Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Totuuden etsijät, mikä tapahtuma, kirja tai tieto muutti elämäsi?

Vierailija
03.12.2022 |

Täällä oli vastaavanlainen ketju jokunen päivä sitten mutta se taisi hävitä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tajusin kaikki mitä Alan Watts, Eckhart Tolle, Sadghuru, Dalai Lama, Siddharta Gautama ja monet muut ovat sanoneet. Tajusin mitä kaikkeus on ja mikä on totuus. Se oli iso juttu se.

Ja se oli mikä? Selitä nyt meille muillekin kun tiiät.

Ei ole vapaata tahtoa eikä olemassaolossa ole ketään. Meidän kehot ja mielet ovat täysin mekaanisia koneita mitkä noudattavat syy/seuraus - suhteiden loputonta ketjureaktiota. Todistamme alati muuttuvaa loputonta todellisuutta joka on kuitenki tyhjä.

Se tietoisuus jonka me kaikki koemme omaavamme on yksi ja sama. On vain yksi tietoisuus ja se on absoluuttisen tyhjä, mutta vain olemalla absoluuttisesti kaikki äärettömästi on tyhjä. Ei mitään pitää sisällään kaiken. Todellisuus on vain absoluuttisen äärettömyyden kokemista. Jumalan unta. Näkemällä ettei sinua ole olemassa niinkuin arkiajattelulla tulkitsemme ja käsittämällä että on vain yksi ja olemme kaikki tuota samaa. Olet Jumala et vain näe sitä koska olet takertunut tähän uneen ja näin sitouttanut itsesi valtavaan kärsimyksen kehään nitä et voi hallita. Vapaudut kun käsität tämän eikä mielesi enää materialisoidu ja ikäänkuin pirstaloidu alkulähteestä.

Ei. Minun tietoisuuteni sinun tietoisuudestasi on selkeästi erillinen. Se tuosta teoriasta. Jos olen väärässä niin voitkin yrittää lukea ajatuksiani.

Vierailija
22/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tajusin kaikki mitä Alan Watts, Eckhart Tolle, Sadghuru, Dalai Lama, Siddharta Gautama ja monet muut ovat sanoneet. Tajusin mitä kaikkeus on ja mikä on totuus. Se oli iso juttu se.

Ja se oli mikä? Selitä nyt meille muillekin kun tiiät.

Ei ole vapaata tahtoa eikä olemassaolossa ole ketään. Meidän kehot ja mielet ovat täysin mekaanisia koneita mitkä noudattavat syy/seuraus - suhteiden loputonta ketjureaktiota. Todistamme alati muuttuvaa loputonta todellisuutta joka on kuitenki tyhjä.

Se tietoisuus jonka me kaikki koemme omaavamme on yksi ja sama. On vain yksi tietoisuus ja se on absoluuttisen tyhjä, mutta vain olemalla absoluuttisesti kaikki äärettömästi on tyhjä. Ei mitään pitää sisällään kaiken. Todellisuus on vain absoluuttisen äärettömyyden kokemista. Jumalan unta. Näkemällä ettei sinua ole olemassa niinkuin arkiajattelulla tulkitsemme ja käsittämällä että on vain yksi ja olemme kaikki tuota samaa. Olet Jumala et vain näe sitä koska olet takertunut tähän uneen ja näin sitouttanut itsesi valtavaan kärsimyksen kehään nitä et voi hallita. Vapaudut kun käsität tämän eikä mielesi enää materialisoidu ja ikäänkuin pirstaloidu alkulähteestä.

Ei. Minun tietoisuuteni sinun tietoisuudestasi on selkeästi erillinen. Se tuosta teoriasta. Jos olen väärässä niin voitkin yrittää lukea ajatuksiani.

Kaikki tässä viestissä huokuu sitä, että olet unessa. Ehkä se joskus muuttuu, ehkä ei. Kaikkea hyvää. -ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erehdyt luulemaan, että mieli on sinua se on kuitenkin vain yksi aisti ja lihallisen kehosi jatke. Tietoisuus on se missä nämä kokemukset tapahtuvat eikä täällä ole mitään muuta kuin tuo. Lue Platonin luolavertaus.

Vierailija
24/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tässä viestissä huokuu sitä, että olet unessa. Ehkä se joskus muuttuu, ehkä ei. Kaikkea hyvää. -ohis

Sinusta huokuu yliluonnolliset selvännäkijän kyvyt. Sinusta tulisi hyvä lääkäri tai psykologi kun pystyt diagnisoimaan muutaman lauseen perusteellä syvällisesti. Saisitpa hallita maailmaa eläisimme täydessä paratiisissa jota Jumalan kaltainen kaikkitietävä ohjaisi kohti täydellisyyttä. Sitä ydellisyyttä mitä sinä ehdottomasti olet viestisi perusteella.

Vierailija
25/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielen toiselle puolelle pääseminen. Tajusin, ettei ole vain yksittäisiä asioita ja hetkiä joita ei voi kuvailla sanoin vaan että todellisuus on koko ajan sellainen. Oivallukseen saattoi vaikuttaa eri kielten opiskelu :) Perimmäisen todellisuuden sanoin kuvailu on hyvin vaikeaa, joten yksi olennainen asia sen ymmärtämiseen on päästä kielen ylivallasta eroon.

Vierailija
26/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erehdyt luulemaan, että mieli on sinua se on kuitenkin vain yksi aisti ja lihallisen kehosi jatke. Tietoisuus on se missä nämä kokemukset tapahtuvat eikä täällä ole mitään muuta kuin tuo. Lue Platonin luolavertaus.

Mieli on periaatteessa keräämö, jonne aistit tuovat oman käsityksensä universumista. Mielessä ne sitten muodostuvat muistojen ja muiden vastaavien elementtien kanssa tietynlaiseksi kuvaksi, joka on tämä kaikki mitä aivoilla ajattelemme olevan.

Kukaan ei ole oikeassa tai väärässä omassa ymmärryksessään. Yhtä harhaa kaikki. Toinen näkee musteläiskässä hirven, toinen kohdun. Mitä väliä?

Se joka ajattelee tietoisuuksien olevan erillisiä asioita, ei ole vielä oivaltanut olennaista. Neutraali toteamus.

Vierailija
27/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielen toiselle puolelle pääseminen. Tajusin, ettei ole vain yksittäisiä asioita ja hetkiä joita ei voi kuvailla sanoin vaan että todellisuus on koko ajan sellainen. Oivallukseen saattoi vaikuttaa eri kielten opiskelu :) Perimmäisen todellisuuden sanoin kuvailu on hyvin vaikeaa, joten yksi olennainen asia sen ymmärtämiseen on päästä kielen ylivallasta eroon.

Hauskasti sen voi oivaltaa myös sitä kautta, että jos voit kuvailla sitä sanoin, se ei ole sitä.

Itsekin ymmärsin Sen juuri niin, että muistin miten olen lapsena oleillut kielen ja käsitteiden ulottumattomissa ja menin sinne uudelleen. Siitä sitten syttyi tarvittava valo.

Vierailija
28/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni muuttui kun kuulin (ihan oikeilla korvilla) Jumalan minulle puhuman lauseen. Olin silloin paljon pohtinut uskon asioita ja sitten sain lahjaksi lauseen, joka on kantanut minua siitä asti elämässä eteenpäin.

Vierailija
29/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen totuus on toisen valhe.

Vierailija
30/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni muuttui kun kuulin (ihan oikeilla korvilla) Jumalan minulle puhuman lauseen. Olin silloin paljon pohtinut uskon asioita ja sitten sain lahjaksi lauseen, joka on kantanut minua siitä asti elämässä eteenpäin.

Olisi mielenkiintoista kuulla mikä tuo lause oli.

Vierailija
31/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan lause kehiin! Jumala ei lausepihtaria rakasta.

Vierailija
32/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTC aka 911. Jokunen vuosi meni tutkan alla tuo päivä, mutta kun sitä ajautui kerran tutkimaan ja miettimään, niin kävi kuten monille muillekin. Vanha maailmankuva romahti. Menemättä yksityiskohtiin, tuona päivänä tapahtui joukkio ihmeellisiä sattumuksia ja yhteen päivään kaikki ympättynä, voi olla varma ettei tapahtuma mennyt alkuunkaan selitetyllä tavalla. Selvin epäkohta WTC7n romahtaminen vapaapudotuksen kiihtyvyydellä. Tuohon rakennukseen ei osunut lentokonetta, eikä pari toimistopaloa eri puolilla rakennusta millään tavoin poista rakennuksen kaikkia rakenteita. Räjähteet toki sen tekevät.

Mutta kun tajuaa että tuommoinen operaatio voidaan järjestää ja lähteä maailmalle sotimaan muiden vaan lähtiessä mukaan operaatiohin, on kaikki sanottu kyseenalaistettava ja historiaankin katsottava aivan eri silmin.

Vierailija
33/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieli on periaatteessa keräämö, jonne aistit tuovat oman käsityksensä universumista. Mielessä ne sitten muodostuvat muistojen ja muiden vastaavien elementtien kanssa tietynlaiseksi kuvaksi, joka on tämä kaikki mitä aivoilla ajattelemme olevan.

Kukaan ei ole oikeassa tai väärässä omassa ymmärryksessään. Yhtä harhaa kaikki. Toinen näkee musteläiskässä hirven, toinen kohdun. Mitä väliä?

Se joka ajattelee tietoisuuksien olevan erillisiä asioita, ei ole vielä oivaltanut olennaista. Neutraali toteamus.

Oi miten kuvaava tuo ensimmäinen kappale on, kiitos siitä. Oon näistä jutuista jonkin verran lukenu, mutta noin hyvin sanoiksi laitettuna en ookkaan vielä mielen sanoitukseen törmänny

Vierailija
34/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi miten kuvaava tuo ensimmäinen kappale on, kiitos siitä. Oon näistä jutuista jonkin verran lukenu, mutta noin hyvin sanoiksi laitettuna en ookkaan vielä mielen sanoitukseen törmänny

Mukava kuulla, kiitos!

Vierailija
35/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona

Vierailija
36/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nikos A. Matsukas: Ortodoksisen kirkon dogmaattinen teologia.

Miksi se muutti elämäsi? Kuulostaa enemmän kirjalta jota kannattaa lukea jos ei saa unta.

Sen luettuani palaset asettuivat paikoilleen filosofian, teologian ja metafysiikan suhteen. Tuntui kuin ennen tuon lukemista en olisi edes ymmärtänyt, mitä metafysiikka on. Itse asiassa minusta tuntuu, että Suomessa se ymmärretään lähes poikkeuksetta väärin. Filosofiaa korkealla tasolla opiskelleetkin käyttävät sanaa tavalla, joka osoittaa, etteivät he edes ymmärrä, miten kreikkalaiset ovat tarkoittaneet ko. termillä. Tämän vuoksi kyseinen kirja oli minulle käänteentekevä.

Vierailija
37/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos sen voima on salaisuudessa.

Vierailija
38/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Igor Kennedy kirjoitti:

WTC aka 911. Jokunen vuosi meni tutkan alla tuo päivä, mutta kun sitä ajautui kerran tutkimaan ja miettimään, niin kävi kuten monille muillekin. Vanha maailmankuva romahti. Menemättä yksityiskohtiin, tuona päivänä tapahtui joukkio ihmeellisiä sattumuksia ja yhteen päivään kaikki ympättynä, voi olla varma ettei tapahtuma mennyt alkuunkaan selitetyllä tavalla. Selvin epäkohta WTC7n romahtaminen vapaapudotuksen kiihtyvyydellä. Tuohon rakennukseen ei osunut lentokonetta, eikä pari toimistopaloa eri puolilla rakennusta millään tavoin poista rakennuksen kaikkia rakenteita. Räjähteet toki sen tekevät.

Mutta kun tajuaa että tuommoinen operaatio voidaan järjestää ja lähteä maailmalle sotimaan muiden vaan lähtiessä mukaan operaatiohin, on kaikki sanottu kyseenalaistettava ja historiaankin katsottava aivan eri silmin.

Se on juurikin näin, 9/11 oli täyttä lavastusta... saatiin rahoitusta lukuisiin kohteisiin ja saatiin lukuisia totalitaristisia elementtejä sen varjolla... jokainen järkevä näkee tuon teatterin läpi...

Ja jo tätä ennen Kennedyn salamurha josta on hyviä tuoreita dokumentteja, olihan se aivan selvä että varapresidentti oli tuossa mukana ja kun Kennedy oli juuri alkanut rajoittaa sotimista ulkomailla niin varapresidentti käynnisti kaiken uudelleen ja armeijan rahat oli taas turvattu... eihän tuossa ollut kahta sanakaan... ja dokumenteissa käy myös ilmi että mitä keinoja CIA oli suunnitellut saadakseen valtuutuksen tehdä toimia ulkomailla yhä enemmän, siellä oli suunnitelmat mm. upottaa oma taistelulaiva tai pudottaa lennättää matkustajakone ilman matkustajia ja pudottaa se... pohjaa 9/11 tapahtumalle oli siis jo rakennettu 60-luvulla...

Vierailija
39/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Se on kokijan oma asia mitä hän on kuullut. Sinulle ne samat asiat voivat olla ja luultavasti ovatkin merkityksettömiä. Irtonaisia lauseita vauvafoorumilla. Eri

Vierailija
40/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä varmaan selkein oli, kun youtuben ehdotuksista päädyin alan wattsin videoon.