Etätyö saanut alkoholisoitumaan lopullisesti
ennenkin kyllä käytin. Mutta nykyään saatan jo aamulla ottaa lasin tai kaksi. Että olo paranisi ja pystyn hoitamaan työni. Päivän aikana menee 2-3 pulloa viiniä ja illalla vielä muutama iriscoffee. Yleensä kahdeksalta nukahdan,herään yöllä kolmelta. Ei ole enää elämää tämä.
Kommentit (48)
Minkä ihmeen takia kaverisi raahaavat sinulle juomista??? Ei mikään ihme ettei tissuttelu lopu kun kokoajan on jotain tarjolla eikä tarvitse edes itse hakea! Huhhuh...
Naapurissani on samanlainen tapaus,loppuisi juominen jos kaverit ei kantaisi viinaa sisään tai käyttäisi autolla kaupassa.
Juominen aina oma syy. Sen lapsilleni teroittanut ja käyty retkillä pääkaupungissa näyttämässä mihin juopottelu johtaa. Siellä juoppoja riittää joka kadunkulmaan. Nuoret sinne muuttavat ja alkavat juopettelun.
Siinä etätyöt auta kun alkoholia ja huumeita käytetään ympäri kaupunkia siellä. Ikinä omia lapsia sinne päästä. Huumeita ja alkoholia käytetään. Abortteja siitä seuraa.
Olet ehkä ekstrovertti ja paikkaat alkoholilla puuttuvia sosiaalisia ympyröitä. Itse taas introverttina alkoholia ei juurikaan enää kulu sellaisia määriä kuin pakotettuna toimistolle, jolloin joutui katselemaan sitä näytelmää ja aikuisten kerhoa.
Rohkea avaus. Haluat apua ja sitä on saatavilla. Kerro rohkeasti työnantajallesi ongelmastasi. Heillä velvollisuus ohjata hoitoon.
Pakotetaanko työpaikallasi ihmisiä etätyöhön? Etkö saa mennä toimistoon?
Meillä työntekijät pakotetaan toimistoon. Aivan inhottava ja vanhanaikainen johto. Olen palamassa loppuun työmatkoista ja avokonttorissa istumisesta. Joudun sen takia tekemään osa-aikatyötä.
Minulle kävi päinvastoin. Olin huonossa kunnossa ennen pandemiaa (ei alkoholista, sitä en juo, mutta ahdistuksesta). Luulin, etten saa töitä tehtyä etänä, mutta se meni todella hyvin ja oikeastaan pelasti tilanteen.
Mulle oli käymässä noin. Mä en tosin juonut päivällä, mutta joka ilta töiden jälkeen meni 6-8 isoa olutta. Siihen päälle viikonlopun juhlinnat. Lihoin koronan aikana tuon juomisen ja siihen liittyvän paskan ruokavalion takia yli 30 kg.
Lopulta mulla alkoi työssä suoriutuminen heikentyä, vaikka olin aina selvinpäin itse työajan. Eikä ollut sellaista krapulaa, että päätä särkisi, oksettaisi tms. Mutta kyllähän se vähän sellaiseksi veltommaksi ja hitaammaksi teki. Lopulta sain kehityskeskustelussa huonoa palautetta esimieheltä ja tajusin, että jos homma ei muutu, saan potkut. Olen sen verran vanhakin, että tuskin työllistyisin alalleni enää muuallekaan.
Minulta sitten onnistui omin avuin vielä lopettaa tuo arkitissuttelu. Aloitin vähentämällä 1 oluen per viikko. Kerralla nollaan olisi ollut liian karua. Ja 1 oluessa per ilta pysyin monta viikkoa. Mutta pääsin eroon, ja nyt en juo enää ennen työpäiviä mitään. Absolutisti en ole, viikonloppuna voin lähteä baariin ja juoda. Mutta ei semmoista jokapäiväistä, ei kestä kroppa eikä pää.
Mutta jos ei oma vähennys/lopetus onnistu, niin ulkopuolisen avun hakemista ei kannata myöskään hävetä. Sitä on saatavilla monentasoista, ei ainoa vaihtoehto ole työstä poissaoloa vaativa laitoshoito, jos sitä pelkää että ei haluaisi että töissä huomataan. Esim. A-klinikoilla saa myös itse päättää, haluaako lopettaa kokonaan vai vain vähentää.