Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###Huhtikuisten Loppuviikon Löpinät###

09.11.2006 |

Ajattelin aloittaa pinon loppuviikoksi, kun tulee netissä pörrättyä. Mulla kävi sit huonompi tuuri alkuviikosta, kun kävin esikoisen kanssa neuvolassa. Nostin häntä jotenkin huonossa asennossa turvaistuimesta ja naps vaan selässä tapahtui jotain ikävää...mulla on yliliikkuvuutta selässä mutta olen saanut olla yli 3 vuotta rauhassa ilman kipuja.

Joten saikulla ollaan ainakin ensi viikon tiistaihin, hienointa on kun ei voi mitään KUNNON kipulääkettä ottaa ja iltaisin on tuskaa, kun kipu säteilee jalkoihin asti = /

No, olen yrittänyt kävellä pieniä kävelylenkkejä tuolla järkyttävän liukkaassa maastossa. Ainut hyvä asia on se, että olen saanut valmistella rauhassa isäinpäivä ja joulujuttuja = )

Katsastin vielä tuon -06 äitiyspakkauksen ja onhan se kieltämättä niin poikamaisen värinen kokonaisuus, että hyvin se meidän kakkoselle sopii (poika kun on tulossa) ja täytyy tosiaan arvostaa sitä, kun jotakin valtiolta ilmaiseksi saa.

Vaunujen ostaminen on nyt pinnalla, puoliso patistelee vaunuostoksille (ihme!) ja täytyisikin lähteä katsastamaan vaunuliikkeiden tarjontaa, jos vaikka tekisi löytöjä = )

Hyvää loppuviikkoa huhtiksille!

Beatitude & Eemeli rv 20+2

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunujen hankinta meilläkin on meneillään, tosin ajateltiin käytetyt hommata, kun vähän käytettyjä vaunuja on netti pullollaan. Säästyypä rahaa johonkin muuhun, vaikka hieman enemmän saa nähdä vaivaa, että löytää mieleisensä. Siitä tulikin kysymys mieleen niille, joilla vaunujen lykkimisestä on jo kokemusta edellisten lasten kanssa. Eli ilmakumipyörät, ovatko ne ehdottoman hyvät? Meille yksi tuttavapariskunnan mies sanoi, että muut ovat todella hankalia ja raskaita työntää esim. lumessa (hänellä ei kuitenkaan tietääkseni ole kokemusta muista). Nyt olisi yksissä vaunuissa sellaiset ilmakennopyörät (joita ei siis itse voi pumpata, mutta niissä on jotain ilmakennoja sisässä). Onko kenelläkään kokemusta sellaisista?

Vaikealta tuntuu välillä tämä etsiminen. Aina joku ominaisuus, jonka haluaisi, puuttuu. Tai sitten kaikki löytyy, mutta väri on ihan karsea ja vaikka kuinka yrittää sanoa itselleen, että se ei haittaa, niin kyllä se vain haittaa...

Oon muuten kuullut myös, että kova koppa olisi kesävauvalle parempi. Mitä olette mieltä? Ainakin näillä näkymin ollaan hommaamassa kovaa koppaa. Muutenkin olisi kiva saada kommentteja ja vinkkejä vaunuhankintoihin niiltä, joilla kokemusta jo on. Briot tai Emmaljungat ajateltiin kuitenkin ostaa, koska ovat laadukkaita ja niiden muotoilukin on miellyttävää. Halpamerkkien ostoa olen kuullut niin monen katuneen jälkikäteen.

Eipä tässä muuta, töihin pitäisi vielä mennä pariksi tunniksi opettamaan lapsia. Huomenna tulevat anoppi ja appiukko yökyläilemään. Beautitudelle tsemppiä selän kanssa olemiseen!

Kerttu

Vierailija
2/21 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vauva tulossa ainakin näiltä osin :D :´)

Leivänkannikka 19 + 0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pienen tauon jälkeen. Tiistaina olin neuvolass, kaikki hyvin.

Me ostettiin 05 kesällä Emmaljungan 01 vuoden sport-rattaat ja kantokoppa, olivat siis uutena liikkeessä. No halvemmat tietysti kuin kys. vuoden mallit. Arvatkaapa miten meille sitten kävi.. heh, viime keväänä ostettiin sitten uudet vaunut, missä kova koppaosa ja ratasosa erikseen. Tuonne ne on siten kaappiin jäänyt lojumaan ne toiset, en ole saanut aikaseksi vieläkään myytyä. Mutta meille ainakin oli paljon parempi vaihtoehto tuo kunnon yhdistelmä missä on se kova koppaosa. Nytkin esikko nukkuu siinä, vaikka vähän jalat koukussa onkin jo :D. hyvinpä tuo nukkuu, nytkin jo 3h vedellyt unia.

Äitiyspakkausta ei oteta, ekasta otettiin, mutta kun ekakin painoi syntyessään jo 4390g, niin 60cm vaatteet olivat niin hetken aikaa hyviä, ja kun voisin olettaa että tämä seuraava on vielä isompi, niin nehän on sitten jo melkein saman tien pieniä. Meillä on kyllä muutenkin aika paljon vaatetta nimenoman.

Täällä vaihtui keli varmaankin viikon plussakelien jälkeen jälleen pakkasen puolelle. Onneksi!

Hyvää viikonloppua kaikille, minä en koneelle paljon ehdikkään yleensä viikonloppusin, hankkii olla kaikenlaista tohinaa.

Terkuin Riina, pikkuykkönen 12/05 ja pikkukakkonen rv 19+1 ja hui kohta puolessavälissä ollaan!!

Vierailija
4/21 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillin kun ostettiin ne uudet vaunut niin mä olisin kanssa halunnut ne ilmakennopyörät mutta niitä ei ollu siinä mallissa mikä vaunut haluttiin, mutta myyjä sanoi että ihan soratielläkin tav. ilmapyörät on kyllä paremmat kun ilmakennot niin lykätä. Se mikä etu ilmakennoissa on, niin on se puhkeamattomuus. Ja meillä siis on emmaljungat.

Vierailija
5/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, että saitte " puhtaat paperit" testeissä! Lueskelinkin jostain pinosta pohdintaasi aiheesta ja oon odotellut, koska tietoa tulee. Hyvä näin! Nyt voit taas olla rauhallisemmalla mielellä.

A.A. rv 18+1

Vierailija
6/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tajusin vasta tulokset kuultuani kuinka paljon oikeasti ressasin asiaa. Piti töissä mennä vessaan itkemään. Tuli jotenkin täydellinen romahdus vaikka uutiset olikin hyviä.

Ehkä se johtui siitä, että en olisi aborttia kyennyt tekemään ja siitä aiheutui sitten pelko, että miten pärjäämme. Yritin (ja yritän ehkä vieläkin) henkisesti koko ajan valmistautua siihen, että lapsi ei olekkaan terve.

Nuorimmaisella on ollu terveydellisiä ongelmia ja huoli hänestä jäyti koko ajan alitajunnassa. Vasta kun lääkäri sanoi, että kaikki on OK (9 vuoden piinan jälkeen) olen uskaltanut vähentää vaihvihkaista tarkkailua, että onko jotain mihin pitäisi reagoida.

Nooh minä purskahdin itkuun kun koirani ensimmäisen kerran nukutettiin lonkkakuvausta varten. Samaten menetän yöuneni, joka kerta kun hevoset sairastuvat ja joudun niiden kanssa eläinlääkäriin. Pitäisi kai opetella ottamaan rennosti vaan kun eläimet ja lapset on molemmat niin viattomia ja avuttomia niin en jotenkin vain osaa olla ressaamatta.

Kaikenlaisia galluppeja on ollut enkä tiedä olenko niihin vastannut vai en. Yritän ryhdistäytyä ja kommentoida jotain muutakin kuin vain omaa napaa :)

Leivänkannikka

Vierailija
7/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut meikäläisillä kamalata tohinaa, ei ole pahemmin nettiin ehtinyt ollenkaan.. Ollaan tässä about viikon sisään hommattu uusi koti, johon vuoden vaihteessa muutto edessä ja tämä oma on lähtenyt myyntiiä, mies on vaihtanut uuteen työpaikkaan (kilpailevaan firmaan, sai paremman palkkatarjouksen) ja kaiken päälle toisen meidän auto perä on pikkusen rutussa.. Että silleen.. Mutta nyt saattais rauhottua..

Näin.. Mutta itsellä olo on ihn ok. Jotenkin tuntuu sille, että tää raskaus on edellistä vaikeempi, tietty esikoinen pyörii jatkuvasti ympärillä eikä aikaa levolle jää niinkuin edellisellä kerralla..

Timpura 18+4

Vierailija
8/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää kyllä, että helpotus oli suuri. Meillä oli kans esikoisella tiukat paikat ensimmäisten kuukausien aikana syntymän jälkeen, vaikka terveenä syntyikin ja nyt oon sitten ollut joka ultran jälkeen ihan kuolemanväsynyt, vaikka en etukäteen oo luullut niin paljoa jännittävänikään. Koko ajan tavallaan valmistaudun myös siihen että tuleva vauva ei olisikaan terve, vaikka esikoinen lopulta onkin terve, eikä tässä uudessa tulokkaassa pitäisi olla mitään havaittavaa vikaa tai edes syytä pelätä sellaista. Vähän on kyllä mennyt se suurin ilo koko raskaana olemisesta. Mutta eipä tässä kummempia, otetaan vastaan mitä tuleman pitää ja mietitään tilannetta sitten kun tai jos se on ajankohtainen. Suurempi todennäköisyys on kuitenkin siihen, että kaikki menee hyvin.

A.A. rv 18+1 ja esikko 2v.

Vierailija
9/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aivan pika pika.

Lähdemme tänään sinne etelään joten minusta nyt ei tule kuulumaan mitään 2 vkoon mutta palaan takaisin kun ollaan kotiuduttu.

Supistelee?? Toiv johtuu vaan tästä matka- ja pakkaamisstressistä..

Hyviä vointeja kaikille!

t. jonzku80 rv 16+3

PS. Onnea Leivänkannikalle!!!

Vierailija
10/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ja tänään ollut alamahakipuja ja supistustuntemuksia. Neuvolasta sanoivat olevan normaalia kun on kohdunkasvuviikot menossa. Käskivät lepäillä viikonlopun aikana. Pitäsköhän tuota ihan kun " ylemmältä" taholta määräys tulee ;D

Itsellä ollut yskä vaivaa vieläkin jonkin verran. Lääkärissäkin kävin varalta kuunteluttamassa keuhkot (olivat ok), mutta määräsi yskänlääkettä. Enpä tohtinut ottaa kuitenkaan, kun tuoteselosteessa luki että tulisi välttää raskauden aikana eikä imetyksen aikana saa ollenkaan käyttää. Toivottavasti yskät on kohta yskitty.

En nyt muista tarkkaan mitä kaikkia galluppeja täällä on ollut, mutta vastailen niihin mitä muistan. Eli äitiyspakkausta ei aiota ottaa, koska kyseessä toinen lapsi ja vaatteita on paljon jo entuudestaan. Liikuntaharrastukset on ihan hyötyliikuntapainotteisia. Huono omatunto asian tiimoilta vaivaa, mutta koska olen työelämässä illat ovat niin lyhyitä enkä haluaisi viedä esikoiselta yhteistä ilta-aikaa lähtemällä omien harrastusten pariin. Tietenkin sitä joskus pitäisi ajatella itseäänkin vain, mutta tämä on henkilökohtainen valintani tällä hetkellä. Painoa oli tullut viime neuvolakäynnillä yhteensä 1.9 kg. Vakuutusasia on meillä keskustelun alla, esikoiselle ei otettu, mutta nyt ollaan mietitty että otettaisiin. Pitäisi vain alkaa tehdä pikaisesti vertailuja pyytää tarjouksia firmoilta. Sukupuolta ei varmaan aiota kysyä, jaksetaan kyllä odottaa loppuun asti.

Mukavaa isänpäiväviikonloppua kaikille!

-Ghattis ja Hedelmä 19+4

Vierailija
11/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa on perjantai ja huomenna ei tarvi töihin...

mun osalta on jäänyt kirjuuttelut vähemmälle kun on ollu väsy kahden viikon työputken jälkeen.

vaunut on monella jo hankinnassa, ite en oo ajatellu vielä sinne asti ja puuttuu kaikki muukin tavara niinku sängyt yms. mitäs muut ootte jo ostellu tulevalle? mä en siis mitään... saan ostaa kaverilta vaunut sitte keväämmällä ja muista hankinnoista ei ole miehen kanssa ollut vielä puhetta. pitäiskö alkaa jo haalimaan tavaraa??

eipä tässä mitään ihmeellistä oo tapahtunut, masu ehkä alannut pikkusen kasvamaan. vieläkään en aio kertoa töissä, onko muita jotka vielä salaavat työpaikalla raskauden?

ei muuta kun viikonloppuja kaikille! =)

terv. pocahontas 16+3

Vierailija
12/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätimpä minäkin sitten liittyä seuraan,vaikka voinkin olla aika laiska kirjottelemaan.... Elikkä mulla LA 22.4 ja toinen tuloillaan.Rv taitaa nyt kohta olla 18 ja ei viellä oo liikkeitä tuntunu, kuinkas muilla jotka toista odottavat?Maanantaina neuvola ja ootankin sitä innolla että kuulee et mahassa todella on elämää...vaikka tuskin nyt mitään häikkää onkaan, sitä vaan stressaa turhasta

Vierailija
13/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensinmäiseksi hirmusti onnea leivänkannikalle ihanasta uutisesta:) Täällä ollaan oltu ihan hirmun väsyneitä ja tuntuu, ettei jaksaisi välillä tehdä mitään. vauveli liikkuu kovin ja viikonsisällä on tullut masukin hieman näkyviin:) Hyvin voidaan muuten ja esikoisella on ollut oikein kiukku viikko, joten hieman on ollut korvat koetuksella täällä. Mukavaa viikonloppua kaikille ja voikaapa hyvin:)

Vierailija
14/21 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea myös multa Leivänkannikalle! Hienoa, että kaikki oli hyvin. Liikkeiden tuntemisesta joku kyseli ja piti tulla kertomaan uutisia. Tähän asti olen ollut epävarma siitä, ovatko pienet tuuppaukset liikkeitä vaiko vai " mahakramppeja" , mutta tänään alkoi jytisemään oikein kunnolla. Jopa niin kunnolla, että mieskin tunsi potkut kädellään. Luulin, että ne pystyisi tuntemaan vasta paljon myöhemmin ulkoapäin! Ehkä se johtuu siitä, että olen (ollut ennen mahaa) todella hoikka, ja kohdun ja nahan välissä ei taida hirveästi olla mitään vaimentamassa potkuja. Jännä kuitenkin, että samana päivänä, kun mä vasta olen varma siitä, että liikkeet ovat todella liikkeitä, niin ne tuntuvat jo mahan päältä. Taidan olla aika huono tuntemaan siis...

Tavaraa ei ole vielä hommattu mitään, paitsi että käytetyistä vaunuista tehtiin tänään netin kautta kaupat (ja niissä nyt on sitten ne ilmakumipyörät). Oma mummini oli ostellut meille kirpparilta kestovaippoja, joten ne laskettakoon mukaan. Sukulaisilla on aika paljon vanhaa vauvakamaa vinteillä, joten varmaan turvaudutaan aika pitkälti niihin. Pitää joululomalla tehdä sellainen vinttinostalgiakierros.

Mutta eipä muuta tällä kertaa. Tervetuloa uudelle huhtikuiselle tulokkaalle (nimen jo unohdin). Minä itsekin aktivoidun aina välillä kirjoittelemaan, ja sitten on taukoja. Lueskelen kylläkin melkein päivittäin :). Hauskaa viikonlopun jatkoa ja isänpäivää kaikille (etenkin tuleville isille)!

Kerttu 18+2

Vierailija
15/21 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas menny pitkät tovit kun oon kirjotellu lueskelee käyn kyllä...

mulla on ihan uskomaton mahan kasvu ollu viikko sitten sunnuntaina sisko kysy et koska sun maha alkaa näkyy no eilen näin sen ni kysyin et vieläkö tarvii kysyy ni sano et ei todellakaan...ihan itestäki tuntuu et muutaamas päiväs pullahtanu ulos ihan uskomatonta...maha tuntuki vähä hassulta tossa alkuviikosta ilmeisesta oli paisuminen päällä...

pahaoloki alkaa kait kohta helpotaa...hope so....pitää mennä taas..

hyviä vointeja kaikille =)

mimmumammu ja piipero rv 19

Vierailija
16/21 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivänkannikka onpas ihana kun sait hyviä uutisia. Kyllä näitä " vaikeuksia" alitajunnassa murehtii vaikka kuinka urittäis ajatella positiivisesti.

Tervetuloa uudetkin mukaan.

(.)Kaaduin keskiviikkona kontalleni ja maha muljahti illalla jotenkin oudosti ja nyt on sitten liikkeet ihan kadoksissa. Liekkö Himppu suuttunut ja kääntynyt selkä menosuuntaan ja potkii selkäänpäin kun ei mitään tunnu,mutta onhan tuo napero vielä niin pieni että kaikkea ei tunnekkaan :S( yritän siis itseäni tsempata etten ala panikoida).

Neuvola ja ultra vasta joulukuun alussa,johon tuntuu olevan ikuisuus.

Sitten jos olette menossa pikkujouluihin niin mitä ootte aatellu pistää päälle, mekkoa vai housua?

Itellä se tilanne että pitänee jonkun sortin vaatteet ommella,kun mitkään entiset ei enää sovi päälle. Nyt onkin sitten käsityölehdet selailun alla josko löytyis joku kiva malli, mitää vartalon myötäistä kun ei voi kuvitellakkaan ja toisaalta mihinkään hirmuiseen telttaankaan ei haluais verhoutua.

Nyt päiväkahvin keittoon ja mansikkakakkua syömään.

Masun kasvatuksia kaikille!!

e himppu rv 19+1 (kohta puolessa välissä)

Vierailija
17/21 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivänkannikalle hirmuisesti onnea hyvistä uutisista!!

Ja uusille tervetuloa joukkoomme!

Isänpäivän vietto meneillään, kuten monella muullakin. Tää on nyt siis toinen isänpäivä meillä itsellämme, jota vietetään:). Esikoisen kans askarreltiin isille ja pappoille kortit. Sai ihan itse sormiväreillä taiteilla. Eilen kävimme mieheni kotona kahvilla ja tänään ollaan sit menossa mun kotia syömään. Ollaan aina tykätty jakaa vierailut eri päiville ja nyt vielä enemmän. Ei oo niin kiire ja ehtii sit kotonankin nauttia olosta. Meillä kyllä molempien vanhemmat asuu samalla paikkakunnalla, joten ei siitä kiinni. Mies on ollut viikonlopuon yövuorossa, joten käytiin vähän ennen pojan päikkäreitä herättään isi laulamalla ja sit juotiin piirakka kahvit. Tein kotia ihan vain persikkapiirakkaa, kun kotona on sit kuitenkin täytekakkua. Sen syömisessä kahteen pekkaan, kun on niin iso homma ja toisekseen mulle ei tässä tilassa täytekakku maistu senkään vertaa kuin normaalisti:).

Täytekakusta sainkin kivan aasinsillan omaan napaan:) ja samalla heittäsin ilmaan gallup-kysymyksen. Syöminen edelleen vähän ongelmana. Siis ei mua se haittaa, et makeeta ei tee mieli eikä maistu, mut se on ongelma, et melkeen mitä tahansa syönkin, niin sit tulee suuhun tosi paha ja äklö maku:(. Onko teillä muilla ollut tällästa pahamaku ongelmaa?? Edellisestä raskaudesta en tällasta muista vaik pahoinvointia oli silloinkin. Maitotuotteet tekevät kaikista pahimman olon ja maun.

(.) Maha on kasvanut melkoisesti. Ite kyl tykkään, et ihanaa, kun alkaa näyttään nyt kunnolla raskausmahalta:)! Äityishousut olleet käytössä jo pitkään, vaik ovatkin kyl vielä vähän turhan isot, mut muut ei mee päälle, joten... Pahoinvointi edelleen, kuten yltä ilmi kävi. Päivittäin yökin. Toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän, mut yökin silti. Muutoin se masennus on onneksi väistynyt ja elämä on alkanut jälleeen tuntua elämältä:)! Se on hienoa se!! Mieltä on piristänyt myös se, et oon tohtinut ruveta ulkoileen toisen koiramme kanssa (vähemmän vetävä yksilö). Mulla on 10vuotta ollut koira ja viimiset 5½vuotta 2koiraa pääasiassa koko ajan, joten oli ihan kauheeta olla lenkkeilemättä koiran kanssa. 5vkoa olin niin! Sit, jos kävi kävelyllä hissuttelemassa yksin, niin tuntu, et on jotenkin hassun näköinen tai alasti, kun ei ollut koiria mukana:). Niin tottunut siihe oon. Nyt siis aivan ihanaa!!

Mukavaa isänpäivän jatkoa:)!

Senny ja Lilliputti rv 17+1

Vierailija
18/21 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edram: Itselläni ei juurikaan pikkujouluja ole eikä varsinkaan mitään kovin hienoja/virallisia. Miehen harrastusporukan kanssa mennään syömään ravintolaan, joten siellä ajattelin selvitä mustilla äitiyshousuillani ja vaalealla paidalla.

Tsemppiä kaavan etsintään:)!

Vierailija
19/21 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelemassa olen käynyt jo jonkin aikaa, joten kaipa voisin silloin tällöin raapustella jonkun jutunkin! Aika huono näissä kirjoitushommissa tosin olen!

Laskettu aika on tällä vaavilla 26.4. eli viikkoja on nyt 16+3 kasassa. Kolmas tulossa, joten aika lailla odottelen jo liikkeitä masuasukilta... ei kuitenkaan mitään, mistä voisi varmasti sanoa, että se oli potku! Jotain pientä nykimistä kyllä... Isot veljet jo odottelevat innolla, josko vauva olisi jo kasvanut tarpeeksi päästäkseen ulos...

Ostoksia ei olla vielä tehty, rattaita olen vähän jo kurkkinut kun ollaan annettu ihan kaikki vaatteet ja tavarat pois, kolmonen kun ei pitkään aikaan varsinaisesti kuulunut suunnitelmiin;) Noh, vauvan sänky ja amme sentään oltiin vielä pidetty.

Maha on valtava, kiloja tullut 3, tosin moni ei ole vielä huomannutkaan koko raskautta, tai ei ole kehdannut sanoa. Normaalisti olen kyllä aika hoikka (alkupaino 49kg ja yli 170cm) joten ehkä maha vielä kuitenkin kätkeytyy väljempien vaatteiden alle.

Hauskaa loppuiltaa kaikille:)

Vierailija
20/21 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina tuli 20 viikkoa täyteen, kylläpä se aika juoksee!

Maha on mulla jo niin iso, ettei olisi enää toivoakaan saada jalkaan muita kuin äitiyshousuja. Ostin hm:ltä ihan kivat farkut, ne eivät ole valtavat purjeet, vaan näyttävät ihan normaaleilta farkuilta, vyötärössä on sitten se leveä resori. Ostin myös pari paitaa, toinen on sellainen imetyspaita.

Liikkeet tuntuvat välillä tosi selvästi, perjantaina tunsin jopa omaa kättäni vasten potkuja, mutta kun mieheni yritti kokeilla, ei tuntunut enää mitään. Nyt ei ole taas tänään tuntunut yhtään liikkeitä, taisi vauva kääntyä selkää potkimaan.

Nyt on pakko valittaa oloa. Eilen alkoi migreeni, joka onkin pysytellyt aika kauan pois. Esikoista odottaessa migreeni vaivasi loppuraskaudesta lähes päivittäin, toivottavasti se ei vielä ala joka päivä kiukuttelemaan. Mulla kun tuo migreeni aiheuttaa käsien ja naaman puutumista ja välillä puhevaikeuksiakin, niin töissä (tai missään muuallakaan) ei todellakaan ole kiva olla. Tekisi vain mieli mennä pimeään huoneeseen nukkumaan. Tänään ei onneksi ole enää muuta kuin jomottavaa päänsärkyä, sen kyllä kestää, mutta nuo muut oireet saavat mut aina kuvittelemaan, että halvaannun tms.

Lisäksi monta vuotta sitten murtunut häntäluu alkaa taas vaivaamaan. Ilmeisesti kohtu on kasvanut jo niin paljon, että se alkaa jo painamaan sitä. Sama vaiva oli kyllä edellisessäkin raskaudessa, että eihän tässä periaatteessa mitään uutta ole, sitä ei vain muistanut miten kiusallisista vaivoista olikaan kyse.

Vaunuista on ollut puhetta. Me ei periaatteessa tarvittaisi uusia vanuja, mutta mun tekisi kovasti mieli niitä kaksosten rattaita. Nyt meillä on käytössä ilmakumipyöräiset rattaat ja ainakin meidän käytössä ne ovat tosi hyvät. Mun ja pojan kävelylenkit vievät usein pitkin metsäpolkuja, joten pyörien on oltava kestävät ja joustavat.

Mutta niistä kaksosten rattaista, onko kellään kokemusta, mitkä ovat hyvät ja kumpi malli on parempi peräkkäin vai rinnakkain?

Meillä ei ole tällä tietoa tulossa pikkujouluja, mutta jouluaatto vietetään mun vanhempien luona ja sinne tulee suurin osa mun sisaruksista perheineen (meitä sisaruksia on 7). Sinne on tapana kuitenkin pukeutua juhlavasti, joten sitä silmällä pitäen mun pitäisi joitain juhlavaatteita kehitellä. Ajattelin silti ehkä selviytyä paitapuserolla ja jos ostaisin tummat housut, tai sitten käytän mun vaaleita odotushousuja, jotka ovat kyllä värin puolesta vähän kesäiset. No pitää miettiä, itse en kuitenkaan osaa mitään ommella.

Viime aikoina oon ehtinyt niin harvoin kirjoittelemaan, että sit kun kirjoitan, nää mun teksit uhkaa venyä romaaneiks.

Laitampa kuitenkin vielä yhden gallupin, joka ei varsinaisesti odotukseen liitykään. Eli joko olet aloittanut jouluvalmistelut ja juhlitko joulua edeltäviä pyhiä, eli 1.adventtia, itsenäisyyspäivää..?

Mä oon jo saanut pakettiin pojan molemmat joululahjat ja tilannut yhden veljentytölle. Meillä on (paha)tapana ostaa kaikille sisarusten lapsille joululahjat ja niistä kyllä kertyy aika määrä. Pitänee varmaan tästä tavasta pikkuhiljaa luopua, kun lapsimäärä senkuin kasvaa :)

Muita joulujuttuja en olekaan vielä tehnyt, lyhdyissä olen kyllä pitänyt kynttilää jo pari viikkoa, mutta mitään jouluvaloja en ole ripustanut. Niiden kanssa olen yleensä odottanut joulukuun puoleen väliin.

Joulunalusjuhlia vietetään niin että ne ihan selvästi erottuvat tavallisesta sunnustaista. 1.adventtina on pikkujoulupaketit ja vähän joitain jouluruokia, itsenäisyyspäivänä kynttilät ja kakku ja hyviä ruokia. Niin eipä niitä varsinaisia juhlia tainnut muita ollakaan. Jokaisena adventtisunnuntaina sytytetään yksi kynttilä lisää jne.

Lapselle on kuitenkin kiva tehdä kotona perinteitä, joita voi sitten ehkä itsekin vanhempana vaalia.

Mahakasta viikonalkua!

terv.Joikkuli 20+2