Onko ihmisen tarkoitus herätä virkeänä?
Vaikka heräisin ilman kelloa, niin silti on vaikea saada itseään hereille ja väsyttää.
Kommentit (15)
Mulla jäi tuo koronan jälkeen. Herään väsyneenä mutta aikaisin ja sitten en saa päivällä unen päästä kiinni että ottaisin päikkäreitäkään niin sitten on sellaista ihme sumua iltaan asti kunnes pääsee oikeasti nukkumaan.
En herää virkeänä ikinä, nukun 8-12h. T. Masentunut
Luultavasti jos ravinto, liikunta ja lepo ovat tasapainossa, on herääminen virkeänä mahdollista terveellä ihmisellä ainakin. Itse huomaan aamulla, jos on tullut syötyä huonosti tai juotua yhtään alkoholia (tai liikuttua liian rajusti myöhään illalla). Unen laatu kärsii helposti ja silloin ei voi herätä virkeänä.
En tiedä kun ei kokemusta. Yöni nukun putkeen talvi aika 8h. kesä aika 7h. herämättä kertaakaan edes pisulle.Ulkoilen paljon päivtäin ja pidän huoli ruoka rytmistäni. Päivä torkkuja en ota.Eivätkä säät estä ulkoilu tai masenna minua.Masenuksen soppi hyvin : Paka lähtee pesemällä ja PAHA OLO PUHUMALLA. On paljon paikoja ilmasia amati ihmisille mennä puhumaan pahaa oloa. Eikös linkit löydy netistä esim. Helsinki Missio. Voit klinkit katsoa vaikka et olisi Helsinkiläinen.Kontaktit voit otaa nimetömänä.Jos pelkäät nimelläsi puhuu ongelmistasi?Koskee kaiken ikäisiä .kaikkia sukupuolia.
Ihmiset ovat erilaisia. Nukun noin 8h, liikun, syön terveellisesti ja rytmi on tasainen. Silti on aina hieman hankala saada unta ja herään hitaasti. En koskaan loikkaa heti herättyäni pöpperössä ylös vaan heräilen rauhassa sängyssä jonkun aikaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kun ei kokemusta. Yöni nukun putkeen talvi aika 8h. kesä aika 7h. herämättä kertaakaan edes pisulle.Ulkoilen paljon päivtäin ja pidän huoli ruoka rytmistäni. Päivä torkkuja en ota.Eivätkä säät estä ulkoilu tai masenna minua.Masenuksen soppi hyvin : Paka lähtee pesemällä ja PAHA OLO PUHUMALLA. On paljon paikoja ilmasia amati ihmisille mennä puhumaan pahaa oloa. Eikös linkit löydy netistä esim. Helsinki Missio. Voit klinkit katsoa vaikka et olisi Helsinkiläinen.Kontaktit voit otaa nimetömänä.Jos pelkäät nimelläsi puhuu ongelmistasi?Koskee kaiken ikäisiä .kaikkia sukupuolia.
Ei mulla ole ongelmia. Nukuin 9 h heräämättä kertaakaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olipa sekava sepustus, etkö muka huomaa kirjoitusvirheitäsi?
Vierailija kirjoitti:
Ok boomer
En minä ainakaan herää oikeestaan koskaan muulloin virkeänä, paitsi jos saan nukkua oman rytmin mukaan.
Aina , kun pitää herätä kelloon aamulla oon ihan kuollut, mutta mailma on aamuvirkkuijen. STANA
Harva varmaan joka aamu herää virkeänä. Jos ei koskaan niin sitten on jo jotain vialla.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan herää oikeestaan koskaan muulloin virkeänä, paitsi jos saan nukkua oman rytmin mukaan.
Aina , kun pitää herätä kelloon aamulla oon ihan kuollut, mutta mailma on aamuvirkkuijen. STANA
Minä kun en herää virkeänä edes vapaapäivinä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kun en herää virkeänä edes vapaapäivinä.
Ap
Katsotko jotain näyttöä (puhelin, tietokone, tv?) ennen nukkumaanmenoa?
Eri
Mä en oikeastaan edes tiedä tai ymmärrä että mitä tarkoittaa herätä virkeänä? Siis miten voi herätä virkeänä? Olen virkeä vasta sitten kun olen juonut aamukahvin, syönyt aamupalan, käynyt vessassa ym. perustoimet. Ja arkipäivisin olen virkeä vasta monta tuntia herämisestä. Ehkä klo 11-12 alan heräämään vaikka teknisesti kello olisikin soinut klo 7... Jos saan nukkua pitkään viikonloppuna niin en siltikään ole mitenkään virkeä heti aamulla. Kai olen sitten vaan perus väsynyt koko ajan..
Kyllä. Jotain häikkää nukkumisessa, hakeudu lääkäriin.