Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko käytätte rahaa lasten joululahjoihin?

Vierailija
02.12.2022 |

Ja kuinka monta lasta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähän. Pari tuhatta euroa.

Vierailija
2/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lapsi(12v poika), 100 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta ja luultavasti n. 700e mennyt.

Vierailija
4/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta ja noin 600e. Enempään ei ole työttömänä rahaa.

Vierailija
5/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta ja noin 200-250€ per lapsi.

Eikä se minusta ole edes vähän, ja olen keskituloinen itse.

Vierailija
6/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa oman lahjan, 3 lasta, n. 40e arvoisen toivotun jutun, joulukalenteri on yksi joululahjoista ja tähän meni n. 90e yhteensä (jaettu legopaketti pusseihin jokapäivälle, tällainen on ollut ennenkin ja toivoivat nytkin).

Tämän lisäksi vielä yksi yhteinen lahja n. 50e

Kaikki nuo ovat olleet lasten toivelistalla.

Vierailija
7/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään.

Vierailija
8/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta. Vaimolla on taas karannu nettishoppailu käsistä ja on varmaan hommannut kymmenen lahjaa per lapsi kun kuulemma pitää olla sama pakettimäärä jokaiselle.

Ja tosiaan kaksi vanhinta lasta ovat yläasteikäisiä ja molemmat sellaisia vastuulliseen kulutukseen ja kestävään kehitykseen mieltyneitä eli saavat tuollaisesta tavaramäärästä enemmän ahdistusta kuin iloa.

Vierailija
9/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 50 euroa. Eskarilainen saa uuden potkulaudan ja kylpypyyhkeen mitkä maksaa suunnilleen tuon verran. Ehkä muutama pussi karkkia/sipsejä (niitä syödään meillä tosi harvoin). Taaperolle tulee busy board itse tehtynä niistä materiaaleista mitä löytyy, 0€.

Sukulaisilta tulee hirveästi leluja ja muuta krääsää mitä ei tarvittaisi. Vaikka ollaan sanottu että mielummin toivottuja kirjoja tai vaikka lahjakortti vaatekauppaan, kasvavat lapset tarvitsee vähän väliä uusia vaatteita. Sitten joulupyhinä menee paljon aikaa siihen että mietitään mitä tehdään kaikilla näillä tavaroilla mitä ei tarvita 😞

Vierailija
10/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta. Toinen sa lahjoja 800 eurolla ja toinen satasella.

Vierailija
11/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 50 euroa. Eskarilainen saa uuden potkulaudan ja kylpypyyhkeen mitkä maksaa suunnilleen tuon verran. Ehkä muutama pussi karkkia/sipsejä (niitä syödään meillä tosi harvoin). Taaperolle tulee busy board itse tehtynä niistä materiaaleista mitä löytyy, 0€.

Sukulaisilta tulee hirveästi leluja ja muuta krääsää mitä ei tarvittaisi. Vaikka ollaan sanottu että mielummin toivottuja kirjoja tai vaikka lahjakortti vaatekauppaan, kasvavat lapset tarvitsee vähän väliä uusia vaatteita. Sitten joulupyhinä menee paljon aikaa siihen että mietitään mitä tehdään kaikilla näillä tavaroilla mitä ei tarvita 😞

Eikö teillä oikeasti lapset toivo yhtään lelua jouluksi? En kysy millään pahalla. Eikö eskarilainen toivo ennemmin jotain lelua vai haluaako oikeasti lahjakortin vaatekauppaan?

Vierailija
12/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut. Ostan joululahjoja pitkin vuotta. Keskimäärin jokainen lapsista (4) saa lahjoja kymmenisen pakettia. Ihania lapsia, jotka arvostavat joka ikistä pakettia.

Vierailija
13/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi yläasteikäistä lasta. Sähkön hinta noussut sen verran, että 5000 € pitää tänä jouluna riittää, ei voi mitään.

Vierailija
14/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 €, yksi lapsi löytyy. Ostetaan jokin kirja lahjaksi.

Vierailija
15/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin taas ihmettelääm millaisilla summilla te muut osteatte.

Meillä 3 lasta 12v, 9v ja 2v. Lahjat on toive lahjoja kukin saa 3 pakettia. Taapero saa 3 lelua joista 2 ostettu käytettynä. Keskimmäinen saa lautapeli, palapelin ja kirjan. Isoin saa kalastustarvikkeita, kirjan ja uuden rahapussin jonne laitan 20€. Sitten summat on samoissa n.50€ per lapsi.

Vierailija
16/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi, itse käytän hänen lahjoihin 300€. Tähän päälle lahjat isovanhemmilla yms.

Vierailija
17/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä oikeasti lapset toivo yhtään lelua jouluksi? En kysy millään pahalla. Eikö eskarilainen toivo ennemmin jotain lelua vai haluaako oikeasti lahjakortin vaatekauppaan?

Tätä olen aina ihmetellyt näissä keskusteluissa, että kaikilla on hirveästi (liikaa) leluja, mutta vanhemmat eivät niitä omien sanojensa mukaan ikinä osta tai sitten tyyliin yksi vuodessa ja ilmeisesti toivotaan, etteivät muutkaan ostaisi. Onkohan tuossa jokin ristiriita :D Mistä ihmeestä ne lelut sitten tulevat? Itse ainakin olen ostanut lapsilleni mielelläni leluja ja olen tuntenut itseni kutakuinkin roistoksi av:lla, kun en ole ostanut vuohta Afikkaan. Sain myös itse leluja lahjaksi lapsena ja muistelen niitä jouluja lämmöllä myös lahjojen takia. Nyt lapset ovat jo isoja ja aikuinen poika toivoi tekstiilipesuria autonpenkkien pesuun, nuorempi maksukanavaa, jolta seurata jalkapalloa. Paljon maksaa, mutta mieluummin nuo kuin jotain tilpehööriä tyyliin joulupusero, joka soittaa joululauluja, vaikka olisi paaaaljon halvempi.

Vierailija
18/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun niitä leluja on tullut sukulaisilta kymmeniä kappaleita joka joulu ja synttärit niin joka paikka tursuaa niitä jo ennestään. Ja tänäkin jouluna sitten taas lisää. Ehkä 1/50 on sellaisia joilla leikkiminen kiinnostaa. Lastakin harmittaa kun on vaikea pitää järjestystä yllä kun leluja on liikaa. Ainakin meillä eskari on jo aika iso lapsi ja enemmin lukee kirjaa, ulkoilee tai pelaa kuin leikkii leluilla. Lapset on tietty erilaisia ja varmasti osa saman ikäisistä vielä leikkii leluilla enemmän.

Vierailija
19/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200e, kolme lasta

Vierailija
20/21 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi, joku 15€ mennyt tähän mennessä.

En ole varma ostetaanko lisää. Ehkä jotain herkkuja.

Ei olla pienituloinen perhe, mutta tänä vuonna on mennyt jo 10 000€ pikkusisaruksen tekemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän