Kuinka paljon satsaatte itseenne
kuukausittain? Kampaamo, kauneushoitola, vaatteet jne.
Itsellä meni töissä käydessä noihin n. 300€
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Myrmyr kirjoitti:
Suonikohjuleikkaus n.4000e tänävuonna, myöhemmin aion mennä nauhatoimenpiteeseen virtsankarkailun takia mutta hintaa en ole selvittänyt. Kampaajaa en tarvitse kun on pitkät hiukset.kauneuskamasta ja vaatteista en välitä.
Nauhaan pääset julkisella parilla sadalla.
Mitä se tarkoittaa?
En paljoa. Ehkä 50€/kk. Tähän kuuluu hiushoidot, meikit ja vaatteet. En todellakaan osta vaatteita joka kuukausi, mutta esim. kengät ja ulkoiluvaatteet on sitten kalliimpia. Lähitöissä käydessä tuli kyllä ostettua vaatteita useammin, mutta etätöissä menee sitten koti- tai urheiluvaatteet.
Käytän kuussa n. 20-200e.
Vaihtelee kuukauden mukaan, joskus ei ole mitään ostettavaa ja joskus pitää ostaa useampi uusi vaate, tai kengät.
Ostan meikkejä, hygieniatuotteita, vaatteita.
Ostan uuden meikin jos vanha on loppu, tai ostan uusia vaatteita tarpeen mukaan.
En käy kampaajalla tai kauneushoidoissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän ulkonäköönsä satsaavia alapeukutetaan?
Turhamaisuus ei oo niin arvostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se maksaa.
Jos on varaa maksaa, niin mitä pahaa siinä on? Työllistävä vaikutus kun käyttää palveluja.
Ei siinä mitään pahaa olekaan, mutta saa kai olla edes kateellinen? Vai onko sekin vauvapalstalla kielletty?
Kampaaja: en käy. Puoliso tasoittaa latvat pari kertaa vuodessa.
Kauneushoitola: en käy, ei tarvitse, iho on aika lailla täydellinen.
Pari kertaa olen nyt ottanut poskipäihin ja marionettijuoviin fillereitä vuoden välein, maksaa 700e kerta. Eli noin 60e per kuukausi.
Hiustuotteet: kuiva ja pörröinen hiuslaatu vaatii hyvät tuotteet, lisäksi käytän minoxidiliä hiusten harvenemiseen (noin 100e vuoden satsi). Vaikea sanoa hintaa kun ostan aina isoja pulloja, mutta palashampooseen, hoitoaineeseen, naamioon ja hiusöljyyn menee ehkä 20e kuussa. En käytä öljyn lisäksi mitään muotoilutuotteita.
Meikit: käytän aikalailla samoja tuotteita jotka olen hyväksi havainnut, joskus tulee into kokeilla jotain uutta esim luomiväria mut usein nämä on pettymyksiä (esim Chanelin meikit on huonoimpia koskaan kokeilemiani - jopa jotkut Tokmannin no-name halpistuotteet on parempia!!!). Ehkä yhteensä joku 20-30e per kuukausi, kun esim ripsiväristä tulee 5-10e kuussa, samoin huulipunasta (guerlainin puna on minulle täydellinen, mutta maksaa 30+e ja kestää alle 3kk päivittäisessä käytössä...)?
Yhteensä näistä siis tulisi noin satanen kuussa.
Vaatteet on vielä hankalampi arvioida, koska ostan satunnaisesti tarpeeseen mutta kallista, esim neuleet vain 100% kashmiria (perusvilla kutittaa niin paljon etten voi käyttää). Ehkä 200e-300e kuussa, esim tänä vuonna piti hankkia sadetakki (ja halusin toimistokelpoisen, joten ostin sateenkestävän villakangastakin), sekä entinen toppatakki oli 5v vanha eikä pitänyt enää lämpöä. Näistä tuli jo yhteensä 600e. Toisaalta esim talvisaappaat on 4v vanhat ja yhä hyvät. Eli en osta määrällisesti paljoa, vaan kallista ja toivottavasti vuosia kestävää.
Ihonhoito- ja hiustuotteisiin alle 100 euroa kuukaudessa, kampaamoon 30 euroa VUODESSA. Vaatteita ostan aika harvoin ja kauneushoitolassa en ole pariin vuoteen käynyt.
Ihan minimaalisia summia ja ostan vain sen mitä on pakko ostaa etten näytä todella epäsiistiltä. Olen siis vähävarainen opiskelija. On pitänyt monta kuukautta ostaa esimerkiksi uusia vaatteita mutta ei ole vaan varaa.
Olen 50+ nainen, johtavassa asemassa. Oma äiti oli kotiäiti jolla ei siis ollut omia tuloja. Äitini antoi sellaisen mallin että vaatimattomuus on paras ja lasten etu ensin. Toisaalta äiti oli koulutukseltaan tekstiiliopettaja ja opetti arvostamaan laatua.
Olen aika lailla omaksunut äidin opit vaikka olenkin työelämässä ja minulla on hyvät tulot. Rahaa menee lasten opiskelujen tukemiseen, asumiseen yms mutta ei niinkään omiin henkilökohtaisiin kuluihin. Nyt olen alkanut tajuta että naisena on kiva olla, ja on Ok panostaa omaan hyvinvointiin ja harrastuksiin.
Käyn kyllä kerran kuussa halvalla kampaajalla vörjöyttämässä harmaat piiloon. Lisäksi hiusten leikkaus 4 x vuodessa. Kasvohoito kahdesti vuodessa mutta ikävä kyllä kosmetologi lopetti ja pitäisi etsiä uusi. Myös karvojen poisto kasvoista alkaa olla tarpeen. Siihen pitää varmaan jatkossa budjetoida.
Vaatteita ostan harvoin ja tarpeeseen, suorastaan minimalistisesti. Osa ihan halpislaatua mutta esim kenkä- ja takkiostoksilla en pihistele. Iho- ja hiustenhoitotuotteet marketista, hajustamattomia. Meikkaan harvoin, meikit tyyliä Lumene.
Köyn säännöllisesti gynekologilla ja hammaslääkärillä. Rahaa menee myös sryhmäliikuntaan ja kuntosaliin. Olen alkanut ajatella että olisi hyödyllistä käydä hyvällä hierojalla tai vastaavalla.
Oikeassa elämässä olen siis aika tylsä, minimalistinen ja rationaalinen. Sisäisesti
olen prinsessa joka käyttää juuri määrätyn tyylisiä kauniita ja värikkäitä vaatteita. Haaveilen upeasta sisäturkista, liehuvista helmoista ja pehmeistä kashmisneuleista ja huiveista. En ole onnistunut mistään Suomesta enkä ulkomailta löytämään juuri toivomani tyylisiä vaatteita. Ehkä pitäisi alkaa teettää.
Ei ole varaa edes ruokaan joka päivä.
Minusta aloituksessa mainituilla asioilla ei ole mitään tekemistä itseensä satsaamisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Muutama satanen vuodessa vaatteisiin ja kosmetiikkaan.
Sama
Näihin aloitusviestissä mainittuihin menee kuussa keskimäärin 93e. Kampaajalle, vaatteisiin, kauneustuotteisiin ja hemmotteluhoitoihin yhteensä. Kampaajalla käyn n. joka toinen kuukausi, muita sitten tarpeen mukaan+jos rahaa säästöön kertynyt.
-kampaaja 500-600 euroa vuosi..kampaaja n.120€/kerta
-sokerointi 500 euroa vuosi
-meikit+hiustuotteet 30-50 euroa kuukausi.
-vaatteet n. 50 euroa kuussa
-kuntosali 20€/kk
-hammastarkastus 60€/vuosi
-muut kauneushoitolapalvelut 200€/vuosi
Välillä värjään hiukset itse, jos en halua maksaa 120 euroa palvelusta...samoin sokerointi jää väliin, jos rahat tiukalla. Näistä kaikista tärkein ja merkittävin asia mulle on tuo kuntosali...muu on extraa
Lasten ja miehen tarpeet laitan etusijalle.
Jos pystyn niin vaihdan kyllä aika usein uuteen käsilaukkuun, en kalliiseen mutta uuteen kuitenkin.
Itseeni satsaaminen tarkoittaa jotain ihan muuta kuin "kampaajaa" tai "kauneushoitolaa". En ole koskaan käynyt kauneushoitolassa (mitä siellä tehdään?), kampaajalla viimeksi joskus useita vuosikymmeniä sitten. Pitkien hiusteni latvat leikkaan itse.
Vaatteita ostan tarpeeseen, mieluusti kerralla hyviä ja vähän kalliimpia, että kestävät hyvin. Eniten rahaa menee urheiluvaatteisiin ja erityisesti kenkiin, jotka ovat kulutustavaraa. Nykyisin ei vaan saa kunnollisia lenkkikenkiä, jotka kestäisivät yli vuoden. Vaellus- ja polkujuoksukenkiä ostan kerran vuodessa tai puolessatoista. Uimahallikorttiin menevä raha on myös satsaus itseeni, samoin fillarin kunnossapitoon.
Muuten satsaan itseeni lähinnä ostamalla hyvää sesongin mukaista ruokaa, paljon tuoreita ihania kasviksia ja hedelmiä: näistähän monet väittävät, että ovat tosi kalliita ja siksi on vaan pakko (?) syödä epäterveellisiä ruokia, kun terveellinen maksaa niin paljon. Minulle terveellinen ja hyvä ruoka on niin tärkeää, että siihen kyllä satsaan: hyvä ruoka on satsaus itseeni.
En oikeastaan edes viitsi laskea summaa, joka näihin menee. Ei se mikään suurensuuri ole. Mitään turhaa en mielestäni osta, kaikki on tärkeää ja hyvinvoinnilleni tarpeellista. Välitän ja huolehdin itsestäni myös niiden takia, joille olen tärkeä: perhe, ystävät.
N53
Pyrin nukkumaan vähintään kahdeksan tuntia vuorokaudessa, en käytä lainkaan alkoholia ja vältän sinivalon tuijottelua.
Mä ymmärrän tuon satsaamisen siten, että kuinka paljon resursseja käyttää itseensä: aikaa, rahaa ja vaivaa. Jolloin yhtälailla terveelliset elämäntavat tai meikkien ostaminen on itseen satsaamista. Kokonaan toinen juttu on se, mikä arvo tai asia toimintaa ohjaa esim. terveys, kauneus, rentoutumisen tarve jne
ap999 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhamaisuus ei oo niin arvostettua.
Jos/kun pitää huolta itsestään on turhamaista. En jaksa ymmärtää suomalaisia tässä asiassa. -sivusta
Tsemppiä ja sympatiaa!