Kokemuksia nöffistä?
Meillä on jo berni ja haluaisimme sille toisen bernin tai nöffin kaveriksi. Tutuilla ei ole nöffejä, joten kaipaisin siitä muitakin kokemuksia kuin rotusivun antama info.
Kommentit (6)
Joo, ne todella rakastaa vettä. Tuttavan nöffi rysäytti meidän ränninputken alas, kun putkesta tuli vettä.
Mulla ei itselläni ole, mutta jollain foorumilla joku omistaja sanoi, että ovat kolmen K:n koiria, eli karva, kura ja kuola.
Muuten ovat ilmeisesti hyväluontoisia ja kilttejä pehmoja. Koska kyseessä on suuri koira, pitää pentuaikana kun koira kasvaa olla erityisen tarkka ruokavalion ja ruokarytmin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei itselläni ole, mutta jollain foorumilla joku omistaja sanoi, että ovat kolmen K:n koiria, eli karva, kura ja kuola.
Muuten ovat ilmeisesti hyväluontoisia ja kilttejä pehmoja. Koska kyseessä on suuri koira, pitää pentuaikana kun koira kasvaa olla erityisen tarkka ruokavalion ja ruokarytmin kanssa.
Kuulostaa kamalalta. Miksi kukaan tahtoo koiran joka vain kuolaa, haisee ja sotkee? Kai sitä herttaisia ja kilttejä löytyy ilman tuota kolmea K:ta. Anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Luulen aloittajan olevan tottunut karvaan, kuolaan ja kuraan bernin kanssa 😅
Käykää tutustumassa nöffitaloudessa, se on paras keino. Nöffin ja bernin ero on lähinnä siinä että nöffistä irtoaa enemmän karvaa kuin berni, se kuolaa enemmän, eikä ole niin aktiivinen. Pitää vedestä kuin hullu puurosta.
Mukavaluonteisia rauhallisia kavereita. On muuten kiva seurata kun koirakaveri kasvattaa pentua.