Ärsyttääkö muita eväiden kommentointi työpaikalla?
Meno kuin päiväkodissa; mitä sä syöt, mitä toi on, ai taas sul on tota, ihana ruoan tuoksu täällä, onks toi hyvää..
Kommentit (60)
Kerran työkaveri sanoi että syötpä sä paljon. Muistan tämän vieläkin, tökeröä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen miesvaltaisella työpaikalla, eipä ole kukaan kysellyt ruoista.
Jaa, kyllä minä tiedän yhden miehen insinööritoimistossa, joka oli eniten kiinnostunut muiden eväistä. Halusi aina keskustella, mitä ruokaa on kelläkin mukana ja tuumaili, että kiva jutella näistä, niin saa uusia ideoita omiin ruokiin...
Vierailija kirjoitti:
Miesvaltaisella alalla minäkin ja nämä ne vasta toistensa syömiset ruotiikin. Päälle päätteeksi miettivät miten pahalta haisevia pieruja henkilö x tai y päästelee loppupäivän lounasruoan perusteella.
Että naminami itsekullekin.
Se ärsyttää, jos syön vaikka ilolla suklaata ja joku sitä tulee kommentoimaan kuin epäterveellistä ja lihottavaa se on. Aijaa, tosiaan kiva kun kerroit! Mä nautin suklaastani hyvillä mielen, silloin harvoin kun sitä syön.
Mun eväitä ei varsinaisesti kommentoitu, mutta pienessä kuorppurin hytissä istuttiin, ja toinen aina väitti ettei tarvitse eväitä työpäiväksi- syö sitten kotona. Mutta kun avasin oman eväsleipäkääröni. alkoi aina kuulumaan "klunks, klunks, nielaus"- niin kauan kuin leipiäni söin. Yritin toki haukkua tarjota mutta ei: "syön sitten kotona". Kiva siinä sitten syödä kun nälkäinen nieleskelee niitä efektejään korvaan koko ajan. Hitto!
Ärsyttää!! Jos syön ison annoksen niin usein tulee jotain "ohhoh!"-kommentteja. Syön vain kahdesti päivässä ja liikun paljon joten tottakai otan liikuntapäivinä ison annoksen lounaaksi.
Ei lainkaan, sillä minulla on aina järkevimmät eväät ja ihan mielelläni kerron niistä hifistellen, jos jotain työkaveria niin kamalasti kiinnostaa. Noita eväs-uteliaita ei tosin ole montaakaan ollut vuosien varrella. Raksa-ala ja työkavereita työmaalla evästämässä kanssani 1-3 miestä kerrallaan. Itse en koskaan jaksa kiinnostua muiden ei niin järkevistä eväistä.
Meillä töissä tapahtuu tätä myös aivan jatkuvasti. Ihmetellään muiden syömisiä ja sitten kun et tätä enää jaksa ja siirryt syömään itseksesi eri aikaan, tätäkin ihmetellään niinkuin aikuisten ihmisten pitäisi tehdä kaikki jossain munajunassa ja synkassa huolimatta siitä kuinka paljon ärsyttää. Huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesvaltaisella alalla minäkin ja nämä ne vasta toistensa syömiset ruotiikin. Päälle päätteeksi miettivät miten pahalta haisevia pieruja henkilö x tai y päästelee loppupäivän lounasruoan perusteella.
Että naminami itsekullekin.
Vieläkö ne on sellaisia? Minä olin aikoinaan raksamiesten kanssa samassa ruokailutilassa syömässä eväitäni ja jos porukkaan sattui, joku jonka mielestä oli hauskaa tytön kuullen alkaa ruokaillessa puhumaan kaikkea inhottavuuksia, niin aika kovasanaisesti piti laittaa ruotuun ne idiootit. Mutta tokenivat toki, kun uskalsi sanoa.
En usko, että useimmat miehetkään tykkäävät aterioida sellaisten puheiden keskellä. Ruokailun pitäisi olla jonkinlainen nautinto.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää. Lopetin sitten syömisen muiden kanssa kokonaan. No sitäkin sitten ihmetellään että miksi en syö muiden kanssa.
: D Ärsyttää , "ai sä juotkin nyt teetä , eilen joit kahvia" , "mikä ihmeen vihreä sulla on " ja kun yritin nakertaa vihreääni rauhassa ei onnistunut "näytä nyt , ai sehän on parsakaali , hei tää syö nyt raakaa parsakaalia". Ja kyseessä naisvaltainen ala. Tuttava mies meni opiskelemaan hoitoalalle , kertoi " ai sä syöt tonnikalaa purkista" "ai sä syöt nyt tonnikalapizzaa , tiäks yhtään miten noita pyydetään ..". Kaverilla veti stressiä : D
Ottaa aivoon kun joillain on yleensäkin tapana suureen ääneen ihmetellä kun joku tekee asiat erilailla kuin he itse. Se heidän tapa elää on selvästi ainut ja oikea.
Enemmän mua ärsyttää yhden käniskön omien eväiden ylistäminen. Ei minua kiinnosta mitä vanhaa tai alelaputettua hänellä on taas mukanaan. Tai miten uskaltaa vieläkin syödä viikko sitten tehtyä keittoa. Muiden eväät lyttää ja vallankin sen kun ei tuo kotoa eväitä vaan käy jostain valmista.
Olen huomannut, että työpaikan läskit syövät hiiren annoksia. Itse taas paistelen pihviä perunoiden kylkeen tai syön 250g paketin jauhelihaa ja 100g pastaa (kuivapaino) yhdellä aterialla ja moni ihmettelee miten jaksan sellaisia määriä. Syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä + treenin jälkeen heraproteiinipirtelön ja banaanin.
Ei eikä hävetä omat evääni. Puhun niistä jos jotain kiinnostaa. Melkoinen yllätys oli että jotkut loukkaantuvat tai ei siedä sanaakaan eväistään.
Olen sen työpaikan läski, syön päivällä vähän salaatteja ja yöllä epäterveellisiä jätti annoksia 🤣
Vierailija kirjoitti:
Ottaa aivoon kun joillain on yleensäkin tapana suureen ääneen ihmetellä kun joku tekee asiat erilailla kuin he itse. Se heidän tapa elää on selvästi ainut ja oikea.
Tämä. Ovatko nämä ihmiset kasvaneet jossain kellarissa, jotka olettavat että KAIKKI muut tekevät KAIKKI asiat samalla tavalla kuin he itse? Aikuisten ihmisten tyhmyys ja idiotismi jaksaa hämmästyttää päivittäin.
Edellisellä työpaikalla oli yksi työkaveri (mies), joka aina tunki katsomaan, mitä mä söin. Keskustelu meni hyvin usein näin:
"mitä toi on, mitä sä syöt?"
"tää on lasagnea"
"no mutta eihän se oo vegaanista!"
"kyllä tää on, lasagnea voi tehdä myös vegaanisena"
Sen mielestä oli siis varmaan jotenkin outoa, että mä en syönyt pelkkää salaattia, tai jotain. En tiiä, mutta ärsytti, kun mä nyt olisin vaan halunnut syödä ihan rauhassa. Nykyisessä työpaikassa ketään ei onneksi kiinnosta toisten eväät.
Ottaa päähän. Meillä naisvaltainen paikka ja kanat kaakattaa alvariinsa toistensa syömisistä.
Vierailija kirjoitti:
Edellisellä työpaikalla oli yksi työkaveri (mies), joka aina tunki katsomaan, mitä mä söin. Keskustelu meni hyvin usein näin:
"mitä toi on, mitä sä syöt?"
"tää on lasagnea"
"no mutta eihän se oo vegaanista!"
"kyllä tää on, lasagnea voi tehdä myös vegaanisena"
Sen mielestä oli siis varmaan jotenkin outoa, että mä en syönyt pelkkää salaattia, tai jotain. En tiiä, mutta ärsytti, kun mä nyt olisin vaan halunnut syödä ihan rauhassa. Nykyisessä työpaikassa ketään ei onneksi kiinnosta toisten eväät.
Jos olet nainen, niin eiköhän tuo ollut mieheltä sellaista läählääh-vekkulointia kun nainen kiinnostaa.
On teilläkin ongelmat. Itse en vastaisi jos haittaisi tuollainen tai pyytäisin lopettamaan. Kasvattakaa selkäranka.