Säästetään sähköä! Sammuta lamppu tai muu laite klo 20:00
Sammutetaanko kaikki yksi lamppu tai muu sähkölaite kotona samaan aikaan ja katsotaan miten se vaikuttaa Fingridin sähkön kulutuslukemaan, vaikka tuossa kello 20:00 joka ilta?
https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/
Kommentit (31)
Polttelen vuokra-asunnossani valoja 24/7
Mä olen jo puolittanut kulutukseni viime vuoden marraskuuhun nähden. Viimeisimpänä sammutin ilmalämpöpumpun. Enää el ole mitään mitä sammuttaa. Elämänilokin sammui jo.
Painupa sähköyhtiön trolli helvettiin. Me kulutetaan sähköä niinkuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jo puolittanut kulutukseni viime vuoden marraskuuhun nähden. Viimeisimpänä sammutin ilmalämpöpumpun. Enää el ole mitään mitä sammuttaa. Elämänilokin sammui jo.
Tsemppiä, etsi iloisia ja positiivista asioita elämääsi niin saat iloa takaisin.
Esimerkiksi, kirjoja, kuvia, musiikkia, elokuvia, kävelyä ulkona, askartelua, jotain mistä tykkäät, herkkuja, pelejä jne.
Elän normaalisti, en oo ennenkään sähköä tuhlannut.
Linnan juhlat voisi toteuttaa kynttilänvalossa ja ilman televisiointia.
Samoin mainosvaloille ehdoton kielto ennen kuin sähköntuotanto ja kulutus ovat tasapainossa.
Ai sähkökatkojen takia se Sanna matkustaa. Ihmettelinkin että mikä järki, mutta fiksu likkahan se on.
Ostin just RTX4090:n. Hyvin pyörii yötä päivää.
Ihan protestina aion käyttää minun 1kw pöytätietokonetta. Voitais vaan ostaa sitä halpaa energiaa Venäjältä niin tämäkin "kriisi" olisi sillä hoidettu ja halvalla.
Meillä täällä Tampereella vain yksi valaisin päällä. On ollut jo pitkään.
Etelä-Suomessa saatte sähkökatkoksen kun ei näytä säästäminen kiinnostaa. Säästätte sitten sähköä pakolla.
Joka ilta uudelleen!