Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä suomalaisia oikein vaivaa? Maailman empatiakyvyttömin kansa?

Vierailija
03.12.2022 |

Kun ihminen joutuu elämässään huonoon tilanteeseen, kohtaa vastoinkäymisen, sairauden tai menetyksen ikäänkuin lyödään pysyvä leima siihen ihmiseen, että se on pilalla ja epäonnistunut. Huonoja tilanteita, epäonnistumisia, vastoinkäymisiä ei nähdä asioina, joista ihminen voi kasvaa ulos ja kehittyä, vaan merkkeinä, että se on pysyvästi pilalla oleva luuseri. Hyvä esimerkki on työttömiä koskeva julkinen keskustelu.

Sen sijaan, että autetaan kaatunut takaisin jaloilleen useammin potkitaan maassa makaavaa. Sitten kun on potkittu, syyllistetään.

Onko se pelko, joka ajaa ihmiset ajattelemaan niin, ettei minulle voisi koskaan käydä noin ja ajatellaan, että mitä julmemmin ja epäinhimillisemmin kohtelen niitä joilla on vaikeaa, sitä etäämmäksi työnnän niitä vaikeita asioita itsestäni?

Minä väitän, että me kaikki voitaisiin paremmin, oltaisiin tuotteliaampia ja terveempiä, jos osattaisiin olla inhimillisiä toinen toisiamme kohtaan.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lä syytä koko kansaa.

Vierailija
2/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa sinut kohtelemaan muita noin, ap? Siitä saat ehkä osviittaa miksi muut toimivat niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä, kukaan täällä potki maassa makaavaa. Mieluummin kävellään ohi ja toivotaan ettei tarvitse vaivautua auttamaan.

Vierailija
4/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa sinut kohtelemaan muita noin, ap? Siitä saat ehkä osviittaa miksi muut toimivat niin.

Oletan siis, että ap on suomalainen, siksi kysyn tätä.

Vierailija
5/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä me olemme hieman erikoisia. Suomalainenhan ei perinteisesti tervehdin edes naapuriaan. Vuosia takaperin samassa kerrostalossa vastapäisen oven takana asui libanonilainen pariskunta. Nainen pimputti ovikelloa ja kysyi silloiselta vaimoltani, että maistuisiko teille ruoka? Oli tarjotin kädessä, johon oli tehty hyvää libanonilaista ruokaa. Söimme hyvillä mielin. Näyttäkää Yksi ainoa kantasuomalainen, joka toimii noin ystävällisesti naapurilleen ja minä kerron teille maailmankaikkeuden salaisuudet. ( Olen itse kantasuomalainen valkoinen mies ).

Vierailija
6/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kai suomalaiset eroa tuossa suhteessa muista ihmisistä. Vai mikä vertailukohta sinulla oli mielessä?

Vierailija
7/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kasvatus ilman rakkautta ja myötätuntoa?

2. Raaka kansanluonne?

3. Neuvosto- Venäjän pilaama kansa?

Vierailija
8/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pääkallotatuointi käsivarteen niin helpottaa!

Vierailija
9/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä me olemme hieman erikoisia. Suomalainenhan ei perinteisesti tervehdin edes naapuriaan. Vuosia takaperin samassa kerrostalossa vastapäisen oven takana asui libanonilainen pariskunta. Nainen pimputti ovikelloa ja kysyi silloiselta vaimoltani, että maistuisiko teille ruoka? Oli tarjotin kädessä, johon oli tehty hyvää libanonilaista ruokaa. Söimme hyvillä mielin. Näyttäkää Yksi ainoa kantasuomalainen, joka toimii noin ystävällisesti naapurilleen ja minä kerron teille maailmankaikkeuden salaisuudet. ( Olen itse kantasuomalainen valkoinen mies ).

Mun mielestä on kanssa outoa, että tämmöisinä aikoina kun kaikki on kallistunut valtavasti ja monet on pulassa sähkölaskujen kanssa, oikein paheksutaan sitä, että joku taho auttaa ihmisiä ja ihmiset saa apua. Oli sitten kyse ruoka-avusta ihmisille tai lemmikeille. Itse olen ainakin vilpittömän iloinen siitä, että lemmikinomistajia autetaan.

Vierailija
10/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on väsyneitä, pettyneitä, uupuneita, masentuneita, stressaantuneita, kettuuntuneita, kateellisia, katkeria ja onnettomia.

Siksi.

Mätä yhteiskunta monilta osin.

Vierailija
11/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mee töihin 

Kerro se mitenkä itse vaan meet töihin. 🤣 Minne voi vain mennä töihin. 

Vierailija
12/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomit ja etenkin lasten "suojelijat" pilaavat aika pahasti ja juuri tuota APn kaltaista taktiikkaa käyttäen...

Vierailija
13/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on kanssa outoa, että tämmöisinä aikoina kun kaikki on kallistunut valtavasti ja monet on pulassa sähkölaskujen kanssa, oikein paheksutaan sitä, että joku taho auttaa ihmisiä ja ihmiset saa apua. Oli sitten kyse ruoka-avusta ihmisille tai lemmikeille. Itse olen ainakin vilpittömän iloinen siitä, että lemmikinomistajia autetaan.

En minä ymmärrä kuinka eletään yli varojensa ja tarvitaan jotain avustuksia. Me emme elä koskaan sillain että tarvittaisiin mitään avustuksia mihinkään harrastuksiin kuten eläimiin tai olisi ahnehdittu liikaa mihinkä olisi varaa. 

Vierailija
14/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa suomessa nää ruokapussi jonot 🤣

Vierailija
15/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota pääkallotatuointi käsivarteen niin helpottaa!

SS-pääkallo.

Vierailija
16/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kun ottaa rasitteita itselleen niin ne pitäisi itse kustantaa eikä kerjätä mistään lisää mikä on hävettävää tämmöiset ruokapussi jaot suomessa joka on hyvinvointi valtio ja perusturva  kaikille. 

Vierailija
17/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ymmärrä kuinka eletään yli varojensa ja tarvitaan jotain avustuksia. Me emme elä koskaan sillain että tarvittaisiin mitään avustuksia mihinkään harrastuksiin kuten eläimiin tai olisi ahnehdittu liikaa mihinkä olisi varaa. 

Saatko hiekat pois alapäästäsi ihan normi-Hooverilla, vai tarvitaanko oikein huippuimuri?

Vierailija
18/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei ole nälkä mutta ne säästää alkoholiin ja tupakkaan rahaa ihan kaikki jotka siellä ruoka pussi jonoissa roikkuvat. 

Vierailija
19/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on väsyneitä, pettyneitä, uupuneita, masentuneita, stressaantuneita, kettuuntuneita, kateellisia, katkeria ja onnettomia.

Siksi.

Mätä yhteiskunta monilta osin.

Maailman onnellisin kansa siis, vai miten se meni.

Vierailija
20/61 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan tuota märehdit ap. Suomalaiset ovat mentaallisisesti degeneroitunut ja muutenkin häviävä pieni populaatio, joten tilanne kyllä korjautuu itsekseen. Hyvä niin. Suomalaisuus ei ole kansallisuus, se on diagnoosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän