Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkäriin?

Vierailija
01.12.2022 |

Hei, minulla on nyt parina päivänä ollut kipua alhaalla olevassa viisaudenhampaassa, myös kurkku on kipeä ja nieleminen sattuu. Eilen illalla huomasin myös samalla puolella olevan kaulan imusolmukkeen turvonneen. Pelkään hammaslääkäriä ja kovin mielelläni en sinne menisi.

Odotanko tilanteen paranemista vai pitäisikö mennä hammaslääkäriin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan sanoa mitä tehdä?

Ap

Vierailija
2/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin kyllä tuossa tilanteessa

Vierailija
4/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelkäät hammaslääkärissä? Jos et pelkää puudutuspiikistä aiheutuvaa kipua, sinulla ei ole pelättävää. Puhu.

Kokenut hammaslääkärissä kävijä, entinen pelkääjä

Vierailija
5/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä hammaslääkäriin.

Vierailija
6/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt ainakin ensiavuksi tulehduskipulääkettä (esim. Buranaa, Panadol ei käy) kolmesti päivässä 600mg. 

Jos kipu kurkussa/nielussa pahenee, tarkkaile näetkö siellä jonkinlaista pattia- joskus nielupaise voi oireilla noin. 

Vierailija
7/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pelkäät hammaslääkärissä? Jos et pelkää puudutuspiikistä aiheutuvaa kipua, sinulla ei ole pelättävää. Puhu.

Pelkään kipua ja myös panikoin aika helposti epämiellyttävissä tilanteissa joista en pääse pois kun itse haluan

Vierailija
8/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saattanut purra yöllä hampaita yhteen ja sinulla on sattanut olla refluksia vaikkapa yöllä. Mutta on myös mahdollista että viisaudenhampaasi oireilee. Jos rahaa on suosittelen yksityistä hammaslääkäriä. Aika on helppo varata netistä ja saat itse valita hammaslääkärin, klinikan ja ajan. He ottavat pelkopotilaat aina hyvin huomioon ja ovat usein tosi ymmärtäväisiä, jotta tilanne olisi mahdollisimman miellyttävä potilaalle. Minulla on pelkkiä hyviä kokemuksia, vaikka aina jännittääkin ihan hirveästi.

Vierailija
9/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään kipua ja myös panikoin aika helposti epämiellyttävissä tilanteissa joista en pääse pois kun itse haluan

Kyllä sinä pois siitä hammaslääkärin tuolista pääset jos paniikki iskee. Kannattaa mennä näyttämään jos tulehdus on alkanut leviämään.

Vierailija
10/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele hengitystekniikkaa ja mielenhallintaa. Aikuisen ihmisen on joskus kestettävä pientä kipua ja epämukavuutta. Ei kannata riskeerata terveyttään pelon vuoksi.

Vierailija
11/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista kipua siinä viisaudenhampaassa tuntuu? Onko ikään kuin ikenessä ja hermossa?

Jos kurkku on turvonnut voi kyseessä olla tulehdus.

Pahin mitä hammaslääkärissä voi käydä on se että kipu lakkaa.

Vierailija
12/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä ihminen olisi jo tänä aammuna varannut ajan hammaslääkäriin,Jos oikeasti tarinasi pitää paikkansa?

Vierailija
13/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri on ihminen ja hän ei todellakaan halua että potilaalla on epämukava olo. Sano ääneen että pelottaa. Minäkin, aikuinen ihminen ja hammashoitajan poika ja raavas mies sanoin sen. Ja sitten se hoitaja oli silleen että "OK, me tehdään tää silleen että ei satu".

Mutta kyllä se vähän sattui. Sen jälkeen tosin helpotti ikihyviksi. Sä pystyt siihen jos määkin!

Vierailija
14/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hammaslääkäriin hopi hopi!

Vierailija
15/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viisaudenhampaiden oireilut seilasi ees ja taas ennen kuin lopulta poistettiin kaikki.

Sen sanon, että jos ei ole pakko poistaa silloin, kun oireilu on päällä, odottaisin. Yksi neljästä poistettiin oireilevana ja paraneminen oli aika pyllystä ja kesti ja kesti. Muita en muistanut edes poistetun seuraavana päivänä.

Vierailija
16/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevä ihminen olisi jo tänä aammuna varannut ajan hammaslääkäriin,Jos oikeasti tarinasi pitää paikkansa?

En ole käynyt hammaslääkärissä n. 4 vuoteen, viime käynnillä hampaani porattiin/paikattiin ilman puudutusta ja jotenkin siitä traumatisoiduin. Olen muutenkin aika herkkä ja alkaa ahdistaman ja heikottamaan helposti, varsinkin jos ajattelen että kaivettaisiin viisaudenhammasta juurineen hereillä ollessani.

Vierailija
17/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta koronarokotetta olet ottanut?

Vierailija
18/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista kipua siinä viisaudenhampaassa tuntuu? Onko ikään kuin ikenessä ja hermossa?

Jos kurkku on turvonnut voi kyseessä olla tulehdus.

Pahin mitä hammaslääkärissä voi käydä on se että kipu lakkaa.

Viisaudenhampaani ei siis ole puhjennut ollenkaan, en edes tiedä mahtuisiko se puhkeamaan. Aina välillä on vähän kipeytynyt ja sitten mennyt ohi itsekseen. Nyt kuitenkin on on vähän kiristävää kipua, ei mitään sellaista mitä en kestäisi mutta aika inhottavan tuntuista kuitenkin varsinkin kun on myös kurkku kipeänä ja imusolmuke kaulalla turvonnut

Vierailija
19/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä ja sano heti että pelkäät. Nykyään ottavat aika hyvin huomioon ja mulle on aina sanottu, että heti jos sattuu, niin keskeytetään tms. Hirveämpää on kun tilanteen päästää niin pahaksi, että särkee niin ettei järki kulje.

Vierailija
20/22 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta koronarokotetta olet ottanut?

Miten tämä liittyy viisaudenhampaaseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi