Jenni Haukio - yläluokkainen leidi
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009241880.html
Varmaan hieno oleskella päivät kartanoissa, lukea runoja ääneen runoilloissa juoda iltapäiväteetä hienoista kupeista sekä väitellä ajan kuluksi tohtoriksi. Tämähän on kuin romanssin aikaisesta novellista.
Kommentit (510)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskahan ensimmäinen toimitus uskaltaa tehdä väitöskirjasta rehellisen arvion? Toistaiseksi on keskitytty hienotunteisesti ja imarrellen vain väittelijän henkilöön.
Kuinka monen iltapäivä- tai seiskalehden toimituksesta löytyy päteviä arvioimaan sisältöä kantta pidemmälle?
Eikä arvioita väitöskirjasta tee toimittajat, vaan yliopistojen asiantuntijat.
Ja tieteelliset arviot on annettu asiantuntijoiden toimesta jo ennen väitöstilaisuutta.
Mikähän Jenni Haukiosta tekee yläluokan leidin?
Eikä millään pahalla Haukiota kohtaan, joko ap. ei tunne käsitteitä tai hän haluaa olla paha ja ilkeä ihminen.
Kaikki kunnia Haukiolle.
Erittäin hieno suoritus. Arvostan kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Eikä millään pahalla Haukiota kohtaan, joko ap. ei tunne käsitteitä tai hän haluaa olla paha ja ilkeä ihminen.
Kaikki kunnia Haukiolle.
AP tässä. Ei aloituksessa ollutkaan kyse mistään faktasta. Ennemminkin mielikuvasta joka hänestä tulee. Ei hän varmaan kiertele kartanoissakaan eikä välttämättä juo teetä. Mutta mielikuva kuin jostain 1800 luvun ylimystöstä kertovasta elokuvasta tai romaanista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on kateellista. Ja vieläpä helppoa elämää. Väitelkää mammat tohtoreiksi itse jos se on helppoa elämää. Uskoisin, että harvalla haukkujalla on minkäänlaisia akateemisia tai muitakaan meriittejä.[/quot
Monesta olisi hyvinkin tohtoriksi. Ei se vaadi muuta kuin aikaa ja rahaa.
Miksi vähemmistö saa aikaan ylipäätään mitään yliopistotutkintoa? Rahan puute tuskin on syynä, kun opiskelu on ilmaista ja opintotukeen ja lainaan on oikeutettu jokainen.
Haukio on tehnyt hienomman työuran, kirjoittanut enemmän tieteellisiä ja kaunokirjallisia julkaisuja sekä toiminut aktiivisesti useammassa järjestötehtävässä kuin kateelliset arvostelijat yhteensä.
Oletko koskaan kuullut sellaista, että tällainen opiskelu ja muut asiat kulkevat ikään kuin perintönä sukupolvelta toiselle. Syy ei ole välttämättä yksilössä. Kuka muuten tulee oikeasti toimeen noilla opintotuilla, vaikka olisi kuinka nuuka. Lisäksi on aika yksinäistä ja raskasta nousta omasta yhteiskuntaluokasta ilman tukea ylemmäs. Tiedän sen itse, koska olen sukuni ensimmäinen ylioppilas ja minulla on yliopistokoulutus. Minulle ehdotettiin myös, että olisin tehnyt väitöskirjan. Psyyke oli jotenkin kovilla ja tunsin olevani ihan vierraalla maalla.
Eikös nuo Haukion vanhemmat ole olleet aivan tavallisissa ammateissa? Eivät minusta ole akateemisia.
Jo Jennin isoisä oli tunnettu varatuomari ja kokoomusvaikuttaja, isä myös. Jennin vanhemmat ja Sauli entisen vaimonsa kanssa ovat hyviä perhetuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Paljon mielummin hillitty, kauniisti käyttäyvä, omillaan toimeentuleva isänmaallinen maan äiti kuin esimerkiksi joku maailmanhalaaja sometyrkky, joka kuppaa veronmaksajien rahoja ja lentelee yksityislennoilla sinnetänne.
Tinja Kyrpelä, Suarela, Erjula ja kaikki mahdolliset avustukset, kansanedustajan sopeutumiseläkettä kymmenen vuotta plus kaikki muut edut, ja samalla konkkakypsän firman "yrittäjänä". Saiko kenties koronatukeakin??
Vierailija kirjoitti:
Hanni Jeukio.
Kyllä palstalle pitäisi olla alaikäraja, ettei aivan alakoululaiset pääsisi tänne viisastelemaan!
Oma 9-vuotiaani olisi voinut kirjoittaa ylläolevan.
Presidentin rouva on tyylikäs josta sietäisi ottaa mallia.
Ehkäpä han voi haluta opettamista yliopistolla jossain vaiheessa. Siihen tarvitaan tohtorintutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on kateellista. Ja vieläpä helppoa elämää. Väitelkää mammat tohtoreiksi itse jos se on helppoa elämää. Uskoisin, että harvalla haukkujalla on minkäänlaisia akateemisia tai muitakaan meriittejä.[/quot
Miksi vähemmistö saa aikaan ylipäätään mitään yliopistotutkintoa? Rahan puute tuskin on syynä, kun opiskelu on ilmaista ja opintotukeen ja lainaan on oikeutettu jokainen.
Haukio on tehnyt hienomman työuran, kirjoittanut enemmän tieteellisiä ja kaunokirjallisia julkaisuja sekä toiminut aktiivisesti useammassa järjestötehtävässä kuin kateelliset arvostelijat yhteensä.
Oletko koskaan kuullut sellaista, että tällainen opiskelu ja muut asiat kulkevat ikään kuin perintönä sukupolvelta toiselle. Syy ei ole välttämättä yksilössä. Kuka muuten tulee oikeasti toimeen noilla opintotuilla, vaikka olisi kuinka nuuka. Lisäksi on aika yksinäistä ja raskasta nousta omasta yhteiskuntaluokasta ilman tukea ylemmäs. Tiedän sen itse, koska olen sukuni ensimmäinen ylioppilas ja minulla on yliopistokoulutus. Minulle ehdotettiin myös, että olisin tehnyt väitöskirjan. Psyyke oli jotenkin kovilla ja tunsin olevani ihan vierraalla maalla.
Eikös nuo Haukion vanhemmat ole olleet aivan tavallisissa ammateissa? Eivät minusta ole akateemisia.
Jo Jennin isoisä oli tunnettu varatuomari ja kokoomusvaikuttaja, isä myös. Jennin vanhemmat ja Sauli entisen vaimonsa kanssa ovat hyviä perhetuttuja.
Tiedän, mutta onko Jennin isä ja äiti akateemisissa ammateissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kunnia Haukiolle.
AP tässä. Ei aloituksessa ollutkaan kyse mistään faktasta. Ennemminkin mielikuvasta joka hänestä tulee. Ei hän varmaan kiertele kartanoissakaan eikä välttämättä juo teetä. Mutta mielikuva kuin jostain 1800 luvun ylimystöstä kertovasta elokuvasta tai romaanista.
Tuo on sinun mielikuvasi, minun ei ole tuollainen.
Kutsutaanko Haukiota nyt tohtori Jenni Haukioksi mediassa (vrt. Arajärvi)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kunnia Haukiolle.
Tuo on sinun mielikuvasi, minun ei ole tuollainen.
Enpä kirjoittanutkaan sinun nimissäsi. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskahan ensimmäinen toimitus uskaltaa tehdä väitöskirjasta rehellisen arvion? Toistaiseksi on keskitytty hienotunteisesti ja imarrellen vain väittelijän henkilöön.
Kuinka monen iltapäivä- tai seiskalehden toimituksesta löytyy päteviä arvioimaan sisältöä kantta pidemmälle?
Ja tieteelliset arviot on annettu asiantuntijoiden toimesta jo ennen väitöstilaisuutta.
Eiköhän noita ns. tiedetoimittajiakin Suomesta löydy?
Siis toisilleenko nuo väittelijät väikkäreitään väsäävät? Olisi hyvä, kun joku suomentaisi, mistä tässäkin po. väitöskirjassa yritetään todistaa? Puolueitten somen käyttöä ja siinä onnistumista/epäonnistumista kaiketi?
Vierailija kirjoitti:
Satavarmasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos olisi vihervasuri, niin täällä olisi kiimainen joukko mammoja puolustelemassa korvaamattoman arvokasta tutkimustyötä yhteiskunnan kannalta. Mutta nyt on vain yksi trophywife muiden teejuojien joukossa. Sellaista se on se parempi feminismi ja tasa-arvo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satavarmasti!
Presidentti ja Tohtori Jenni Haukio
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän noita ns. tiedetoimittajiakin Suomesta löydy?
Siis toisilleenko nuo väittelijät väikkäreitään väsäävät? Olisi hyvä, kun joku suomentaisi, mistä tässäkin po. väitöskirjassa yritetään todistaa? Puolueitten somen käyttöä ja siinä onnistumista/epäonnistumista kaiketi?
Ei "ns. tiedetoimittajan" (miksi muuten vähättelet heidän osaamistaan, tiedetoimittajan tehtävä mediassa on kansantajuistaa yhteiskunnallisesti tärkeiden uusien julkaisujen aiheita) tehviin kuulu (vertais)arvioida jonkin aihepiirin tutkimusmenetelmiä tai julkaisujen ansiokkuutta oman viiteryhmänsä sisällä. Se kuuluu ihan ilman sarvia ja hampaita akateemiseen maailmaan, että substanssin arviointi tapahtuu oman alan asiantuntijoiden toimesta. Keskustelupalstojen anonyymien mielipiteet on sitten oma asiansa.
Tohtori Haukio
Häntä on kutsuttu rouva Haukioksi.
Miksei maisteri Haukioksi? Sehän hän myös on.
Jenni Haukio taitaa olla ainut presidentin puoliso, joka on virkakaudella tehnyt omaa työuraa ja opiskellut sivussa, ellei lasketa Pertti Arajuuren professuuria Joensuun yliopistossa.
Presidentin puoliso ei kuulu Suomessa protokollaan, eikä hänelle makseta edustuksesta palkkaa tai kulukorvausta.
Minusta Haukio on hoitanut velvollisuutensa presidentin puolisona hyvin.
Luulen hän olevan erittäin mielyttävä ihminen ja hyvää seuraa, onhan hänen ex-puoliso julkisiuudessa ylistänyt häntä taivaisiin.