Ostamissani kananmunissa oli jotain ruskeita viiruja, eikö munia pestä ollenkaan synnytyksen jälkeen?
Inhottaa käyttää ruuanlaitossa jos ei ole pesty ollenkaan
Kommentit (30)
Joskus vauvoissakin on ruskeita viiruja kun ei oo kun hätäisesti huuhtaistu.
Minä sinulle pesemättömät munat näytän
Ei niitä ole synnytetty.
Ja kyllä, munat tulee kanan takapuolesta.
Kananmunaa ei voi pestä, se menee pilalle. Jätä kananmunankuoret syömättä.
Ei pestä. Ja joo, sieltä kloaakistahan ne syntyy, samasta lävestä kuin ulostus.
Sinulleko ei kukaan ole kertonut että kananmunat kannattaa kuoria?
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta kääk... Minä en syö kuoria toki, mutta usein laitan samaan kattilaan mihin laitan munia kiehumaan vaikka jotain vihanneksia tai pastaa myös. Ettei tarvi kahta kattilaa sitten tiskata... Olen siis syönyt eläissäni suuren määrän kanankakkavedessä keitettyjä vihanneksia ja pastaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta kääk... Minä en syö kuoria toki, mutta usein laitan samaan kattilaan mihin laitan munia kiehumaan vaikka jotain vihanneksia tai pastaa myös. Ettei tarvi kahta kattilaa sitten tiskata... Olen siis syönyt eläissäni suuren määrän kanankakkavedessä keitettyjä vihanneksia ja pastaa :D
Ja kun olet terve ja hyvinvoiva, siitä on ollut sinulle selvää hyötyä.
Apua. Miten vieraantuneita ihmiset oikeasti ovat luonnosta. Ei niitä tietenkään pestä.
Vierailija kirjoitti:
mikä kloaakki opettele suomea ensin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko pitkä ja tuuhea? Kanankakkaa käytetään lannoitteena.
Aivan kuten valkoiset kananmunat on valkoisia ja ruskeat kananmunat ruskeita (kuoren väri tulee geeneistä), nuo munat on raidallisen kanan kuukautiset.
On myös sinisen kanan sinisiä munia jossain ulkomailla.
Suomessa ei pestä, mutta muissa maissa pestään. Niissä maissa kananmunat säilytetään kaupassa kylmässä tämän takia (eivät säily niin hyvin).
Ulkomaalaiset ovat ihmetelleet miksi Suomessa kananmunat säilytetään lämpimässä (eivät tiedä, että kananmunia täällä ei pestä ja siten säilyvät lämpimässä).
Aina, kun olet käsitellyt kananmunia kotona, pese kädet saippualla!!!!
Ihan kesken ruuanlaiton, kun olet rikkonut kananmunat, pese heti kädet!
Perusjuttuja.
A-luokan munia ei saa pestä tiloilla tai pakkaamoissa, sillä peseminen voi vahingoittaa munaa bakteereilta suojaavaa kutikulaa, eli kuoren ilmakanavia suojaavaa vahamaista kerrosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä kloaakki opettele suomea ensin!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei pestä, mutta muissa maissa pestään. Niissä maissa kananmunat säilytetään kaupassa kylmässä tämän takia (eivät säily niin hyvin).
Ulkomaalaiset ovat ihmetelleet miksi Suomessa kananmunat säilytetään lämpimässä (eivät tiedä, että kananmunia täällä ei pestä ja siten säilyvät lämpimässä).
Aina, kun olet käsitellyt kananmunia kotona, pese kädet saippualla!!!!
Ihan kesken ruuanlaiton, kun olet rikkonut kananmunat, pese heti kädet!
Perusjuttuja.
En ikinä ole pessyt käsiäni kesken leipomisen, turhaa niuhottamista tuollainen. Ja voihan ne tarvitsemansa munat pestä ennen hommiin ryhtymistä, jos on niin tarkka.
Oon muuten ollut kanalassa töissä, siellä hangattiin pahimmat paskat ja veret pois munista ihan kuivaharjauksella.
Eh heh