Missä vaiheessa olet siirtynyt antamaan nesteet nokkamukista tuttipullon sijaan?
Ja minkä ikäinen vauva osaa itse jo pitää nokkamukia ja juoda siitä?
Meidän tyttö 6,5kk ja mietiskelen olisko jo aika hommata nokkamuki?
Kommentit (5)
Nyt kun aloimme syömään kiinteitä niin samalla juomme vettä ihan tavallisesta mukista.
Myös kesähelteillä kun tarjosin vettä niin mukista se juotiin.
Vauva on neljäs lapsemme ja yhtään tuttipulloa/taikamukia/nokkamukia en ole tarvinnut.
Eilinen vellikin meni todella hyvin normaalista muovimukista.
Sitten kun haluaa niin annan korvallisen muovimukin omaan käteen.
Siirryttiin sitten 5 kk ikäisenä tissistä suoraan nokkamukiin. Nyt vauva pian 8 kk ja nokkamuki maistuu edelleen hyvin!! Varmaan ennen vuoden ikää olis hyvä jättää tuttipullo kokonaan pois ja siirtyä nokkamukiin. Meillä vauva jo välillä ottaa nokkamukin rivoista kiinni, mutta itse ei vielä osaa sitä pitää ja juoda. Se vaihe tulee myöhemmin.
Ei pidä mukia itse kädessä, mutta juo siitä innokkaasti. Meillä käytössä aventin pehmeä nokkainen muki ja NUKin vanhemman mallinen kova nokkainen muki. Kummastakin vesi tulee imemällä, joten on helpompi pullon jälkeen. Muillakin merkeillä tällaisia on, kaupassa vaan hyllylle vertaamaan:)
Meillä otettiin nokkamuki käyttöön 5kk iässä ruokailujen yhteydessä. Maitopullo kuuluu edelleen aamuun ja vellipullo iltaan ja esim. matkaeväät (maidon siis) laitan edelleen tuttipulloon.
On oppinut mielestäni juomaan nokkamukista hyvin -kovasti haluaisi pitää itse kiinni, mutta en ole vielä antanut kun olisi maidot pitkin seiniä. Eli toistaiseksi annan pitää mukin toisesta korvasta ja minä pidän itse toisesta.
ja poika alkoi harjoitella nokkamukista syöntiä, kun ei meinannut pullo enää kelvata. Eli aika varhain. Taikamukista ei juurikaan hoksannut imeä, vaan keskittyi enempi kutiavilla ikenillä sitä jyrsiin (tekee hampaita kovaa vauhtia). Hörppyyttämällä meni hienosti.
Itse yrittää kovasti jo pitää kiinnikkin, mutta suuhun mukia viedessä haparointia havaittavissa :D Onneksi tosiaan taikamuki, jossa se venttiili...
L & V