Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet jouluaterialla ainut ruokarajoitteinen

Vierailija
04.12.2022 |

Löydätkö kuitenkin syötävää, vaikka sua ei ole erikseen huomioitu?

(riippumatta rajoituksesta)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt ensin, että mitä se jouluateriasi pitää sisällään. Vastaan sitten.

Miksi haluat tietää, mitä minun jouluateriani sisältää? Et sinä tule minun jouluaterialle.

Juu en. Mutta jos et kerro, mitä jouluateriasi sisältää, en voi vastata aloituksesi kysymykseen.

Okei, älä sitten vastaa. Eihän mun jouluateriani ole riippuvainen siitä, löydätkö jouluaterialla syötävää, jos olet ainoa ruokarajoitteinen.

Vierailija
22/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti.

Kalat, kinkku ja laatikot on ainakin meillä laktoosittomia, pähkinättömiä ja gluteiinittomia eikä hiilareitakaan ole liikaa. Aika harva on perunalle allerginen.

Kalaallerginen voi jättää kalat koskematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy, en mielellään syö possua mutta sehän rajaa vain kinkun pois.

Vierailija
24/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirsoilen kyllä, jouluruuissa on paljon sekä inhokkeja että sellaisia joista en välitä. Jotkut vielä pilaa rosollinkin tekemällä sen etikkapunajuuresta. Jos et ehdoin tahdoin lautastani töllää, et huomaa että olen jättänyt 2/3 maistamatta ja närppinyt loppuja. En kuole nälkään, enkä varmaan tule toiste syömään jos makumaailmamme eivät kohtaa.

Nolointa on tyrkyttävä emäntä.

Vierailija
25/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nirsoilen kyllä, jouluruuissa on paljon sekä inhokkeja että sellaisia joista en välitä. Jotkut vielä pilaa rosollinkin tekemällä sen etikkapunajuuresta. Jos et ehdoin tahdoin lautastani töllää, et huomaa että olen jättänyt 2/3 maistamatta ja närppinyt loppuja. En kuole nälkään, enkä varmaan tule toiste syömään jos makumaailmamme eivät kohtaa.

Nolointa on tyrkyttävä emäntä.

Nolo se nirso ja närppivä vieraskin on. Miksi menet jouluaterialle, jos se koostuu sekä inhokeista että ruoista joista et välitä?

Vierailija
26/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin joulupöydästä. Yleensä rosolli ja joku salaatti on minulle sopivaa, kalat myös. Kalkkunakin jos sitä sattuu olemaan. Toisaalta taas jos on käytetty pähkinää niin voin unohtaa koko joulupöydän ja lähteä kotiin syömään.

Vierailija
27/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu joulupöydästä ja siitä miten ruoat on tehty.

Vierailija
28/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Jos ei ole perunaa keitettynä, niin en löydä mitään.

Tämä on ihanaa, kun toisten sairauden hoitoa alapeukutetaan. Alapeukutatko myös syöpäsairaan sädehoitoa?

Uteliaisuudesta on nyt pakko kysyä, onko joku muka allerginen kaikelle muulle kuin perunalle? Ja vieläpä nimenomaan keitetylle perunalle? Mikä sairaus estää akiken muun syömisen?

Vierailija
29/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluateria on niin monipuolinen, että löydän siitä kyllä syötävää, vaikka rajoitteita onkin. On allergioita ja sitten niitä rajoitteita, joita besserwisserit nimittävät nirsoiluksi. Valitsen syötäväni, mutta en toitota, että tuota tai tätä en voi syödä. Nälkä ei ole koskaan jäänyt jouluaterialta. 

Vierailija
30/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydän kyllä. Jouluateriasta riippuen enemmän tai vähemmän hyvin mutta aina jotain.

Vierailija
31/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Jos ei ole perunaa keitettynä, niin en löydä mitään.

Tämä on ihanaa, kun toisten sairauden hoitoa alapeukutetaan. Alapeukutatko myös syöpäsairaan sädehoitoa?

Uteliaisuudesta on nyt pakko kysyä, onko joku muka allerginen kaikelle muulle kuin perunalle? Ja vieläpä nimenomaan keitetylle perunalle? Mikä sairaus estää akiken muun syömisen?

Vaikkapa maitoallergia, ei siis laktoosi-intoleranssi vaan aikuisväestöllä harvinaisempi allergiamuoto. Päälle vielä vaikkapa keliakia tai kala-allergia, niin se riittää kyllä rajaamaan tosi paljon pois.

Vierailija
32/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheestä löytyy 5 allergista.

Kaikista allergisin voi saada anafylaktisen shokin pienestäkin määrästä maitoa, kanamunaa tai pähkinöitä. Vakavia oireita tulee myös riisistä, vehnästä, ohrasta, rukiista, kanasta, lohesta, sillistä, herukoista, herneistä, pavuista, porkkanasta, omenasta, tuoreesta tomaatista, sitrushedelmistä, rypsiöljystä, soijasta jne.

En tiedä millaista ruokaa ap ajatteli tarjota. Vaikea sanoa löytyisikö meille kaikille jotain sopivaa syötävää.

Vierailija
33/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö sieniä, tofua, vegaanisia korvikkeita tai halal teurastettua lihaa joten jouluaterialta löydän helposti syötävää.

Vierailija
34/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vasta kuulin että miehen veljen vaimo on vegaani, ollut jo vuosikaudet. Tämä oli koko perheelle uutta, vaikka hän on ollut joulupöydässämme jo 5 joulua.

Eipä sillä väliä, mutta hän tai miehensä eivät sitä koskaan sanoneet (epätyypillinen vegaani? ). Jotain aina syönyt kuitenkin.

Vierailija
35/35 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt ensin, että mitä se jouluateriasi pitää sisällään. Vastaan sitten.

Miksi haluat tietää, mitä minun jouluateriani sisältää? Et sinä tule minun jouluaterialle.

jouluaterialleNI. Taas vähästä havaitsi koulutustason. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä