Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko asiantuntijatyö liian vaativaa sinulle?

Vierailija
30.11.2022 |

Oliko kova paikka myöntää asia? Mitä aloit tehdä sen jälkeen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut asiantuntijatehtävissä liki koko työurani (olen ollut myös ihan tehdasduuneissa ja asiakaspalvelutöissä, tässä on ehtinyt 35v aikana vaikka mitä), ja kyllä tää on mun työni. Olin myös esimiestehtävissä yhdessä välissä ja ne oli tappavan tylsiä, joo, ehkä pääsi miettimään jonkin verran tulevien vuosien suuntaviivoja, mutta vähemmän kuin tiimissä ollessa. Mutta se jatkuva henkilöstöasioiden hoito... ei kiitos.

Mä olen alani huippua, se näkyy palkassakin, ja siinä, että vientiä on oman työpaikan ulkopuolisiin asiantuntijaryhmiin. Työpaikkaani en vaihda, tää on mulle paras vaihtoehto, täysi vapaus tehdä mitä haluan miten haluan, täysi vapaus valita työskentelypaikka ja -aika,  matkustusta riittävästi jne. Haasteita löytyy, välillä joutuu tekemään urakalla töitä oppiakseen uusia asioita, onneksi mitään metafysiikkaa ei ole vielä tarvinnut opetella, ydinfysiikkaa kylläkin. Ei siis pääse koskaan tylsistymään.

Vierailija
22/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22 vuotta asiantuntijatyössä, vuosiliksa sadan tonnin kieppeillä, saan tehdä töitä kotona täysin itsenäisesti eikä pomo hengitä koskaan niskaan. Silti vit*ttaa lähes joka aamu ja viimeksi eilen katselin pihalla olevaa roska-autoa ja mietin että mieluummin ajelisin sellaista työkseni paljon pienemmällä palkalla.

Juttelin eilen yhden asiakkaan kanssa työhön tympääntymisestä. Hän oli jo kaksi kertaa ottanut loparit. Toisella kerralla teki "hanttihommia" ja toisella kertaa oli vain jouten. Sanoi että muutamassa kuukaudessa elämä oli alkanut tuntumaan tylsältä ja oli palannut noihin nykyisiin hommiinsa. Mitenkähän hän saa aikanaan eläkkeellä aikansa kulumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän. Olen teknisen alan asiantuntija, ja mulla ei ole mitään lahjoja alalle. Kuitenkin kovalla sisulla ja paljon ilmaisia ylitöitä tekemällä pärjään jotenkin, niin että olen jo yli 15 vuotta ollut alalla. Aion olla eläkeikään astikin. Mitään muuta elämää kuin työ en voi harrastaa, koska tosiaan pärjätäkseni älykkäämpien ja lahjakkaampien tahdissa minun pitää käyttää illat ja usein viikonloputkin ylitöihin.

Vierailija
24/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit perusduunin tason asiantuntijahommat ei ole mitenkään erityisen vaativia.Eli noita hommia on ihan perus opet,lakimiehet yms.

Jos puhutaan niistä tyypeistä jotka lyö ne tehtaat käyntiin kirjaimellisesti, on jo vaativampaa ,ja vaatii kokemusta sekä koulutusta enemmän.Tuossa vaiheessa se ei varmaan ole vaikeaa vaan haastavaa.

Toki jollekkin on kaikki vaikeeta.

https://www.nly.fi/hyvassa-hoidossa-ei-ole-salaisuuksia/

Helsinkiläiskirurgi kertoo, että maamme lääkärikoulutus on poikkeuksellisen helppoa niin lääketieteellisessä kuin erikoistumisvaiheessakin

Vierailija
25/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällähän tunnetusti kaikki ovat vaativissa asiantuntijatehtävissä, ja määritelmä näille onkin sitten haitarilla luokanope - professori. Olin ilmeisesti ainoa, jossa avaus sikäli resonoi, että tutkijana monesti tuntuu, että tuli haukattua turhan iso pala. Salaa haaveilen jostain tavallisesta suorittavan tason palkkatyöstä, jossa mieli pääsisi joskus lepäämään.

Vierailija
26/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olle ollut, koska:

-olen av-mamma

-vaativa asiantuntijatyö on toinen nimeni

-otamme miehen kanssa etäpäivän sairasloman sijaan

-työnantajan etu on myös minun etu

-teen myös iltaisin ja viikonloppuisin töitä ilman ylityökorvausta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan