Jos kuolisit nyt, paljonko sulta jäisi netto-omaisuutta perinnöksi?
Kommentit (104)
Nettovarallisuus vähän päälle 300.000 €. Koostuu asunnosta ja pörssiosakkeista.
Lainoja ei ollenkaan.
Perittyä taidetta ja koruja on, niille on kai mahdoton antaa mitään arviota.
N 51 v, sinkku eikä lapsia
4000e siinä on kaikki säästöni. Kodin irtaimistosta kaikkinensa muutama satanen päälle, ei ole mitään arvokasta omaisuutta.
Sijoituksia, säästöjä yms. noin 180 000 euroa; puolikas asunnosta noin 300 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Velkaa 0e ja omaisuutta 16 000 000 euroa eli aika mojovan perinnön joku minulta saisi.
N22
Haluan äkkiä kanssasi naimisiin;)
Yli 500 000€, joista kakkosasunto ja maat noin 350 000€.
Nollille jäätäisi, kun opintolainaakin on vielä enemmän kuin varallisuutta.
Henkivakuutus rintaperilliselle ja toiselle edunsaajalle noin 160 000 e josta menee perintövero, asunto ehkä noin 70000 e. Osuus kuolinpesästä 1/3 omakotitaloon ja kesämökkiin. Osuuksien arvo ehkä noin 50000 e.
Velkaa ei ole (no, luottotilillä on -186 €), joten kaikki jää viivan alle.
Jotain 250 000. Jonkin verran tuon yli, kun tarkkaa sijoitusten määrää en nyt muista enkä alkanut tarkistamaan. Pankkitileillä 65k, mutta tuosta on menossa iso osa ensi vuonna asunnon remppaan.
Yheenvetona voisi sanoa että x-sukupolvella on tyypillisesti rahaksi muutettavaa omaisuutta 300.000 - 700.000 euroa. Ei oikein täsmää sen täällä toistuvan väitteen kanssa että yhyy, me ei ikinä saada samaa elintasoa kuin suuriin ikäluokkiin kuuluvat vanhempamme.
Vierailija kirjoitti:
Yheenvetona voisi sanoa että x-sukupolvella on tyypillisesti rahaksi muutettavaa omaisuutta 300.000 - 700.000 euroa. Ei oikein täsmää sen täällä toistuvan väitteen kanssa että yhyy, me ei ikinä saada samaa elintasoa kuin suuriin ikäluokkiin kuuluvat vanhempamme.
Joo, aivan tarpeetonta palstallakaan enää öyhöttää sähkölaskuista, asuntolainan koroista, ruuan ja energian inflaatiosta. Taantuma saa tulla, meidän kansamme on varustautunut oikein hyvillä puskureilla.
Se loton tai eurojackpotin päävoitto, jonka voitan 3 viikon päästä kestopelilläni. Heko heko. Itseasiassa oon joskus naureskellut tätä itsekseni, että jos ikinä voitan päävoittoa, se tapahtuu varmaan tuolleen postuumisti.
Ei jää velkaa ei perintö rahoja. Siksi kai luonani ei enää käydä?Kun ei ole vetoseteleitä enää taskussa.
Muutaman tonnin auto
Velaton Rivarin pätkä
Säästöjä vajaa parikymmentä tuhaatta.
Puolikas kivitalosta etelä-Suomessa. Perinnönsaajilla eli kahdella alaikäisellä lapsella olisi tuskin mahdollisuutta maksaa omaa osuuttaan asumismenoista 800e/kk. Puolison kanssa siis omistetaan talo puoliksi. Talon myyminen saattaisi olla hyvin vaikeaa.
Lisäksi jäisi uusi velaton auto.
0€.
Tänäkin vuonna olen maksanut pelkästään veroja noin 100 000€.
Alkaa riittämään.
Olen tehnyt sellaisen salaisen järjestelyn, että kun kuolen, varani siirtyvät verottajan ulottumattomiin.
Perijäni elävät kyllä makeasti elämänsä loppuun asti, verovapaasti.
Vierailija kirjoitti:
N. 130 000 € velaton asunto, irtaimisto n. 15 000 €, rahaa 28 000 €, auto n. 8000 €, sijoituksia hiukan, vaatteita ja kenkiä n. 3 000 €. Pohjois-Pohjanmaa, pieni kaupunki, pienituloinen yksinhuoltaja ollut, nyt eläkkeellä.
Joka sana on totta, turha alapeukuttaa. Omistusasunnossa asunut 23-vuotiaasta, en ole vuokriin tuhlannut.
Herttinen kun te olette rikasta porukkaa. Sijoituksissahan arvo on ehkä 50% siitä, mitä on itse laittanut. Tai ainakin Ruotsissa pankki katsoo reaaliarvoksi sijoitussalkkiu/2. Asunnoissa on vain arvaus, koska sen todellista arvoa ek tiedetä vasta kun sen myy ja sehän voi olla useita kymmeniä tuhansia pienempi kuin vaikka jäljellä oleva velka. Olette ilmeisesti vähän vanhempaa ikäpolvea?
Mun perussa mennään reilusti miinukselle. Opiskelen ja olen jo yli 30 eli ehkä 40 korvilla on velaton ja saanut talouden 0:lle. Opintolainaa on yhteensä 45000€ ja yksi 10k tulossa lisää kevään aikana, tukia ei ole joten olen elänyt nämä vuodet puhtaasti lainalla. Luottovelkoja yhteensä 3000€. Sijoituksien pankkiarvo noin 6000€ ja säästössä tilillä ehkä 1000€. Käyttötilillä on jäljellä 200€ (lainaa täysin) ja tuet tuli 25. päivä eli nämä eivät ole edes tuloja.
Vajaa 60 000 euroa