Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykynuoret ei vastaa puhelimiin

Vierailija
30.11.2022 |

Juuri joku tuttava tuossa sanoi, että nykynuoret eivät viitsi vastata puheluihin jos edes tekstiviesteihin. Mikä heistä on tehnyt niin umpitöykeitä ja vain oman navan ympärillä pyöriviä? Odottavat muistamisia ym mutta eivät kykene edes pieneen vastavuoroisuuteen kuten vaikkapa kiitos, olipa kiva muistaminen tjs tai kysmään kuulumisia toisinpäin. Tai jos kysyvät jättävät vastaamatta. Näin olen nyt useamman kanssa kuullutz että onko teknologia tehnyt tästä sukupolvesta töykeän itseään täynnä olevan selfie sukupolven?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nuori käy koulua, harrastaa, lukee kokeisin/läksyihin, jne. Ei hän ole koko ajan muiden saatavilla vaan osaa ottaa myös sitä omaa aikaa.

Teini ei ole 24/7 luuri kädessä = alapeukkuja?

Vierailija
22/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua puhua puhelimessa kuin tiettyjen henkilöiden kanssa. Parempi laittaa wa-viestiä, jos on asiaa. En todellakaan ole mitään nykynuorisoa, vaan päälle nelikymppinen. Ehkä oon sit epäsosiaalinen tai jotain sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48 vuotias ja vastaan vain niihin puheluihin, joihin haluan. Jos en tunne soittajaa tai googlatessa huomaan, että soittajaa on katsottu tyyliin 1324 kertaa viimeisen kuukauden aikana, niin se lähtee estoon ja en varmasti vastaa.

Vierailija
24/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näinhän sen täytyy olla jos kaksi sun kaveriasi on noin sanonut. Jos mamma nyt ottaa käyttöön vaikka snapchatin, voi olla, että nuoren saa kiinni hyinkin helposti ja nopeasti. Aika harvoin ap sinäkään varmaan enää faxeja lähetät? Ja siellä joku mökinmummo odottelee sun kiitostasi hiljaisen masiinan vieressä...

Vierailija
25/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun nuori käy koulua, harrastaa, lukee kokeisin/läksyihin, jne. Ei hän ole koko ajan muiden saatavilla vaan osaa ottaa myös sitä omaa aikaa.

Teini ei ole 24/7 luuri kädessä = alapeukkuja?

Jotkut tyypit alapeukuttavat ihan huvikseen. Minä kävin laittamassa peukun ylöspäin. :)

Kolme nuorta aikuista kotona ja he ovat samanlaisia vastaamattomia kuin minäkin. Eli he vastaavat tuttujen soittoihin, mutta muihin eivät elleivät odota puhelua. He myös harrastavat, opiskelevat ja käyvät ilta- ja viikonlopputöissä, joten enemmän he tekevät varmaan kuin suurin osa av:n aikuiskirjoittajista.

Vierailija
26/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit eivät pysy enää perässä. Tykkäättekkö itse jos tuun joka päivä hevosella kotiovelle tuomaan jonku turhanpäiväsen viestin? 

Vierailija
27/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ja puhelin: Puhelimeen vastaaminen tuntuu olevan jotenkin noloa. Kavereiden nähden sitä ei ainakaan voi tehdä. Mieluummin lähetellään jotain ääniviestejä.

Oletteko nähneet miten teinit pitää puhelinta kädessä? Se voi olla kädessä samalla lailla kuin voileipä, joka odottaa että siitä haukataan. Tai sitten puhelin sojottaa korvasta suoraan ulospäin (koska kuunnellaan niitä ääniviestejä tai videoita tmv ilman kuulokkeita). Miksei sitä luuria voi pitää niin että kaiutin on korvalla ja mikki suun kohdalla? Onko sekin liian vanhanaikaista? =D

Vierailija
28/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen, että sain viettää nuoruuteni sillon, kun ei ollut kännyköitä. Tosi raskasta, jos vanhemmat olisivat jatkuvasti häiriköineet.

Vierailija
29/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit ja puhelin: Puhelimeen vastaaminen tuntuu olevan jotenkin noloa. Kavereiden nähden sitä ei ainakaan voi tehdä. Mieluummin lähetellään jotain ääniviestejä.

Oletteko nähneet miten teinit pitää puhelinta kädessä? Se voi olla kädessä samalla lailla kuin voileipä, joka odottaa että siitä haukataan. Tai sitten puhelin sojottaa korvasta suoraan ulospäin (koska kuunnellaan niitä ääniviestejä tai videoita tmv ilman kuulokkeita). Miksei sitä luuria voi pitää niin että kaiutin on korvalla ja mikki suun kohdalla? Onko sekin liian vanhanaikaista? =D

Ääniviestit ovat noloja. Mieluummin soitto tai tekstari tms. viesti.

Vierailija
30/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaminen puheluun tai tekstiviesti on verrattavissa kirjekyyhkyyn tai savumerkkeihin, käytän nykyaikaisia viestintävälineitä.

Vierailija
31/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen puhelu on myyjä ja joka toinen jokju huijarikuukeri ranskan polynesiasta.

Tämä! Piti oikein tarkistaa puhelimesta ja tällä viikolla tulleista 2/3 on jonkinasteisia huijareita.

Vierailija
32/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaaminen puheluun tai tekstiviesti on verrattavissa kirjekyyhkyyn tai savumerkkeihin, käytän nykyaikaisia viestintävälineitä.

Voi kun olet hauska.

Vierailija
33/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan puhelimessa puhumista. Viestit on keksitty, eri asia jos tiedän erikseen ettei joku osaa viestejä laittaa.

Juurikin näin! Jos tärkeää asiaa kun en ole vastannut niin puhelu menee vastaajaan! WhatsApp ja ihan tavalliset tekstiviestit toimivat myös! Olen introvertti joka arvostaa omaa aikaansa, mutta kohtaan kyllä mielelläni ihmisiä livenä, myös tuntemattomia. Olen 70v ja tehnyt lähes 50 vuotta asikaspalvelutyötä.

Vierailija
34/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kännykkä, mutta ei se aina kulje mukana. Lenkillä, pihatöissä, treeneissä, töissä jne ei pysty pitämään. Jos olen kotona tai autossa (bluetooth), niin toki vastaan.

Mun nykykännykästä ei enää näe, jos joku on soittanut. Mun pitää itse käydä tarkistamassa puhelimen puolelta, onko joku soittanut. Tykkäsin vanhemmista kännyköistä siitä, että ekaksi lävähti näyttöön vastaamaton puhelu. Tästä syystä laitan itse tekstarin, instaan tai whatsuppiin viestin, jos en saa toista kiinni. Joskus jopa sähköpostin.

Ai niin, mutta enhän mä oo nykynuori... Oon 54v.

Vierailija
35/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen puhelu on myyjä ja joka toinen jokju huijarikuukeri ranskan polynesiasta.

Tämä! Piti oikein tarkistaa puhelimesta ja tällä viikolla tulleista 2/3 on jonkinasteisia huijareita.

Itse asiassa teleoperaattoreiden kannattaisi aktiivisesti siivota näitä huijareita pois. Sillä ne ovat saaneet minutkin harkitsemaan puhelimesta ja instagramista luopumista. Typerät mainokset, jotka on kohdistettu päin peetä, on toinen syy. Mainokset pitäisi kohdistaa älykkäämmin.

Vierailija
36/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää sama avaus. Lopeta jo ja ota ne lääkkeet.

Vierailija
37/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen ja puhun puhelimessa tasan kahden ihmisen kanssa. Ja lähinnä velvollisuudentunteesta.

Tykkään nähdä ihmisiä kasvotusten ja vaihtaa satunnaisesti viestejä.

Työasiat pitää hoitaa sähköpostilla, että jää jälki sovituista asioista. Jos joku tilaa minulta projektin, en todellakaan tyydy suulliseen vahvistukseen.

Vierailija
38/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoriso on tollaista sannamarin tyyppistä ä

Relaa vähän boomer jne typerä teiniä esittävä pm.. itsekästä, omahyväistä, aina kaiken saanut matkusteltu sinne tänne jne ei ole opittu kunnioittamaan omaa sukua ja perhettä, kunhan vaan massukkaa riittää, mut entäs jos ne loppuu eikä sosiaalisia taitoja lainkaan....

Voi ne enot, tädit ja sedät ja mummot olla aika kylmiä silloin mussukoille. Vastavuoroisuuden lahjaa eivät ole koskaan oppineet.vain saamisen. Ja se näkyy, jos ei kuuulu.

Vierailija
39/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit eivät pysy enää perässä. Tykkäättekkö itse jos tuun joka päivä hevosella kotiovelle tuomaan jonku turhanpäiväsen viestin? 

Kylläpä olet typerä. Just tollaisen kuvanhan teistä uunoista saa. Kyllä se ikä sullekin kosahtaa.

Vierailija
40/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä eivät pysy perässä? Anna nyt jotain esimerkkiä väitteellesi. Turhanpäiväistä lätinää on somekanavat täynnä ja nuorisoa ahdistaa ja masentaa liiallinen informaatio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi