Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykynuoret ei vastaa puhelimiin

Vierailija
30.11.2022 |

Juuri joku tuttava tuossa sanoi, että nykynuoret eivät viitsi vastata puheluihin jos edes tekstiviesteihin. Mikä heistä on tehnyt niin umpitöykeitä ja vain oman navan ympärillä pyöriviä? Odottavat muistamisia ym mutta eivät kykene edes pieneen vastavuoroisuuteen kuten vaikkapa kiitos, olipa kiva muistaminen tjs tai kysmään kuulumisia toisinpäin. Tai jos kysyvät jättävät vastaamatta. Näin olen nyt useamman kanssa kuullutz että onko teknologia tehnyt tästä sukupolvesta töykeän itseään täynnä olevan selfie sukupolven?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika rudea väkeä joo

Vierailija
2/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rummo ragee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katse vanhempiin.

Vierailija
4/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai on itseään täynnä, kun ei jaksa vastata puhelimeen? Olen aikuinen ihminen ja puhun puhelimessa vain todella hyvän ystävän kanssa. Muiden kanssa se on tylsää ja vaivaannuttavaa. Viesteillä voi keskustella puolituttujen kanssa. Se vie vähemmän aikaakin. 

Vierailija
5/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sulla on se älyluuri taskussa ei välttämäti aina tarkoita sitä, että sulla on aikaa vastailla turhiin juttuihin. Se on myös ymmärrettävä. 

Vierailija
6/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole nykynuori, vaan reippaasti päälle 30. En vastaa sellaisten ihmisten puheluihin ja viesteihin joka kerta, jotka riivaavat minua liian usein. Pidän ihmisistä, mutta olen introvertti. Raskasta kuunnella jonkun puolitutun turhanpäiväisiä höpinöitä. Yritän osoittaa näille riivaajille, että vähempikin yhteydenpito riittäisi. Käytännössä vastaan aina vain miehelleni ja sisaruksilleni.

Vierailija
7/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä introvertti kavahtaa kaltaisiasi ihmisiä ja laittaa puhelimen taatusti äänettömälle. 

Vierailija
8/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt tätä itsekkin, vaikka nuorisolla on kasvanut se puhelin kiinni käteen.

Vierailija
9/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok boomer miks #rageet siis niiki vitsin #cringee siis omg nii #cringee HA HA HA siis niiku #lol swag yolo cool #cringeeeeee älä oo nii #rude #####

Vierailija
10/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen puhelu on myyjä ja joka toinen jokju huijarikuukeri ranskan polynesiasta.

Vierailija
11/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analyysi oman nuoreni puhelimen käytöstä:

-Puhelin on äänettömällä, jos ei sillä hetkellä ole katse näytössä, niin ei vastaa. Tämä on ongelma, kun yritän soittaa jotain asiaa.

-Käyttää tiettyjä viestisovelluksia, joten joku perinteinen tekstari on täysin outo asia hänelle. Turha siis ajatellakaan että hän tajuaisi jotain tekstareita katsoa.

-Jos sattuu olemaan naama kiinni näytössä, ja soitan, niin ei voi välttämättä heti vastata, kun on tekemässä jotain mitä ei voi keskeyttää tai käy keskustelua jonkun toisen nuoren kanssa niissä viestisovelluksissa tai pelissä. Jonkun mamman tai muun muinaisjäänteen jaarittelut ei silloin kiinnosta, oman ikäinen kaveri on tärkeämpi.

-Lisäksi niitä mitä kuuluu kyselyjä ja muita kesksuteluja nuorelle saattaa tulla sata päivässä, yhä ne oman ikäisten kanssa keskustelut menee etusijalle. Kerran parin tunnin aikana ryhmäkeskustelussa oli tullut kavereilta yli tuhat viestiä, olimme silloin nuoren kanssa jossain, missä ei puhelinta hetkeen käyttänyt.

Näillä mennään ja mammana on näillä pärjättävä. Ehkä tuo joskus saa äänet päälle puhelimeen, silloin kun on syömässä (ei sentäs ruokapöytään puhelinta tuo, siitä olen iloinen) tai muuta missä ei puhelinta katso ja olen jossain, mistä saatan soittaa kysyäkseni jotain. Ehkä se tapahtuu jos tuo nuori joskus on itse nuoren vanhempi, sitä odotellessa ja ihmettä ennen tuota toivoessa. Ainahan nuoria on oman ikäinen seura kiinnostanut enemmän, nykyään se on pitkälti puhelimen kautta tapahtuvaa, eikä niinkään kylillä notkumista. 

Vierailija
12/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä outoa, koska näillä kersoilla on puhelin koko ajan kädessä ja se on auki. Mitä he oikein tuolla laitteella tekevät, koska sormet käyvät kuitenkin taukoamattal

Kauheinta ns nuorisolle on se, kun puhelimen käyttö KIELLETÄÄN koulussa oppituntien aikana!!

Puhelinmyyjien puhelut saa hyvin helposti estettyä, ei niitä tarvitse pelätä. 

Vierailija
13/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta

Just say Hello tyyppi facessa just puhu asiasta miten omat lapsensa katkoo puhelun ihan kesken puhelun vaan tylysti ja että on muillakin samoja kokemuksia. Ei enää käytöstapoja nuoremmalla väellä. Yhtä sosiaalista mediaa mutta ei omaisille aikaa lainkaan.

Vierailija
14/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan puhelimessa puhumista. Viestit on keksitty, eri asia jos tiedän erikseen ettei joku osaa viestejä laittaa.

Vierailija
15/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuori käy koulua, harrastaa, lukee kokeisin/läksyihin, jne. Ei hän ole koko ajan muiden saatavilla vaan osaa ottaa myös sitä omaa aikaa.

Vierailija
16/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katse vanhempiin.

Jep jos ei vaadita kunnioittamista muille kun kakaroille niin tollaistahan se on.

Vierailija
17/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sit ne kehtaaa sanoa et oo en oo huomannu.. kehtaavat valehdella. Vain omiin pyyntöihin toki reagoivat jne

Vierailija
18/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele. Yhdenkin äiti soittaa vähintään viidesti illan aikana kun lapsi on meillä. Tämä lapsi kyllä vastaa joka kerta ja esim soittaa meiltä kun lähtee kävelemään kotiin.

Vierailija
19/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa muuta! Ja kun joskus itse et ehdi vastaamaan puheluun (tai tekstiviestiin), niin johan puhelin täyttyy kiukkuisista viesteistä tyyliin: no eikö voi vastata, haloo?!

Vierailija
20/61 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuori ottaa myös sitä omaa aikaa". Eihän nuorilla nykyään muuta olekaan kuin sitä kuuluisaa omaa aikaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan