Vähävaraiset lemmikinomistajat saivat apua Helsingissä paikalla satoja Lemmikkien leipäjono järjestettiin kuudetta kertaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3c829345-250e-44b9-9668-7fc5cbb2a759
Itse en alle köyhyysrajan tuloilla pitäisi lemmikkiä. Enkä ymmärrä tämmöistä eläinten leipäjonoa alkuunkaan.
Maksetaanko kohta eläinlääkäri kulutkin jostain jonosta.
Kommentit (64)
Kun jää työttömäksi niin lemmikki piikille? Lapsille sama?
No kuulepas kun omilla rahoillaan saa jokainen maksaa ihan mitä haluaa ihan kenelle haluaa, sinulta lupaa kysymättä. Sitä se omistaminen tarkoittaa.
Ihana idea auttaa vähävaraisten lemmikkejäMasentuneelle lemmikki voi olla, se henkireikä.
Hieno juttu ja pitäisi järjestää näitä enemmänkin.
Yksinäiselle, sairaalle, tms. lemmikki voi olla ainoa kontakti ja syy nousta sängystä.
Käsittämättömiä kylmäsydämiä nämä jotka ei sitä tajua. Ei voi vaatia tai edes olettaa että elämäntilanteen huonontuessa vaan viedään pitkäaikainen perheenjäsen piikille tai hylätään.
Vierailija kirjoitti:
Ihana idea auttaa vähävaraisten lemmikkejäMasentuneelle lemmikki voi olla, se henkireikä.
Toisaalta joo mutta on todella surullista, ellei omistaja pysty itse lemmikkiään ruokkimaan.
Monelle yksinäiselle ja köyhälle lemmikki on ainoa asia , josta saa voimaa jaksaa. Ei ole yksinäisen ja köyhän vika, että on siinä asemassa. Hyväosaiset ei sitä voi ymmärtää. Sen ymmärtää vasta sitten kun on itse kokenut saman. Mielestäni hyväosaisten ei kuuluisi tulla määräämään kuka saa pitää lemmikkiä ja kuka ei.
tässäkin moni kiinnittää aiheestakin huomiota siihen, että lemmikkejä on useita. 1 kissa tai koira ei maksa niin paljon kuin 3-4 vastaavaa. Olen itsekin laskenut että nykyinen koirani tulee maksamaan mulle n. 10 000e elinaikanaan ilman ylimääräisiä eläinlääkärikuluja. Eli vähän joutuu kustannuksia kuitenkin miettimään ja sitä ettei ota sitä +40kg koiraa vaikka se söpö olisikin, kun ruokaa menee se 15kg säkki muutamassa viikossa. Koirien ruokien hinnatkin on nousseet ihan kivasti tässä viime aikoina.Ymmärrän, että lemmikistä on seuraa, mutta 1 varmaan riittäisi. Vähän hönönä aasinsiltana kun lapsirakkaat tehtailee näitä lapsi +5 kappaletta vaikka ei omia tuloja ja sitten nyyhkytarinat kaikissa keräyksissään, että monilapsinen perhe, isä ja äiti työttömänä jo vuosia..niin..
Nykyään eläimetkin on muotijuttu.
90-luvun laman aikaan harvalla oli koira tai useampi.
Saisinkohan minäkin tuolta kasvissyöjälemmikilleni salaattia, kurkkua ja tomaatteja...?
Vähän jännä kun pitää olla kade, jos vähävaraisten hakee lemmikkien leipäjonosta ruokaa. Siitä vaan itsekin hakemaan niin ei tarvii kadehtia.
Minäkin olen koko aikuisikäni elänyt alle köyhyysrajan. Enkä näe tässä mitään väärää.
Menköön lemmikeille se apu mikä niille saatavilla on.
Nykyään lapsetkin on muotijuttu. Pitää olla ura, kaksi lasta ja ehkä koirakin.
Mites sellainen henkilö joka joutuu työttömäksi tai sairaseläkkeellä ja sillä on joku lemmikki. Piikille mieluummin kuin se että joku sille lahjoittaa ruokaa?
Kuule ei näitä makseta teidän valtavilla veroäyreillä. Ne menee lahjoituksista.
Jollei ole varaa huolehtia lemmikistä, niin ei sellaista pidä ottaa.
Maria O. kirjoitti:
Oletkos kuullut sellaisesta asiasta kuin tilanteen muuttuminen?
Syyttömiä ne lemmikit on omistajiensa vähävaraisuuteen. Hyvä asia että lemmikit saa ruokaa kun että niitä hylättäisi johonkin ulos tai pidettäisi nälässä.
Maria O. kirjoitti:
Jollei ole varaa huolehtia vanhuksesta, niin sellaista ei kannata ottaa. Piikille sit ku tulee seinä.
Toki kärjistän mutta ehkä ymmärrät sitten?
Yhdistyksen järjestämä,joten ei ole rahat sinulta pois.Tosin olen samaa mieltä siinä ettei ainakaan useita lemmikkejä pitäisi olla.(haastateltavalla 5 kissaa ja koira jne...)Mutta se yksi voi olla henkireikä monennen ihmiselle.