Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiltit, herkät ja empaattiset ihmiset. Millaista elämänne on?

Vierailija
04.12.2022 |

Oliisi kiva kuulla

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin totta mitä nro 25 sanoi, että on takertujia, jotka mielellään vetää sut pohjaan mukanaan. Näitä olen oppinut tietoisesti varomaan ja tarkkailemaan mahdollisia merkkejä kun tutustun uuteen ihmiseen. Tai pikemminkin niin kun joku uusi ihminen haluaa tutustua minuun. Tiedostan sen, että empaattisuuteni myös vetää puoleensa ihmisiä ja varsinkin niitä vaikeita tapauksia ja takertujia. Olen saanut kyllä hyviäkin ystäviä. Nykyään olenkin tarkkana siitä keitä pidän ystäväpiirissäni. Negatiivisten ja ilkeiden ihmisten seurassa en ole ollenkaan vapaaehtoisesti.

Olen aina pettynyt ja järkyttynyt kun huomaan, että taas joku hyväksikäyttäjä ja alaspainaja on yrittänyt tulla lähelleni ja ystävystymään. Pitäisi varmaan vain hyväksyä tämä ja sivuuttaa nämä ihmiset enempää ajattelematta. Tulen aina vetämään puoleeni tietynlaisia vaikeita ihmisiä, mutta voin torpata heidät nopeasti. Siihen en varmaan pysty, että lakkasin vetämästä näitä ihmisiä ollenkaan puoleeni. Onko joku onnistunut tässä?

Se että tunnistat ilmiön on jo paljon.

Vierailija
42/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksikäyttämistä. Olen täynnä vihaa ja katkeruutta. 

Samat tuntemukset, ei vihaa, mutta välillä hieman vituttaa, että joutuu hoitamaan asioita, joita ei alunperin pitänyt hoitaa, mutta muut jättävät tekemättä tietäen, että minä teen. Jos en tekisi, joutuisivat viattomat kärsimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuormittavaa. Pitää osata ennaltaehkäisevästi välttää pisteliäitä, ilkeitä ja kylmiä ihmisiä. Minulla on esim. yksi työkaveri, jonka itsekkyys ja pinnallisuus aiheuttaa minussa alakuloisuutta ja ahdistusta, vaikka hän ei ole varsinaisesti suoraan ilkeä minua kohtaan. Yritän välttää häntä niin paljon kuin voin. Myös muiden ihmisten vastoinkäymiset ja surut vaikuttavat minuun enemmän kuin olisi terveellistä.

Vierailija
44/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin menee. Säännöllisesti joku työpaikan jyrä vaatii olemaan jämäkämpi, toki ko. henkilölle ei sitten saa sanoa vastaan. Se on jämäkämpi aina niille muille. :D

Rasittavaa lyttäämistä, kun vaaditaan muuttumaan siksi vain, että on kiva, rauhallinen ja hoitaa hommansa. Ei saisi olla myöskään kohtelias. Se ärsyttää päänaukojia.

Mutta kun en halua muuttua ja olen onnellinen juuri tällaisena. Olen ihan rauhassa ja jämäkästi oma lempeä itseni. Nih.

Vierailija
45/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa, olin juuri sairaslomalla uupumuksen vuoksi. Elin elämääni muita varten vuosia enkä tehnyt mitään itseni takia. Nyt terapiassa harjoittelen omien rajojen asettamista ja kuinka sanoa ei :D kuulostaa varmaan ihan typerältä joillekkin, mutta näin narsistin lapsena piti olla kiltti ja totella tai sai luudasta, vanhoja tapoja on vaikeaa muuttaa.

Fiksulta kuulostaa, ei yhtään typerältä. Hassua sinänsä että kiltteys liitetään tässäkin ketjussa empaattisuuteen ja herkkyyteen. Onko kiltteys tottelevaisuutta? Tottelevaisuus ja empatia on aika eri asioita mun mielestä.

Vierailija
46/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa, olin juuri sairaslomalla uupumuksen vuoksi. Elin elämääni muita varten vuosia enkä tehnyt mitään itseni takia. Nyt terapiassa harjoittelen omien rajojen asettamista ja kuinka sanoa ei :D kuulostaa varmaan ihan typerältä joillekkin, mutta näin narsistin lapsena piti olla kiltti ja totella tai sai luudasta, vanhoja tapoja on vaikeaa muuttaa.

Fiksulta kuulostaa, ei yhtään typerältä. Hassua sinänsä että kiltteys liitetään tässäkin ketjussa empaattisuuteen ja herkkyyteen. Onko kiltteys tottelevaisuutta? Tottelevaisuus ja empatia on aika eri asioita mun mielestä.

Itse ainakin kieltäydyn kiltisti tottelemasta jos asia ei itseä miellytä.

Vierailija
47/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin menee. Säännöllisesti joku työpaikan jyrä vaatii olemaan jämäkämpi, toki ko. henkilölle ei sitten saa sanoa vastaan. Se on jämäkämpi aina niille muille. :D

Rasittavaa lyttäämistä, kun vaaditaan muuttumaan siksi vain, että on kiva, rauhallinen ja hoitaa hommansa. Ei saisi olla myöskään kohtelias. Se ärsyttää päänaukojia.

Mutta kun en halua muuttua ja olen onnellinen juuri tällaisena. Olen ihan rauhassa ja jämäkästi oma lempeä itseni. Nih.

Ahhahah :D Miten se onkin niin että se on se jyrä joka vaatii pitämään niitä puoliaan?

Vierailija
48/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta seurattuna vaikuttaa olevan stanan vaikeaa ja kuluttavaa kun aina ajatellaan vain muita eikä koskaan itseä.

Mistä sinä sen tiedät. Keskity vaikka ihan omiin asioihisi. Ei kenekään tarvitse olla kateellinen ja katkera mulgero. Ihan oma valinta.

Vaikea olla seuraamatta kun työpaikalla on tuollainen jalkoihin jäävä kynnysmatto joka mm. ei osaa sanoa muille ei. Olen kaikkea muuta kuin kateellinen tai katkera, hoidan myös ihan itse omat työni.

Mikä sitten pistää vihaamaan?

Vielä kun tietäisi mitä tässä nyt pitäisi vihata?

Kannattaa mietiskellä miksi kiltti ihminen ärsyttää juuri sinua niin paljon (eli herättää sinussa vihaa), vaikka hänen tekemisillään ei ole mitään vaikutusta juuri sinun elämääsi tai olemiseesi.

Vierailija
49/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrä haluaa kiltin muuttuvan jämäkäksi, koska oikeuttaa sillä oman huonon käytöksensä.

Vierailija
50/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kivaa. Tunnen olevani kuin roskis, johon toiset purkavat kaiken pahan olonsa. Meitä kilttejä on hyvä syyttää kaikesta. Voi kääntää vielä veistä haavassa latelemalla perään kaikki viat, mitä meissä kunkin sanojan mukaan on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi