Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys varakkaan arjesta: syötkö usein päivän aikana (ateriaryymin mukaan)?

Vierailija
17.10.2025 |

Mietin kun olemme huomanneet puolison kanssa, että me molemmat syömme keskimäärin kerran päivässä ruuan. Joskus satunnaisesti aamupala tai iltapala. 

Myös molempien lapsuudenkodeissa oli vain yksi yhteinen lämmin ruoka päivässä, ja kukin perheenjäsen sitten muuten syöpötellyt välipaloja halutessaan. Kavereillakin taipumusta tuohon vain kerran päivässä syömiseen.

Mietin että ainut yhdistävä tekijä tuntuu olevan pienituloisuus. Siis normaalilta tämä itsestä tuntuu, tämä täsmäsyömisen rytmi. Mutta huomasin vain kun olimme tuetulla lomalla että siellä oli aamusta iltaan kolme lämmintä ruokaa plus muut ruokailut, aika tasaisesti kolmen tunnin välein. Oli se koettelemus mutta toki jäin kaipaamaan rytmiä.

Sitten tajusin että mitä hitsiä täähän saattaa olla jollekin oikeasti arkea, ettei nälkää tarvitse pitkittää ja mietin syököhän varakkaat kokoajan kaikenlaisia lounaita sunmuita.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohtuullisen varakas ja varakkaassa lapsuudenkodissa kasvanut. Syön 4 kertaa päivässä: aamupala, lounas, klo 16-17 tukeva välipala, klo 20-21 päivällinen.

Vierailija
2/7 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitenkään varakas, vaan pienituloinen. Silti mulle on ihan normi, että syön neljä kertaa päivässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippaan yleensä aamiaisen, syön lounaaksi ehkä voileivän ja illalla syödään tuhti illallinen. Olen työssäkäyvä ja varakas.

Vierailija
4/7 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä syön päiväsaikaan. Yöllä tulee harvemmin syötyä, vaikka eläkeläisenä siihenkin olisi hyvät mahdollisuudet!

Vierailija
5/7 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kerran päivässä kilon pihvilihaa.

Vierailija
6/7 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhästä duunariperheestä ja kyllä meillä syötiin aamu- ja iltapala ja päivällinen arkena ja viikonloppuna myös lounas ja ip kahvit pullan kanssa. 

Nyt olemme varakkaita ja syömme aamiaisen, lounaan ja myöhäisen päivällisen. Ip kahvi on useinmiten pelkkä kahvi

Välipaloja ei tarvita kuin hyvin satunnaisesti

Vierailija
7/7 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varakas ja koko elämäni normaalipainossa - syön 2 kertaa päivässä.

Keskipäivällä runsaan aamupalan, esim 3 leipää, joilla makkaraa, juustoa, salaattia ja kananmunaa.

Illalla syön lämmintä kunnonruokaa ison annoksen.

Omien havaintojeni mukaan pienituloiset ovat yleensä ylipainoisia ja eivät ne kilot vahingossa tule, vaan syömällä koko ajan jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan