Friends with benefits
Miten lähestyisitte asiaa tilanteessani?
Ollaan tunnettu alkukesästä asti, tapailtu aika paljon ja seksi on aivan tajuttoman hyvää mutta kumpikin on todennäköisesti sitä mieltä, että ei tästä kunnon parisuhdetta tule. Olen ajatellut nyt laittaa homman poikki tai sitten ehdottaa fwb järjestelyä jos kumppanikin on samoilla linjoilla tuosta parisuhteesta. Miten ehdottaisitte fwb kuviota? Onkohan paras vain kysyä suoraan?
Kommentit (35)
Oon M42 ja mulla on seitsemän "fwb" suhdetta 20-24 vuotiaiden naisten kanssa. Tosin ne muijat luulee, että olen niiden tyttöystävä ja siksi eivät tapaile muita miehiä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Oon M42 ja mulla on seitsemän "fwb" suhdetta 20-24 vuotiaiden naisten kanssa. Tosin ne muijat luulee, että olen niiden tyttöystävä ja siksi eivät tapaile muita miehiä samalla.
Palstanainen esiintyy miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole fwb - suhde vaan kuvailet toisen ihmisen hyväksikäyttöä omiin tarpeisiinsa x7. Toisten ihmisten kiintymystä käytetään hyväksi. Todennäköisesti kuitenkin kommentoijalla tuskin tällaista kuviota ei ole, mutta se tuo esille ihan tärkeän pointin.
Wfb suhteen taustalla on arvostus ja seksi ystävän kanssa, mikä parhaimmillaan on todella hyvää sen luottamuksen vuoksi. Kuten aiemmin olen tuolla kuvaillut, tietyissä tilanteissa se toimii, kun parisuhde ei ole syystä tai toisesta elämäntilanteeseen sopiva.
Suhteen ystävyystaso saavutetaan, kun huolehditaan niin omista kuin ystävänkin tunteista. Hänet pidetään ajan tasalla siitä, missä mennään. Myös siitä kannattaa jutella etukäteen, että mitäs jos toinen tapaa kumppanin, miltä se tuntuu. Ystävyyttä on pitää huolta omista ja toisen tunteista, eikä hyväksikäyttää toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 2 FWB-tyttöä, ja molemmat löysin Tinderistä. Ehdotin suoraan. M25
Oliko sinulla tuollainen parisuhteen alku alla? Me kuitenkin tavallaan seurusteltiin tuossa muutama kuukausi niin sen takia tässä mietin että miten tällaisen juonenkäänteen saisi aikaiseksi.
-op
Et sä enää voi fwb-suhdetta häneen luoda, avoimen suhteen kyllä.
Tämä. Fwb-suhde on ensin ystävyyssuhde. Ihmiset on pihalla.
Rahasuhde tunnusta pois.Lokit on lokkeja vai kuvitteletko että oot niin erikoinen mies.
Varakas muttei tyhmä mies kirjoitti:
Rahasuhde tunnusta pois.Lokit on lokkeja vai kuvitteletko että oot niin erikoinen mies.
Eikö lokkeiluun siis pitäisi kuulua että mä maksan kaikki viulut jne?
-op
Sanot vain suoraan mitä haluat. Sillä se selviää. Ensin tosin kannattaa ottaa selvää että kokeeko hänkin parisuhteen epätodennäköisenä vaihtoejttona.
Vierailija kirjoitti:
onko näitä ainoastaan englantilaisilla? suomalainenhan sanoisi että panokaveri
Panokaveri on tyyppi, jonka kanssa pannaan, muttei olla ystäviä. Ystävä eduilla on ystävä, jonka kanssa harrastetaan myös seksiä, mutta olllaan ystäviä seksittäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko näitä ainoastaan englantilaisilla? suomalainenhan sanoisi että panokaveri
Panokaveri on tyyppi, jonka kanssa pannaan, muttei olla ystäviä. Ystävä eduilla on ystävä, jonka kanssa harrastetaan myös seksiä, mutta olllaan ystäviä seksittäkin.
Samaa mieltä. Fwb on ihan eri asia kuin panokaveri
Mitä mieltä olette valkoisen heteromiehen ja mustan transnaisen seksuaalisuhteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sinulla tuollainen parisuhteen alku alla? Me kuitenkin tavallaan seurusteltiin tuossa muutama kuukausi niin sen takia tässä mietin että miten tällaisen juonenkäänteen saisi aikaiseksi.
-op
Mitäs käännettä se tarvii, jos kerta molemmat ei hae parisuhdetta?
Kiitos kommenteista! Huomenna selviää miten homma meni :D
-op
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-op
Mitäs käännettä se tarvii, jos kerta molemmat ei hae parisuhdetta?
Se on vähän monimutkaisempi kuvio eikä ihan selkeä.
-op
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole fwb - suhde vaan kuvailet toisen ihmisen hyväksikäyttöä omiin tarpeisiinsa x7. Toisten ihmisten kiintymystä käytetään hyväksi. Todennäköisesti kuitenkin kommentoijalla tuskin tällaista kuviota ei ole, mutta se tuo esille ihan tärkeän pointin.
Wfb suhteen taustalla on arvostus ja seksi ystävän kanssa, mikä parhaimmillaan on todella hyvää sen luottamuksen vuoksi. Kuten aiemmin olen tuolla kuvaillut, tietyissä tilanteissa se toimii, kun parisuhde ei ole syystä tai toisesta elämäntilanteeseen sopiva.
Suhteen ystävyystaso saavutetaan, kun huolehditaan niin omista kuin ystävänkin tunteista. Hänet pidetään ajan tasalla siitä, missä mennään. Myös siitä kannattaa jutella etukäteen, että mitäs jos toinen tapaa kumppanin, miltä se tuntuu. Ystävyyttä on pitää huolta omista ja toisen tunteista, eikä hyväksikäyttää toista.
Mulla on myös tuollainen wtf-suhde. Siinä ei juurikaan ole seksiä, vähän kyllä ihmettelen että mikä tämä on mutta sellaista kysyin ja tämä se nyt on.
Et sä enää voi fwb-suhdetta häneen luoda, avoimen suhteen kyllä.