Miksi ihmiset eivät hanki enää lapsia 20-25 vuotiaina?
Kommentit (70)
Koska ensin pitäisi olla vakiintunut parisuhde, koulutus ja työpaikka, talous kunnossa, luotto siihen kumppaniin että myös pysyy vierellä vauva-ajan vaikeuksista huolimatta, riittävän hyvä henkinen hyvinvointi ja vielä tarpeeksi kypsä ottamaan vastuun toisesta ihmisestä. Hyvin epätodennäköistä että edes puolet noista vaatimuksista toteutuisi noin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena on oikeus elää vain itselleen ja olla vastuussa vain itsestään. Kun on voinut toteutella omia unelmiaan ja tutustunut itseensä ihmisenä, siitä on hyvä pohja sitten myöhemmin kasvattaa lapsia.
Monesta joka elää vain lapsilleen ja jonka identiteetti on pelkkää vanhemmuutta, tulee katkera vanhus kun tajuaa että ne lapset eivät olekaan oman itsensä jatkeita, vaan omia yksilöitään.
Naisena on aina iästä riippumatta oikeus elää vain itseään varten. Ei naisille ole velvollisuuksia yhteiskuntaa kohtaa eikä muitakaan kohtaan niin kuin miehillä on. Sen takia jokainen nainen iästä riippumatta on itsekkäitä ainakin jollain tasolla
Miksi kukaan täysjärkinen hankkisi lapsen 20-25 ikävuosina? Erovanhemmat on parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis että miksi nuoret naiset lähde hankkimaan ja kasvattamaan niitä pentuja yksin? Koska se olisi lähtökohtaisesti hölmöläisen hommaa. Kuinka monella on vakiitunut parisuhde tuossa iässä? Tai edes jonkinlaista parisuhdetta? Kuinka monella on se joku, joka jakaisi sen arjen senkin jälkeen, kun vähän petytään siihen äänekkääseen pikku kääröön? On erittäin iso riski tuossa iässä alkaa äiteeksi. Omat opinnotkin ehkä vielä kesken.
Oli taas yksi älyvapaa aloitus, joka ei kauaa palstalla pysy.
Ei enää kukaan kun tuon ikäiset naiset ei pysty sitoutumaan parisuhteeseen ja yhteen mieheen kun pitää saada mahdollisimman monelta mieheltä huomiota. Kolmekymppisenä sitten etsitään kiireesti ainoastaan siittäjää ja elareiden maksajaa ja siinä yhtälössä ei miehellä on muuta arvoa kuin pankkitilin saldo
Yllättävän raskasta tuo jälkikasvun elättäminen kuuluu kuitenkin olevan, jos sitä saldoa ei ole.
Niin on ja tämän takia naiset käyttävät niin törkeästi miehiä taloudellisesti hyväkseen vaikka itse kovimpaan ääneen huutaa että kaikki hyväksikäyttö pitää kieltää
Mulla ei ainakaan vielä 20-25-vuotiaana ollut parisuhdetta. Alussa ei vielä opiskelupaikkaakaan ja 25-vuotiaana vielä opinnot kesken. Kyllä opintojenkin aikana voi lapsia saada ihan hyvinkin, mutta mä en ainakaan vielä siinä vaiheessa edes halunnut. Sitä vielä ettii itseään sen ikäisenä, eikä ole sellaista vakaata elämää. Nyt olen 30-vuotias ja naimisissa. Toivon, että tulisin vuoden sisään raskaaksi, mutta olen sitä mieltä, että jos olisin löytänyt puolisoni aiemmin, niin minulla voisi olla nyt jo yksi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis että miksi nuoret naiset lähde hankkimaan ja kasvattamaan niitä pentuja yksin? Koska se olisi lähtökohtaisesti hölmöläisen hommaa. Kuinka monella on vakiitunut parisuhde tuossa iässä? Tai edes jonkinlaista parisuhdetta? Kuinka monella on se joku, joka jakaisi sen arjen senkin jälkeen, kun vähän petytään siihen äänekkääseen pikku kääröön? On erittäin iso riski tuossa iässä alkaa äiteeksi. Omat opinnotkin ehkä vielä kesken.
Ei enää kukaan kun tuon ikäiset naiset ei pysty sitoutumaan parisuhteeseen ja yhteen mieheen kun pitää saada mahdollisimman monelta mieheltä huomiota. Kolmekymppisenä sitten etsitään kiireesti ainoastaan siittäjää ja elareiden maksajaa ja siinä yhtälössä ei miehellä on muuta arvoa kuin pankkitilin saldo
Yllättävän raskasta tuo jälkikasvun elättäminen kuuluu kuitenkin olevan, jos sitä saldoa ei ole.
Niin on ja tämän takia naiset käyttävät niin törkeästi miehiä taloudellisesti hyväkseen vaikka itse kovimpaan ääneen huutaa että kaikki hyväksikäyttö pitää kieltää
Tä? Etkö muka löysää kukkarosi nyörejä jälkikasvusi suuntaan omaehtoisesti, ennen kuin nainen siitä keksii alkaa valittamaan?
Miksi pilaisin elämäni asettumalla aloilleni? Vakituinen parisuhde on turha, kun en halua lapsia pilaamaan elämääni. Ja vakituisessa parisuhteessa ei saa harrastaa irtoseksiä. En tarvitse naista. En halua lapsia. Ja haluan pitää hauskaa naisten kanssa ja nauttia nuoruudestani. M25
Kai sitä halutaan, että on tietyt asiat vakaalla tolalla ennen lapsia. Mä sain kolmannen 26-vuotiaana, opiskelin lasten ollessa hoidossa ja koettiin, että se oli meille hyvä ratkaisu. Nyt olen 40-v. ja elämä on jo helppoa ja vapaata. Parisuhdekin kestänyt, vaikka jopa meidän molempien vanhemmat puhui usein, että kyllä te varmaan eroatte kun niin nuori menitte yhteen.
Ei käy kateeksi ikätovereita, jotka nyt elävät päiväkotirumbaa. Joskus tulee huono omatuntokin asiasta, kun puhuvat uupumuksestaan, en viitsi omia kuulumisia kertoa. Osa heistä on jopa yksinhuoltajia pienten lasten kanssa. Olihan sitä itsekin väsynyt nuorena, mutta opiskelijaelämä jousti paljon paremmin kuin työt, toki toimeentulo oli silloin niukempaa. Kaikenkaikkiaan olen tosi tyytyväinen ratkaisuun. Jos saadaan lapsenlapsia, ehditään heidänkin elämässään olla pitkään mukana ja ainakin iän puolesta terveinä ja jaksavina. Omilla lapsilla isovanhemmat nyt 80+ kun ollaan iltatähtiä, eivätkä he ole jaksaneet olla elämässämme mukana.
13-29-vuotiaat ovat nuorisoa. Silloin eletään nuoruutta ja opiskellaan yms. Vakiintumisen aika on myöhemmin, jolloin myös taloudellinen puoli on varmemmin kunnossa. Harvalla parikymppisellä on varaa ostaa talo sekä autot lasten kyydityksiä varten yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tä? Etkö muka löysää kukkarosi nyörejä jälkikasvusi suuntaan omaehtoisesti, ennen kuin nainen siitä keksii alkaa valittamaan?
Kyllä sitten kun ne rahat ansaitaan mutta nainen vaatii rahoja jo heti vaikka ei ole tehnyt mitään että ansaitsis ne rahat
Oisin ollu äiti siinä 24-25v jos se ois vaan hankkimisasia. Sain kuitenkin tulla äidiksi myöhemmin ja luonnollisesti. Luuleeko ap että vauvoja tilataan jostain ja saa kun vaan haluaa?
Vierailija kirjoitti:
13-29-vuotiaat ovat nuorisoa. Silloin eletään nuoruutta ja opiskellaan yms. Vakiintumisen aika on myöhemmin, jolloin myös taloudellinen puoli on varmemmin kunnossa. Harvalla parikymppisellä on varaa ostaa talo sekä autot lasten kyydityksiä varten yms.
Ihmekköön kun naisille on niin kauhea kiire saada lapsia vaikka ei tunne edes puolisoaan kun 29 vuotiaaksi asti täytyy juhlia ja 30 vuotiaana pitää saada vauva
Vierailija kirjoitti:
Ne pari juuri täysi-ikäistyttyä pykäistyä mukulaa muuttaa omilleen kun oot nelikymppinen. Mitäs sillä elämänsä toisella puoliskolla sitten tekisi? Ensin aikuiskoulutuskeskukseen suorittamaan peruskoulu loppuun ja loppuikä kuntouttavassa työtoiminnassa?
:D Minä ainakin jatkan ihan töissä. Vakituinen työpaikka valtiolla, hyvä palkka, maisterin tutkinto joka työllistää 100 %. Aika ennakkoluuloinen tuo viestisi.
Täällä ei ole kunnollisen ihmisen mahdollista hankkia lapsia. Omat vanhemmat ovat melkein kiusanneet minut hengiltä. Lapsia voi ajatella vasta, kun on lähtenyt maasta, eli tulee jo ikä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitten kun ne rahat ansaitaan mutta nainen vaatii rahoja jo heti vaikka ei ole tehnyt mitään että ansaitsis ne rahat
Puhuin jälkikasvun enkä naisen elättämisestä. Jos annan naiselle rahaa niin ei sen niitä ansaita tarvitse.
Kun tekee omat lapset nuorena, niin jaksaa hoitaa myös lastenlapsia
Puhtaasti siitä syystä että työn saaminen voi olla hankalaa ja palkat liian pieniä joten minä ja mieheni päätimme ettemme hanki lapsia. Vakituista työtä ei saa helposti ja vaikka olisi vakituinen työkin siitäkin voi saada potkut jos firmalla menee huonosti. Niin kävi minulle ja miehelle korona aikana.
Naiset haluavat löytää lastensa isän vasta yli kolmekymppisinä, kun ensin on kierretty 15 vuotta jännämiehiä. Sen jälkeen on aika löytää hyvätuloinen, koulutettu höynämies elintaso tarjoamaan. Tätä jaksoa jatketaan taas 15 vuotta minkä jälkeen on aika ottaa rahat ja juosta takaisin läpikäymättömien jännämiesten pariin.
Omaisuus on paljon tärkeämpää kuin lapsi.