Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkaiseitteko muutoin kivalta vaikuttavan aikuisen miehen tapailua jos...

Vierailija
04.12.2022 |

...selviäisi että hänen kotinsa on aika epäsiisti?

Tapasin mukavan oloisen miehen jonka kanssa nähty nyt viitisen kertaa...yleensä luonani, mutta viimeisimmällä kerralla kävin hänen luonaan. Hän oli kyllä kertonut että on epäviihtyisää ja ei ole panostanut, mutta silti tuli hieman järkytyksenä miltä siellä näytti. Kyseessä kuitenkin nelikymppinen vakityössä oleva mies, mutta asunto oli sisustukseltaan kuin parikymppisen pojan, jonka elämänhallinta on hukassa....Vetosi siihen että on muuttanut aika vasta, mutta muutosta on kuitenkin käsittääkseni jo vuosi, joten ei mielestäni voi olla todellinen syy, eikä minkään perusteella vaikuta siltäkään että entisessä asunnossa olisi ollut mitenkään yhtään kummoisemman näköistä.

Ei sentään mitään hirveitä tiski- tai haisevia roskavuoria tai lattiasta kattoon tavaraa, mutta kaiken maailman romua ja työkaluja ja pyörä roikkumassa seinällä. Olin oikeasti niin pettynyt tuon kaiken nähdessäni että nyt miettinyt onko järkeä jatkaa mieheen tutustumista. Kuitenkin haaveilen pidempiaikaisesta parisuhteesta, yhteen muuttamisesta ynnä muusta ja jäi sellainen vaikutelma ettei tuosta seuraisi mitään hyvää. Mitä ajatuskia herää? ja miten itse toimisitte tilanteessa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisellahan on pelastamis- ja hoivavietti. Epäsiisti miehen asunto vaatii naisen otetta.

Naisella pitää olla jatkuvaa puuhaa ja haasteita miehen kanssa. Muuten kiinnostus lakkaa.

Sopivan renttu alkoholisti-narkkari-resupekka-rikollinen vetoaa naisiin.

Jep, nuorempana tehnyt juuri tuon virheen että kuvittelin sottapyttymiehen muuttuvan. Kävi kuitenkin niin että minä olin se joka sai luvan muuttua ja tottua epäsiisteyteen. Miestä kun ei sotku haitannut, olin minä se joka "nalkutti turhaa" yrittäessäni pitää siivouspäivää tai raivata tilaa, Päädyin siivoilemaan yhteistä asuntoa yksinäni koska olinhan se jota tiskipino tai epäsiisteys häiritsi.  Aluksi vika oli miehen mielestä liian pienessä asunnossa, mutta kun muutimme yksöstä kolmioon olikin vika siinä että oli liikaa tavaraa ja silti kokoajan hankittiin harrastuksiin uusia. Lopulta luovutin ja muutin omaan asuntoon. Ikinä enää en huoli miestä jonka asunto ei ole järjestyksessä.

Vierailija
22/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitö ihmeellistä on pyörällä seinällä? Varsinkin kerrostaloissa moni säilyttä pyörää asunnossaan ihan jo siitä syystä ettei sitä pöllitä.

En kyllä itse enää ikinä vapaaehtoisesti asuisi pienessä asunnossa jossa on pyörä varastoituna sisälle! Tiedätkö miten pahalle kurainen pyörä haisee?! ja ei ole kovin siisti myöskään seinällä.  Tokihan sen voi pestä jos on mahdollisuus siihen, yleensä se mahdollisuus on suihkussa, että semmosta.

No joskus ei kuule ole vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo kerro epäsiistiydestä tai laiskuudesta vaan siltä ettei työkaluille löydy paikkaa. 

Miksi ei löytyisi paikkaa? Työkalut voisi kerätä vaikka  työkalupakkiin ja pitää siellä. Asunnossa näytti myöskin omaan silmääni olevan ihan kiitettävästi kaappitilaa yhden hengen tavaroille ja mielestäni kaksio ei ole yhdelle ihmiselle erityisen ahdas muutenkaan. Osa tavaroista oli edelleen muuttolaatikoissa jne. En ole mikään siisteysfriikki tai sisustusintoinen itsekään ja jos on vaikka jotain vaatemyttyjä tai muuta eivät ne haittaa jos ne välillä pestään ja menevät kaappiinkin.

-ap

Vierailija
24/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörä seinällä ei olisi mielestäni mitenkään erityisen iso hälytysmerkki, ihan fiksua säilyttää pyörää sisällä ettei sitä varasteta ja hyvä että mies ilmeisesti kuntoilee. Sotkuisaa miestä en ikinä ottaisi, koska tuo tarkoittaa hyvin todennäköisesti sitä, että jos yhteen muutatte joudut joko itse tekemään kaiken siivoamisen tai sitten vaan tottumaan elämään sotkun keskellä.

Vierailija
25/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo kerro epäsiistiydestä tai laiskuudesta vaan siltä ettei työkaluille löydy paikkaa. 

Miksi ei löytyisi paikkaa? Työkalut voisi kerätä vaikka  työkalupakkiin ja pitää siellä. Asunnossa näytti myöskin omaan silmääni olevan ihan kiitettävästi kaappitilaa yhden hengen tavaroille ja mielestäni kaksio ei ole yhdelle ihmiselle erityisen ahdas muutenkaan. Osa tavaroista oli edelleen muuttolaatikoissa jne. En ole mikään siisteysfriikki tai sisustusintoinen itsekään ja jos on vaikka jotain vaatemyttyjä tai muuta eivät ne haittaa jos ne välillä pestään ja menevät kaappiinkin.

-ap

Hän voi olla joku ADHD, minun exäni oli juuri tuommoinen. Häneltä jäi työkalut mikä minnekin, treenikassi tuulikaappiin kahdeksi viikoksi, eikä hän edes huomannut sitä. Kysyi sitten minulta, missä hänen treenikassinsa oli, kun oli harpannut sen yli mennen tullen kaksi viikkoa. Älä ihmeessä ryhdy tuohon. Tai jos ryhdyt, älä sitten valita.

Siihen kuuluu myös myöhästely. Tulette tuttujen häihin niin, että livahdatte takapenkkiin. Sukulaisten rippijuhlista olette puoli tuntia myöhässä, jos sinä valehtelet ajan hänelle aikaisemmaksi, muuten enemmän. Juhla-aamuna hän on lähtenyt ostamaan pukua, kun sinä olet valmiina autossa.

Kun hän lupaa hakea sinut, odotat sovitusta ajasta puoli tuntia, oli sitten sade tai pakkanen, ja sinä pysäkillä.

Vierailija
26/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaisi enemmän todella huippusiisti miehen koti. Olen itse vähän sinne päin -siisti. Se loisi paineita. Tietysti jos esim. vessan pönttö on kuvottava yms, niin silloin sanoisin, että kiitos ei.

Vierailija
27/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vaan ymmärtää, että eri asiat on eri ihmisille tärkeitä. Itse olen sotkuinen mutta en edes huomaa sotkua. Välillä siivoan raivokkaasti ja seuraavana päivänä on taas sotku. Olen ihan mukava ja hyvin elämässä pärjäävä ihminen. Mutta kenenkään siistin ihmisen ei kannata alkaa olee minun kanssani, ellei sitten ole jotenkin erityisen joustava mieli. Ja harvallahan on.

Vierailija
28/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Hän voi olla joku ADHD, minun exäni oli juuri tuommoinen. Häneltä jäi työkalut mikä minnekin, treenikassi tuulikaappiin kahdeksi viikoksi, eikä hän edes huomannut sitä. Kysyi sitten minulta, missä hänen treenikassinsa oli, kun oli harpannut sen yli mennen tullen kaksi viikkoa. Älä ihmeessä ryhdy tuohon. Tai jos ryhdyt, älä sitten valita.

Siihen kuuluu myös myöhästely. Tulette tuttujen häihin niin, että livahdatte takapenkkiin. Sukulaisten rippijuhlista olette puoli tuntia myöhässä, jos sinä valehtelet ajan hänelle aikaisemmaksi, muuten enemmän. Juhla-aamuna hän on lähtenyt ostamaan pukua, kun sinä olet valmiina autossa.

Kun hän lupaa hakea sinut, odotat sovitusta ajasta puoli tuntia, oli sitten sade tai pakkanen, ja sinä pysäkillä.

Tyypillistä nykyaikaa, että jos ihmisessä on jotain poikkeavaa niin heti ollaan diagnosoimassa jollain kirjaindiagnoosilla.

Vierailija
29/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen tapaus voi olla ihan ok siisteyden ylläpidon kannalta, jos ensin joku auttaa päättämään missä mitäkin säilytetään. Kaveri asui aika sotkuisesti poikamiehenä, juurikin noin että tavarat lojui siellä täällä, mutta nyt pariutuneena on ihan toinen malli. Kaikki ei yksinkertaisesti hahmota sitä miten koti kannattaa laittaa, jolloin tavaroille ei ole selkeitä paikkoja. Jos taas tiskit kasvaa hometta ja lakanat vaihdettu viimeksi vuosi sitten, kannattaa katsoa muuta seuraa.

Meinaatko tosissasi että joku nelikymppinen mies muuttuu niin suuresti että alkaa ylläpitää siisteyttä jos ei ole siihen aikaisemmin ollut kykenevä? Luulisi että jo aikaisemmissa parisuhteissa tuohon ikään mennessä olisi taito kehittynyt siihen pisteeseen ettei omat tavarat pysyisivat järjestyksessä?!

Kokemukseni mukaan sellainen muutos onnistuu nelikymppiseltä naiselta. Ehkä miehet ovat sitten niin erilaisia...

Vierailija
30/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En enää ikinä ala ns aikuisen miehen äidiksi ja sitähän tuo tietää.

Vierailija
31/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tyypillistä nykyaikaa, että jos ihmisessä on jotain poikkeavaa niin heti ollaan diagnosoimassa jollain kirjaindiagnoosilla.

Mietin just samaa...että joku on tullut ihan tekemään diagnoosin tänne siitä miksi jollakin saattaa olla koti epäjärjestyksessä. Vaikka olisi syy mikä hyvänsä niin itse siistinä ihmisenä pitäisin tuota aika isona ns. punaisena vaatteena ettei aikuinen ihminen osaa pitää omia tavaroitaan järjestyksessä, ehkä sopivampi mies sitten jollekulle toiselle, mutta kerran tuollaisen kanssa asuneena en samaan lähtisi enää uudestaan nyt kun tiedän paremmin. Ei se tietysti ollut syy eroon, mutta samaan en lähtisi pelkästään sillä tiedolla mitä nyt liittyy järjestelykykyyn.

Vierailija
32/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkaisi jos ei olisi todella isoja tunteita kyseistää miestä kohtaan ehtinyt muodostua. Näin venhemmiten oppinut ettei kannata jäädä katselemaan läpi sormien alkuvaiheessa esiin tulleita asioita joista arvelee muodostuvan isoja ongelmia tulevaisuudessa. Yleensä normaalit ja vastuulliset kunnolliset ja tunnolliset miehet eivät asu sikolätissä, enkä sellaiseen alentuisi itsekään kenenkään vuoksi.

Vierailija
33/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että olet aivan liian nipo itse. Löysää vähän pipoa.

Vierailija
34/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli hauska artikkeli jonkun FB-ryhmän häpeämättömästä sotkusta.

Ei munkaan miestä hirveästi häiritse, jos sotkua on, mutta siivoaa kyllä hänelle annetut vastuut. Jotenkin on muodostunut vuosien mittaan  tavat, esim. minä siivoan kylppärin ja pyyhin pölyt ym. Mies imuroi ja tekee kaikki raskaammat työt, kuten ikkunoiden pesun ja nykyisin, kun on innostunut kokkaamaan, niin siivoaa keittiön jäljiltään.

Nyt kun mietin, niin taitaa tehdä enemmän kuin minä huushollin hyväksi, mutta joskus pitää vihjailla vähän, että raivattaisiinko tuo ja tuo paikka.

Ihan huippusiistiä meillä on siihen nähden mitä hänenkin kämppänsä poikamiesaikoinaan oli.

Vierailija
35/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on oikeasti iso ero, onko kämpässä oikeasti likaista, vai onko vain tavarat viereksimässä väärissä paikoissa.