Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sitä mieltä, että ylimääräinen lapsilisä olisi tullut kohdistaa vain vähävaraisille perheille

Vierailija
04.12.2022 |

Rehellisesti meidän perhe ei olisi sitä tarvinnut.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sinkkumiehenä kustansin sinunkin lisälapsilisät. Ei tämä ole oikein.

Vierailija
22/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lahjoittaa rahat

https://autaukrainaa.fi/

tuolla voi auttaa Ukrainaa

listasta näkee mitä juuri tarvitaan

rahaakin voi lahjoittaa

(postitus on ilmaista)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta Apu-lehden sivuilta löytyy suora linkki Ukraina Armeijan sivuille

sieltä voi lahjoittaa rahaa Ukrainan armeijalle

https://www.apu.fi/artikkelit/miten-auttaa-ukrainaa-raha-menee-perille-…

Laitoin itse juuri 50e

Hyvä me

toiseksi viimeinen linkki

suora linkki Ukraina Armeijan sivuille

sieltä voi lahjoittaa rahaa Ukrainan armeijalle

https://bank.gov.ua/en/news/all/natsionalniy-bank-vidkriv-spetsrahunok-…

Laita tuonne

Vierailija
24/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit lahjoittaa rahat

https://autaukrainaa.fi/

tuolla voi auttaa Ukrainaa

listasta näkee mitä juuri tarvitaan

rahaakin voi lahjoittaa

(postitus on ilmaista)

Kiitos tästä

Vierailija
25/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän tekee kansamurhaan Ukrainassa, tosin

Silloinkin (70 vuotta sitten) Venäjä tuhosi Ukrainalaisia säälimättä. Venäjä tukahdutti Ukrainan itsenäistymisyrityksen noin 100 vuotta sitten. Venäjä tappoi tuolloin myös miljoonia Ukrainalaisia nälkään tarkoituksella, eli pyrkimykset oli samat kuni nykyään.

Eino Leinon runo Ukrainalle 1917

edelleen ajankohtainen

Vierailija
26/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan jokainen joka niitä ei tarvitse, lahjoittaa rahan hyväntekeväisyyteen. Jos olisi annettu vain pienituloisille, niin 4000 e/kk nettipalkkainen perhe olisi taatusti jäänyt ilman. Juuri se kansanosa joka tuen kipeimmin tarvitsee. Se joka maksaa kaiken itse ja jolla on joka kuun lopussa tili tyhjänä.

Neljä tonnia saa ja rahat ei riitä? Silloin pitää etsiytyä talousneuvotaan, koska ei osata elää tulojensa mukaan. Pienempi asunto, halvempi auto, kesämökki myyntiin tai ulkomaanmatkailua vähäisemmäksi. Helppoa kuin heinänteko.

Vierailija
27/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski- ja hyvätuloisten ostovoima on laskenut jyrkemmin kuin pienituloisten. Sitäpaitsi kaikkein vähävaraisimmat saa jo muutenkin kaiken yhteiskunnan piikkiin. Miksei joskus voi tukea vähän niitäkin, jotka maksaa kaiken itse ja lisäksi maksaa ne köyhänkin tuet?

Ja kun inflaatio jyllää eikä palkat pysy perässä, energia kallistuu ja korot nousee niin eihän täällä kohta enää edes ole muita kuin köyhiä.

Vierailija
28/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ne kaikki rahat olisi voinut jakaa meille sinkkutaloudessa eläville pienipalkkaisille Pääkaupunkiseudulla. Tienaan 2100/kk brutto ja vuokra 740e/kk ja tämä on vielä halpa. En saa tukia. Rahaa jää himpun verran enemmän kuin työttömällä. Silmälasit ja vastaavat ihan omasta pussista. Kyllä tällä pärjää, mutta alkaa kyllästyttämään nämä elämänhallintansa menettäneet uikuttajat.

Vierailija
29/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan jokainen joka niitä ei tarvitse, lahjoittaa rahan hyväntekeväisyyteen. Jos olisi annettu vain pienituloisille, niin 4000 e/kk nettipalkkainen perhe olisi taatusti jäänyt ilman. Juuri se kansanosa joka tuen kipeimmin tarvitsee. Se joka maksaa kaiken itse ja jolla on joka kuun lopussa tili tyhjänä.

Neljä tonnia saa ja rahat ei riitä? Silloin pitää etsiytyä talousneuvotaan, koska ei osata elää tulojensa mukaan. Pienempi asunto, halvempi auto, kesämökki myyntiin tai ulkomaanmatkailua vähäisemmäksi. Helppoa kuin heinänteko.

Olen eri, mutta kyllä ottaa aivoon joka kerta kun hengiltä verotetulle keskiluokalle lällätellään että muuta pienempään asuntoon jos ei rahat riitä - samalla kun jotkut asuu yhteiskunnan piikkiin isommissa.

Vierailija
30/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vain suomalaisille perheille.

Mikäli tätä rajausta ei ole tehty jo.

Vierailija
31/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen sitä mieltä, että ihanaa että me keskituloisetkin saadaan se. Kaikesta menee aina täysin maksu ja rahaa vain palaa kaikkeen, mm. lasten harrastuksiin. 

*kiitollinen*

ps, ap sinähän voit laittaa sen liian rahan vaikka extra-hyväntekeväisyyteen?

Vierailija
32/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nostat lapsilisiä ylipäätään?

Vierailija
33/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, Marinin hallitus jakaa rahaa niille, jotka eivät sitä tarvitse, esim. Vasemmistoon kallellaan olevat artistit saivat kymmeniä tuhansia, vaikka tienaavat satoja tuhansia.

Niin, normaalisti, mutta eivät koronavuonna. Minun muusikkotutuiltani meni sadat konsertit alta, kun tuli kiellot ja sulut. Mistä tulot? Hassua kun monet luulevat että kaikilla oli miljoonasäästöt, no ei ollut, vaan ne säästöt mitä oli sulivat kyllä nopeasti.

Vierailija
34/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sinkkumiehenä kustansin sinunkin lisälapsilisät. Ei tämä ole oikein.

Minä vanha ison perheen äiti ole  myös kustantanut lukuisia lapsilisiä, sinunkin kenties.

Oikeastiko ajattelet, ettei lapsia pitäisi olla maailmassa? Et näe tarvetta edes yhteiskunnallisella tasolla?

Vierailija
35/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipäs mikä työ olisi siitä tullut kun olisi pitänyt selvittää ketä on vähävarainen perhe.

Jep, näin se on. Olisi varmaan tullut kalliimmaksi kuin itse lapsilisä. Itse ajattelen, että sen voisi verottaa hyvätuloisilta pois jälkikäteen.

Ap

Progressiivinen verotus pitää huolen siitä, että verotetaankin.

Ei lapsilisä ole veronalaista tuloa. Niinpä ylimääräistä lapsilisää ei veroteta suurituloisilta pois.

Vierailija
36/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta summa tuntuu isolta, mutta usko tai älä, se ei käytännössä ole. Vai pitäisikö ison perheen ahtautua johonkin kerrostalokolmioon sinun mielestäsi, tai muuten on holtiton rahankäyttäjä?

Lasten harrastukset maksaa, pitäisikö ne lopettaa vain, koska sinusta yhden kuun tuplalapsilisät on liikaa?

Vierailija
37/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipäs mikä työ olisi siitä tullut kun olisi pitänyt selvittää ketä on vähävarainen perhe.

Jep, näin se on. Olisi varmaan tullut kalliimmaksi kuin itse lapsilisä. Itse ajattelen, että sen voisi verottaa hyvätuloisilta pois jälkikäteen.

Ap

Progressiivinen verotus pitää huolen siitä, että verotetaankin.

Ei lapsilisä ole veronalaista tuloa. Niinpä ylimääräistä lapsilisää ei veroteta suurituloisilta pois.

Ei, mutta niitä palkkoja kyllä sitäkin kovemmalla kädellä. Siinä satanen pari ei tunnu missään.

Vierailija
38/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni ne kaikki rahat olisi voinut jakaa meille sinkkutaloudessa eläville pienipalkkaisille Pääkaupunkiseudulla. Tienaan 2100/kk brutto ja vuokra 740e/kk ja tämä on vielä halpa. En saa tukia. Rahaa jää himpun verran enemmän kuin työttömällä. Silmälasit ja vastaavat ihan omasta pussista. Kyllä tällä pärjää, mutta alkaa kyllästyttämään nämä elämänhallintansa menettäneet uikuttajat.

Sinusta lapsiperheet elämänhallinnan menettäneitä?

Miksi asut noin kalliissa asunnossa?

Vierailija
39/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon enemmän saat rahaa kuin työtön. Ja työtönkin ostaa ihan itse ne silmälasit, lääkkeet sun muut, tosin se työmarkkinatuki ei oikein niihin riitä.

Vierailija
40/78 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta lapsiperheet elämänhallinnan menettäneitä?

Miksi asut noin kalliissa asunnossa?

Jos lisääntyy holtittomasti niin kyllä. Suomessa lapsiperheitä tuetaan erittäin hyvin ihan Euroopan mittapuullakin. Ja tämä on halvin asunto Helsingissä mistä pääsen kulkemaan vajaassa tunnissa töihin. Asut varmaan jossain kaukana, jos mielestäsi on kallis. Alle 30m2 yksiötkin 800e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän