Vauva arki millaista muilla?
Miten teillä jaetaan maksut ja arki vauva aikana?
Olen todella väsynyt ja tuntuu että miehen veruke kaikkeen on se että hän käy töissä ja minä olen vanhempainvapaalla joten en voi olla väsynyt taikka voi häneltä mitään apuja pyytää sillä silloin estän häntä muka käymässä töissä (pyydän apuja iltaisin ja vkloppuna)... Kun pyydän mieheltä esim ulkoiluttaa vauvaa viikonloppuisin että saisin nukkua niin vastaus on tyyliä: liikunta tekee sulle hyvää kun noita raskauskilojakin vielä on (mahani on jäänyt vähän roikkumaan raskausaikana+16kg josta 10kg jäi synnärille nyt 2kk jälkeen paino alempi kuin ennen raskautta) tai en halua mennä kun ulkona on pimeää...
Jos annan vauvan hänelle hän pitää vauvaa toisella kädellä ja pelaa kännykällä toisella eikä puhu vauvalle mitään.. Olen tästä useasti sanonutkin mutta aina vaan vastaus on että kun vauva ei vastaile mitään takaisin niin turhaa jutella / tehdä mitään...
Mies tekee arkisin töitä 6-16 kotiin tullessa istuu 1t koneella syöden jonka jälkeen on juuri ja juuri sen 30min vauvan kanssa ja hoitaa ilta toimet (jolloin itse syön ja käyn suihkussa/laitan pyykit tms).
Syyllistää minua kun en siivoa tai kun tilaan kotiin ruokaa (ei kumminkaan kokkaa tai osta valmisruokia koska valmisruoka on roskaa ja huonoksi minulle ja vauvalle.. pitäis tilata vaan salaatteja).. Vauva nukkuu 40min pätkissä tai joskus vaunulenkin jälkeen 1t ulkona. Meillä ei ole itkuhälytintä koska se on miehen mukaan turha joten kun vauva nukkuu ulkona vahdin terassin vieressä jotta kuulen varmasti jos alkaa itkemään.
Maksetaan kaikki puoliksi ja tulojeni tiputtua minulle jää käteen n 200e/kk josta ostan vauvalle uusia vaatteita kun ei äitiyspakkauksen vaatteet riittä kovan puklaamisen takia..
Mies lisäksi nostanut ison luoton jotta pystyi ostamaan osakkeita (yli 10 000e) jota nyt maksaa joka kk vaikka pyysin jo ennen synnytystä ettei ota enempää luottoa vaan maksaa Visan pois ennenkuin vauva syntyy.
Ei maksanut visaa pois ja otti lisää luottoa..
Visa maksettiin kerätyistä säästöistä. Joten nyt ei sitten säästöjä enää ole)..
Onko muilla tälläistä? Valitanko vaan turhasta?
Kommentit (33)
Miksi nainen olet valinnut huonon miehen ja tehnyt lapsen sen kanssa.. Otit miehen ulkonäön perusteella koska se oli komea etkä sitten ymmärrä ettei komea mies ole hyvä kumppani joka auttaa arjen asioissa.
Vauva- arki on iloa,itkua, onnea, surua. Siinä käydään läpi koko tunneskaala. Toivottavasti on tukiverkkoja. Itse ahdistuin siitä vauvakupla hössötyksestä koska itse koin että jokainen päivä on selviytymistä vanhempana
Minusta ei tunnu reilulta se, että ap maksaa puolet yhteisistä menoista, vaikka hänellä on tulot pudonneet merkittävästi vain siksi, että hän on jäänyt töistä pois hoitaakseen miehensä lasta.
Mun mielestä ap:n miehen pitäisi vuorostaan jäädä pois töistä hoitaakseen omaa lastaan.
Yhdyssanojen täyttämää, jota rytmittää kappalejako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä on tylsää. Piristyisiköhän sitä jos alkaisi nillittämään miehelle mitä hän teki, jätti tekemättä, sanoi tai jätti sanomatta?
Käyt tiimarista hakemassa vihkoja ja alat pitämään päiväkirjaa joka keskittyy miehen stalkkaamiseen Ja jostain urheiluliikkeestä haet sekunttikellon. Voit sitten suoltaa sen kaiken katkeruuden ulos, kun se mies lähtee nuoremman matkaan.
Hei katkero, Tiimareita ei ole ollut olemassa enää vuosiin. Kävisit joskus ulkona.
Kouvolassa on. Matkailu avartaa.
Aivan järkyttävä mies, ero ehdottomasti. Vaikka ei mitään vauvaa olisikaan, tuo rahankäyttö vain itseen ja itsekkäästi on taloudellista väkivaltaa. Kaikki tuo muu taas kertoo että mies on itsekäs ja inhottava sika. En voisi koskaan olla tuollaisen kanssa, joka kohtelee lastaan ja vaimoaan noin. Millaista parisuhteen ja perheen mallia näytätte lapselle?
Kun meille syntyi vauva ja tulot tippuivat, mies hankki lisätienestejä saman verran lisää. Rahat yhteiset, yhdessä maksettu kaikki vauvan tarvikkeet. Mies oli suunnitellut etukäteen ja maksanut korkeampaa veroa, jotta sitten veronpalautuksilla jatkettiin mun kotonaoloa. Mies osallistui jokaiseen yösyöttöön, neuvolakäyntiin, kylvetti ja vaihtoi vaippoja. Teki etätöitä ja aina tauoilla tuli päästämään minut tauolle, eli nukkumaan tai mies nukkui itse jos oli ollut rankka yö. Yhdessä käytiin iltaisin ja viikonloppuisin vaunulenkeillä. Yhdessä siivottiin ja laitettiin ruokaa. Aina toinen hoiti kotiaskareita ja toinen oli vauvan kanssa, meillä vauva, joka ei viihtynyt sekuntiakaan muualla kuin sylissä. Vuoroteltiin viikonloppuisin jos oli ollut rankka viikko, tunti vauvan kanssa, tunti lepoa jne. Kun päiväunet alkoi sujua, ne oli meidän yhteistä/omaa aikaa.
Joten kuten sanottu, jätä se kamala "mies".
Ei todellakaan ole tuollaista. Mies maksaa suurimman osan kuluista, koska käy töissä. Itse teen täydennysostoksia ja vauvalle pieniä juttuja mutta isot ostokset menevät miehen piikkiin.
Kotona mies on ottanut vastuuta kotitöistä, koska vauvan hoito on ollut enemmän minun vastuulla. Mutta viikonloppuisin ja iltaisin käy vaunuttelemassa ja ottaa vauvan aamuisin imetyksen jälkeen mukaan alakertaan, että saan nukuttua.
Mies alkoi innostua vauvan kanssa puuhailusta enemmän, kun vauva kasvoi ja alkoi reagoida juttuihin. Sitä ennen se oli enemmän läheisyyttä. Sekin on ihan ok.
Kukaan nykyajan moderni suomalainen nainen ei varmasti ala hetkeäkään katsella miestä, joka ei osallistu tasapuolisesti lapsen hoitoon ja kotitöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän miehenne kuulostavat laiskoilta, itsekkäiltä sioilta. Hyvin tyypillistä miehille, että niitä lapsia halutaan mutta niiden kanssa ei olla, niitä ei hoideta eikä mitenkään auteta edes kotitöissä, perheen menojen maksamisesta puhumattakaan.
Yksinkö ne miehet lapsia tekee? Mikä saa niin järkevän ja fiksun naisen tekemään lapsen tuollaisen miehen kanssa?
Tuskinpa noilla miehillä on lukenut otsassa "SIKA", jotta naiset olisivat osanneet varoa. Niin usein olen kuullut ja lukenut siitä, että mies muuttuu täysin lapsen syntymän jälkeen eikä hyvään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä on tylsää. Piristyisiköhän sitä jos alkaisi nillittämään miehelle mitä hän teki, jätti tekemättä, sanoi tai jätti sanomatta?
Käyt tiimarista hakemassa vihkoja ja alat pitämään päiväkirjaa joka keskittyy miehen stalkkaamiseen Ja jostain urheiluliikkeestä haet sekunttikellon. Voit sitten suoltaa sen kaiken katkeruuden ulos, kun se mies lähtee nuoremman matkaan.
Hei katkero, Tiimareita ei ole ollut olemassa enää vuosiin. Kävisit joskus ulkona.
Kouvolassa on. Matkailu avartaa.
Tuskinpa. Kyseinen ketju meni konkkaan vuosia sitten.
Miksi ap:n mies on edes halunnut lapsen, jos häntä ei kiinnosta hoitaa sitä?
Menit kuitenkin lisääntymään tuon helmen kanssa?