Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttuhan menee näin, että..

Kun olet ihan varma, että huomenna et autoa tarvitse vaan vietät koko päivän kotosalla ja vain kävelet ulkosalla niin senhän voi jättää laittamatta lämpötolppaan kiinni.. Ja silloin Ihan Varmasti muuten tarvitset sitä autoa, kun se on umpijäässä!

Eskarilainen oli niin nessu tukossa aamulla, että sai jäädä kotiin, mutta toki me lääkäriin mennään, kun on sitä mieltä, että toiselle korvalle syöty tulehdus ois siirtynyt nyt toiseen korvaan. Mitäs sitä vapaapäivänä muutakaan tekemistä on, kun ravata lääkärissä..

Oi, mutta tänään on vihdoin se päivä, kun saan jättää hakemukseni Kelaan ja saan jäädä odottamaan äitiyspakkausta. :) Käydäänkin siellä sitten samalla.

Mies menee tänään esikoisen kanssa illalla lätkämatsiin. Huomenna on kulttuuritapahtuma kaupungissa, johon menee tuo eskarilainen esiintymään, jos ei kovasti yskäile. Muuten pääsee mummille yökylään ja me saadaan viettää laatuaikaa miehen kanssa. :)

Masussa on kova vilske käynyt. Eilen sain pakkolepokäskyn lääkäriltä ja sitä tässä opeteltu käytännössä. Enhän mä mitään osaa levätä, mutta pakkohan se on yrittää ja ainakin noita kotihommia kaataa miehen niskaan. Tosin hän vaatimalla vaatii, että saa tehdä ne kaikki ja lupautui opettelemaan jopa ruoanlaittoa enemmän, jos se vaan saa mut lepäämään. :D

Papu ja Hermanni 22+0

Vierailija
2/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa!

Pakko oli tulla kuulumisia kattelemaan ja vähän fiilistelemään ;). Meinaa nimittäin vauvakuume iskeä! Olisko jo korkea aika?

Meinaatteko kaikki ottaa äitiyspakkaukset? Meillä esikoinen on siis kohta 3v. ja miehen mielestä vaatteita ja tarvikkeita on ihan riittävästi eikä toista pakkausta otettaisi. Mua vähän harmittaa, kun pakkaus on Niin Ihana. Mies on kyllä osittain ihan oikeassakin, että kun kaikkea löytyy niin miksi pitäisi olla tuplaten. Höh.

Kävin toissapäivänä rakenneultrassa ja kaikki oli tosi hienosti! Vauva oli vaan niin vilkkaalla tuulella, että meni aika kauan aikaa ja jouduttiin vähän odottelemaan että hän suvaitsee kääntyillä aina tarvittaviin asentoihin. Meno oli siis ihan mahdoton ;-)

Ja niin se kyllä nyt on muutenkin. Vielä kolmisen viikkoa sitten en edes liikkeitä tuntenut, mutta nyt on jyske niin kova ettei arvailujen varaan jää yhtään mitään. Eilen jopa sattui kun tulokas jumppasi jossain ihme asennossa...

Itse alan pikkuhiljaa toipua äitini kuolemasta, mutta vaikeaahan se on ajoittain. Sitä haluaisi jakaa ihan kaiken -ilot ja surut- edelleen äidin kanssa.

Odotan jo kovasti kevättä ja vauvelia. Hassua että oikeasti vauvakuume on noussut vasta nyt!

perjantain jatkoja toivottelee,

Telma ja asukas 20+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TELMA;

Kiva kuulla sinustakin :) hyvä että olet toipumassa menetyksestä, usko pois - menee hetken aikaa ja kaikki tuntuu paremmalta, muistot ei enää tunnu tuskallisilta vaan ne kultautuu - aika parantaa, niinhän se meni. Jokaisella menee oma aikansa, mutta kyllä se siitä.

K@TJU;

Ei täällä syrjäsessä taajamassakaan kukaan ehdi teitä aurailla, joten mahdollisimaan isot rullat tarvis vaunuihin löytää..mä nimittäin aion mennä enkä meinata (saa nyt sitte nähdä miten neljän seinän sisään todellisuudessa linnottaudun).

(.) vika työpäivä puolessa välissä..iltanavetta enää ja sitten se on siinä. Edessä viikonlopun vapaat ja viikon LOMA! jess..jo sitä oli odotettukin. Tänään olis siivottava, mut kun ei yhtään nappaa..pitäs viedä mattojakin ulos ja pestä lattiat ja..pläääh, ei kai auta muu kun alkaa kohta toimeen että ehtii.

Eilen ei vatsassa tuntunu juur mitään - ei kipua, ei jomotusta, ei myllerrystä, vaan muutama potku harvakseltaan - oli ihan outoa viime päivien jatkuvan potkuttelun ja myllerryksen jälkeen, kai se on Puksunkin joskus levättävä. Hyvä niin. Tänään sitten onkin eilisen edestä jotain repäsykivun tapasia, aina kun kääntyy nopeesti tai yhtään venyttää niin vihlasee ihan sikana. välillä jomottaa ihan pienesti, mutta potkuja tuntuu taas ihan kiitettävästi.

Selkäkin on ihan outo, eilen se kipuili, sitten kipu hävis kun kattelin salkkareita - se vaan laimeni pois, eikä ilmaantunu enää illalla eikä yölläkään, vaan nyt taas tuntuu että se heräilee. Kai siellä joku lukko tms on, josko sekin loman aikana katoais.

Pomo soitteli ettei ne laske mua (rv27) tykypäivänä pelaamaa curlinkia..voihan nekku, aattelin mennä liukuesteet tossuissa ja potkukelkka tukena :) no ei vaiskaa...meen sitte kävelee tai jotain. Kyselivät miten jaksan töissä - vaan onko sillä mitään merkitystä mitä sanon kun lopputulos on aina sama..jos et saa sairaslomaa niin työt on tehtävä, näinhän se on...ja täällä sitä saikkua EI saa.

Mut nyt täytyy alotella siivousta että ehtii ennen neljää kun pitää lähtee töihin takas..ja huomenna suunnataan koirujen kanssa metsälle joten mua ei varmaan näy kun iltasella..

Voikaapa hyvin ystäväiset..

Tappert ja Puksu 22+5

Vierailija
4/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jatkan edelleen sairaslomalla liitoskipujen vuoksi. En ikinä olisi voinut uskoa, että tällaiset tuskat voi ollakaan, iltaa kohti pahenee. Nuorimmainen " vinkuu" ratsastamaan mutta miten minä taluttelen kun käveleminen saa vedet valumaan silmistä? Meillä on vuokraponi joka joutuu nyt odottelemaan parempia aikoja.

Tänään kävin neuvolassakin, massu kasvaa ehkä vähän yläkäyrillä, syke oli 155 ja painoakaan ei ole tullut kuin 425 g ihan alusta saakka. Ihanaaa, kohta se alkaa kumminkin nousemaan ;) Esikoista odottaessa tuli 23 kg ja toista 12 kg.

Zeldatar 22+6

Vierailija
5/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt aluksi vähän mietteitäni muutamalle kanssasisarelle ja sen jälkeen vasta omaan napaan tuijottamiset... :)

MASULI: Sä se jaksat aina olla niin ahkera, meinaa ton leipomisen suhteen... Minustakin on kiva leipoa, mut sitä ky tulee tehtyä vähän liian harvoin. Suurimpana syynä on varmaan se et sit tulee itse popsittua kaikki herkut. Minä kun en yhtään tykkää makeasta, HEH!! =)Muuten pikkuvinkki muffinssejen tekoon: jos laittaa ne paperisiin vuokiin, niin kantsii laittaa pari vuokaa päällekkäin. Näin ne pysyvät uunissakin ehjinä, eikä leviä pitkin peltiä. Usein nimittäin muffinssitaikinat ovat niin löysiä, et laviävät helposti.

Olikos sulla muuten se flunssa?? Sori kun en muista tarkalleen... :/ Onko ottanut jo helpottaakseen? Kokeile höyryhengitystä (tietysti ilman niitä eteerisiä öljyjä). Se nimittäin tepsii tosi hyvin tukkoisuuteen. Mut paras lääkehän tukkoisuuteen on tietty lepo! Pikaista paranemista!

PAPU: Toivottavasti sun supistukset ottaa laantuakseen... Se ei kyl ole yhtään kivaa. Esikoista odottaessa mua supisteli päivittäin todella paljon. Ei ne kipeitä ollut, mutta sen verran vatsa aina kovettui, et kävellessäkin piti pysähdellä... Rv 24 olikin sitten kohdunkaula lyhentynyt 4,5 cm:stä 2,3 cm:iin. Mutta siltikin meni yli lasketun ajan. Nyt odottelen milloin alkaa taas toi sama kierre. Tosin nyt kun on kakkonen kyseessä, niin kohdunkaula ottaa lyhentyäkseen huomattavasti nopeammin, joten toivon et nyt säästyn tolta kierteeltä!!

TAPPEERT: Mulla tulehtui selkä esikkoa odottaessa tosi pahasti, itseasiassa juuri lapaluun alapuolelta. Kävin lääkärissäkin (tai siis arvauskeskuksessa). Ei ne siellä mitään aisalle tehneet määräsi vaan lepoa ja säännöllistä kylmägeelin levittelyä. No kun nekään eivät enää auttaneet, niin otin selvää osteopatiasta!! Kaupungissamme on todella hyvä osteopaatti (erikostunut koliikkilapsiin ja odottaviin äiteihin)!! Kävin hänen luonaan kerran ja sen jälkeen ei ole selkään koskenutkaan! SUOSITTELEN! Mullakin on raskas seisomatyö, jossa pitää kurotella ja selkä/hartiasäryt ovat ammattitautimme. Sä kun vielä kantelet lypsykoneita, painavia ämpäreitä ja kurottelet lehmien mahan alle pestääksesi utareet ennen lypsämistä, niin en yhtään ihmettele kipeää selkääsi. Sun työ on vielä viisi kertaa raskaampaa kuin minun... Ota ihmeessä yhteyttä lähimpään osteopaattiin! Kysele vähän kuitenkin hänen taustojaan: esim. onko hoitanut aiemmin odottavia äitejä jne. Nimittäin osteopaatti, joka voi olla ummikko odottavien äitejen suhteen, niin voi tehdä hallaa vielä enemmän. Nimittäin väärä käsittely voi johtaa ennen aikaiseen synnytyksen käynnistymiseen... Odottaville äideille ei suositella mitään kuuriluontoista hoitojaksoa, vaan kertahoidon pitäisi riittää. Mulla se riittikin!!

Mutta nyt vähän omaan napaan...

Siinä tämä masu edessä killittää, ihan mukavan kokoisena. Eipä se synnytyksen jälkeen ole kerennyt normaaliin mittoihin palautuakaan! Joten nyt se kekottaa vielä enemmän kuin vimeeksi. Nyt mun masu on kuitenkin ihan eri mallinen kuin viimeeksi. Viimeeksi masu oli kuin koripallo, mut nyt se on sellainen leveä... Nyt alkaa olla masu jo vähän tiellä, varsinkin pojalle ulkovaatteita laittaessa. :)

Maanantain neuvolaa täällä innlla odottelen ja tietty sitä vaa' an hajoamsita. HEH!

Olen tästä kohta lähdössä pojan kanssa kahville synnytysvalmennusporukan kanssa... Me yritämme tapailla säännöllisesti, mutta ei se tietenkään aina onnistu. On kyl tosi kiva aina nähdä. Hauskaa aina jutella, kun lapset kasvavat niin samaan tahtiin. Minusta olisi nytkin kiva lähteä valmennuskurssille, mutten sit tiedä... Onko aikaa jne. Mut olisi ihan kiva taas tutustua uusiinkin ihmisiin. :)

Mut nyt astiat koneeseen ja sit menoks!!

Hyvää perjantaita kaikille! Tää iikko on mennyt niin nopsaan, et tuntuu ihan utopistiselta et nyt on jo perjantai...

Hanna

Vierailija
6/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Telma: Kiva kuulla sustakin! Päivä kerrallaan, vai mitä?

Munkin mielestä se tän vuoden pakkaus on todella nätti... On meilläkin tota vaatetta ja roinaa, mut pitäähän tulokkaallakin olla edes jotain uutta päälle pantavaa. Vai kuinka? Sun ei nyt auta muu kuin suostutella vaan miestäsi! Sitä paitsi sehän on äitiysavustus, eli naiset päättäköön!! HEH! :) Ja onhan se avustus rahana kovin mitätön... Kyllä se mieskin sitten heltyy kun paketti saapuu postissa ja hän näkee ne pienet suloiset vaatteet. Sano mun sanoneen... :) tsemppiä suostutteluun!

Vierailija
7/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei ihmeitä kuulu. Hyvää vaan. Mihinkään ei koske, energiaa on. Pakko olla, että jaksaa tuon pojan perässä juosta.

Tapille: meillä on oran vaunut, muista mulla ei oo kokemuksia. Tyytyväisiä ollaan oltu. Varmaan täydellisiä vaunuja ei oo olemassakaan, tai ainakaan kaikkien mieleisiä. Valinta on varmasti hankalaa. Meille oran vaunut myynyt henkilö sanoi, ettei alumiinirunkoisia vaunuja kannata ostaa, jos aikoo tehdä useamman kuin yhden lapsen. Tiedä sitten, mutta tässä olis oralle linkki. http://www.orasel.fi/

Taidan keittää kahvit ja miettiä sitten, että lähdetäänkö ulos nyt vai iltapäivällä. Hmm... Vaikea valinta :)

rimma 22+2 tai jotain

Vierailija
8/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappertille mun piti vielä mainita noista vaunuista... Näin siinä käy kun on hoitovapaalla, niin aivot ovat narikassa. Siellä ovat ja pysyy!!

:)

Siis nyt asiaan: meillä on Emmaljungan Classic duo Combi- vaunut (Niissä on kova koppa, joka pysyi viileänä viimekesänkin helteillä päässä olevan tuuletusikkunan ja pohjassa olevan tuuletuspohjan avulla)ja niissä on leveät ja isot ilmakumirenkaat. Niillä siis pääsee eteenpäin hangessa kuin hangessa ja kelissä kuin kelissä. Suosittelen lämpimästi. Olihan ne kaalliit, mut sen annan neuvoksi et köyhän ei kannata ostaa halpaa!! Me teimme virhetikin ja ostimme halvat vaunut, jotka pitivät olla hyvät ja myyjä kehui maasta taivaaseen niitä!! Ne olivat ihan sanonko mistä!! Niissä oli kaikenlaisia pikkuvikoja... Myin ne pois muutaman käyttökerran jälkeen ja tuhlasin parin kuukauden äitiyspäivärahat noihin Emmaljungiin. Ei ollut kiva kylläkään elää pari kuukautta miehen kukkarolla, mut ei kyllä ole kaduttanut tippaakaan!! Mieskin huomasi vaunuissa selvän eron, varsinkin työnnettäessä. Halvoissa malleissa on useasti todella painava ja raskas runko työntää...

Meidän kaupungissa on auraukset säästöliekillä ja aura käy kerran viikossa, jos silloinkaan... Joten noi vaunut on ollut ihan ehdottomat, koska pidän ulkoilusta ja kävelen paljon pojan kanssa rattaita työnnellen. En olisi selvinnyt ilman noita vaunuja...

Sen olen pistänyt merkille, et Emmaljungissa ei maksa merkki, vaan ruotsalainen laatu... Onhan ne hinnakkaita, mutta niissä on hyvät takuu-ajat!! kannattaa muuten ottaa sitten takuista tarkasti selvää, mitä niihin sisältyy, kestot jne... Sitä paitsi kerralla kun ostaa hyvät ja mieleiset vaunut, ne menevät muillakin lapsilla ja ne voi myydä sitten vielä eteenpäin hyvään hintaan.

Älkää siis ostako vaunuja hetken mielijohteesta, vaan kokeilkaa eri malleja (työnnelkää niitä siellä kaupassa)ja harkitkaa!! Kokeilkaa myös vetoketjut ja nepparit, et ne aukee ja sulkeutuu ilman irvistelyä.katsokaa onko ne helppo ja nopea laittaa kasaan. tarkistakaa tavarankuljetuskorin tilavuus ja meneekö sinne esim kauppakassi helposti ja vaivattomasti. Tarkistakaa niiden valmistusmaa, esim. Etelä-Euroopassa valmistetut vaunut eivät kestä suomen vaihtelevia sääoloja. Käykää monessa vaunuliikkeessä! Älkää myöskään säästelkö kukkaron nyörejä, eihän se haittaa vaikka on vähän aikaa matti kukkarossa.( Ja voittehan aina kysellä tulevilta isovanhemmilta pientä avustusta vaunuhankinnassa. :))Me emme ensimmäisiä vaunuja ostettaessa tajunneet näitä asioita ja lopuksi vietin unettomia öitä ja tuli kamala kadutus!!

Vierailija
9/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pakkanen kiristyy, vaikka olen aamusta asti lämmittänyt taloa... yrittää tuo pakkanen päästä vissiin voitolle :P En ole kerennyt koneelle ajatuksen kanssa pariin päivään ja katselin tuossa vanhoja pinoja...

Tappert... Kun odotin ensimmäistä asuin yksin ja sainkin neuvolasta hyvän neuvon. Kotona täytyy päivällä pitää radiota päällä tai kuunnella mielimusiikkiaan. Samoin voit lukea lapselle samaa mitä ehkä itsekkin luet, sitä paitsi minä puhuin koirallekkin, miksipä en syntymättömälle vauvalle :P Tätä kannattaa jatkaa kun lapsi on syntynyt. Kun lapsi on hereillä lue vaikka päivän lehteä hänelle :) Yöllä sitten taas päinvastoin mahdollisimman vähän ääniä, lapsen synnyttyä varsinkin. Meillä tosin kävi niin, että kun tultiin laitokselta kotiin, lapsi ei osannut nukkua, kun kotona oli öisin niin hiljaista. Laitoksella hoitajat oli lasten huoneessa kuunnelleet jääkiekon MM-kisoja, öisinkin !

Vauva masussa heittää volttia ja odottelenkin hieman jännityksellä ensiviikon pidennettyä viikonloppua pohjoisessa ja varsinkin automatkaa sinne... Sitäpaitsi taidan viettää omanlaisen loman muiden hiihdellessä ja lasketellessa ja tutustun kylpylöiden antimiin.... enkä todellakaan aio mennä moottorikelkan kyytiin. Masuasukki on kyllä muutenkin ihan aktiivinen päivittäin, eilen myllersi mahassa ihan toivottoman paljon kun kuuli isänsä ja setänsä juttelevan :D Hassua kun mahan muoto vaihtuu pari kertaa päivässä, vauvan kääntyillessä.

Isänpäivää vietetään miehen vanhempien luona ja sinne mennää jo lauantaina aamupäivästä. Ei kai sielläkään isompia, taitaa miesväki karata metsälle jos keli on hyvä. Vietetään sitten naistenpäivää ;)

Nyt taidan mennä pienelle happihyppelylle, jotta jaksaa taas paremmin sisällä.

t. punkeli 22+4

Vierailija
10/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat nukkumassa... ONNEKSI!!

Ihan kieltämättä paha mieli tuli, kun olen ollu pojille tänään tosi kiukkunen :( En tiedä johtuuko tämä nyt raskaudesta vai mistä... mutta on vaan välillä niitä päiviä kun kaikki pienimmätkin asiat saa raivon partaalle...

No siis... aamulla herättiin taas aikasin kun oli tuolla pienemmällä vetelät housussa (reppana viläkin kurataudissa). No, siihen heräs esikoinenkin ja sit ei tarvinnu enää koittaa nukkua. Sain aamulla siivoiltua ja pesulla käytyä, niin eikös mei esikoinen ollu löytänyt sellasen pinkan vanhoja laskuja ja ne heittäny yläkerrasta alakertaan, rappukäytävää pitkin :( :( Kaamee siivo alakerrassa!! Niit paperita ole sadellu kymmenittäin sinne tänne! No, korjasin niitä ja eikös iskias taas alkanu vaivata siinä kyyristellessä...

Eilen illalla aattelin olla viisas ja tein kanakastikkeen ja riisit valmiiksi tälle päivällä... mutta eipä sit kelvannu kummallekkaan pojalle äidin pöperöt :( Isompi valitti ettei syö kun kastikkeessa oli herne-maissi-paprikaa ja ei kuuelmma tykkää niistä herneistä ja pienempi ei selvästi ollut riisin ystävä... Että taas alko noussa savu korvista...

No... suutuspäissäni kaivoin tuolle isommalle nakkeja kaapista ja pienemmälle purkki ruoan. Alko olla ihan sama mitä syövät, kunhan syövät ja saan heidät nukkumaan!!!

Nyt sitten tässä kun itse sai syötyä ja kahvikupin eteen alkaa olla olo jo leppynyt :) Löytyykös täältä muita yhtä heikkohermoisia?!?!?

Tuntuu vaan et jotkut päivät menee kun tanssien ja toisinaan sitä katsoo kelloa et eikö tää päivä lopu koskaan ;)

No niin... tulipas taas vuodateltua...

Meillä täällä sataa taas lunta :) :) Eli pihalle suunnataan hankeen jakka pojat heräilee. Kauppaan on kyllä ensin rattailla kipastava.

Isi osti eilen isommalle pojalle sellaisen pienen jääkiekkomailan ja sähly palloja (kirkkaan oransseja, jos ei iha heti hankeen häviäis!). Poika ei meinaa pysyy pöksyissään, ku niin odottaa et pääsee pihalle pelaamaan :)

Mutta taidan nyt hetken huilahaa, kun ei tiedä mitä tää ilta vielä tuo tullessaan :) Saattaa olla pienistä tirsoista paljonkin apua!!

t. K@tju

Vierailija
11/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

K@TJU;

mee sä kans päiväunille lasten kanssa..jos se vaikka helpottas. Et ole ainoo jolla palaa käämi välillä ihan täysin. Viimeaikoina varsinkin. Välillä kun on tarpeeks väsyny ni tekis mieli jättää työt tekemättä ja painua pehkuihin, kun mistään vaan ei tuu mitään ja kaikki ottaa kupoliin..mut onneks se on hetkittäistä - kyllä se ohi menee.

HANNA_N;

Kiitos vaunujen osto vinkeistä, tarpeeseen tulee!! Mun täytyy varmaan alkaa kirjata jo listaa kaikenmaailman pyöristä ja rungoista...ei millään voi muistaa kaikkea!!

Toivottavasti noi Lpr;n lastentarvikekauppojen myyjät suostuu olemaan järkeviä ja ystävällisiä tai mä lähden jonnee muualle..

Nyt olis siivottu ainakin osittain, pölyjä en vissii jaksa pyyhkii, joku muu pvä sitten. Ainaki on matot ulkona tuulettumassa (mies saa raahata ne illalla sisää) ja lattiat on imuroitu ja pesty - saa kyllä riittää!

Ehdin käydä jo tuolla " kirkonkylässä" ostoksilla että sai miehelle tehdyn isänpäivälahjan - sen isyyspakkauksen, valmiiks..mokomat kysy Alkossa paperit kun kävin ostamassa minipullon Elyseetä..hitto mikä ikiteini mä olenkaan, kuitenkin jo 26v. Juhannuksenakin naapurikunnan kyläkaupan täti tivas papereita kun ostin kaks tölkkiä siideriä :)

Ai niih, laitoin tonne yleisee keskustelun aiheesta " kun koirataloon tulee ensimmäinen lapsi" , sinne vaan koiralliset heittämää vinkkejä, en varmaan ole ainoa joka niitä kaipailee!!

Tappertti ja pukkeliini

Vierailija
12/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... viikonloppua kaikille Maalismasuille!! Mulla on jo kiire pois töistä... Ja viikonlopun pysyttelen taas kaukana tietokoneesta, joten ensi viikolla sitten taas tavataan!

Ihan uusia ilmiöitä taas tullut tällä viikolla, pohkeet kramppaa ja selkä rutisee... Joka kerta kun lähden käveleen istuttuani jonkin aikaa niin selästä kuuluu inhaa rutinaa! Kai ne nivelsiteet tai mitä ne nyt on niin alkaa sitten antaa periksi...

Voikaahan hyvin.

Despelote, rv 21+5

Vierailija
13/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dharma: voi hyvin kuvitella mikä rauha teillä siellä maalla on. Ehkäpä mekin sit joskus vanhoina :)

Telma: kiva kuulla sustakin välillä ja tosiaan päivä kerrallaan.

Tappi: löysin yhdestä lehdestä ton täytetyn hanhen ohjeen, mutta mies meinas että jätetään toiseen kertaan. Meille toi ruuanlaitto on harrastus ja välillä pitää kokeilla kaikenlaista uutta. Noi lampaan koivetkin kuullostaa hyville, meillä nekin on erikoista, mutta teillä niitä taitaa pyöriä nurkissa :) Laitappa muutama kopsuttelemaan tännepäin, niin päästään mekin kokeilemaan.

Ääni on vieläkin käheenä ja aamulla oli niin paljon limaa että piti taas muistella miltä pönttö näyttää lähietäisyydeltä. Inhalaattori on ahkerassa käytössä, en nimittäin kaipaa mitään sairaalakeikkoja, toivottavasti auttaa.

(.) Hippu liikkuu aktiiviseti, muuten ei mitään uutta.

Anoppi tokaisi eilen, että kylläpä sä oot paksu. Mua suoraan sanoen VITUTTI. Mähän olen raskaana!!!! Haloo!! Jokaisellahan se masu kasvaa omaa tahtiaan. Illalla särki selkää, sitä se hellan ääressä seisominen teetti. Onneks miehus hieroi illalla, muuten olis ollut vaikee saada unenpäästä kiinni.

Hauskaa vk-loppua kaikille

-m- ja Hippu rv 23+2

Vierailija
14/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan kerran käyty siinä Tenavapisteessä (6-tien varrella) ja toista kertaa ei tule!! Palvelu sujui ihan jees, kun olimme yksin, mutta muuttui katastrofiksi kun toinen pariskunta saapui paikalle. Vaikka myyjiäkin oli kaksi, niin silti!! Katselimme niitä Brion vaunuja sieltä ja samalla kyselin kaverille matkarattita, joihin saa kiinnitettyä turvakaukalon kiinni. Niitä rattaita myy lähiseudulla vain toi liike, joten oltiin vähän pakon edessä. Myyjä väitti kiven kovaa, että sellaisia rattaita ei ole olemassakaan. Nimen omaa kaukalon ohjeissa luki, että niihin saa... No myyjä lähti sitten soittamaan maahantuojalle. Odottelimme myyjän paluuta 20 minuuttia ja myyjä ei enää palannut luoksemme. Ja kaupassa oli vain 4 asiakasta...

Jos haluatte asiantuntevaa palvelua, niin menkää ehdottomasti siihen Ratakadun Lastentarvikkeeseen!!

Me ollaan aina asioitu siellä ja saatu hyvää palvelua. Plussaa on vielä se kanta-asiakaskortti, johon kerätään ostoksista leimoja. Jokainen leimarivi on rahanarvoinen ja sillä saa kivoja alennuksia. Kolme ensimmäistä riviä kun on täynnä,niin norm. hintaisista tuotteista saa aina -10%.

Vaunumerkkejä siellä on esim. Hercules, Emmaljunga, Emma (meillä oli ne, ihan paskat!!) ja Bora (Valmistettu en muista missä, mutta ei kestä Suomen oloissa. Kaverilla oli ne.)

Turvakaukaloita siellä on esim. Graco, Britax ja HTS.

Kannattaa mennä katselemaan!! Mutta Tenavapisteessä tuhlaatte vaan aikaa...

Vierailija
15/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli uusi takki postissa, nyt masu mahtuu koko talven suojaan. Tota takkia voi sitten ensi talven käyttää liinaillessa, joten vaikka hintaa onkin niin ainakin pari talvea löytyy käyttöä.

Miehus lähtee ulos riekkumaan, plääh, jäädään tytsyn kanssa kaksin.

-m-

Vierailija
16/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MASULI;

joo, kyllähän noita lampaankoipia täällä aina välillä lojuu. Parilla tutulla on kasvattilampaita ja sieltä aina ostellaan puolikas kerrallaan :) Mutta mistä hitosta voi ostaa HANHEN??

HANNA_N;

Mä oon kuullu joskus ennenkin että kyseisen liikkeen palvelu ei oikein pelaa, harmi - kun ei noita liikkeitä Lpr;ssä liikaa ole. Ratakadulta kävin ostaas sen turvavyönalentimen ja sain kyllä asiantuntevaa ja hyvää palvelua.

Tappert ja pukkeli

Vierailija
17/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahatauti jyllää meillä :( ei kivaa ollenkaan, onneksi itselle ei vielä ole tullut!

Punkelille olen kade kun pääsee tuonne pohjoiseen lomaileen viikonloppua ja kylpylöihin rentoutumaan.. Mäkin niin haluaisin, siitä on jo aikaa kun viimeksi käytiin.

Tappertille vaunuista: oon voinut jo aiemminkin hehkuttaa Emmaljungien nimeen, meillä ne nyt lähtee sit jo kolmannelle samat vaunut ja ihan ovat kuin uutta vastaavat. Myös Orat on kaveri piirissä saaneet kehuja Ora Jovi air tai jotain sinne päin.. Vauvatar myy netissä suht edukkaasti niitä ilman mitään postitus kuluja,toimittavatkin nopeesti, joten kantsii vertailla hintaa jos käyt siellä teillä päin liikkeessä tutustumassa ensin.. myykö netti halvemmalla..

Voi närästys taas tätä oloa.. masuasukas myllää kovasti taas tänään, olen huomannut että kun on mun nukkumaan meno aika niin masussa herätään :)

Sinna rv23 ..taas viikot paukkuu :)

Vierailija
18/18 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täällä jo tyyni ja hyväntuulinen äiskä :) Johtuskohan siitä et toinen pojista nukkuu ja isi vie kohta toisenkin nukkumaan :)

Ilta meni kyllä ihan kivasti poikien kanssa, se aamu vaan oli oikeeta hampaiden kiristystä!

HANNALLE ja muille siitä Tenavapisteestä!!!!!

Meillä kanssa huonoa sanottavaa kyseisestä liikkeestä!! Eli aikanaan (-03) ostettiin sieltä teutoniat. Silloin kaikki meni ihan kivasti kun se rouva oli palvelemassa ja oikeestaa mentiin vaan ostamaan ne yhdistelmät, olin jo päättänyt että juuri ne haluan ja hinta oli täällä huokeampi kuin pääkaupunkiseudulla josta myös niitä samaisia käytiin katsomassa. MUTTA... myt sitten kesällä kun mentiin ostamaan matkarattaita, se mies oli palvelemassa. Ekanakin, osaan kyllä katsoa värit siitä rivistäkin... ei tarvii kaikki 12 eri värivaihtoehtoa erikseen ottaa esille/ mun " koeajaa" . No sit se opetti mulle miten rattaita työnnetään... kun en olis prkle ennen moista tehnyt!!!

Sitten vihdoin ja viimein kun saatiin ne maksettua, erehtyi mies kysymään et minkä hintaisia on korokeistuimet... NO JOO!! Ensinäkin niistä esitteli vaan ja ainoostaa kaks kalleinta merkkiä ja ei kyllä meidän mielipiteitä/tarpeita paljon kysellyt. Näytti varmaan viidesti et näin tää kääntyy... ja näin takasi... tuli sellanen olo, kun olis vähän yksinkertanen tai hölmö, kun niin monta kertaa piti jankata niitä samoja juttuja.Sit siihen tuli venäläinen pariskunta ja loppujen lopuksi se mies puhui vaan niille venäläisille ja tulkkasi meille mitä niille puhui. En oltu kuitseskaan kielikurssille sinne menty!!! No, jäi ylläri ylläri ostamatta se korokeistuin, aikaa meni siellä liikeessä kaikenkaikkiaan yli tunti ja se ostettiin sitten lastentarvikkeesta.

Monelta olen kuullut että siellä palvellaan noita naapuri kansalaisia paremmin kun meitä suomalaisia ja se mies useesti palvelee useaa samaan aikaan. Eli odottamaan joutuu!

Mutta... aloin kirjottelee tätä juttua jo tunti sitte ja ystävä soitte megapuhelun tässä välissä. Nyt en sitten muista mitä muuta pitikään kirjoitella :)

t. K@tju