Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästetään sähköä! Sammuta lamppu tai muu laite klo 20:00

Vierailija
30.11.2022 |

Sammutetaanko kaikki yksi lamppu tai muu sähkölaite kotona samaan aikaan ja katsotaan miten se vaikuttaa Fingridin sähkön kulutuslukemaan, vaikka tuossa kello 20:00 joka ilta?
https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkillä sähköriippuvuus?

Vierailija
2/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Led-lamput kuluttavat äärimmäisen vähän sähköä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä kaksi kynttelikköä ja yksi pieni jalkalamppu valaisemassa iltaa. Minkä sammutan? Sen lampun kaiketi? Lisäksi on kaksi kynttilää eri puolella huoneita. Aika pienellä olen mennyt jo useamman talven. Yleensä vain jokin pieni valaisin jossain nurkassa. (En pidä kattolamppujen valoista).

Vierailija
4/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti käytän sähköä. Hallituksen moka eli pakotteisiin osallistuminen ei ole kansalaisten syytä.

Vierailija
5/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen tehtävä on nyt hommata tänne sähköä, ei mennä ulkomaille tai kriisiytyä saamelaisten vuoksi.

Mitään en sammuta, ei ole minun hommani. En menen kiviaikaan koska muijat sössivät asiat.

Vierailija
6/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sammuta, muutenkin eletään aina niin, että turhia valoja ei pidetä päällä. Eiköhän ensin kannattaisi sammutella katuvaloja. Ihan lapsesta asti on opetettu niin, että turhia valoja sammutellaan. Lisäksi meillä on ledit. Ulkovaloja ei olla ikinä pidetty päällä. Meillä on muutama liiketunnistimella toimiva led-ulkovalo, joten aika säästeliäästi ollaan, ne on kyllä käteviä.

Vierailija
7/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Qatarissa puhalletaan stadioneille hirveillä puhaltimilla viileää ilmaan, ei ole sähköstä pulaa siellä?

Vierailija
8/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti käytän sähköä. Hallituksen moka eli pakotteisiin osallistuminen ei ole kansalaisten syytä.

Trolli turpa kiinni.

Näistä asioista päättää Suomessa eduskunta, ei Putin. Eduskunnalla on kansan mandaatti, vaikka Putinilla ei olekaan.

Vierailija
9/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sammuta. Kaikki lyhdyt on ollut ledejä jo monta vuotta.

Vierailija
10/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta huonosta vaihtoehdosta on valittava itselleen se vähemmän huono. Valitsen katkot. En ala kikkailemaan arjessani miten mahdollisesti voisin estää katkot.

Vierailija
11/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, mutta toivoisin silti, että yleisessä keskustelussa olisi enemmänkin ideoita mistä sitä sähköä voitaisiin säästää. Siis muutkin kuin yksityiset ihmiset.

Vierailija
12/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun laitoin kaikki mahdolliset ulkovalot palamaan tänään, tuli jo ihan joulua pihapiiriin. Kaikki ulkolamput on led:jä, ne eivät paljon sähköä kuluta.

Vierailija
13/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Qatarissa puhalletaan stadioneille hirveillä puhaltimilla viileää ilmaan, ei ole sähköstä pulaa siellä?

Siellä on monesta muusta jutusta pulaa, joista ei ole pulaa Suomessa. Tasa-arvosta, ihmisoikeuksista, oikeusvaltiosta, sananvapaudesta jne.

Kas kummaa, Venäjällä on pula näistä samoista.

Vierailija
14/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voin mennä uima- tai jäähalliin en ala miettimään voinko sytyttää kotonani jonkun lampun.

Vierailija
15/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain tv auki.

Vierailija
16/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Otan ilmalämpöpumpun pois päältä.

Vierailija
17/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voin mennä uima- tai jäähalliin en ala miettimään voinko sytyttää kotonani jonkun lampun.

Tämä. Eiköhän säästäminen pidä aloittaa sieltä vähän suurimmista sähkösyöpöistä. Sellainen tsemppaisi yksityisiä henkilöitäkin enemmän talkoisiin mukaan. En minä ala säästelemään jos kaupungissa palaa kaikki valot normaalisti. Toki itse säästeliäästi elän muutenkin että ei ole hirveästi mitään mistä vielä säästäisi.

Vierailija
18/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin ajaa autoni 24/7 auki olevan citymarketin lämpimään parkkihalliin.

Vierailija
19/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia meidän pitää säästääkin, kauhee helle siellä.

Vierailija
20/31 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutus vain nousi tänään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi