Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion tänään jättää miesystäväni, koska en jaksa säätöä hänen lastensa kanssa.

Vierailija
01.12.2022 |

Mies on sanonut, että haluaa kanssani naimisiin.

Kommentit (468)

Vierailija
41/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samansuuntainen tilanne täällä. Yhteistä aikaa ei ole ollut kovin paljon. Käytännössä siis emme ehdi tehdä juuri mitään yhdessä, sellaisia asioita joita minusta olisi kiva tehdä kumppanin kanssa. Toiveeni ovat aika vaatimattomia, jos joku nyt lukee tämän niin että esimerkiksi haluaisin matkustella useita kertoja vuodessa tai vastaavaa.

En tiedä. Mitä järkeä on olla parisuhteessa, jos kuitenkin on käytännössä koko ajan yksin ja kumppania kivaan tekemiseen ei ole.

No eroa sitten ja itse lapseton mies. Ei hän tule sinua kaipaamaan. 

Miksei tulisi kaipaamaan? Todennäköisempää on, että tulee kaipaamaan, jos kerran on sanonut haluavansa naimisiinkin mennä.

Ymmärrän aloittajaa ja tätä toista kirjoittajaa, itsekin samansuuntaisessa tilanteessa, joskaan ei noin pahassa. Välillä ollaan oltu eron partaalla asian takia, mutta saatu kuitenkin keskusteltua ja tehtyä kompromisseja (oikeasti kompromisseja eikä vain minun, lapsettoman osapuolen joustamista).

No ei noin käyttäytyvää minäminä-naista kukaan kaipaa, eikä sinua. Usko pois, miehet ovat loistavia menemään eteenpäin elemässä. Uusi nainen tulille vaan. Luulette itsestänne naiset ihan liikaa, jos mies on ok ja tällä on menekkiä, niin olet vain ohikiitävä hetki elämässä. Vaikka kuinka uskottelet muuta ja olet voimaantunut.

Vierailija
42/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas laadukkaita kommentteja. Ap mä ymmärrän. Minäkin olen toisella kierroksella ja miehelläkin on lapsia. Me mennään toisenlaisella perusajatuksella, ollaan aina yhdessä. Ei vain lapsivapailla.

Jos sinä haluat enemmän, sinulla on siihen oikeus. Jos parisuhde ei anna mitä sinä tarvitset, ei se ole sinulle oikea.

Ja mitä tulee siihen, että lapset ovat aina etusijalla, niin tavallaan ovatkin. Mutta ei se tarkoita, että ne saavat jyrätä uuden puolison yli mennen tullen. Ja tässäkään tapauksessa ei välttämättä ole kyse sinällään lapsista. Saattaa olla, että se on lasten äiti, joka myös jyrää ap:n mennen tullen. Tekee itse mitä huvittaa ja soittaa isän tekemään silloin kun ei huvita. Ja isä menee aina exän oikkujen mukaisesti ottamatta ap:ta ollenkaan huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samansuuntainen tilanne täällä. Yhteistä aikaa ei ole ollut kovin paljon. Käytännössä siis emme ehdi tehdä juuri mitään yhdessä, sellaisia asioita joita minusta olisi kiva tehdä kumppanin kanssa. Toiveeni ovat aika vaatimattomia, jos joku nyt lukee tämän niin että esimerkiksi haluaisin matkustella useita kertoja vuodessa tai vastaavaa.

En tiedä. Mitä järkeä on olla parisuhteessa, jos kuitenkin on käytännössä koko ajan yksin ja kumppania kivaan tekemiseen ei ole.

Miksei tulisi kaipaamaan? Todennäköisempää on, että tulee kaipaamaan, jos kerran on sanonut haluavansa naimisiinkin mennä.

Ymmärrän aloittajaa ja tätä toista kirjoittajaa, itsekin samansuuntaisessa tilanteessa, joskaan ei noin pahassa. Välillä ollaan oltu eron partaalla asian takia, mutta saatu kuitenkin keskusteltua ja tehtyä kompromisseja (oikeasti kompromisseja eikä vain minun, lapsettoman osapuolen joustamista).

No ei noin käyttäytyvää minäminä-naista kukaan kaipaa, eikä sinua. Usko pois, miehet ovat loistavia menemään eteenpäin elemässä. Uusi nainen tulille vaan. Luulette itsestänne naiset ihan liikaa, jos mies on ok ja tällä on menekkiä, niin olet vain ohikiitävä hetki elämässä. Vaikka kuinka uskottelet muuta ja olet voimaantunut.

Samaa mieltä...nyyhnyyh

Vierailija
44/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään aloit tuohon suhteeseen? Et voi väittää että tuo kaikki tuli sinulle yllätyksenä.

Vierailija
45/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä on vanhempi myös toisen vanhemman vuoroviikolla. Itsekin äitinä vien lapsia harrastuksiin ja lapset käyvät täällä isänkin viikolla.

Mihin väliin tunget seurustelusuhteesi?

Jos tekee lapset on niistä vastuussa aina ja niiden äiti aina. Muut asiat tungetaan tai ollaan tunkematta siihen väliin, mikä jää siltä perheeltä, josta on vastuussa. Yksinkertaista, mutta unohtuu näiltä ns. vanhemmulta, joiden prioriteerit on muualla. Hoitakaa vastuunne tai olkaa tekemättä lapsia. Liian moni lapsi ja nuori kokee olevansa vanhemmilleen näkymätön ja kuulumaton ja vanhempien tahdosta niin.

Vierailija
46/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas laadukkaita kommentteja. Ap mä ymmärrän. Minäkin olen toisella kierroksella ja miehelläkin on lapsia. Me mennään toisenlaisella perusajatuksella, ollaan aina yhdessä. Ei vain lapsivapailla.

Jos sinä haluat enemmän, sinulla on siihen oikeus. Jos parisuhde ei anna mitä sinä tarvitset, ei se ole sinulle oikea.

Ja mitä tulee siihen, että lapset ovat aina etusijalla, niin tavallaan ovatkin. Mutta ei se tarkoita, että ne saavat jyrätä uuden puolison yli mennen tullen. Ja tässäkään tapauksessa ei välttämättä ole kyse sinällään lapsista. Saattaa olla, että se on lasten äiti, joka myös jyrää ap:n mennen tullen. Tekee itse mitä huvittaa ja soittaa isän tekemään silloin kun ei huvita. Ja isä menee aina exän oikkujen mukaisesti ottamatta ap:ta ollenkaan huomioon.

Kyseessä ei taida olla uusi puoliso vaan tapailukumppani.

Vierailija
47/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on, kun mies ei pidä eksää kurissa, vaan hyppii tämän halujen mukaan.

Sen voisi saada toimimaan, jos mies ei olisi niin nössö, vasn pitäisi kiinni selkeästä vuoroviikkoilusta.

Vierailija
48/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella ap on sinusta minäminä-ihminen? Miksi mies ei kaipaisi, jos haluaisi mennä naimisiinkin?

Vierailija
49/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on, kun mies ei pidä eksää kurissa, vaan hyppii tämän halujen mukaan.

Sen voisi saada toimimaan, jos mies ei olisi niin nössö, vasn pitäisi kiinni selkeästä vuoroviikkoilusta.

Lapset menee kaiken edelle. Mieskin voisi odottaa muutaman vuoden, sitten kun lapset on isompia, niin eri juttu. Ap - miten muka tämä tuli sulle yllätyksenä?

Vierailija
50/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella ap on sinusta minäminä-ihminen? Miksi mies ei kaipaisi, jos haluaisi mennä naimisiinkin?

Ihan sen takia kun tekee tuollaisen aloituksen ja itkee asiaa julkisesti. Teinimorsian. Ei miehet oikeasti kaipaa kauaa, ei tuollainen ole ollut edes aito rakkautta. Edelleen - naiset luulevat keskimäärin itsestään ihan liikaa. 

Vierailija
51/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset menee kaiken edelle. Mieskin voisi odottaa muutaman vuoden, sitten kun lapset on isompia, niin eri juttu. Ap - miten muka tämä tuli sulle yllätyksenä?

Uusperhettä ei ole, ellei parisuhdetta ole. Vaikka lapset hoidetaan, niin parisuhde on silti tärkein.

Ja uusperhe ei toimi, jos eksä juoksuttaa. Eksällä ei saa ollamitään valtaa, jotta homma toimii.

Ja näillä asioilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että lapset hylättäisiin.

Vierailija
52/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Tämä mies on jo rakentanut omaa maailmaansa lapsiin asti ja lapset ovat hänen elämänsä keskipiste. Mies on myös mokannut oman suhteensa ja haluaa nyt uuden naisen elämäänsä. Olisi tasapuolista, jos häk seurustelisi naisen kanssa, jolla myös on lapsia. Ap on vasta tulossa miehen elämänvaiheeseen. Hänen ei tarvitsisi ottaa taakakseen miehen elämäntilannetta. Arvattavasti mies kuitenkin mieluummin seurustelee lapsettoman naisen kanssa, koska se tuo helppoutta miehen elämään.

Ja vielä: kun lapsia on tehty, niiden pitää olla molempien vanhempien keskipiste. Mieluummin ei uusia kumppaneita, jotta lapsille jää tarpeeksi aikaa.

Apn kannattaisi seurustella lapsettoman miehen kanssa. Tietty jos tämä mies tuntuu siltä oikealta kaikesta huolimatta, niin sitten kannattaa yrittää löytää hyvät ratkaisut vallitsevissa olosuhteissa.

Vierailija
53/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä kerroit tämän meille? Mitä me teemme tällä tiedolla?

Sanoin sen tässä tavallaan ensimmäistä kertaa ääneen. Nyt se on mulle enemmän totta.

ap

Enemmän totta kun laitat tiedon Vauva-palstalle? No, nyt oot tiedotukset meille tehnyt, sano seuraavaksi sille miehelle.

Niinhän aloituksessani kirjoitin.

ap

Niin teit. Tsau sitten!

Kiva kun lähdit. Pysy poissa täältä lyttäämästä ihmisiä jotka kertovat ongelmistaan.

Vierailija
54/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on vanhempi myös toisen vanhemman vuoroviikolla. Itsekin äitinä vien lapsia harrastuksiin ja lapset käyvät täällä isänkin viikolla.

Sitä on vanhempi kyllä, mutta se toinen aikuinen on omalla viikollaan niistä lapsista vastuussa, eikä hän voi velvoittaa mihinkään, hänen velvollisuus on hoitaa ne lasten asiat tavalla tai toisella. Ilmoittamatta ei voi tuoda lapsia ihan koska vain!

Vierailija
55/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana ei kannata seurustella miehen kanssa jolla on pieniä lapsia tai lapsia ylipäätään.

Vierailija
56/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpa mihilläkin olisi samanlainen oikeus. Miesten on pakko hoitaa tuo niin että ei edes yritä mitään naisen kanssa kun muuten saa lapsiviha syytökset

Jos tietää jo etukäteen ettei halua lapsiarkea, niin tietenkään ei ole oikein lähteä rakentamaan perheellisen kanssa mitään. Olen nainen, enkä deittaile perheellisiä miehiä, koska itselleni ei sopisi toisten ihmisten lasten aikataulujen mukaan meneminen enkä ole niin kusipää, että lähtisin sitä valheellisesti kokeilemaan, kun tämä on jo itsellä tiedossa.

Pitääkö tästä sitten itkeä, että on "pakko" tällaista moraalia noudattaa? Musta tämä on itsestään selvää.

Eikä mua voi lapsivihasta syyttää, tässä on ihan vain itsestä kiinni tämä asia, tykkään lapsista tosi paljon, mutten halua muiden lapsia elämääni.

Mutta jos ajattelee vilpittömästi että pitäisi lapsiarjesta ja on tosissaan liikkellä deittailemassa vanhempaa, niin miksipä ei mieskin saisi deittailla perheellistä, oli sitten mies tai nainen. 

Vierailija
57/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on löytänyt kaksi ihanaa naista. Toinen tuo lapsia ilmoittamatta koska huvittaa ja toinen on minä minä minä. Ei käy kateeksi.

Vierailija
58/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa. En usko, että asia on tullut yllätyksenä ja varmasti perheessä on yritetty. Elämässä pitää joskus tehdä vaikeita ja kivuliaita päätöksiä ja tämä on sellainen. Ikävää että mukavan miehen kanssa on käynyt näin.

Parisuhteen pitäisi kestää loppuiän, lapset lentävät pesästä. Minusta hyvä parisuhde on se kaikkein tärkein ja lapset tulevat kakkosena - varsinkin jos heillä on molemmat vanhemmat.

Tsemppiä!

Vierailija
59/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpa mihilläkin olisi samanlainen oikeus. Miesten on pakko hoitaa tuo niin että ei edes yritä mitään naisen kanssa kun muuten saa lapsiviha syytökset

Jos tietää jo etukäteen ettei halua lapsiarkea, niin tietenkään ei ole oikein lähteä rakentamaan perheellisen kanssa mitään. Olen nainen, enkä deittaile perheellisiä miehiä, koska itselleni ei sopisi toisten ihmisten lasten aikataulujen mukaan meneminen enkä ole niin kusipää, että lähtisin sitä valheellisesti kokeilemaan, kun tämä on jo itsellä tiedossa.

Pitääkö tästä sitten itkeä, että on "pakko" tällaista moraalia noudattaa? Musta tämä on itsestään selvää.

Eikä mua voi lapsivihasta syyttää, tässä on ihan vain itsestä kiinni tämä asia, tykkään lapsista tosi paljon, mutten halua muiden lapsia elämääni.

Mutta jos ajattelee vilpittömästi että pitäisi lapsiarjesta ja on tosissaan liikkellä deittailemassa vanhempaa, niin miksipä ei mieskin saisi deittailla perheellistä, oli sitten mies tai nainen. 

Hienoa! Jostain syystä naisten on vaikeampi seurustella miehen kanssa jolla on lapsia, kuin mihen naisen kanssa jolla on lapsia. Mistäköhän se johtuu?

Vierailija
60/468 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei kiitos osa-aika-isille joilla painolastia exvaimosta läsnä arjessa yhteisten lasten asioiden kautta. Uusperheissä aina joku kärsii...