuo ristiäiset samassa. Me ollaan kyllä miehen kanssa sellaisia ettei edes hääpäivänä ostella toisillemme mitään, tuntuu jotenkin hassulta kun käytössä on sama pankkitili niin tavallaan vaihtaa vaan rahaa tai muuta. Ihanaahan on aina saada lahjoja mutta se ostaminen!! Olen maailman huonoin lahjan ostaja!!

Nyt vauva taisi herätä - gotta go!

Nazu ja typyt

Vierailija
28/33 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan NAZUA! Kyllä yöunet sujuu hyvin kun ei mies ole häiritsemässä! :) Meillä mies nukahti yhtenä yönä sohvalle ja vitsi kun oli kivaa kun pystyi nukkumaan missä asennossa halusin ja syöttämään vauvaa molemmin puolin (vauva siis nukkuu meillä perhepedissä meidän keskellä). Sama juttu parina aamuna nyt kun anoppi on hoitanut esikoista ja minä oon saanut nukkua yksin.

Mutta meillä ei oo vierashuonetta, sohvalle en kehtaa komentaa... :) Pidän sen takataskussa sitä varten jos ne heräilyt alkaa :)

KAUPASSA KÄYNNISTÄ: Enpä ole onneksi joutunut käymään :) Mutta jos ja kun käyn niin mä käyn vaunuilla, kun ei mulla ole ajokorttia. Silloin voisin tehdä niin että ihan sillä sisaristuinyhdistelmällä mennään ja ostelen vain pikkuisen, eihän vaunujen alaosaan juuri mahdukaan kotiin kuljetettavaa. Tai sitten jos enempi pitää ostaa niin tuossa meidän ystävällisessä pikkukaupassa varmasti voin jättää vauvan vaunuissa siihen kassojen lähelle ja voivat vilkuilla toisella silmällä, ettei vaunut siitä katoa, sillä aikaa voin sitten esikoisen kanssa surffailla ostoskärryillä.

Meilläkin täällä edessä kiire päivä kun tulee vieras (esikoisen kummi) käymään illalla. Lupauduin tekemään monivaiheista lantturuukkua ruoaksi ja vielä lappapuuroa päälle, ja niin välissä pitäis mennä isänpäivälahjaostoksillekin. Ja suurin osa päivästä kuluu tietysti silti tässä sohvalla vauva sylissä. Saa nähdä miten kerkeän vai ostanko pullaa lappapuuron tilalle :p

Nyt kuuluu vaativa itku. By the way, galluppia...

G: Itkeekö teidän muiden noin kaksiviikkoiset muuta kuin nälkää?

Anja on itkenyt toistaiseksi vain kerran muuta, sillon kun terveydenhoitaja koitti Moron refleksiä, se oli liikaa hänelle... Mutta muutoin itkee vain nälkää ja röyhtäystä voi kitistä mutta ei oikein itkeskele.

Nyt syömään, anoppi toi vauvan :)

Hyvää perjantaita ja viikonloppuakin kaikille!

Coe + Anja 12 vrk

Vierailija
29/33 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nazun vauva nukkuu kyllä ihan liian hyvin..Voi nukkuis meilläkin.Tyttö heräs viime yönä 1h-2h. välein syömään.Annoin sitten korviketta kuuden maissa ja nukkui tuon 2h.

En tiedä tarvisko,musta vaan tuntuu siltä ja eipä aina tarvi olla tavoilteltavissa.Kaupassa voi käydä rauhassaa ym.

Pikku tyttö nukkui koko esitelmän ajan tyytyväisenä eilen!Meni vielä hyvin,kuulemma parantamisen varaa ei juuri ollut.Hyvin pystyy tunnillakin olemaan vauvan kanssa :)No olin kyllä vaan yhen.

Tänään mennään kaupungille jos lapset lupaavat olla kiltisti.Esikoinen eskarissa mut onhan se homma lähtee kahden uhmaikäisen + vauvan kanssa.No sentään ei ole kolme uhmista mukana..

KIITOS paljon AUTO asiaan vastanneille! Just tota voyageria ollaan kateltu!Yks huippu yksilö olis kiikarissa mutta maksaa pari tonnia liikaa meidän budjetille.

Onko hyvin pelannu autot?Varaosat ilmeisesti tosi kalliita ja renkaat.

Viekö paljon bensaa?Tuo meidän katselema olis 2,4 litranen manuaali 2002 vm. 68t. ajettu.

Huomenna miehellä pikkujoulut,eli mä jään ekaa kertaa yksin lasten kanssa yöllä.En jaksa mennä sinne kun tulee sata ihmistä ja muut varmasti dokaa siellä.Mies saa viettää varpajaiset samalla =) Heh.

Onnea Waimolle!!

Mitähän muuta..Niin COEn Gallubbiin vastaus : Ei paljoa itkeskele,eilen illalla jonkun verran ilmavaivoja.

Wades & natika 3vkoa 4pvä.(kohta ei edes päiviä laske kun on niin iso tyttö,nyyh)

Vierailija
30/33 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva menee kärryyn kaukalossa ja muut lapset kävelee jos olen yksin.(ei siis todellakaan usein)

Yleensä vauva kärryissä ja tyttö vajaa 3v. myös.5v ja 6 v. yrittää kävellä =) En tiedä miksi siellä kaupassa tulee kauhea himo juosta.

Vierailija
31/33 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vähän huonon puoleisesti nukuttua yö taas takana.

Pikkusella oli masuvaivoja.

Röytäyksen yhteydessä OKSENSI mun päälle,

ei siis ollu mikään pieni puklu vaan ihan oikee oksennus,

mahtaako kuulua asiaan??

Vähän jo säikähdin että onko jotain vatsatautiin viittaavaa, mutta ei sen yhden kerran jälkeen enää oksentanut ja sai viiden aikaan aamulla jo unen päästäkin kiinni ja nukkui ysiin, söi ja nukkuu edelleen.

Ruoka siis kyllä maistuu,

ja on kova tyttö kakkimaan,

saattaa yhden vaipanvaihdon yhteydessä ruikauttaa kolmekin kertaa.

Ja kakkaa tosi monta kertaa päivässä. Tulee ihan vesikakkaa ja rakeita.

Onko muillakin näin??

G:Meillä itketään oikeastaan kanssa vain nälkää.

Nälkääkään ei oikeen ehdi yöllä edes vielä itkemään kun isken jo tissin suuhun. Koitan antaa isälle ja isoveljelle unirauhaa.

Masun väännöistä ei oikeastaan itke, ähistään vaan.

Mutta kohta mä alan itkemään nälästä,

jääkaappi huutaa tyhjyyttään kun kukaan ei ehdi kauppaa,

mä oon vauvassa ihan kiinni ja mies on raksalla kokoajan.

Se lupas kyllä tänään mennä kauppaan.... I hope so.

Zimppu ja tyttö 11vrk

Vierailija
32/33 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin gallupit:

Kyllä meillä itketään mahakipujen vuoksi myös! Viimeyönä taas pari tuntia... Disflatyl-tipat ei ainakaan toistaiseksi ole tuoneet mahakipuun helpotusta. Toivotaan että pian helpottaisi.

Kaupassa käynnit hoituu niin että vauva turvakaukalossaan ostoskärryissä ja muut 1-3kpl kävelee. Yleensä käyn kaupassa aamupäivällä, niin ei ole kuin tuo vauva ja 3v mukana, kun isommat koulussa. Hyvin on käynnit sujuneet.

Wades, meillä on 2.5l turbodiesel malli tuo voyager ja mitähän mä sanoisin kulutuksesta 7.5-8l taitaa mennä 100km, jos en ihan väärin muista. Renkaathan on kyllä aika kalliita, kun tuo on joku erikoiskoko, niin ei yleensä löydy edes hyllystä vaan tilaustavaraa. Mutta varaosat taitaa olla samoissa hinnoissa muiden kanssa. Loistavasti on toiminut, ei mitää ylimääräisiä vikoja ainakaan tuossa meidän 00-mallissa.

Meillä mies kanssa tulee ensiyönä kotiin, varmaankin sopivasti neidin itkukohtauksen aikoihin puolenyön jälkeen, niin taitaapi saada tyttärensä hoitovuoron välittömästi, ni mä saan nukkua!!! Kyllä meinaa väsymys hiukan painaa, kun aamulla pitää kuitenkin hypätä seitsemältä laittamaan poikia kouluun vaikka on yöllä päässyt nukkumaan vasta kahdelta. Mutta aikansa ktakin, ihanaa tämä vauva-aika on silti! =)

Jep, mutta täytynee ruveta laittamaan kämppää kuntoon, kohta tulee vieraita.

Mukavaa perjantaita ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Neljäs ja tyttö huomenna jo 3vk(aika menee lentäen!)

Vierailija
33/33 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi galluppeihin:

KAUPASSA en ole juuri yksin lasten kanssa käynyt. Isot ostokset tehdään Euromarketissa koko perheen voimin, jossa osotoskäyrryihin saa vierekkäin vauvan kaukaloon ja isomman lapsen istumaan. Jotain pieniä kauppareissuja olen tehnyt vaunujen kera lähikaupassa, silloin esikko työntää pikkukärryjä.

Vastaan tuohon ITKUGALLUPPIINKIN, vaikka Toivo onkin jo vanhempi. Itkee mun mielestä myös väsymystä ja masuvaivoja. Eilen illalla itkeskeli aika paljon, mutta rauhoittui suihkun aikana ja siihen loppui itkut. Tissi ei monestikaan rauhoita itkuja ja olen huomannut, että tulkitsevani väärin itkuja, siis ei itkekään nälkää vaan väsymystä. Nukahtaa sitten tutin kera syliin tai vaunuihin.

Meillä YÖT on menneet ihan suht. hyvin nyt viime aikoina kun vaavi syö 3-4 kertaa yössä. Nukkuu nykyään vain ekan pätkän omassa sängyssään ja muuten vieressä, niin ei tarvi niin pitkää olla itsekään syötön takia hereillä.

ZIMPURA kyseli kakkaamisesta. Meilläkin poika tuon ikäisenä kakkasi tosi usein ja välillä " sinapit" tuli pitkin lattioita kun oltiin juuri menossa pyllypesulle ;) Nykyään kakkaa harvemmin.

Mistä pääsenkin seuraavan asiaan, miten teillä D-VITAMIINI on vaikuttanut vai onko mitenkään? Minä annoin pojalle viikon deetippoja tosi varovasti ja siitä seurasi kuitenkin ummetusta. Kakkaminen harveni ensin kerran päivään, ja lopulta tuli jo kahden päivän tauko. Lopetin nyt tipat toistaiseksi ja nyt kakkaa taas useammin. Ajattelin viikonloppuna aloittaa sitten jekovitit, katsotaan mitä tapahtuu. Aloitin myös vyöhyketerapeutin ohjeesta magnesiumin syömisen, sen pitäisi vaikuttaa myös vauvan ulostukseen.

Me oltiinkin eilen kolmatta ja toistaiseksi viimeistä kertaa vyöhyketerapeutilla. Saa nähdä pitääkö vielä varata aika vatsavaivojen takia. Ainakin rokotusten yhteydessä suositteli käymään hoidattamassa vauvaa.

Olipas kiva kuulla COE, että teillä nukutaan hyvin! Ymmärrän tuon, että et vielä uskalla hehkuttaa öistä. Sitä koko ajan pelkää, että tilanne huononee. Minäkin haluisin hehkuttaa hyvin menevistä päikkäreistä, kun esikko nukkuin vaan puolen tunnin pätkäunia päivisin ja tämä poitsu vetää parhaimmillaan kolmen tunnin unia. Mutta katsotaan jatkuuko sama, toivottavasti :)

Meillä ESIKOINEN 2v3kk on tällä hetkellä lomailemassa mummulassa pari yötä. Ekaa kertaa on siis kaksi yötä, aiemmin on ollut vain yhden kerrallaan. Oli siellä herännyt tänään puoli kymmeneltä, kun kotona herää 7-8. Uskomatonta! Itse teen nyt GRADUA kun tuntuu, että on vaikka kuinka paljon aikaa kun vauva nukkuu vielä niin paljon.

OPISKELUISTA:

WADES ainakin on jatkanut koulujuttuja mahtavasti! onnittelut hyvin menneestä esitelmästä ja tsemppiä kemian tenttiin. Sullahan tais olla suunnitelmissa mennä takaisin kouluun tammikuussa, vai miten?

Oletko COE ajatellut jatkaa graduntekoa lähiaikoina? Sullahan se taisi olla viimeistelyä vaille valmis. Entäs SUSULIINI, saitko palautettua omasi?

Mä olen siis tämän päivän ja huomisaamupäivän " graduvapaalla" esikoisesta ja koitan saada mahdollisimman paljon tehtyä. Nykyinen tavoite on, että saan työn tämän vuoden puolella esitarkastukseen. Ja sen aion toteuttaa, oli millainen sitten tahansa. Mulla ei niin arvosanalla ole väliä. Yliopistolla käyn maanantaisin graduseminaarissa. onneksi maitoa riittää pumpattavaksi, niin mies antaa sitten vaaville pullosta sillä aikaa.

Nyt täytyy mennä kun vauva heräsi.

Hyviä vointeja,

S-I kera pienten