Uskaltaistko olla öinen lehdenjakaja?
Kommentit (62)
Onko tää ensimmäinen postinjakajan murha Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Onko tää ensimmäinen postinjakajan murha Suomessa?
Muranen pisti 1994 yhden varhaisjakelijan kylmäksi.
Oulussa suomalaismiehet pahoinpitelivät jonkun pakistanilaisen lehdenjakajan joskus kiihkovuosin noin 2016- 2017
Olen tehnyt hoitoalan töitä yksin yövuorossa. Vaaratilanteita oli viikoittain. Mm. potilas kuristi minua avainnauhalla (nauha oli auennut mutta potilaan ote oli siinä kohdassa), toinen löi nyrkillä vatsaan ja kolmas löi kävelykepillä. Narkomaaneja liikkui aluella ja he yrittivät toistuvasti päästä sisään.
Enää en uskalla tehdä mitään työtä, jossa joudun olemaan yksin.
On turvallista työtä edelleen jos osaa välttää epäilyttävät tyypit.
Ehkä uskaltaisin jos ei olisi muuta vaihtoehtoa, mutta olisi kyllä stressaavaa. Enkä siis voisi jakaa autolla, koska ei ole ajokorttia. Teen nykyisinkin toisinaan yötyötä ja poljen öisin töihin. Yleensä on rauhallista, mutta en kyllä tykkää kohdata ihmisiä yöllä jalkakäytävällä.
Uskallan, kun otan kirjahyllystä nunchakut mukaan. Hakkaan kaikki epäilyttävät tummiin pukeutuvat ehkä mieshenkilöt.
Mikä teitä yhtäkkiä pelottaa? Eikö monikulttuurin pitänyt olla rikkaus?
Vierailija kirjoitti:
On turvallista työtä edelleen jos osaa välttää epäilyttävät tyypit.
Ihanaa uhrin syyllistämistä. Uskomattoman typerä asenne.
Te-toimisto pakottaa karenssin uhalla lehdenjakajaksi. Työkokeilu. Olen 60v nainen.
Uskaltaisin. Olen ruma 5-kymppinen nainen, josta kukaan tuskin kiinnostuu, ja täällä pahamaineisella Espoon keskuksen alueella ei kyllä koskaan pelota.
Vierailija kirjoitti:
Olen jakanut lehtiä yöllä, melko hiljattain. juuri nyt en jaa. Ei tullut hulluja vastaan, juoppoja kyllä joskus mutta ne antoi olla rauhassa. Pari kertaa joku pummasi lehden, niitä oli aina muutama ylimääräinen niin saatoin antaakin jos nätisti pyysi.
Random pahoinpitelyitä on tosi vähän ja tosi harvoin ne kohdistuu yötyön puurtajaan. Taksi on vähän eri asemassa kun sillä on rahaa päällä. Muutenkin riskaabelein aika on ravintoloiden sulkeutuessa yksin jääneet ja liikaa juoneet incelit on harmissaan kun ei saanut naista. Silloin ne tappelee. Jengit tappelee eniten keskenään, juopot kenen hyvänsä kanssa ja pienimmästäkin syystä. Niitä kannattaa pelätä jos jotakuta.
Näin juuri. Postinjakelija on epäkiinnostava, hänellä ei ole mitään ryöstämisen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaisin. Olen ruma 5-kymppinen nainen, josta kukaan tuskin kiinnostuu, ja täällä pahamaineisella Espoon keskuksen alueella ei kyllä koskaan pelota.
Silloin kun täällä oli Malmi-keskustelu, niin siinä näki tällaisia kommentteja. Että ei täällä mitään tapahdu ja ihan on tavallista väkeä ja mukavaa seutua.
Minä vaihdoin bussin junaan Espoon keskuksessa muutama kuukausi sitten. Nousin liukuportaita ja siellä tasanteella oli rivi nuorisoa, jotka tuijotti yksi kerrallaan liukuportaista tulevia ihmisiä. Yhdessä pojista oli vyö käsissään. Ei he tehneet mitään, mutta varmasti jotain oli meneillään tai suunnitteilla. Keskellä kirkasta päivää. Mitä olisikaan voinut tapahtua yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun täällä oli Malmi-keskustelu, niin siinä näki tällaisia kommentteja. Että ei täällä mitään tapahdu ja ihan on tavallista väkeä ja mukavaa seutua.
Minä vaihdoin bussin junaan Espoon keskuksessa muutama kuukausi sitten. Nousin liukuportaita ja siellä tasanteella oli rivi nuorisoa, jotka tuijotti yksi kerrallaan liukuportaista tulevia ihmisiä. Yhdessä pojista oli vyö käsissään. Ei he tehneet mitään, mutta varmasti jotain oli meneillään tai suunnitteilla. Keskellä kirkasta päivää. Mitä olisikaan voinut tapahtua yöllä.
Nuo ryöstökuviot ovat nykyään ihan mahdollisia, mutta postinkantaja ei ole todennäköinen kohde.
En todellakaan uskaltais jakaa yöllä lehtii kaupungeissa.
En uskaltaisi, paitsi jossain maaseudulla tai okt-alueella ajella autolla laatikolta toiselle. Olen vähän tuota surmattua postinjakajaa vanhempi, ja pari vuotta sitten hain hetken mielijohteesta kesätöihin postille varhaisjakelijaksi. En (onneksi) kuitenkaan saanut paikkaa. En tiedä olisinko edes ottanutkaan paikkaa vastaan, kun siinä hakuvaiheessakin jo epäilytti.
Tuo on kyllä aivan typerää että pitää keskellä yötä jakaa postia. Suurin osa ihmisistä kuitenkin osaa lukea nettilehteä, ja ne jotka eivät osaa ovat todennäköisesti eläkeläisiä jotka hyvin kerkeävät odotella vaikka aamukahdeksaan-yhdeksään että saavat lehden. Vanhemmat asuu maaseudulla ja siellä tulee posti päivällä klo 14-15 aikoihin ja aivan hyvin ovat selvinneet.
Olen jakanut lehtiä, se on ihan parasta kesällä, tein lomituksia. Olen nainen, silloin n. 40 v. Valoisat yöt, ajoin fillarilla lähinnä omakotialueella. Työaika klo 2-6. Joskus papat odotti jo neljältä aamulla postilaatikolla lehteä, vaihdettiin aina muutama sana.
Useimmiten ihmiset sanoivat hyvät huomenet, keitä vastaan tuli. Keräsin samalla pulloja tien varsilta, jos näkyi.
Mulla oli pippurisumute ja siihen aseenkantolupa. Koskaan ei ollut mitään pahaa tilannetta, sumute taitaa olla jossain kaapin perukoilla vielä. Voisin hyvin eläkkeellä tehdä jakelua, saa liikuntaa ja rahaa. Ei paljon mutta ois se ihan hyvä lisä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus vuosia sitten mietin että uskaltaisiko tehdä opintojen ohella, mutta totesin että ei ole pienikokoiselle naiselle millään tavalla turvallista. Niinkuin ei näemmä ollutkaan.
Sama täällä. Miehet saavat kantaa "asettansa" mukana, mutta me naiset emme. Eipä kiinnosta mennä tuonne hullujen ja kaiken maailman r ai skare iden sekaan, vielä vähemmän nyt.
Oon jakanut nuorena. Uskaltaisin.