Eisssaaakeli, enää 7,5 kg niin painan 90 kg
😱😱😱
Kilot tulee kyllä ihan helkkarin helposti. Ei tarvitse kuin hetki ottaa vähän rennommin, ettei jaksakaan vahtia joka suupalaa ja herkutella vesilasillisella siinä kun muu perhe mättää pizzaa ja karkkia viikonloppuina, niin tässä tulos.
Mun on elettävä tosi askeettisesti, jos meinaan ettei paino nousisi. Painon laskusta lienee turha enää oikein haaveillakaan...
T. Keski-ikäinen, 9 h/pv istumatyötä tekevä nainen
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Olen laihduttanut nuudeleilla..Joka ilta viikon verran syön vaan sen päivälliseksi ja aamulla pari siivua leipää kahvin kanssa. Siististi kilot karissut. Kokeile !
Hyvää tulevaa keripukkia!
Vierailija kirjoitti:
Annosk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko tästä nyt apua, koska teen myös osittain ruumiillista työtä, mutta voin kertoa, miten mä oon laihtunut huomaamattani: syömällä eineksiä. Meillä on pitkään jatkunut keittiöremontti ja syömme tosi paljon eineksiä. En siis suosittele sinulle, että vaihdat ruokavaliosi eineksiin, vaan avainsanana tässä taitaa olla annoskoko: se on eineksissä maltillinen.
Ala syödä pieneltä lautaselta. Mieti se annos sopivaksi, kun otat ruokaa, äläkä ota lisää. Tee jääkaapiin vaikka kaalisalaattia, jos sellainen maistuu, ja syö sitä ruuan lisäksi. Kokeile tätä, voi olla apua. Älä ajattelekaan, että juot vain vettä, kun muut syövät pitsaa, vaan ota sitä pitsaa, mutta rajoitetusti.
Jos maha kestää, herkuttele sokerittomalla limsalla.
Nyt en oo ihan varma, että pelaako kirjoittaja tässä 4D-shakkia ja haluaa lihottaa kaikki kanssasiskot tahallaan.
Eli et itse suosittelisi pienempiä annoskokoja? Mitä suosittelisit?
Mä syön kerran päivässä. Annoskoot ja kalorit on se ja sama. Eineksillä myrkytät itsesi ja saat aivan liikaa sokeria. Ja sokerittomatkin limsat ovat sekä myrkkyä että nostavat insuliinitasoa, mikä edesauttaa lihomista.
Jos osaat lukea, en kehottanut aloittajaa syömään eineksiä, vaan pienentämään annoskokoja. Mulla on ollut tässä keittiöremontin aikana kaksi vaihtoehtoa: 1) syödä eineksiä, 2) kuolla nälkään. Valitsin vaihtoehdon 1. Kerron sitten, jos myrkytysoireita alkaa ilmetä.
Mä olen aloittanut tuon sokerittoman limsan juomisen ehkä 2 vuotta sitten. Sinä aikana paino on tullut alas. Eli ei ole luvattua lihomista vielä kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei ole helppoa. Yritän pudottaa painoa, ei meinaa mitään tapahtua ja j todella hitaasti tippuu. Eilen esim. harrastin liikuntaa 1200 kcal edestä, söin 1200 kaloria. Eli peruskulutus 1700 tuli miinusta. Ei mitään vaikutusta. Kuukauden kun tätä jatkan niin ehkä puoli kiloa tippuu.
Tähän ei kenenkään miehen tarvitse tulla kertomaan kuinka paino tippuu kunhan vain jättää herkut pois ja itse on siten laihtunut 25 kg. Keski-ikäisellä naisella ei mene näin. Herkkuja en syö.
Mä olen 40+ nainen ja pudotin 50 kiloa vuodessa pätkäpaastoilemalla. Olet vain saamaton.
No just.
Mä olen 35v nainen ja painan tuon 50 kiloa.
Olet vain saamaton.
Kuulostaa siltä, että sä olet se saamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei ole helppoa. Yritän pudottaa painoa, ei meinaa mitään tapahtua ja j todella hitaasti tippuu. Eilen esim. harrastin liikuntaa 1200 kcal edestä, söin 1200 kaloria. Eli peruskulutus 1700 tuli miinusta. Ei mitään vaikutusta. Kuukauden kun tätä jatkan niin ehkä puoli kiloa tippuu.
Tähän ei kenenkään miehen tarvitse tulla kertomaan kuinka paino tippuu kunhan vain jättää herkut pois ja itse on siten laihtunut 25 kg. Keski-ikäisellä naisella ei mene näin. Herkkuja en syö.
Mä olen 40+ nainen ja pudotin 50 kiloa vuodessa pätkäpaastoilemalla. Olet vain saamaton.
Mä olen 40+ nainen ja olin pätkäpaastolla n. 1,5 vuotta. Sinä aikana paino tuli alas ehkä kilon.
Kannattaisi tehdä se oikein eikä väärin.
Olipa selkeät ohjeet, miten se tehdään oikein. Nyt varmasti kaikki osaavatkin tehdä sen oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annosk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko tästä nyt apua, koska teen myös osittain ruumiillista työtä, mutta voin kertoa, miten mä oon laihtunut huomaamattani: syömällä eineksiä. Meillä on pitkään jatkunut keittiöremontti ja syömme tosi paljon eineksiä. En siis suosittele sinulle, että vaihdat ruokavaliosi eineksiin, vaan avainsanana tässä taitaa olla annoskoko: se on eineksissä maltillinen.
Ala syödä pieneltä lautaselta. Mieti se annos sopivaksi, kun otat ruokaa, äläkä ota lisää. Tee jääkaapiin vaikka kaalisalaattia, jos sellainen maistuu, ja syö sitä ruuan lisäksi. Kokeile tätä, voi olla apua. Älä ajattelekaan, että juot vain vettä, kun muut syövät pitsaa, vaan ota sitä pitsaa, mutta rajoitetusti.
Nyt en oo ihan varma, että pelaako kirjoittaja tässä 4D-shakkia ja haluaa lihottaa kaikki kanssasiskot tahallaan.
Mä syön kerran päivässä. Annoskoot ja kalorit on se ja sama. Eineksillä myrkytät itsesi ja saat aivan liikaa sokeria. Ja sokerittomatkin limsat ovat sekä myrkkyä että nostavat insuliinitasoa, mikä edesauttaa lihomista.
Jos osaat lukea, en kehottanut aloittajaa syömään eineksiä, vaan pienentämään annoskokoja. Mulla on ollut tässä keittiöremontin aikana kaksi vaihtoehtoa: 1) syödä eineksiä, 2) kuolla nälkään. Valitsin vaihtoehdon 1. Kerron sitten, jos myrkytysoireita alkaa ilmetä.
Mä olen aloittanut tuon sokerittoman limsan juomisen ehkä 2 vuotta sitten. Sinä aikana paino on tullut alas. Eli ei ole luvattua lihomista vielä kuulunut.
Tyypillä on korrelaatiot ja kausaatiot täysin sekaisin. Mutta onnea tulevalle elämällesi maksakirroosin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä on motivaatiota saada itsensä kuntoon.Varsinkin Jouluna,jolloin herkuja työnetään kaikialla. Vaatii laihdutaminen paljon.Ihan ruoka rytmillä.Kellotat ruoka aikasi että pysyt rytmissä esim. 8-12- 14- 15- 19. syöt. et välissä lapaa suuhusi mitään ja tauko on välillä kello 19.00- aamun 8. Laihdut. Ihan koti ruualla. Kuin hyvää tekee hyötylikunta.Kävelyn pystyy kaiken painoset.Terveyskeskus saat tietoa ravinto nevojalta ilmasiksiYksin et pysty homaan,joku vaihe repsahdat ja palaat siihen samaan mikä aiheutti ylipainos,se ei tapahtunut 1 vuodessa,joten ymmärrä ei laihtuminenkaa 1 vuodessa jos olet raskaasti ylipainoinen?. Semppiä.
Minulla lihominen tapahtui yhdessä vuodessa. Sairauden, lääkkeiden ja hoitojen myötä lihoin alle vuodessa 35 kg. Sen jälkeen en ole lihonut kun sain lääkityksen kuntoon. Elintapani ovat olleet terveelliset 30 vuotta joten mitään repsahdusta huonoihin ruokatottumuksiin ei tarvitse pelätä, en syö mitään epäterveellisiä herkkuja.
Eilen söin klo 13 kasvispastaa ja klo 19 linssikeittoa ja ruisleipää yht. 1150 kcal. Liikuntaa 3 h josta 1500 kcal kulutus.
Joulua ei tarvitse pelätä, en syö kinkkua enkä ole ikinä viettänyt joulua tai pikkujouluja mässäillen ja herkutellen. Syön laatikoita, kasvispataa ja ehkä muutaman joulutortun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annosk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillä on korrelaatiot ja kausaatiot täysin sekaisin. Mutta onnea tulevalle elämällesi maksakirroosin kanssa.
Mutta äskenhän sen piti edesauttaa lihomista? Miksei se aiheuta? Nyt jotain lähdettä sille, että sokerittomasta limsasta saa maksakirroosin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt tuota pitkään. Syön 200 g tai allekin annoksia. Pienet lautaset on. Viime joulunakin söin leipälautasellisen jouluruokaa. Aika usein preppaan annokset 2 dl muovirasioihin valmiiksi jääkaapista tai pakasteesta otettavaksi. Ei tuolla minun painoon ollut vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Sun aineenvaihdunta on pysähtynyt noilla kaloreilla, syöt liian vähän. Mulla takana 5 vuotta elintapamuutosta, painoa pudonnut 40kg. Söin vähän ja huonosti ja turhia hiilareita, kärsin anemiasta, raudanpuutteesta ja D-vitamiinivajeesta. Ruokarytmit oli pielessä. Nykyiset ruokamäärät on tosi reiluja, ihan tavallista kotiruokaa. Mutta paino vaan tippuu. Nälän tunnetta ei ole ja herkkujakin syön pari kertaa viikossa. Rautavajeen vuoksi olin pitkään ilman liikuntaa kun ei jaksanut edes sängystä nousta ylös. Muutamia rautatankkauksia saanut infuusioina ja nyt sen suhteen tilanne hyvä. Paino ei kertynyt vuodessa joten ei se siinä ajassa lähtenytkään. Kehohan on siitä viisas että tottuu ylipainoonkin ja pitää saavutetuista kiloista tiukasti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Olen laihduttanut nuudeleilla..Joka ilta viikon verran syön vaan sen päivälliseksi ja aamulla pari siivua leipää kahvin kanssa. Siististi kilot karissut. Kokeile !
Todella epäterveellinen tapa laihduttaa. Missä vitamiinit, proteiinit, terveellinen rasva?
Vierailija kirjoitti:
Niin moni kuvittelee syövänsä terveellisesti mutta ei tee niin, niin minäkin tein. Oli aika silmiä aukaiseva kokemus kun ymmärtää mistä se terveellinen ruoka koostuu.
Esim minun satakiloisen eilinen ruoka. Klo 7 kaksi pientä leipää ja kahvi ilman sokeria tai maitoa. Klo 15 n 6rkl lohta ja kahvimukillinen. Klo 6 mustikoita, ananasta (aitoa) ja hunajamelonia. Klo 9 kaurapuuro rasvattomalla maidolla. Mun peruskulutus jos makaan sängyssä on 2000kcal pv. Tämä ammattilaisen mittaama. Mut kiloakaan ei lähde. Jos syön enemmän niin nousee vaan. Lenkkeilen joku 4km päivä. Tällä hetkellä ei muuta liikuntaa. Yleensä käyn salilla 3x vko mut on jo lihaksetkin sulaneet sen verran ettei paino niistäkään koostu. Ystäväni yhtä pitkä ja vetää joka pv suklaalevyn ja pizzan ja paljon muuta ja painaa 55kg.
Älkää herranen aika syökö jotain 1200 kaloria tuossa koossa. Laskekaa oma TDEE ja miinustakaa siitä 300 - 500 kaloria. 1200 on aivan liian vähän, sitä suositellaan vain lyhyille, pienikokoisille naisille, jotka pyrkivät laihduttamaan tai lapsille (joiden ei siis kuulu laihtua).
Itse olen 57 kiloa ja laihdun, kun syön n. 1500 kaloria päivässä. Päivittäin poltan n. 1700 kaloria, teen myös istumatyötä. Jos liikkuisin niin söisinkin enemmän.
Liian vähäinen energian saanti voi oikeasti vaikeuttaa laihduttamista, ei hyvä.
Täältä löytyykin aika monta lääketieteellistä ihmettä. Jos et laihdu, vaikka et syö lähes mitään niin kipin kapin lääkärille. Tai sitten laskette yksinkertaisesti väärin. Tutustukaa vaikka sarjaan Secret Eaters, jos ette ole jo. Nämä ihmiset ovat aivan pihalla kulutuksestaan. Jaksoja löytyy ilmaiseksi esim. YouTubesta.
Mäkin ennen vain naureskelin niille keski-ikäisille kalorien kyttääjille, mutta niin vain itsekin olen nyt tässä jo 35-vuotiaana huomannut, että painonhallinta ei olekaan ihan helppoa. Miten se paino ennen pysyisi ihan ilman mitään yrittämistä siinä 56-59kg paikkeilla? Nyt yli 30v alkanut kipuamaan vähän reilu 70kg. Kaikenlaisia pieniä ja isompia yritelmiä olen tehnyt ja vain se näyttäisi auttavan, että on todella tiukkana, ettei syö mitään herkkuja ja annoskokokin on syytä pitää pienempänä. Ja olen kuitenkin melko aktiivinen arjesta eli en ole mikään istuskelija. Kyllä se itseäni ainakin ärsyttää, kun kaikki suurinpiirtein on kielletty ja ruokailussa ei ole sellaista rentoutta kuin ennen ja pieni nälkäkin usein vaivaa, mutta kun mikään muu ei pidä painoa kurissa, enkä vain tunnu tottuvan tähän.
Kannattaisi tehdä se oikein eikä väärin.