Olen niin käsittämättömän iloinen ulkohuussistani
ja viidestä pönttöuunista, joiden lämmitykseen saadaan puut omasta pikkumetsästä.
Kommentit (17)
Onkohan ulkohuussien menekki kasvanut näinä aikoina :D
Viidestä?
Ai aha tääkin oli tylsä provo.
Puhuuko täällä kukaan oikeista asioista?
Melkosta souvia niitten pönttöjen täyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Viidestä?
Ai aha tääkin oli tylsä provo.Puhuuko täällä kukaan oikeista asioista?
Joka huoneessa oma uuni niin kuin sillon 1920 luvulla oli kunnon taloissa. Ei sähkölämmitystä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Melkosta souvia niitten pönttöjen täyttäminen.
Onhan se, mutta ei haittaa. Näin talvella ollaan rajoitettu asumistila kolmen pönttöuunin alueelle. Muu talosta olkoon kylmillään.
.ap
No minä en ainakaan ole iloinen siitä. Ahdistava paikka. Kesällä täynnä ötököitä ja talvella vi tun kylmä. Paska haisee, tämä vuodenajasta riippumatta. Oikein masentaa ajatellakin, että pitää tyhjentää joskus.
Vierailija kirjoitti:
No minä en ainakaan ole iloinen siitä. Ahdistava paikka. Kesällä täynnä ötököitä ja talvella vi tun kylmä. Paska haisee, tämä vuodenajasta riippumatta. Oikein masentaa ajatellakin, että pitää tyhjentää joskus.
Ei se haise jos sitä hoitaa oikein.
-ap
Olen kyllä kaavaillut ulkohuusia jo ihan ennen näitä nykyongelmia.
Täytyy ensi kesänä pykälä sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mökillä ulkohuussi. Ei siellä mitään ötököitä kesällä ole, eikä se koskaan haisekaan. Talvella toki olisi kylmä käydä, mutta jos mökillä talvella oltaisiin, niin laitettaisiin lämmitys. Tyhjentäminen ei ole ongelma, sehän on kompostijätettä, mitä voi levittää vaikka kukkapenkkiin. Ei kai nyt enää nykypäivänä sellaisia vanhanmallisia huusseja saa lain mukaan enää pitää.
Mikään ei ole niin hienoa kun kesällä istua ulkohyysissä ja kuunnella luonnon ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mökillä ulkohuussi. Ei siellä mitään ötököitä kesällä ole, eikä se koskaan haisekaan. Talvella toki olisi kylmä käydä, mutta jos mökillä talvella oltaisiin, niin laitettaisiin lämmitys. Tyhjentäminen ei ole ongelma, sehän on kompostijätettä, mitä voi levittää vaikka kukkapenkkiin. Ei kai nyt enää nykypäivänä sellaisia vanhanmallisia huusseja saa lain mukaan enää pitää.
Vaikka on laitettu aivan viimeisen päälle nykyaikainen huussi, niin kyllä se nyt vaan haisee. Ja kärpäsiä on kaikki paikat täynnä. Ja millä sä sen talvella sähkökatkon aikaan lämmität? Teillä on kamina siellä huussissa?
Turhaa suitsutatte huussien ihanuutta. Masentavia paikkoja, vaikka meilläkin sellainen on.
Vierailija kirjoitti:
Voin vakuuttaa että jäätynyt paska ei kyllä haise
Vierailija kirjoitti:
Jos haisee on vika siinä, ettet ole tehnyt kunnolla hommia. Kun kusi ohjautuu kuiva-astiasta pois ja haihtuu, paska peitetään riittävällä kuivikkeella, niin ei muuten haise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka on laitettu aivan viimeisen päälle nykyaikainen huussi, niin kyllä se nyt vaan haisee. Ja kärpäsiä on kaikki paikat täynnä. Ja millä sä sen talvella sähkökatkon aikaan lämmität? Teillä on kamina siellä huussissa?
Turhaa suitsutatte huussien ihanuutta. Masentavia paikkoja, vaikka meilläkin sellainen on.
Älä viitsi. Hyvin hoidetussa huussissa ei pörrää kärpäset. Jos lämmintä huussia kaipaat, niin huussi riittävän korkealla ja annat paskapatjan palaa luonnostaan alhaalta päin. Hajun ohjaat vaan ulos, lämpö nousee lattian kautta. Muista eristää huussi muuten.
Voisin tehdä parvekkeelle ulkohuussin ja tehdä poistoreiän ränniin. Haen taloyhtiön grilliltä puut ja teen nuotion asunnon lattialle.
Meilläkin kompostihuussi säästösyistä pihalla. Ei haittaa sähkökatkot tarpeiden tekoa.