Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt tuli raja vastaan; Raha on loppu eikä riitä enää ruokaan. Ostan kaupasta perusruokaa kuten kanaa, riisiä, maitoa, ruisleipää, margariinia, vessapaperia. Toimeentulotuki 532e/kk on täysin riittämätön

Vierailija
03.12.2022 |

Jouduin viime kuuksi ottamaan velkaa kaverilta, ja nyt maksoin tämän kuun alussa velan pois.

Nyt on jäljellä 150e koko loppukuuksi, eli myös jouluksi.

MILLOIN PERUSTOIMEENTULOTUKEEN TULEE KOROTUS OIKEALLE TASOLLE?

HALLITUS????

Kommentit (1822)

Vierailija
401/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä alkujaan valitse väärin. Opiskele sellainen korkeakoulututkinto ja hanki työ jonka palkalla voit elää suht siedettävää länsimaista elämää täällä sosialistisessa Suomessa. Jos jättäydyt sosialistien armoille on loppuelämäsi köyhää ja ankeaa kituuttamista.

Vierailija
402/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä alkujaan valitse väärin. Opiskele sellainen korkeakoulututkinto ja hanki työ jonka palkalla voit elää suht siedettävää länsimaista elämää täällä sosialistisessa Suomessa. Jos jättäydyt sosialistien armoille on loppuelämäsi köyhää ja ankeaa kituuttamista.

Mutta omaa kotia voi siivota paljon ja pitää sen luxus puhtaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jos koskaan työntekijöistä pulaa. Valitettavasti Suomeen syntynyt satojentuhansien ihmisten loiseläjäporukka jota ei saada mihinkään töihin millään koska elävät tuilla lähes yhtä hyvin kuin matalapalkkaisissa töissä. Asunto annetaan, ruoka annetaan, vaatteet annetaan, viinat annetaan, lääkkeet annetaan ja röökit annetaan. Kaikki annetaan heille täysin ilmaiseksi vuodesta toiseen.

Ai annetaan?

Ihan ne pitää itse ostaa sillä työmarkkinatuella.

Sama asia, saat kaiken muiden rahoilla, ei työmarkkinatuki ole kuin työssäkäyvien veroeuroja, ihan itse siis ostat toisten rahoilla.

Vierailija
404/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jos koskaan työntekijöistä pulaa. Valitettavasti Suomeen syntynyt satojentuhansien ihmisten loiseläjäporukka jota ei saada mihinkään töihin millään koska elävät tuilla lähes yhtä hyvin kuin matalapalkkaisissa töissä. Asunto annetaan, ruoka annetaan, vaatteet annetaan, viinat annetaan, lääkkeet annetaan ja röökit annetaan. Kaikki annetaan heille täysin ilmaiseksi vuodesta toiseen.

ajattele asiaa niin päin, että tuilla elävä työtön antaa ne tukirahansa takaisin yhteiskunnalle. Voit ajatella asiaa sitäkin kautta, että sinulla en sitä enemmän varaa valita työpaikkasi, mitä vähemmän hakijoita työtehtäviin on.

Mitenkään vinoilematta, et taida ihan ymmärtää miten yhteiskunta toimii. Jos jollekin annetaa rahaa kaiken ostoon hän ei tuota mitään järjestelmällä. Hän on kuluerä.

mihin hän ne rahansa sijoittaa? heittää kylän korkeimmalta paikalta tuulen vietäväksi vai käyttäänkö mahdollisesti kunnan palveluita, käykö ostamassa ruokaa, joilla rahoilla maksetaan kaupan työntekijöiden palkkoja?  Siinä esimerkkinä

Suosittelen käymään peruskoulun. Jos ihmiselle annetaan kaikki raha, jonka hän käyttää hän on silti kuluerä yhteiskunnalle vaikka hänen käyttämänsä rahaa käytetään kulutukseen. Se raha sinulle tulee mm. minulta verojen muodossa. Minä maksan sinun elämäsi, sinä et maksa mitään kun ostat tukirahoillasi kaljaa.

Minä kyllä tienaan ihan tarpeeksi, kiitos vain ja makselen luultavasti enemmän veroja kuin sinä. SIltikään minua ei häiritse työttömien määrä. Meidän yhteiskuntamallimme on sellainen, että työttömiäkin on oltava, ilman työttömiä työmarkkinat eivät toimisi. Ongelma tällä hetkellä on se, että tarjonta ja kysyntä ei kohtaa. On vääränlaisia työttömiä. SIllä tarkoitetaan sitä, että työnantajilla on tarve saada työntekijöitä, joilla eirtyisosaamista ja sellaisia ei aina löydykään kortistosta. TÄmä asia korjaantuisi sillä, että me muuttaisimme koulutusjärjestelmäämme siten, että tutkinto tai sen suorittaminen ei olisi välttämätöntä. Ihmiset voisivat suorittaa täsmäkursseja työnantajien tarpeisiin. Mutta kun meillä niin tykätään ajatuksesta, että ihmisillä on tutkinto ja ammattinimike. terveisin rikas 3 akateemista tutkintoa ja ammattikoulu- sekä opistotutkinto. täystyöllistetty ja työnantajat soittavat minulle sen sijaan, että joutuisin etsimään. Rikkauksiani en ole saanut työllä vaan sijoittamisella, ja kaikkeen tähän lähdin ihan hiton köyhästä opiskelijaelämästä, jossa päivittäinen ruokabudjettini oli 3 euroa.

Et ilmeisesti kuitenkaan tiedä, että se tarvittava työttömyysprosentti on n. 3. Älä opeta itseäsi älykkäämpää.

Vierailija
405/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin menet töihin?

Kerro missä työpaikkoja, joista saa vielä palkkaakin, ja sellaista ettei tarvitse hakea tukiaisia? KERRO!

paikat.te-palvelut.fi

Ootko koska käynyt viimeksi?

Olen eri mutta kävin aamulla viimeksi. Avoimia paikkoja oli 8.

Valehtelet. Takuulla oli enemmän avoimia paikkoja.

Eipä ole minun työssäkäyntialueella.

Ja uskallatko kertoa sinun työssäkäynti aluetta ? Muista se on 100 kilometriä omasta kotikaupungista tai kunnasta joka suuntaan .

Vierailija
406/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun hakemaan toimeentulotukea ja asumistukea työssäkäynnistä ( lastenhoitaja päiväkoti) huolimatta. Eli ei se työssäkäynti mitään auta. Miksi täällä vääristellään asioita?

Jos ap:lla olisi vastaava tilanne, hän olisi luetellut mukaan myös palkan ja muut tukensa. Selvästikään näin ei ole vaan on pelkän tuen varassa.

Mitä sitten? Ei se tarkoita, että joku ap:n palkkaa, vaikka hän hakisi sataa paikkaa joka kuukausi. Minulla kaksi koulutusta ja osa-aikatyö. En saa mistään toista osa-aikaista, vaikka olen hakenut kaupan kassatyöt, varastot ja aulapalvelupaikat läpi. Hakemuksiin ei saa mitään vastausta.

Että tule vaan kertomaan, kuinka helppoa on löytää uusi työ vain siksi, että joku mamma sitä vaatii tällä palstalla. 

Vierailija
407/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koulussa 1-2 vakituista koulunkäynnin ohjaajaa ja lisäksi silloin tällöin näitä 9€:lla harjoittelijoita, koska ilmaiseksi saa. Jos ei saisi, ei heidän tilalleen palkattaisi ketään. Valitettava tosiasia, vaikka opettajille ja oppilaille olisi hyötyä.

Vierailija
408/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön kirjoitti:

Täällä on usempi kertonut että ruokaan on riittänyt n. 150 €/ kuukausi. Vaikea uskoa, itse en osta limsoja, olutta, tupakkaa, eikä herkkuja. Ei br-lihaa jonka hinta noussut merkittävästi. Kuitenkin viime kuussa meni 250 € pelkkään ruokaan. Peruselintarvikeet, juurekset, peruna, halvin juusto, ruisleiåä, ei sämpylöitä. Säästin kaikki kuitit ja laskin ruokatarvikkeisiin käytetyn rahan. Tämä siis yhden ihmisen kulut.

Tuo 150e kuulostaa melko vähältä, varmasti joutuu aika tarkkaan miettiä mitä ostaa jos noissa summissa yrittää pidempään (siis useamman kuukauden putkeen) pysyä. Toisaalta 250e taas on jo aika paljon yhden ihmisen ruoista, jos säännöllisesti käyttää tuon verran. Tuolla perusteella nelihenkisellä perheelläkin menisi aina tonni kuukaudessa pelkkään ruokaan. Kun ostaa vain itselleen ja on vain omat mahdolliset rajoitteet ja aikataulu huolena niin on vielä helpompi säännöstellä rahan käyttöään ja ruoanlaittoaan, joten en ihan usko ettei tuota halvemmalla ainakin välillä saisi kuukauden ruokaostoksiaan hoidettua. Toki vaikuttaa paljon että mihin on tottunut, eli onko aina pakko olla juustoa leivälle vai pärjäisikö välillä pelkällä levitteellä jne.

Pärjätäkseen 150 e/kk vaatii vähän oma-aloitteisuutta. Eläkkeellä ollessani pärjään tuolla summalla hyvin. Mutta käyn marjassa ja sienestämässä ja säilön. Kasvimaa on ja säilön kaiken sieltä, mm avomaan kurkut, sipulit, pavut, tomaatit, kaikki yrtit, kesällä sieltä tulee kesäkurpitsaa, erilaisia salaatteja ja tietenkin tomaatteja ja kurkkuja syötäväksi. Leivät leivon itse ja kakkuja silloin tällöin. Naapureilta saan ämpärikaupalla hedelmiä syksyllä, itsellä on pari hedelmäpuuta. Keittelen hillot ja marmelaadit itse mahd. vähäisellä sokerimäärällä. Tämä on minulle siis mieluista hommaa, säästää ruokamenoissa ei tarvitsisi ollenkaan kun eläke on varsin hyvä. Se on vaan niin mukava nauttia omien käsiensä töistä ja syödä terveellisesti kesät talvet. 

Vierailija
409/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ajattele asiaa niin päin, että tuilla elävä työtön antaa ne tukirahansa takaisin yhteiskunnalle. Voit ajatella asiaa sitäkin kautta, että sinulla en sitä enemmän varaa valita työpaikkasi, mitä vähemmän hakijoita työtehtäviin on.

Mitenkään vinoilematta, et taida ihan ymmärtää miten yhteiskunta toimii. Jos jollekin annetaa rahaa kaiken ostoon hän ei tuota mitään järjestelmällä. Hän on kuluerä.

mihin hän ne rahansa sijoittaa? heittää kylän korkeimmalta paikalta tuulen vietäväksi vai käyttäänkö mahdollisesti kunnan palveluita, käykö ostamassa ruokaa, joilla rahoilla maksetaan kaupan työntekijöiden palkkoja?  Siinä esimerkkinä

Suosittelen käymään peruskoulun. Jos ihmiselle annetaan kaikki raha, jonka hän käyttää hän on silti kuluerä yhteiskunnalle vaikka hänen käyttämänsä rahaa käytetään kulutukseen. Se raha sinulle tulee mm. minulta verojen muodossa. Minä maksan sinun elämäsi, sinä et maksa mitään kun ostat tukirahoillasi kaljaa.

Minä kyllä tienaan ihan tarpeeksi, kiitos vain ja makselen luultavasti enemmän veroja kuin sinä. SIltikään minua ei häiritse työttömien määrä. Meidän yhteiskuntamallimme on sellainen, että työttömiäkin on oltava, ilman työttömiä työmarkkinat eivät toimisi. Ongelma tällä hetkellä on se, että tarjonta ja kysyntä ei kohtaa. On vääränlaisia työttömiä. SIllä tarkoitetaan sitä, että työnantajilla on tarve saada työntekijöitä, joilla eirtyisosaamista ja sellaisia ei aina löydykään kortistosta. TÄmä asia korjaantuisi sillä, että me muuttaisimme koulutusjärjestelmäämme siten, että tutkinto tai sen suorittaminen ei olisi välttämätöntä. Ihmiset voisivat suorittaa täsmäkursseja työnantajien tarpeisiin. Mutta kun meillä niin tykätään ajatuksesta, että ihmisillä on tutkinto ja ammattinimike. terveisin rikas 3 akateemista tutkintoa ja ammattikoulu- sekä opistotutkinto. täystyöllistetty ja työnantajat soittavat minulle sen sijaan, että joutuisin etsimään. Rikkauksiani en ole saanut työllä vaan sijoittamisella, ja kaikkeen tähän lähdin ihan hiton köyhästä opiskelijaelämästä, jossa päivittäinen ruokabudjettini oli 3 euroa.

Et ilmeisesti kuitenkaan tiedä, että se tarvittava työttömyysprosentti on n. 3. Älä opeta itseäsi älykkäämpää.

tuskin olet minua älykkäämpikään.

En ole missään väittänyt, että nykyiset työttömien luvut ovat ihanteelliset ja tarvittavat.

pitäisikö sinun opetella lukemaan, tee se ainakin ennen kuin menet älykkyystesteihin.

Vierailija
410/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö kalliita salaatteja ollenkaan ja hyvin pysyn perunalla hengissä. Minä ostan 10kg peruna säkin varastoon ja keitän höyry perunoita höyry kattilassa ja syön ne kuorineen josta saa kuituja. Lopuista teen aina uuniperunoita joita kuorineen pilkon pellille ja ripottelen mausteita ja voin makuista öljyä päälle ja juusto raastetta. On se aivan herkkua. En koskaan enää kuori perunoita sillä se kuori on kaikkein terveellisin osa perunassa saaden suolisto kuituja. Mulla ei ole puutostauteja kun käyn verikokeissa ja kaikki aina ihmettelee kuinka talvellakin on noin hyvät veriarvot. 

Toinen herkku on musta makkara mitä pitää saada aina silloin ja tällöin kun otan sitä aamulla kaupan tiskiltä. Sitten yksi herkku on verilätyt joita laitan uuniin perunoiden kanssa. 

Vierailija
411/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön kirjoitti:

Täällä on usempi kertonut että ruokaan on riittänyt n. 150 €/ kuukausi. Vaikea uskoa, itse en osta limsoja, olutta, tupakkaa, eikä herkkuja. Ei br-lihaa jonka hinta noussut merkittävästi. Kuitenkin viime kuussa meni 250 € pelkkään ruokaan. Peruselintarvikeet, juurekset, peruna, halvin juusto, ruisleiåä, ei sämpylöitä. Säästin kaikki kuitit ja laskin ruokatarvikkeisiin käytetyn rahan. Tämä siis yhden ihmisen kulut.

Tuo 150e kuulostaa melko vähältä, varmasti joutuu aika tarkkaan miettiä mitä ostaa jos noissa summissa yrittää pidempään (siis useamman kuukauden putkeen) pysyä. Toisaalta 250e taas on jo aika paljon yhden ihmisen ruoista, jos säännöllisesti käyttää tuon verran. Tuolla perusteella nelihenkisellä perheelläkin menisi aina tonni kuukaudessa pelkkään ruokaan. Kun ostaa vain itselleen ja on vain omat mahdolliset rajoitteet ja aikataulu huolena niin on vielä helpompi säännöstellä rahan käyttöään ja ruoanlaittoaan, joten en ihan usko ettei tuota halvemmalla ainakin välillä saisi kuukauden ruokaostoksiaan hoidettua. Toki vaikuttaa paljon että mihin on tottunut, eli onko aina pakko olla juustoa leivälle vai pärjäisikö välillä pelkällä levitteellä jne.

Pärjätäkseen 150 e/kk vaatii vähän oma-aloitteisuutta. Eläkkeellä ollessani pärjään tuolla summalla hyvin. Mutta käyn marjassa ja sienestämässä ja säilön. Kasvimaa on ja säilön kaiken sieltä, mm avomaan kurkut, sipulit, pavut, tomaatit, kaikki yrtit, kesällä sieltä tulee kesäkurpitsaa, erilaisia salaatteja ja tietenkin tomaatteja ja kurkkuja syötäväksi. Leivät leivon itse ja kakkuja silloin tällöin. Naapureilta saan ämpärikaupalla hedelmiä syksyllä, itsellä on pari hedelmäpuuta. Keittelen hillot ja marmelaadit itse mahd. vähäisellä sokerimäärällä. Tämä on minulle siis mieluista hommaa, säästää ruokamenoissa ei tarvitsisi ollenkaan kun eläke on varsin hyvä. Se on vaan niin mukava nauttia omien käsiensä töistä ja syödä terveellisesti kesät talvet. 

Tämä on ihan utopiaa verrattuna kaupungin kerrostalossa asuvaan yksinäiseen tukilaiseen.

Vierailija
412/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jotain rajaa!

Jouduin työttömäksi 14.11.2022. En saa tällä hetkellä mistään rahaa! Työkkärissä oli käsiteltävänä 17 000 hakemusta ennen minua! Siis uutta hakemusta jotka ovat joutuneet työttömäksi. Sieltä ei siis noin 30 päivään tule mitään lausuntoa jonka voisin laittaa omaan työttömyyskassaan. Tämä tilanne oli siis tämän viikon keskiviikkona 1.12.2022 Kävin työvoimanouvojan luona joka kertoi tämän valitettavan tilanteen. Mitään en ole saanut ilmaiseksi tältä yhteiskunnalta. Ihan kaikesta olen maksanut!

Niinkö olet maksanut? Olet maksanut sun opettajille ja esikoulu/päivähoitotädeille ja sedille heidän täysimääräisen kustannuksen sinusta? Olet maksanut sun terveyspalvelut omasta pussista ihan täysimääräisesti? Olet maksanut julkisen liikenteen käytöstä omasta pussista ja täysimääräisesti? Olet maksanut uimahallista, kirjastosta, teistä täysimääräisesti? Kasvatat itse ruokasi, ettei mene tukia maanviljelijöille ja eläimen kasvattajille? Sun elämistä tällä telluksella kustannetaan aivan käsittämättömiä määriä ja kehtaat narista, kuinka kaikesta maksat. Häpeäisit. En käsitä, miten voi suomalainen olla elämästä noin erkaantunut ja pihalla. Siis aivan käsittämätöntä lellimistä harrastettu parin sukupolven aikana ja nyt alkaa näköjään sen niitto. Luojan kiitos olen aikoja sitten muuttanut muualle ja nyt voin vain etänä seurata, kuinka yksi kansakunta saa vähän yli 100 vuodessa tuhottua itsensä täysin.

Vierailija
413/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän maksaa olutveroa ja palkkaa kaupan yrittäjälle + työntekijöille. Kun hän joutuu sairaalaan maksansa vuoksi, hän työllistää sairaalan henkilökuntaa ja lopuksi hautausurakoitsijan. Tämän moni unohtaa. Yhteiskuntamme on suunniteltu varta vasten niin, että osa syrjäytyy ja työllistää sitä kautta toisen osan. Siksi tukitoimet eivät ole riittäviä, koska tietty prosentti on pakko pitää työllistämässä. Ruma suunnitelma.

Sadat miljoonat ihmiset asuvat savimajoissa ja kärsivät nälkää. Suomessa ei kärsi kukaan.

Kyllä se päihdehelvetissä elävä kärsii.

Ja me isojen sähkölämmitteisten talojen omistajat. Ei tunnu meidän asia ketään kiinnostaa!

Minua ei kiinnosta todella tippaakaan. Senkun maksatte. Vuosia sitten kerskailitte jatkuvasti kuinka komeaa on olla se sähkölämmitys ja kuinka hemmetin edullista on lämmitys. Siinäpä lämmitätte nyt ettekä tuleekaan enää minulle kerskailemaan ja antamaan hyviä pirullisia neuvojanne. Piste.

Vierailija
414/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin huutelijat vosiivat kertoa seuraavaksi millaista työtä heillä olisi tarjolla ja missä sekä maksamansa palkan.

Vartiointialalla on paljon työpaikkoja auki eikä kaikki tehtävät vaadi mitään erikoisia voimaominaisuuksia tms. Työnantajat ainakin pk-seudulla myös kouluttaa ja maksaa vartijakurssin, jos ei ole vartijakorttia.

Myös ravintola-alalla on työvoimapulaa, samoin hoitoalalla. Myös yksi tuttu sähkömies, joka omistaa oman "isä ja poika" -yrityksen valitteli, kun kaipaisi työntekijää lisäavuksi, jotta pääsisi itsekin joskus lomaa pitämään.

Palkkaa en minä maksa, koska itsekin olen rivityöntekijä vain. Palkat tes:in mukaisia tai sitten voi toki koittaa neuvotella palkkansa.

Vierailija
415/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole missään väittänyt, että nykyiset työttömien luvut ovat ihanteelliset ja tarvittavat.

pitäisikö sinun opetella lukemaan, tee se ainakin ennen kuin menet älykkyystesteihin.

Sinun kannattaisi opetella kirjoittamaan ennen kuin tulet Vauva-palstalle leveilemään rahoillasi. -eri

Vierailija
416/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista ihmistä, jolla on tulona pelkkä toimeentulotuki ei pitäisi edes olla olemassa. Vähintäänkin työmarkkinatukeen on jokaisella oikeus, jos ei ole toiminut työkkärin mielestä moitittavasti.

Vierailija
417/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon ostaminen kannattaa tosiaan lopettaa ja se raha säästöön tai sillä mieluummin vaikka juustopaketti silloin tällöin ja pari siivua juustoa, jotta saa kalsiumia. Vesi on ihan hyvä ruokajuoma ja janojuoma. Kaupassa myytävä maito myös epäterveellistä, lisää elimistön tulehdusta. Itsekin juonut pelkkää vettä kohta 10 vuotta.

Margariini myös pois. Se myös epäterveellistä. Osta silloin tällöin säästyvällä rahalla vaikka voipaketti ja sitä vähän margariinin tilalle. Sekä vaikka oliiviöljypullo. Ei sitä rasvaa niin paljon tarvi eikä tarvi joka leivänkannikkaan levitellä. Nuo riittää kauan.

Riisin tilalle myös jotain muuta. Vaikka tattaria. On terveellisempää.

Jos ostat salaattia, älä heitä sitä "jämää" pois, vaan laita vesiastiaan, niin kasvaa uusi salaatti.

Vierailija
418/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaisi opetella kirjoittamaan ennen kuin tulet Vauva-palstalle leveilemään rahoillasi. -eri

en leveillyt rahoillani, kyseinen kirjoittaja vain oletti minun olevan köyhä

koita kestää kirjoitusvirheeni, tässäkin viestissä niitä varmasti on, jos et kestä, ota pilleri

sellaista se kännykkäaika on

Vierailija
419/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa Keuruulle töihin. Jyväskylä 60 km päässä. HT Laser ja Reka etsivät koko ajan työntekijöitä. Kouluttavat työn ohessa, peruskoulupohja riittää. Yksiön vuokra täällä noin 300 euroa kuukaudessa, useimmat alle. Maksavat kunnon palkan ja lisät.

Tosi surullista ja hölmöä, ettei esim pk-seudun työttömät tartu tällaiseen tilaisuuteen! Kyllä työn perässä pitäisi olla valmis muuttamaan ja siten elättää itse itsensä. Surkeaa, miten liian moni väkisin asuu täällä pk-seudulla. Elämää on muuallakin.

Kyllä on muutettu useinkin työn perässä, muttei enää ole halua muuttaa näin vanhemmalla iällä. Uudella paikkakunnalla on edessä yksinäisyys koska suurin osa ihmissuhteista solmitaan nuorina. Yksinäisyys puolestaan altistaa masennukselle. Jos pitää päätyä itsemurhaan, niin sen voi tehdä yhtä hyvin nykyiselläkin paikkakunnalla. 

Jos uudelle paikkakunnalle menee töihin, väkisinkin tutustuu uusiin ihmisiin. Työssäkäyvän on rahaa myös harrastaa?

Kun aikoinaan muutin naapurikuntaan, niin aiemmat ystävät lakkasivat käymästä kylässä kun matkaa oli 20 km. Uusia ystäviä en saanut siellä 5 vuoden oloaikanani, joten muutin takaisin aiemmalle paikkakunnalle. 

Kun olin Raumalla työhaastattelussa, niin minulle vihjattiin, että pitää ostaa vene ja liittyä venekerhoon jotta tutustuu paikallisiin. 

Ei se niin yksinkertaista ole ja riippuu persoonallisuudesta. 

Monta uutta yli kuusikymppistä ihmistä itse olet liittänyt lähiystäväpiiriisi viime aikoina- rehellisesti?

Vierailija
420/1822 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön kirjoitti:

Tämä on ihan utopiaa verrattuna kaupungin kerrostalossa asuvaan yksinäiseen tukilaiseen.

Mikä estää säilömisen kerrostaloasunnossa jos on tukilainen ja on paljon aikaa, kun ei käy töissä? Edullisia hedelmä- ym. tarjouksia on sesonkiaikana aina tarjolla ja maaseudulla voi käydä pellolta poimimassa vielä edullisemmin. Sienessäkin voi käydä vaikka asuu kerrostalossa. Oma-aloitteisuutta se vaatii, kuten kirjoitinkin. Se näköjään puuttuu nykyisin nuoremmilta polvilta, rahaa pitäisi saada kolme tonnia kuussa käteen kävi sitten töissä tai ei.