Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku haluaa asua Helsingissä, eikä Lontoossa, Zurichissä tai Roomassa?

Vierailija
30.11.2022 |

Kävelin juuri Helsingin keskusta läpi hotelliini. Mikään ei ole auki, missään ei näy ihmisiä. Katuja hallitsee pimeys, loska ja tuuli.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain voi olla työ ja vaikka perhettäkin Helsingissä.

Vierailija
2/34 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vanhat vanhemmat täällä ja maksettu omistusasunto. Asunnon vielä myisi, mutta viistä vanhuksista ei ole enää muuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt, perhe, läheiset.

Vierailija
4/34 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ja työskennellt yhdessä noista, ja aika uuvuttavaa oli kun joka aamu meni työmatkaan puolitoista tuntia ja iltapäivällä sama. Vapaa- aikana ei jaksanut oikein mitään eikä ehtinytkään. Lasten vieminen kouluihin ja päivähoitoon oli melkoinen rumba liiikenteen takia. Ja hitonmoinen vuokra johon upposi iso osa palkasta. 

Otan siis mieluummin hetkittäisin loskan ja pimeyden. Meillä sentään kodit lämpimät! Mitä ei yhdessäkään noissa kolmessa kaupungissa ole talviaikaan.  Missään en ole niin palellut talvella kuin tuossa ulkomaan kaupungissani niiden vuosien aikana kun siellä olin töissä.

Meillä on Helsingissä on puhdas ilma vaikka pääkaupungissa asutaankin. Meillä on luonto lähellä, ja lenkille jaksaa lähteä työpäivänkin jälkeen. Lapsille on puistot, ilmainen koulutus, ja  mahtavat harrastusmahdollisuudet kodin lähellä. Uimahallikin on kilometrin päässä kodistamme. 

Vierailija
5/34 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä on muuallakin ja perhe voi esim Zurichissä tai Lyonissa paremmin kuin Helsingissä.

Vierailija
6/34 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä on muuallakin ja perhe voi esim Zurichissä tai Lyonissa paremmin kuin Helsingissä.

Onpa mukava "totuus". :D 

Vierailija
7/34 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut ja työskennellt yhdessä noista, ja aika uuvuttavaa oli kun joka aamu meni työmatkaan puolitoista tuntia ja iltapäivällä sama. Vapaa- aikana ei jaksanut oikein mitään eikä ehtinytkään. Lasten vieminen kouluihin ja päivähoitoon oli melkoinen rumba liiikenteen takia. Ja hitonmoinen vuokra johon upposi iso osa palkasta. 

Otan siis mieluummin hetkittäisin loskan ja pimeyden. Meillä sentään kodit lämpimät! Mitä ei yhdessäkään noissa kolmessa kaupungissa ole talviaikaan.  Missään en ole niin palellut talvella kuin tuossa ulkomaan kaupungissani niiden vuosien aikana kun siellä olin töissä.

Meillä on Helsingissä on puhdas ilma vaikka pääkaupungissa asutaankin. Meillä on luonto lähellä, ja lenkille jaksaa lähteä työpäivänkin jälkeen. Lapsille on puistot, ilmainen koulutus, ja  mahtavat harrastusmahdollisuudet kodin lähellä. Uimahallikin on kilometrin päässä kodistamme. 

Minulla on 15 min työmatka omalla autolla, iso talo ja varaa taloudenhoitajan palveluihin (siivous, ruoka, lapset kouluun ja harrastuksiin). Aikaisemmin mies oli kotona kun lapset oli pieniä, nyt hänkin on työelämässä. Luontoon pääsee takapihan portista ja joenrantaa voi kävellä kilometrikaupalla. Lämpötila tänään + 10 astetta ja aurinkoista.

Vierailija
8/34 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään asua Suomessa ja Higgä ja pääsen maalle tsarvittaessa. Oon käynyt Roomassa 4 x  ja muuallakin siellä. Haluan uudelleen mutten asumaan. 

Vierailija
9/34 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ei varmasti löydä töitä juuri noista paikoista tai jokaisen perhe ei voisi paremmin. Kivaa yleistystä toki :)

Vierailija
10/34 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 15 min työmatka omalla autolla, iso talo ja varaa taloudenhoitajan palveluihin (siivous, ruoka, lapset kouluun ja harrastuksiin). Aikaisemmin mies oli kotona kun lapset oli pieniä, nyt hänkin on työelämässä. Luontoon pääsee takapihan portista ja joenrantaa voi kävellä kilometrikaupalla. Lämpötila tänään + 10 astetta ja aurinkoista.

Herroitteletko työkavereita kuten Saksassa ja Sveitsissä on tapana?

Vierailija
11/34 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku _haluaa_ asua missään päin Romaniaa, eikä Wienissä, Madridissa tai Luxemburgissa?

Vierailija
12/34 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuitenkin pitää inistä jossain vauva-palstalla? Vai pätemisen tarvekko se ajaa tänne? Taitaa olla aika tylsä elämä siellä "paratiisissa".

Vierailija
13/34 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut Lontoossa ja siellä on tosi pitkät työpäivät, illalla piti seikkailla kotiin lähiöön ja matkaan meni vaikka kuinka paljon aikaa. Cityn kämppiin ei ikinä olis ollut rahaa, vaikka koulutettu olenkin. Asunto oli karsea sokkeloputka, kylmä ja vetoisa, ikkunan edessä kun seisoi niin tukka melkein heilui. Lämmin vesi loppui aina kesken. Ei se mitään ihanaa ollut.

Vierailija
14/34 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kertoo äsken kävelleensä keskustan läpi hotellille eikä ihmisiä missään ja pimeää loskaista ja tuulista. Voi raukkaa. Teksti kirjoitettu 22.00 jälkeen. Helsinkiläiset käyvät töissä ja koululaiset heräävät aamulla aikaisin koulupäivään joten nyt ovat kotona tähän aikaan illasta keskellä viikkoa, lapset ovat nukkumassa ja muukin elämä on jo neljän seinän sisällä. Onko se sinulle jotenkin uutta?

Jos et selviä kokemastasi voin kertoa sinulle missä on elämää tällä hetkellä Helsingissä keskiviikko- iltaisin. Mutta suosittelen että käyt nyt vaan lepäämään.  

Vierailija
15/34 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen asunut Lontoossa ja siellä on tosi pitkät työpäivät, illalla piti seikkailla kotiin lähiöön ja matkaan meni vaikka kuinka paljon aikaa. Cityn kämppiin ei ikinä olis ollut rahaa, vaikka koulutettu olenkin. Asunto oli karsea sokkeloputka, kylmä ja vetoisa, ikkunan edessä kun seisoi niin tukka melkein heilui. Lämmin vesi loppui aina kesken. Ei se mitään ihanaa ollut.

Sama kokemus opiskeluajoilta. Ja vuokraemäntä tosi pihi, talvella ei kunnon lämmitystä ja olin jatkuvasti kipeänä. Vaikeaa oli päästä syvemmin yhteiskunnan rakenteisiin sisälle kun luokkaerot niin suuret. Todellisia sydänystäviä löytyi kolme noiden vuosien aikana eivätkä hekään brittejä. En kyllä vaihtaisi Suomen ja Helsingin oloja Lontooseen vaikka nyt onkin koulutusta ja mahdollisuuksia enemmän kun pätevyyttä ja vaurautta. Täällä on hyvä asua.

Vierailija
16/34 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, Helsingin vahvuus on landemaisuus. :)

Vierailija
17/34 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku _haluaa_ asua missään päin Romaniaa, eikä Wienissä, Madridissa tai Luxemburgissa?

Hienompi kai joku Transilvanian vuoristo on ku tasanen Luxemburg. 

Vierailija
18/34 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontooseen en muuttaisi vaikka maksettaisiin! Likaista, kylmää ja homeista joka kolkassa. Yök!

Zürich on sitten asia erikseen. Siellä olen asunut ja voittaa Helsingin mennen tullen. Muuttaisin heti sinne takaisin, jos vain olisi mahdollista.

Vierailija
19/34 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on etätyöt niin voi asua vaikka Cornwallissa ja tehä töitä Westminsterissä

Vierailija
20/34 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontooseen en muuttaisi vaikka maksettaisiin! Likaista, kylmää

Kyllä siellä ihan kesällä on 40°

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi