Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita eväiden kommentointi työpaikalla?

Vierailija
29.11.2022 |

Meno kuin päiväkodissa; mitä sä syöt, mitä toi on, ai taas sul on tota, ihana ruoan tuoksu täällä, onks toi hyvää..

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei tuollainen ärsytä, mutta eipä kyllä kauheasti toistemme ruokia kommentoitukaan.

Itse pari kertaa olen kommentoinut, toinen oli se, kun huolestuin työkaverin syömättömyydestä. Ei syönyt koko pitkänä päivänä mitään, joi vain vähän vettä. Ja tätä siis mentiin liki pari viikkoa, kunnes huomautin/kysyin asiasta, että onko kaikki ok. Ei ollut, reagoi ongelmiinsa tuolla. Yritin sanoa, ettei tuo kannata eikä se saa ongelmia katoamaan ja voi olla jopa työturvallisuusriski, jos kuukahtaa kesken työpäivän tai liikenteessä.

Sai onneksi lopulta itsensä kasaan ja alkoi syömään normaalisti. Ja ei muuten suuttunut, kun sekaannuin asiaan, sanoi että on mukavaa, kun joku huolehtii.

Toisella kertaa en vain pystynyt pitämään päätäni kiinni, kun yksi työkaveri söi samaa valmisruokaa yli 2kk. Siis joka ikinen päivä. Ja voin kertoa, ettei kyseisen ruuan tuoksu ollut parhaimmasta päästä. Koko taukotila haisi.

Vierailija
42/60 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä määrin, että en enää syö töissä ollenkaan. En syö aamupalaa enää ollenkaan vaan ns. lämpimän ruuan ennen töitä ja töiden jälkeen ja iltapalan. Uskomattominta on se, että syömättömyyskin on joillekin ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Ja annoskoot, "en minä tuolla selviäisi edes kahvitauolle asti".

Eikö ole ruokarauhaa?

Vierailija
44/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti pikku eväidenkommentointiepisodi, kun olin vielä uudehko työntekijä, mutta tuo ärsyttävä eväiden kommentointi tullut jo tutuksi.

"Jahhas, mitäs Ninalla tänään" "Oii" "Noniin, mitäs tänään" Yms yms

Aina samat tädit silmät kiiluen kommentoivat annoksiani, itelläään sillä kärkkäimmällä eukolla aina sama muovipussi ja joku pikku purkki.

Kerran oviaukkoon tuli yksi pitkän linjan semmonen nihilistinen narisijaukkeli ja ohimennessään huuti

"No niin Sirpa siellä ja mitkä lie kuivatut banaanit" . Ja hävisi :)

Vierailija
45/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei tuollainen ärsytä, mutta eipä kyllä kauheasti toistemme ruokia kommentoitukaan.

Itse pari kertaa olen kommentoinut, toinen oli se, kun huolestuin työkaverin syömättömyydestä. Ei syönyt koko pitkänä päivänä mitään, joi vain vähän vettä. Ja tätä siis mentiin liki pari viikkoa, kunnes huomautin/kysyin asiasta, että onko kaikki ok. Ei ollut, reagoi ongelmiinsa tuolla. Yritin sanoa, ettei tuo kannata eikä se saa ongelmia katoamaan ja voi olla jopa työturvallisuusriski, jos kuukahtaa kesken työpäivän tai liikenteessä.

Sai onneksi lopulta itsensä kasaan ja alkoi syömään normaalisti. Ja ei muuten suuttunut, kun sekaannuin asiaan, sanoi että on mukavaa, kun joku huolehtii.

Toisella kertaa en vain pystynyt pitämään päätäni kiinni, kun yksi työkaveri söi samaa valmisruokaa yli 2kk. Siis joka ikinen päivä. Ja voin kertoa, ettei kyseisen ruuan tuoksu ollut parhaimmasta päästä. Koko taukotila haisi.

Eli olet osa ongelmaa

Vierailija
46/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei pidä kommentoida toisen ruokaa, koska jos kommentoi, on tomppeli. Siis toki voi sanoa että hyvän tuoksuista ruokaa tms, mutta jos alkaa naukua että "taasko sinä syöt tuota" tai vastaavaa, niin ihan täysi umpijuntti on kyseessä.

Vierailija
47/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei pidä kommentoida toisen ruokaa, koska jos kommentoi, on tomppeli. Siis toki voi sanoa että hyvän tuoksuista ruokaa tms, mutta jos alkaa naukua että "taasko sinä syöt tuota" tai vastaavaa, niin ihan täysi umpijuntti on kyseessä.

Et nyt ole ihan ymmärtänyt ketjun pointtia - älä kommentoi edes sitä "hyvän tuoksuista ruokaa"

Vierailija
48/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että työpaikan läskit syövät hiiren annoksia. Itse taas paistelen pihviä perunoiden kylkeen tai syön 250g paketin jauhelihaa ja 100g pastaa (kuivapaino) yhdellä aterialla ja moni ihmettelee miten jaksan sellaisia määriä. Syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä + treenin jälkeen heraproteiinipirtelön ja banaanin.

Vetävätköhän sitten lohturuokaa kotona? 

Vierailija
49/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ärsyttää, jos syön vaikka ilolla suklaata ja joku sitä tulee kommentoimaan kuin epäterveellistä ja lihottavaa se on. Aijaa, tosiaan kiva kun kerroit! Mä nautin suklaastani hyvillä mielen, silloin harvoin kun sitä syön.

Mulla oli kerran suklaavanukasta jälkkärinä ja sain myös kuulla epäterveellisydestä ja siitä miten kyseinen henkilö ei ollenkaan pidä makeasta.

Minusta on ihan ok kommentoida tyyyliin tuoksuupa hyvältä oletko itse kokannut tai muuta sen suuntaista, mutta on todella epäkohteliasta alkaa ruotimaan jonkun ruokia tai dieettiä sen tarkemmin.

50/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyät duunarit tekee eväitä ei varaa syödä lounaspöydässä

Mika.rajala mikarajala

Vierailija
51/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen miesvaltaisella työpaikalla, eipä ole kukaan kysellyt ruoista. 

Olen ollut sekä mies- että naisvaltaisella alalla ja voin sanoa, että miesvaltaisella ollaa enemmän neitiä!

M 48

Vierailija
52/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että työpaikan läskit syövät hiiren annoksia. Itse taas paistelen pihviä perunoiden kylkeen tai syön 250g paketin jauhelihaa ja 100g pastaa (kuivapaino) yhdellä aterialla ja moni ihmettelee miten jaksan sellaisia määriä. Syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä + treenin jälkeen heraproteiinipirtelön ja banaanin.

Minä taas olen huomannut että työpaikan läski ei voi syödä oikein. Lounas on joko liian pieni, liian iso, liikaa hiilihydraattia, liikaa rasvaa, liian vähän salaattia, liikaa salaattia, ketä toi yrittää huijata noilla syömisillä. Läski syö liian usein, taasko se puputtaa jotain kahvitauolla. Läski ei syö mitään, no noin ei ainakaan laihduta. Läski syö omenan, hih hassua, se menee kuitenkin kotiin suklaata mässyttämään.

Vierailija
53/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Ylipäätään en jaksa ärsyyntyä joka kommentista.

Vierailija
54/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Puhun mielelläni ruoasta ja resepteistä. Monta hyvää ohjetta olisi jäänyt saamatta ellen olisi kehunut upeantuoksuista ruokaa, tosin en tee sitä vain kohteliaisuudesta.

Vierailija
55/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kommentointi, ettei itse voi syödä makeaa tai että tuo olisi minulle aivan liian makeaa on kyllä tuttua. Ehkä joku syy korostaa olevansa parempi ihminen, kun ei syö makeaa. Koin vähän omien valintojeni arvosteluna. Mutta muuten melko luonnollinen reaktio tuo uteliaisuus, kun kaikki syö eri ruokaa. Mutta se kyllä ärsytti enemmän, että ihmisiä, joilla ei ollut eväitä, tuli muuten vaan istumaan ja keskustelemaan taukotilaan, varsinkin kun joku huomasi, että olen siellä yksin. En olisi joka suupalan välissä halunnut puhua mitään.

Vierailija
56/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se v*tuttaa. Tulee olo kuin olisi jonkun skannerin alla. Voishan sitä muustakin puhua kun aina siitä mitä joku syö?

Mieluummin puhun vaikka eväistä kuin töistä. En tajua niitä jotka jankkaa kaikki tauotkin työjuttuja.

Tämä on muuten todella veemäistä. Kun on se puoli tuntia ns omaa aikaa kesken työpäivän, jolloin syö ja lukee päivän lehdet tai ihan mitä vaan päästäkseen hetkeksi irti työstä ja kiireestä, niin eikö siihen tuu joku istahtaa viereen että nyt kun oot vapaana niin mites tämä ja se työjuttu ja voitko kattoo blaablaa. No en stana voi.

57/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat ei kehtaa syödä normi annoksia. Yrittävät näyttää että näin vähän he syövät. Ja kotona sitten mätetään.

Vierailija
58/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kauan sitten kesätöissä siivoamassa raksalla. Siellä oli sellainen parakki ruokailua varten. Yleensä silloin eväänä oli vain voileivät ja maitopullo ja ehkä Airam-termasissa kahvia.

Yksi vanha mies aina aloitti leipäpakettinsa avauksen ja sanoi, että mitähän se rakas vaimo on tänään laittanut evääksi ja sitten kertoi, mitä sieltä paketista paljastui. Muistan, kun hän kerran ei ollut puhepäällä, niin joku karjaisi, että sano nyt s-tana, mitä se rakas vaimo on tänään laittanut evääksi.

Mies jäi eläkkeelle loman jälkeen, ja oikeastaan jäi vähän ikävä sitä eväiden  ihmettelyä.

Vierailija
59/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti vinkistä hahaha tulee paljoni mukavampia toimistopäivistä näillä

Vierailija
60/60 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakaa syödä hapansilakkaa siellä. Kukaan ei tule norkoilemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan