Onko sulla villasukat ja villapaita/neuletakki päällä?
Kommentit (78)
Ei ostin 2 sähkö pateria K-Raudasta.
Meillä on ollut aina viileää, ennen energian hintojen kallistumistakin. Olen siis jo ehtinyt tottua tähän, kun olemme asuneet talossamme yli 13 vuotta. Olen jo sen verran tottunut, että mulle tulee helposti toisten mielestä normaalissa huonelämpötilassa hieman tukala olo, vaikka ei olisikaan paljon päällä. Ehkä se ei ole niinkään se lämpötila, vaan lämpimän sisäilman hengittäminen, en tiedä. Olen myös osittain tallilla töissä, ja siellä on kylmä sisäilma. Nyt olemme pihistelleet lämmityksessä hintojen takia, ja välillä on ollut oikeastikin kylmä, mutta vaikka en olekaan mitenkään kuumaverinen, enimmäkseen en kuitenkaan mitenkään kärsi tästä.
Ja on siis useampi kerros villasukkaa jalassa ja islantilaisvillapaita päällä. Pidän sitä muuten kesälläkin, jos ei nyt kuuma ole, laitan vain pelkkien rintsikoiden päälle.
+23°C sisällä, ei tarvitse mitään villajuttuja, ei kaulassa eikä jalassa.
Mistä voi ostaa halvat oikeat villahousut?
On kyllä, joka päivä alkaen syyskuusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mistään halpoja, mutta esim. Muhoksen villalla on erähousuja, jotka ovat paksua villaa.
Ei ole. Lämmin hupullinen fleese yllä ja jalassa on tuollaiset tekniset Bridgedalen vaellussukat. Mut tyypilliset vaatteet kotona. Tosin nyt ei ole olohousuja/verkkareita vaan olen kääriytynyt villaiseen shaaliin (mun kietaisuvillahame talvi-iltoina).
Kämpässä nyt joku n. 20 astetta lämmintä ja tarvitsee 2-3 kerrosta pitkähihaisia vaatteita (villakerrasto, collarit, villapaita, neuletakki, villasukat ja villatohvelit). Viluttaa. +21 ois minulle sopiva lämpötila, näköjään en vaan totu kylmempään vaikka useampana vuonna on jo pidetty taloa näissä lämmöissä. Leivinuunin vieressä on hyvä olla.
Villasukat on, vetäisen ne aina heti jalkaan töistä tultua. Paitana yhä sama kauluspaita kuin töissä, en oo viitsinyt vaihtaa, kun ei oo mitään aktiivista ohjelmaa ollut iltaan, kävin vain ostoksilla ja oon tehnyt vapaaehtoistyön kirjanpitoa. Kohta saunaan, ja yövaatteet ylle.
Ei tällä hetkellä - menossa iltakävelylle niin on lenkkivaatteet valmiiksi päällä kun odotan, että uunin pellin voi tyrkätä kiinni ennen lähtöä. Normaalisti kyllä villasukat kotona, lattiat ovat kesälläkin viileät. Villapaitoja en hirveästi pidä, mutta pitkiä kalsareita ja kerrostoa kylläkin. Ja sitten on lämmin college-huppari, jos alkaa enemmän paleltamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mistään halpoja, mutta esim. Muhoksen villalla on erähousuja, jotka ovat paksua villaa.
Kiitos vinkistä. No mistä löytyisi halvimmat?
On sekä villatakki että villasukat. Sukat ovat vanhemman sukulaisen neulomat ja aivan ihanat. Täällå mökillä on asteita 17-18, mukavaa kun voi kääriytyä ihanaan villatakkiin. Yleensä ei voi, kun olen aina kuumissani.
Villavaatteet kutittavat. Untuvaa on kallis käyttää. Untuvan peseminen ja varsinkin kuivaaminen on hankalaa. Tekokuituiset sukat ovat jääkylmät kylmää lattiaa vasten. Fleeceistä varmaan jää paljon mikrokuituja ympäristöön. Mietin, pitäisikö käyttää kenkiä - alakerrassa ei tykättäisi... Tämä kylmyys kyllä mietityttää ja vie aikaa...
Kotimaiset merinovillapaita ja urheilusukkatyyliset merinosukat. Töissä toimistolla.
Vierailija kirjoitti:
On ja ei palella.
On, eikä palella.
Mikä on tämä useimmiten kirjoitettu; ja ei, pitää olla; eikä.
Villasukat jalassa ja kaulassa tämmöinen villainen tuubihuivi. Huivin venytän olkapäille, lämmittää ihanasti. Eikä tule kuuma kotona puuhastellessa niinkuin villapaita päällä välillä tulee.