Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus ja Hammaslääkäri

09.11.2006 |

Elikäs miten niiden puudutusten kanssa oli saako raskaana ollessa ottaa puudutteen? Entäpä juurihoito hampaaseen tai viisauden hampaan poisto ...onnistuuko raskausaikana? Onko kokemuksia kellään?

Sorry jos tyhmiä kysymyksiä, mutta olen kiitollinen jos joku vaivautuu vastaamaan!!!!!!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessani tein täyden hammasremontin ja siihen kuului yksi juurihoito. Sain puudutuksen ja kaikki meni hienosti. Jotenki vaan jäi semmonen muistikuva, että mainitsin tietenkin olevani raskaana jo hammaslääkärin tuoliin istuessani ja hän laittoi jonkun toisen nimisen puudutusaineen. Näin muistelisin, mutta kannattaa kyllä ilmoittaa olevansa raskaan kun menee hammaslääkäriin.

Viisauden hammasta ei alettu poistaan raskaana olessa, vaan hammaslääkärini sanoi, että koska se tehdään leikkaamalla, olisi parempi jos se suoritettaisiin vasta synnytyksen jälkeen.

Missy79 ja masu 22rv

Vierailija
2/8 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puudutuksia hammashoitoon raskausaikana....ihan tuoretta tietoa.

Aloitettiin tuo juurihoitokin viikolla 38 muistaakseni.Jatketaan sitten kun voimat palaavat synnytyksestä.Oli vaan hankalaa kun ei voinut maata selällään kun painoi aorttaa, mutta onnistui kyljeltäänkin =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietääkseni poisteta odotusaikana, koska ei voi ottaa röntgenkuvia. Myöskään vanhoja paikkoja ei lähdetä vaihtamaan tuon vuoksi. Kaikki muu on kyllä ns. sallittua!

Hanna

Vierailija
4/8 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mahdollista sekin on! Mä kun taas olen kuullut, ettei juurihoitoa mielellään alotettais raskausaikana, mutta näköjään sitäkin sitten jossain paikassa tehdään!

Ehdottomasti täytyy ilmoittaa hammaslääkärille raskaudesta! Puudutetta saa, mutta laittavat just jotain erimerkkistä raskaana oleville ja imettäville...

-Alpukka rv15

Vierailija
5/8 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se niin ole että ne alaviisurit usein vaativat vähän isomman leikkauksen? Siitä en tiedä onnistuuko raskausaikana, mutta siis yläviisuri multa ainakin poistettiin ilman empimisiä! =)

Vierailija
6/8 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisurinkin voi poistaa, jos on helppo. Vaikeammat poistot vaativat yleensä antibioottikuuri, siksi ei suositella.

Vierailija
7/8 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on tämä viimeinen raskaus ollut tosi kova pala hampailleni.

Alhaalta poistettiin keskiraskaudella viisaudenhammaskin...se oli ihan pakko poistaa.Meinasi murentua suuhun...

En tosin suosittele jos muita mahdollisuuksia on koska juuri tuota röntgenkuvausta ei voinut tehdä ja poisto oli tosiaan vaikea ja pitkä toimitus kun ei ollut kuvia josta lääkäri olisi nähnyt juurien sijainnin tms.

Olinkin sitten viikon perästäpäin tosi kipeä suusta ja muutoinkin huonovointinen.

Vierailija
8/8 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei kannata ikinä olettaa, että lääkäri huomaa itse raskautesi, ei edes silloin kun olet 9.kk raskaana. Kokemusta on :)

Ja mun hampaat on ainakin hoidettu ihan täysin istuvassa asennossa nyt raskausaikana, ihan pyytämättäni. Lääkäri on sit joutunut seisomaan ja työskentelemään vähän hankalasti.